میکرونیدلیگ رو امتحان کن! معتادش میشی.

میکرونیدلینگ با درمارولر

روش میکرونیدلینگ با استفاده از درمارولر

چکیده

روش میکرونیدلینگ با استفاده از درمارولر درمانی جدید برای رفع اسکار ها و زخم ها، جای آکنه ها، ترک های بدن، چین و چروک ها، و جوانسازی پوست است. این روش بسیار ساده و تقریبا ارزان است که به راحتی می تواند جایگزینی مناسب برای درمان های خوراکی باشد.

مقدمه

روش میکرونیدلینگ با استفاده از درمارولر به عنوان روشی ساده برای درمان اسکار ها محسوب می شود. این روش به راحتی برای در هر کلینیکی و توسط هر پزشکی قابل انجام است. این مقاله به شرح ویژگی های کامل روش میکرونیدلینگ با استفاده از درمارولر می پردازد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

تاریخ پیشرفت و گسترش این روش

  • در سال 1995 – اورنترک درمانی با استفاده از سوزن برای اسکارها و زخم ها یافت.
  • در سال 1997 – کامیراند و دوسیت از سوزن های درم ابریژن با سری هایی شبیه به دستگاه های تاتو به درمان اسکار ها پرداختند.
  • در سال 2006 – فرناندز روش میکرونیدلینگ برای تولید کلاژن با استفاده از یک درمارولر گسترش داد.
میکرونیدلینگ با سری تاتو شکل

دستگاه درمارولر

درمارولر استاندارد مورد استفاده برای اسکارهای آکنه شبیه به تبلی کوچک با 192 سوزن ریز در 8 ردیف است که طولی در حدود 0.5 تا 1.5 میلی متر و قطری در حدود 0.1 میلی متر دارد.

سوزن های ریز موجود در دستگاه با تکنیک های یون اچ واکنش بر سیلیکون یا درجه پزشکی فولاد ضد زنگ سنتز شده است. این دستگاه توسط اشعه های گاما استریل می شود. و هر فرد درمارولر مخصوص به خود را دارد.

اصول کلاژن سازی به روش میکرونیدلینگ با استفاده از درمارولر

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، سوزن های میکرونیدلینگ با درمارولر به طول 0.5 تا 1.5 میلی متر هستند که بدون آسیب زدن به لایه ی اپیدرم، سوراخ ها و استراتوم کورنئوم بر سطح پوست ایجاد می کنند. تحقیقات نشان داده است که غلتاندن درمارولر با این ویژگی ها در حدود 15 مرتبه بر سطح پوست، تقریبا 250 سوراخ بر سطح پوست ایجاد می کند. میکرونیدلینگ باعث ایجاد شرایطی مناسب برای تولید کلاژن و الاستین های بیشتر در لایه ی پاپیلری پوست می شود. علاوه بر این، کلاژن های جدید و مویرگ های جدید سبب رفع اسکار ها می گردد. این روش با نام ” درمان القایی کلاژن از طریق پوست” نیز شناخته شده است. و همچنین در درمان هایی برای جوان سازی پوست  مانند فوتوایجینک نیز کاربرد دارد.

عملکرد درمارولر برای درمان جای زخم آکنه ها

میکرونیدلینگ روشی ساده و سریع است که در کلینیک ها به راحتی انجام  می شود. منطقه ی مورد نظر با بی حسی های موضعی به مدت 45 دقیقه بی حس می شود. پس از آماده سازی منطقه ی مورد نظر، غلتاندن درمارولر 15 تا 20 دفعه انجام می شود. این پروسه در تمتم جهات عمودی ، افقی و مورب انجام می شود. البته از سوراخ ها کمی خون بیرون می زند که به سادگی قابل کنترل هستند. پس از درمان منطقه ی مورد نظر با پدهای آغشته به سالین مرطوب می شوند. کل فرآیند در حدود 15 تا 20 دقیقه طول می کشد که البته به وسعت سطح منطقه ی درمان نیز دارد.

تقریبا دو هفته طول می کشد تا کلاژن دوباره ساخته شود و همچنین 3 تا 4 جلسه ی درمانی برای رفع جای زخم آکنه ها مورد نیاز است.

مراقبت های پس از میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ به راحتی توسط بیماران تحمل می شود. اما پس از درمان ممکن است اریتم به مدت 2 تا 3 روز دیده شود. برای در امان بودن از هر گونه مشکلات پوستی که ممکن است توسط نور شدید خورشید ایجاد شود، بهتر است تا به طور روزانه از کرم های آنتی بیوتیک استفاده گردد. بیماران ب راحتی می توانند به محل کار خود باز گردند.

به جز اریتم یا التهاب پوستی ، عارضه ی دیگری در این روش گزارش نشد است. از آنجا که سوراخ های ریز خیلی سریع بسته می شوند، عفونتی ایجاد نمی شود. این روش بسیار موثر و مقرون به صرفه است و برای تمامی انواع پوست ها و در محل هایی که حتی روش های دیگر مانند لیزر و لایه برداری پوست به آن دسترسی ندارند مانند زیر چشم، قابل استفاده است.

این روش به راحتی با سایر روش های درمانی برای آکنه اسکارها مانند لایه برداری های شیمیایی، میکروابریژن، لایه برداری های فرکشنال می تواند ترکیب شود و فواید و اثرات حیرت انگیزی برای بیماران داشته باشد.

درمارولر های خانگی

سوزن های درمارولر های خانگی 0.15 میلی متر طول دارند که جایگزین بسیار مناسبی برای سایر محصولات کاهش اثرات پیری و افزایش سن است. این درمان می تواند دوبار در هفته با 100 دفعه غلتاندن استفاده گردد. پس از انجام پروسه ، درمارولر  را با آب داغ بشویید و با تکان دادن خشک کنید.

نسخه های بسیار ریز درمارولر های میکرونیدلینگ “درمااستمپ” نامیده می شوند. برای مثال، زخم آبله مرغان که سطحی است با استفاده از سوزن هایی با طول 2 میلی متر و قطر 0.12 میلی متری درمان می شود. این درمان ها در 2 دقیقه انجام می شوند.

منابع

  1. Camirand A, Doucet J. Needle dermabrasion. Aesthet Plast Surg. 1997;21:48–51.
  2. Orentreich DS, Orentreich N. Subcutaneous incisionless (subcision) surgery for the correction of depressed scars and wrinkles. Dermatol Surg. 1995;21:6543–9.
  3. Aust MC, Fernandes D, Kolokythas P, Kaplan HM, Vogt PM. Percutaneous collagen induction therapy: An alternative treatment for scars, wrinkles and skin laxity. Plast Reconstr Surg. 2008;21:1421–9.
  4. Fernandes D. Minimally invasive percutaneous collagen induction. Oral Maxillofac Surg Clin North Am. 2006;17:51–63.
  5. Aust MC, Reimers K, Repenning C, Stahl F, Jahn S, Guggenheim M, et al. Percutaneous collagen induction: Minimally invasive skin rejuvenation without risk of hyperpigmentation-fact or fiction. Plast Reconstr Surg. 2008;122:1553–63. [PubMed]
  6. Fernandes D, Signorini M. Combating photoaging with percutaneous collagen induction. Clin Dermatol. 2008;26:192–9.

لینک منبع

محقق: میترا کرمانیان   

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments