میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن | جوانسازی پوست | مهم ترین تاثیرات میکرودرم ابریژن

جوان سازی پوست با میکرودرم ابریژن

 

میکرودرم ابریژن نوعی روش درمان پوست است. در این روش لک های پوستی در لایه اپیدرم و لایه سطحی پوست کاهش یافته و یا از بین می رود. در نتیجه پوستی جوان تر و سالم تر خواهید داشت. با کمک میکرودرم ابریژن لایه های سطحی پوست از بین رفته و بافت مربوطه بازسازی و احیا می شود. میکرودرم ابریژن روشی جدید و تکنولوژی منحصر بفرد در زمینه لایه برداری و جوان سازی پوست بشمار می رود. همچنین می توان جای اسکار، زخم، چین و چروک سطحی و سایر لک های پوستی را کاهش داده و یا از بین برد.

 

میکرودرم ابریژن
میکرودرم ابریژن

انواع میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن نوعی دستگاه زیبایی بشمار می رود که مورد استقبال افراد قرار گرفته است. چرا که بر هر دو لایه پوست تاثیر می گذارد. لایه خارجی پوست که اپیدرم نام دارد و لایه درونی پوست که درم نامیده می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بطور کلی دو نوع میکرودرم ابریژن وجود دارد.

  • میکرودرم ابریژن با هد کریستالی
  • میکرودرم ابریژن با هد الماسه

هر دو روش میکرودرم مزایای مشابهی دارند. لیکن فرآیند عملکرد دو دستگاه کمی متفاوت است.

 

دستگاه میکرودرم ابریژن با هد کریستالی چگونه کار می کند؟

میکرودرم ابریژن کریستالی که گاهی اوقات درم ابریژن میکرو کریستال نیز نامیده می شود. این دستگاه نوعی میکرودرم ابریژن است که از اروپا به ایالات متحده امریکا آورده شده است. و هنوز محبوب ترین نوع میکرودرم ابریژن میان مردم بشمار می رود.

طی دوره درمان با میکرودرم ابریژن کریستالی، از طریق لوله داخل مخزن دستگاه میکرودرم ابریژن، کریستال های خیلی ریزی به قلم شیشه ای و یا استیل ضد زنگ فرستاده می شود. به کمک این قلم کریستال ها روی سطح پوست اسپری می شوند. بخاطر داشته باشید که کریستال ها به آرامی و بصورت شن و ماسه ای روی پوست اسپری می شوند.

کریستال ها و پوست لایه برداری شده بطور همزمان از طریق همان قلم جمع می شوند. کریستال های مستعمل به مخزن دوم دستگاه فرستاده  و پس از هر بار مصرف در دوره درمانی، دور انداخته می شوند. نگران نباشید؛ دوباره استفاده نمی شوند.

 

میکرودرم ابریژن
میکرودرم ابریژن

 

در این سیستم عموما از کریستال های اکسید آلومینیوم یا کورودوم مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا این کریستال ها به سختی الماس هستند. گاهی اوقات کریستال های اکسید منیزیم، بی کربنات سدیم (جوش شیرین) و حتی کلرید سدیم (نمک) نیز کاربرد دارند.

 

دستگاه میکرودرم ابریژن با هد الماسه چگونه کار می کند؟

دستگاه میکرودرم ابریژن با هد الماسه نسبت به دستگاه قبلی، جدید تر می باشد. اما خیلی سریع همانند میکرودرم ابریژن بدون هد کریستالی، محبوبیت خود را بدست آورد.

به جای استفاده از کریستال برای لایه برداری پوست، قلمی که هد آن روکش الماسه دارد روی پوست کشیده می شود. هد الماسه همانند هد کریستالی، پوست را تحریک نموده و سپس لایه های از بین رفته آن را از طریق همان قلم جمع می کند.

بنابراین در مقایسه این دو روش می توان گفت: اگر میکرودرم ابریژن کریستالی شبیه شن شویی پوست می باشد، پس میکرودرم ابریژن الماسه شبیه سمباده زدن پوست است.

 

چرا برخی میکرودرم ابریژن با هد الماسه را انتخاب می کنند؟

میکرودرم ابریژن با هد الماسه کمی تمیز تر است. دلیل آن این است که دیگر هیچ کریستال خرد شده ای روی پوست باقی نمی ماند. برخی می گویند که این روش کمی ایمن تر است. چرا که دیگر هیچ کریستالی باقی نمی ماند که بطور اتفاقی داخل چشم برود. اما اگر تکنسین شما ماهر و با دقت باشد، جای هیچ نگرانی ای نیست.

برخی افراد ترجیح می دهند که از دستگاه میکرودرم ابریژن با هد الماسه استفاده کنند. زیرا کریستالی در آن استفاده نمی شود. تنفس در میان کریستال های اکسید آلومینیوم آزار دهنده است. علاوه بر این ممکن است در افراد حساس منجر به مشکلات تنفسی کوتاه مدت شود.

از آنجایی که قلم میکرودرم ابریژن بشکل حلقه بسته می باشد عموما کریستال ها به داخل دستگاه ساکشن می شوند. در نتیجه در هوا اسپری نمی شوند و قابل استنشاق نیستند. متخصصین ماهر مراجعه کننده خود را در وضعیتی قرار می دهند که در معرض کریستال ها قرار نگیرد. پس اجازه ندهید که چنین ترس و اضطرابی شما را از تکمیل دوره درمانتان منصرف کند.

 

میکرودرم ابریژن
میکرودرم ابریژن

تاثیر میکرودرم ابریژن

هر دو روش میکرودرم ابریژن عملکرد و تاثیر مشابهی دارند. به کمک کریستال ها و یا هد الماسه پوست عمیقا لایه برداری می شود. بنابراین بعد از درمان احساس می کنیدکه پوست تان نرم تر و صاف تر شده است.

همچنین لایه برداری باعث می شود جوش سرسیاه کمتری بوجود آمده و رنگ پوست را شفاف تر می کند. با کمک میکرودرم ابریژن می توان میزان چربی پوست را کنترل نموده و منافذ بزرگ صورت را کوچک نمود.

در این پروسه درمانی، ساکشن همچون لایه برداری پوست مهم و حیاتی است. چرا که این کار تنها منجر به ساکشن پوست لایه برداری شده نمی شود. بلکه لایه درم پوست را تحریک کرده و باعث تولید مجدد سلول های پوستی می شود.

همچنین میکرودرم ابریژن زخم روی پوست را نیز درمان می کند. همانطور که پوست سلول سازی کرده و خود را ترمیم می کند، لایه سطحی آن صافتر و ضخیمتر می شود. در نتیجه پوست سالم تر به نظر می رسد.

 

میکرودرم ابریژن معجزه نمی کند !

میکرودرم ابریژن طی دوره درمان معجزه نمی کند. بلکه برخی مشکلات پوستی خاص وجود دارد که این دستگاه قادر به درمان آن نمی باشد.

مورد اول این که میکرودرم ابریژن قادر به درمان آکنه های کیستیک و یا شدید نیست. طی دوره درمان با میکرودرم ابریژن، کریستال های کوچک روی پوست اسپری و بطور همزمان مکش می شوند. این فرآیند می تواند آکنه های ملتهب را تحریک نموده و ظاهر آن را بدتر جلوه دهد. برای درمان آکنه های شدید می بایست به درماتولوژیست مراجعه نمود.

 

میکرودرم ابریژن
میکرودرم ابریژن

مورد دوم این که میکرودرم اسکار آکنه را بهبود نمی دهد. همچنین برای رفع اسکارهای هیپرتروفی و کلئوئید قابل استفاده نیست. ممکن است وضعیت این اسکار ها را بدتر کند. به جای میکرودرم ابریژن، درماتولوژیست می تواند درمان های اسکار آکنه را به شما پیشنهاد دهد. این درمان ها روی پوست تان نتیجه بهتری بهمراه خواهد داشت.

اگر برای از بین بردن چین و چروک صورتتان از میکرودرم ابریژن استفاده می کنید، بخاطر داشته باشید که این روش خطوط و چروک را کاملا از بین نمی برد. همچنین چین و چروک های عمیق را درمان نمی کند.

 

محقق و مترجم : عطیه فضلی

منبع ها :

https://www.generalproject.com/en/products/microdermoabrasion

https://www.verywellhealth.com/how-does-microdermabrasion-work-15890

https://www.verywellhealth.com/benefits-of-microdermabrasion-15889

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments