بهترین مزایای جراحی پیوند مو | مزایا و معایب پیوند مو | بهترین مرکز پیوند مو

مواظب عوارض کاشت مو باشید | بهترین روش برای درمان ریزش مو چیست؟

مواظب عوارض کاشت مو باشید | بهترین روش برای درمان ریزش مو چیست؟

مواظب عوارض کاشت مو باشید | بهترین روش برای درمان ریزش مو چیست؟

ریزش مو دیگر یک مشکل  دائمی نیست.  در حال حاضر با روش هایی مانند پیوند مو که در دسترس ما است ، ریزش موی دائمی دیگر معنایی ندارد.  در حالی که کاشت مو می تواند بسیاری از مردم را از مشکل ریزش مو و طاسی سر نجات دهد ،  این مهم است که به یاد داشته باشید که هیچ روش پزشکی بدون خطر نیست و مواظب باشید.

البته حتماً لازم است که قبل از کاشت مو تحقیقات کافی انجام دهید و قبل از اینکه عمل کنید ، با یک متخصص حرفه ای مشورت و صحبت کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

برای اینکه بخش تحقیق برای شما ساده تر شود ، من یک لیست از 10 عوارض جانبی پیوند مو را با هم ترکیب کرده ام. حالا بیایید نگاه کنیم که  پیوند مو چگونه انجام می شود.

 مواظب

کاشت یا پیوند مو چیست؟

پیوند مو یک روش جراحی است که شامل برداشت فولیکول های مو از یک ناحیه اهدا کننده و کاشت آنها در ناحیه دریافت کننده پوست سر می باشد که به عنوان “سایت دریافت کننده” شناخته می شود.

در عمل کاشت مو موضع عمل با بی حسی موضعی بی حس می شود. مراقبت پس از عمل کاشت مو شامل مصرف داروهای تجویزی برای درد ، التهاب و عفونت احتمالی می باشد. در بیشتر موارد و طی 6 تا 9 ماه بعدی بیماران 60 تا 70 درصد رشد مو را تجربه می کنند.

در زیر 10 مورد از عوارض جانبی احتمالی وجود دارد که ممکن است بعد از این عمل رخ دهد.

برای مشاوره و گرفتن وقت برای تزریقات زیبایی و لیزر موهای زائد وعمل های زیبایی سینه و هموروئید و سایر درمان های زیبایی با ما تماس بگیرید.

عوارض جانبی پیوند مو چه مواردی هستند؟

مواظب عوارض کاشت مو باشید | بهترین روش برای درمان ریزش مو چیست؟

1-خونریزی

خونریزی اگر چه به ندرت اتفاق می افتد اما ممکن است یک عارضه جانبی از روش پیوند مو باشد.  در حالی که پس از عمل کاشت مو انتظار خون ریزی به اندازه ای می رود که  با یک فشار ساده متوقف شود ، اما در صورت خون ریزی مداوم ممکن است محل عمل نیاز به بخیه بیشتر داشته باشد.

 مواظب

2-عفونت

پس از عمل پیوند مو احتمال عفونت وجود دارد ، هر چند بعید است.  از هر هزار مورد ممکن است یک نفر به عفونت مبتلا شود.  خوشبختانه با استفاده از آنتی بیوتیک ها می توان از ابتلا به عفونت اجتناب کرد.

مواظب

3-نازک شدن موقت موها

نازک شدن موقت موها یکی از عوارض جانبی رایج پیوند مو است.  به طور معمول موهای کاشته شده به مدت کوتاهی پس از جراحی ریزش می کنند.  با این حال ، موها پس از مدتی وباره رشد خواهند کرد. ریزش موی پیش از موعد نیز ممکن است پس از پیوند مو اتفاق بیفتد. ریزش موها پس از عمل کاشت مو دائمی نیست و موهای شما در عرض چند ماه مجدداً رشد می کنند.

 مواظب

4-خارش

خارش یک عارضه جانبی رایج است که بیماران پس از پیوند مو تجربه می کنند. این عوارض جانبی ممکن است بعضی وقت ها خیلی شدت داشته باشد.  خارش به طور عمده به علت تشکیل پوسته سر رخ  دهد و با شامپو زدن موها از بین می رود.

با این حال ، هنگامی که خارش آنقدر شدید است که از تحمل شما خارج باشد ، باید بلافاصله با متخصص پوست و یا جراح زیبایی خود مشورت کنید.  کرم های مرطوب کننده مخصوصی وجود دارند که به درمان این مشکل کمک می کند.

 مواظب

5-زخم شدن

اگر شما مستعد ابتلا به زخم هستید ، این یک عارضه جانبی است که باید نگران آن باشید.  اسکار به طور کلی در بیمارانی که عمل کاشت مو انجام می دهند ، اتفاق می افتد و بیشتر احتمال دارد در افرادی که عمل آنها با روش کاشت نواری انجام می شود ، رخ بدهد.

دیده می شود که بعضی از بیماران ، به صورت ژنتیک مستعد ابتلا به زخم شدید هستند. از هر هزار نفر که پیوند مو انجام می دهد ، ممکن است یک نفر مستعد ابتلا به زخم باشد.

 مواظب

6-کیست ها

کیست ها به طور معمول زمانی اتفاق می افتند که فولیکول های مو به پوست شما آسیب برسانند و به لایه های عمیق نفوذ می کنند. کیست ها معمولاً به اندازه جوش و اغلب خوش خیم هستند.  با این حال در صورت مشاهده کیست نباید آنها را دستکاری کنید و بدون اتلاف وقت در صورت بروز چنین عارضه ای باید با پزشک مشورت کنید. در اغلب موارد ، کیست ها خود به خود  ناپدید می شوند.

 مواظب

7-سکسکه کردن

سکسکه کردن یکی از عوارض جانبی جراحی پیوند مو است.  5 نفر از هر 100 بیمار پس از عمل کاشت مو به سکسکه مبتلا می شوند.  اگر چه علت این عارضه معلوم نیست ، اما سکسکه می تواند از چند ساعت تا چند روز ادامه یابد.

این عوارض جانبی در بیماران پیوند مو بیشتر از بیمارانی است که جراحی کاهش مو انجام می دهند.

  مواظب 

8-درد

درد یکی از عارضه های جانبی عمل پیوند مو است. اگر چه درد در اغلب موارد قابل تحمل است ، و به طور معمول بیماران نیازی به استفاده از داروهای مسکن احساس نمی کنند ، اما افرادی که درد زیادی دارند می توانند از داروهای ضد درد استفاده کنند.  درد موقتی است و در نهایت زمانی که پوست سر شروع به بهبود می کند ، از بین می رود.

 مواظب

9-تورم

در حالی که تورم پس از عمل پیوند مو نادر است ، اما تورم می تواند بر روی پیشانی و ناحیه اطراف چشم های شما تأثیر بگذارد.  تورم ممکن است تا دو روز طول بکشد و در برخی موارد (یک در صد) می تواند باعث ایجاد کبودی دور چشم بشود.

 مواظب

10-بی حسی

بی حسی پس ازعمل کاشت مو یک عارضه اجتناب ناپذیر است.  بی حسی معمولا در منطقه اهدا کننده رخ می دهد و می تواند حدود 18 هفته طول بکشد. اگر بی حسی پس از 18 هفته از بین نرود ، شما باید با دکتر معالج خود مشورت کنید.

 مواظب عوارض کاشت مو باشید | بهترین روش برای درمان ریزش مو چیست؟

به خاطرداشته باشید که هر گونه عمل جراحی خطراتی را به همراه دارد.  اگر شما در باره پیوند مو فکر می کنید ، اطمینان حاصل کنید که تحقیق کامل انجام داده اید تا بتوانید برای آنچه که ممکن است در انتظار شما باشد آمادگی داشته باشید.

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments