میکرودرم چیست؟ جوان سازی پوست با میکرودرم ابریژن، مزایا و عوارض

میکرودرم چیست؟ جوان سازی پوست با میکرودرم ابریژن، مزایا و عوارض

میکرودرم چیست؟ جوان سازی پوست با میکرودرم ابریژن، مزایا و عوارض

میکرودرم چیست؟ جوان سازی پوست با میکرودرم ابریژن، مزایا و عوارض

میکرودرم چیست؟ میکرودرم یک روش حداقل تهاجمی است که برای جوان سازی پوست و بافت پوست به کار می رود. با میکرودرم ابریژن آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید ، چین و چروک ، خطوط ظریف ، لکه های ناشی از بالا رفتن سن ، زخم آکنه ، ملاسما و دیگر نگرانی ها و عوارض مرتبط با پوست را بهبود می بخشد. این روش با استفاده از یک اپلیکاتور مخصوص با سطح ساینده ، به آرامی لایه ضخیم خارجی پوست را ساییده و بازسازی می کند.

میکرودرم  یک روش مطمئن برای انواع پوست با رنگ های متفاوت است. به طور کلی از این روش برای افرادی استفاده می شود که نگرانی هایی در موارد زیر دارند :

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • خطوط ریز و چین و چروک پوست ،
  • هیپرپیگمنتیشن ، لکه های سن و نقاط قهوه ای ،
  • منافذ پوست و جوش های بزرگ ،
  • آکنه و جای زخم های آکنه ،
  • ترک های پوستی ،
  • ناهمواری پوست ،
  • ملاسما ،
  • آسیب های ناشی از نور خورشید.

 

مراقبت های پیش از میکرودرم ابریژن

مراقبت های پیش از میکرودرم ابریژن

میکرودرم یک روش غیر جراحی و حداقل تهاجمی است. و نیاز به مراقبت چندانی پیش از انجام پروسه آن نیست. اما بهتر است قبل از هر گونه اقدامی با یک متخصص پوست مشورت کنید تا مطمئن شوید که میکرودرم روش مناسبی برای شما است. در مورد آلرژی ها ، عمل های جراحی و زیبایی قبلی و بیماری های احتمالی خود به پزشک خود اطلاعاتی بدهید.

ممکن است پزشک به شما توصیه کند که از چند روز قبل از انجام میکرودرم ابریژن از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید. از یک هفته پیش از انجام درمان از اپیلاسیون ، وکس  و کرم های برنزه کننده نیز اجتناب کنید.  همچنین ممکن است توصیه شود که از سه روز قبل از درمان با روش میکرودرم ابریژن از کرم های لایه بردار و ماسک استفاده نکنید.  قبل از شروع درمان ، آرایش خود را پاک کنید.

 

میکرودرم ابریژن چگونه کار می کند؟

قبل از انجام میکرودرم ابریژن از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید.

میکرودرم در مطب انجام می شود و به طور معمول حدود یک ساعت طول می کشد. این روش معمولاً توسط یک متخصص مراقبت از پوست انجام می شود.

با توجه به دستگاه های مورد استفاده ، روش های مختلفی برای انجام این روش وجود دارد. استفاده از بی حسی موضعی و یا بیهوشی برای انجام میکرودرم ابریژن لازم نیست.  شما بر روی صندلی مطب می نشینید. تکنسین مراقبت از پوست از یک دستگاه دستی برای از بین بردن لایه بیرونی پوست در مناطق هدفمند استفاده خواهد کرد. در پایان درمان ، مرطوب کننده به پوست شما اعمال خواهد شد.

 

10 تا از مزایای میکرودرم ابریژن

جوان سازی پوست صورت

میکرودرم ابریژن یکی از بهترین روش های انجام شده برای جوان سازی پوست صورت در چند سال اخیر است. اکثر مردم چیزهایی در مورد آن شنیده اند و بسیاری از افراد نیز آن را امتحان کرده اند.    اما آیا شما از مزایای واقعی میکرودرم خبر دارید؟

با مزایای میکرودرم ابریژن آشنا شوید  

میکرودرم با استفاده از کریستال های ریز و یا الماس همراه با سیستم مکش  برای از بین بردن لایه های ضخیم پوست و ساخت سلول های جدید کار می کند. پس از انجام این پروسه شما پوستی صاف و تازه خواهید داشت.

  • 1. عواملی که سبب کاهش سرعت تبدیل سلول های پوست می شوند ، دو عامل اصلی پیری و عوامل محیطی می باشند. همانطور که میزان تبدیل طبیعی سلول های ما کاهش می یابد ، پوست خسته و کدر می شود. میکرودرم  سرعت این روند را سریع تر می کند.  به طوری که باعث تولید سلول های جدید شده و سلول های جدید جایگزین سلول های قدیمی پوست می شوند.
  • 2.هنگامی که سلول های مرده پوست زیاد می شوند ، گرد و خاک و چربی روی آنها را می گیرد. میکرودرم ابریژن با نفوذ کردن به عمق پوست صورت ، لایه هایی را از روی پوست برمی دارد. و به این ترتیب نفوذ مواد پاک کننده به عمق صورت افزایش می یابد.
  • 3.مکشی که در پروسه میکرودرم ابریژن انجام می گیرد ، جریان خون را تحریک کرده و کار غذا رسانی به سلول ها را افزایش می دهد.  میکرودرم نه تنها باقی مانده مواد اضافی را از روی پوست برمی دارد ،  بلکه باعث تحریک گردش خون در پوست ، انتقال اکسیژن و مواد مغذی به سلول های پوست و همچنین کمک به سم زدایی می شود که برای سلامت پوست ما حیاتی است.
  • 4.میکرودرم ابریژن پررنگی رنگدانه های پوست را کاهش می دهد. استفاده از طیف نور و همچنین میکرودرم ابریژن برای کمک به کاهش لکه ها ، باعث افزایش قابل توجه نتایج خواهد شد. زیرا این روش ها می توانند به جایی که رنگدانه ها واقع شده اند ، نفوذ کنند.
  • 5.ما باید درمان را بر روی لایه درمیس پوست انجام بدهیم. تا در واقع باعث تغییر یا حذف علت رنگ زیاد رنگدانه ها شود.  به این دلیل که رنگدانه ها را بر روی پوست خود می بینید.
  • 6.میکرودرم ابریژن در درمان و کاهش سلول های مرده پوست ناشی از مسدود شدن منافذ و چربی پوست مؤثر است. اگر شما از ترکیب اسیدهای هیدروکسی آلفا در خانه استفاده کنید ، این امر به حفاظت پوست کمک می کند.
  • 7.میکرودرم ابریژن با تحریک کلاژن برای تولید سلول های جدید پوست پوستی به منظور کمک به بهبود بافت اسکار به صاف شدن پوست کمک می کند.
  • 8.اگر شما نگران چروک های ریز هستید و علاقه ای به درمان های تهاجمی ندارید ، میکرودرم می تواند چروک های ریز را کاهش دهد و با تحریک کلاژن از بروز خطوط عمیق تر پیشگیری کند.
  • 9.منافذ بزرگ پوست معمولاً به علت چرب بودن پوست ایجاد می شوند. درمان برای کوچک شدن منافذ پوست صورت شامل كنترل جريان چربی و پاكيزه نگه داشتن خلل پوست از هر گونه گرد و غبار با لایه برداری منظم می باشد. میکرودرم یک روش جایگزین برای لایه برداری پوست می باشد.
  • 10.میکرودرم ابریژن یک درمان غیر تهاجمی است که فقط بر روی اپیدرم (لایه بیرونی) پوست انجام می شود. این پروسه در کمترین زمان ممکن و تنها با چند پروتکل کوچک به منظور مراقبت های پس از انجام پروسه انجام می شود.

 

عوارض جانبی میکرودرم چیست؟

عوارض جانبی میکرودرم چیست؟

عوارض جانبی رایج از عوارض جانبی شامل سردرد ملایم ، تورم و قرمزی است. این عوارض باید در عرض چند ساعت برطرف شوند. ممکن است توصیه شود که پس از درمان از مرطوب کننده استفاده کنید. تا خشکی و پوسته پوسته شدن پوست را به حداقل برساند. کبودی اندکی ممکن است رخ دهد. که عمدتاً ناشی از روند مکش در طول درمان است.

 

مراقبت های پس از میکرودرم ابریژن چیست؟ 

مراقبت های پس از میکرودرم ابریژن
  • پس از انجام میکرودرم ابریژن شما می توانید فعالیت های روزانه خود را بلافاصله از سر بگیرید.
  • پوست خود را هیدراته کنید.
  • از محصولات آرایشی ملایم استفاده کنید.
  • از مصرف داروهای موضعی آکنه برای حداقل یک روز پس از درمان اجتناب کنید.
  • بسیار مهم است که پوست خود را با استفاده از کرم های ضد آفتاب محافظت کنید. پوست شما تا چند هفته پس از درمان حساسیت بیشتری نسبت به نور خورشید خواهد داشت.
  • شما می توانید نتایج قابل توجه درمان را بلافاصله پس از انجام این پروسه مشاهده کنید.

 

تعداد جلسات مورد نیاز میکرودرم ابریژن

تعداد جلسات مورد نیاز میکرودرم ابریژن بستگی به شدت مشکلات پوست شما و نیز انتظارات شما دارد. تکنسین میکرودرم باید یک برنامه برای تعداد اولیه جلسات و همچنین درمان و مراقبت از پوست پس  از درمان به شما ارائه دهد.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع  

لینک منبع 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments