آیا جوش های ناشی از تیغ در ناحیه بیکینی آزارتان می دهد؟ (بخش اول)

جوش ناشی از تیغ اصلاح

جوش های ناشی از تیغ های اصلاح نه تنها پیامد بدی در حذف موهای زائد محسوب میشوند، بلکه میتوانند آلوده و کثیف شوند و سبب ایجاد درد و مشکلات پوستی بسیاری شوند. ناحیه بیکینی یا ژنیتال به لحاظ پوست بسیار حساسی که دارد، میتواند به مشکلات عدیده ای دچار شود. در این مطلب، روش درمان جوش هایی که در اثر اصلاح های مکرر این ناحیه ایجاد شده اند را آموزش میدهیم تا بدین ترتیب بتوانید پوستی نرم و عاری از هرگونه التهاب داشته باشید.

 

روش اول: درمان جوش های ناشی از تیغ

1- پیش از اصلاح مجدد، اجازه دهید موی زائد کمی رشد کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

استفاده از تیغ در حالیکه روی سطح پوستتان جوش دارید، آنرا تحریک میکند یا سبب بریدگی آن میشود و بدین ترتیب آنرا در معرض ابتلا به عفونت قرار میدهد. در صورت بروز جوش در ناحیه بیکینی اجازه دهید موهای زائد برای چند روز رشد کنند.

 

2- مقاومت در برابر خارش های این ناحیه

خاراندن جوش های ناحیه بیکینی با ناخن میتواند به عفونت یا اسکار منجر شود. سعی کنید تا جاییکه میتواند خود را از انجام این کار باز دارید.

 

3- استفاده از محصولات مخصوص درمان جوش

برای این کار به دنبال محصولاتی باشید که حاوی اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک، عنبر سائل، آلوئه ورا یا ترکیبی از این مواد باشند. برخی از این محصولات در یک بطری غلتکی بسته بندی شده اند و شما میتوانید به راحتی آنرا بر روی پوست خود بمالید. برخی دیگر نیز بصورت محلول هستند و برای استعمال باید از تکه ای پنبه استفاده کنید. حداقل یکبار در روز از محلول برای استعمال آن بر روی پوست استفاده کنید. سعی کنید هنگامی این کار را انجام دهید که قصد رفتن به حمام را دارید تا پوستتان از عرق و هرگونه آلودگی عاری باشد.

 

4- جهت پاکسازی و لطافت بیشتر پوست، پیش از مصرف لوسیون، از آلوئه ورا استفاده کنید.

چنانچه به رشد موهای زیر پوستی دچار شده اید، سعی کنید هر روز از کرم ضد باکتری استفاده کنید. باسیتراسین، نئوسپورین و پولی سپورین بهترین درمان های موضعی ضد باکتری محسوب میشوند.

 

5- درمان اسکار با رتین-آ

رتینوئیدها از مشتقات ویتامین A محسوب میشوند و به صاف شدن پوست و کاهش ظهور اسکار یا نشانه های بجا مانده از جوش های ناشی از تیغ کمک میکنند. ممکن است جهت تهیه این دارو به نسخه پزشک نیاز داشته باشید. چنانچه باردار هستید یا در دوران شیردهی بسر میبرید از رتین-آ نباید استفاده کنید. زیرا منجربه بروز نقایص مادرزادی میگردد. نواحی تحت درمان رتین-آ، بیشتر مستعد ابتلا به آفتاب سوختگی میباشند. بنابراین پوشش ناحیه مورد نظر یا استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 45 ضروریست. در نواحی که قرار است اپیلاسیون انجام دهید، رتین-آ را بکار نبرید. این امر میتواند پوست را تا حدی ضعیف و نازک کند که منجربه پارگی آن در حین اپیلاسیون شود.

 

6- مراجعه به یک متخصص پوست

چنانچه جوش های ناشی از اصلاح برای چند هفته باقی مانده اند، باید حتما به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا علت آنرا بررسی کند.

 

ادامه مطلب …

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید