موز میوه ای برای کاهش وزن

موز میوه ای برای کاهش وزن

Image result for ‫موز میوه ای برای کاهش وزن‬‎

موز میوه ای برای کاهش وزن

اگر از جمله افرادی هستید که از خوردن موز خودداری می کنید زیرا نگران کالری زیاد آن هستید، بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر کنید.

یک موز بزرگ 121 کالری ، موز متوسط 105 کالری و موز کوچک 90 کالری دارد.  این میوه مغذی انرژی زیادی به شما می دهد و علاوه بر آن حاوی مقدار زیادی فیبر و همچنین سمیوم ، و ویتامین B6 است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

یک موز بزرگ 121 کالری  دارد که این میزان کالری  فقط 6 درصد از رژیم 2000 کالری می باشد.  اما در عوض  3.5 گرم از فیبر رژیم کاهش وزن را تأمین می کند.  که می تواند به شما در رسیدن به هدف تان برای کم کردن وزن کمک کند.

Image result for ‫موز بخور‬‎

با خوردن موز شما مدت طولانی تری احساس سیری می کنید.  اگر با این وجود باز هم نگران دریافت کالری زیاد هستید،  یک موز کوچکتر با حدود 90 کالری و 3.5 گرم فیبر را انتخاب کنید.

یک رژیم غذایی مناسب شامل  2 فنجان میوه در روز برای زنان 19 تا 30 ساله و برای مردان در سن 19 تا 50  می باشد.

یک موز متوسط دارای  105 کالری، 0 کلسترول و فقط 4 گرم چربی و 27 گرم کربوهیدرات است که حدود 9 درصد از نیاز روزانه بدن می باشد.

بنابراین اگر رژیم غذایی کم کربوهیدرات گرفته اید،  می توانید از میوه های دیگری مانند تمشک و هندوانه   که مقادیر کمتری  قند دارند استفاده کنید.  متخصصین تغذیه توصیه می کنند که زنان در سنین بین 19 تا 50  ساله حداقل 25 گرم فیبر در روز دریافت کنند. و مردان در سنین بین 14 تا 50 سال  38 گرم فیبر در روز دریافت کنند.  بنابراین مصرف یک  موز به 12 درصد نیاز روزانه شما پاسخ می دهد.

یک موز کوچک حاوی 90 کالری، 23 گرم کربوهیدرات، 1 گرم پروتئین، 2.6 گرم فیبر و کمتر از 1 گرم چربی است. علاوه بر این، حاوی 362 میلی گرم پتاسیم است که به حفظ تعادل مایعات بدن کمک می کند.  یک موز کوچک حاوی 20 میکروگرم فولات و 65  واحد ویتامین A  می باشد.

Related image

بو کردن موز برای کم کردن اشتها

یک مطالعه مبتنی بر این عقیده است که بو کردن بعضی از مواد غذایی هنگامی که شما گرسنه هستید،  این تصور را به مغز تان القا می کند که در واقع آن ماده غذایی را خورده اید و در نتیجه احساس سیری می کنید.

یکی ازاین مواد غذایی موز است.  اگر هنگامی که رژیم لاغری دارید موز نمی خورید، حد اقل  می توانید وقتی که گرسنه می شوید آن را بو کنید.

موز سرشار از پتاسیم

Image result for ‫موز میوه ای برای کاهش وزن‬‎

موز یک منبع عالی  پتاسیم است.  پتاسیم یک ماده معدنی الکترولیتی است که به حفظ تعادل مایعات در بدن شما کمک می کند.  موز یک میان وعده عالی بعد از انجام تمرینات ورزشی است.   یک عدد موز بزرگ حاوی  487 میلی گرم پتاسیم است که بیش از 10 درصد از نیاز روزانه بزرگسالان را تأمین می کند.    بنا به گفته انجمن قلب آمریکا یک رژیم غذایی پتاسیم به ویژه هنگامی که با مصرف سدیم کم همراه باشد،  به دلیل کاهش اثر سدیم بر بدن به کاهش فشار خون بالا کمک می کند.

مصرف موز به دلیل پتاسیم موجود در آن می تواند پس از تمرین و  ورزش  کردن از گرفتگی عضلات جلوگیری کند.

ویتامین B-6 محلول در آب

Image result for ‫موز میوه ای برای کاهش وزن‬‎

موز بزرگ همچنین تقریبا 0.5 میلی گرم ویتامین B6 معادل  38 درصد از نیاز روزانه یک فرد بزرگسال  را فراهم می کند.  ویتامین B6  در سلامت سیستم ایمنی بدن، عملکرد مغز و تشکیل گلبول های قرمز اهمیت بسیاری دارد.

بدن ما از این ویتامین محلول در آب برای تولید هموگلوبین استفاده می کند.  هموگلوبین  اکسیژن را به بافت های بدن منتقل می کند.

همچنین ویتامین B6  سطح قند خون را متعادل نگه می دارد.

موز آنتی اکسیدان قوی

Image result for ‫موز میوه ای برای کاهش وزن‬‎

موز یک منبع سرشاراز ویتامین C است.  یک موز حاوی 12 میلی گرم ویتامین C است که حدود  13 تا 16 درصد از میزان توصیه شده روزانه ویتامین C برای هر فرد بالغ است.

این ماده مغذی نقش حیاتی  در رشد و ترمیم بافت های بدن شما دارد.  ویتامین C  به تولید کلاژن در بدن کمک می کند.

کلاژن  پروتئین مهمی در بدن است که در ساخته شدن تاندون ها، رباط ها، رگ های خونی، غضروف و پوست نقش دارد.  این  ویتامین محلول در آب به ترمیم و نگهداری استخوان ها و دندان ها کمک می کند.

بدون وجود ویتامین C بدن شما نمی تواند زخم ها را درمان کند.

ویتامین C  به عنوان یک آنتی اکسیدان  با رادیکال های آزاد مبارزه می کند.  رادیکال های آزاد  مولکول هایی هستند که به DNA  بدن آسیب می رسانند.   مطالعات  نشان داده است  که افرادی که  غذاهایی با میزان زیاد آنتی اکسیدان از جمله ویتامین C مصرف می کنند ، در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی نامناسبی دارند، در معرض خطر کمتری برای ابتلا به  فشار خون بالا هستند.

موز سرشار از فیبر

Image result for ‫موز میوه ای برای کاهش وزن‬‎

بنا به گزارشات دپارتمان کشاروزی  یک عدد موز بزرگ حاوی 4 گرم فیبر است که به هضم غذا و حرکات روده کمک می کند.  مصرف فیبر در کاهش بیماری هایی مانند بیماری های زیر مؤثر است:

  • بیماری های قلبی
  • دیابت
  • هموروئید
  • کلسترول بالا
  • یبوست
  • بیماری های معده

موز حاوی منگنز

Related image

موز منبعی سرشار از منگنز است.  یک عدد موز متوسط  در حدود 3 میلی گرم منگنز دارد.   بزرگسالان روزانه به  1.8 تا 2.3  میلی گرم منگنز نیاز دارند.   منگنز برای سلامت استخوان و سوخت و ساز بدن ضروری است.

محقق و مترجم: مینو شفیعی

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.livestrong.com/article/496103-do-bananas-give-you-gas-or-constipation” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.livestrong.com/article/517113-the-many-benefits-of-eating-bananas” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.livestrong.com/slideshow/1003180-16-surprising-bananas” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.livestrong.com/article/459520-are-bananas-bad-for-men” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments