مهم ترین عوامل پیری پوست | بهترین مرکز جوان سازی پوست | فیس آپ

 مهم ترین عوامل پیری پوست را بشناسید.

روش های جوان سازی پوست کدامند؟

 

پیری پوست می تواند نگران کننده باشد! با بالا رفتن سن، ممکن است شاهد عوارض پوستی مختلفی باشید. طی میان سالی پوست چربی کمتری تولید می کند که این امر منجر به خشکی و شل شدن می شود. آیا کسی تمایل دارد که یک چنین پوستی داشته باشد؟ برای جلوگیری از بروز عوارض پوستی، می بایست از سنین پایین تر مراقبت های لازم را بعمل آورید.

امروزه عوامل درونی و بیرونی زیادی می تواند مستقیما روی سلامتی پوست تاثیر بگذارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

مهم ترین عوامل پیری پوست عبارتند از:

  • سن
  • قرار گرفتن مقابل آفتاب
  • آلودگی های جوی
  • مواد شیمیایی موجود در محصولات مراقبت از پوست
  • رژیم غذایی نامناسب و ناسالم

این عوامل منجر به تیرگی، خشکی، شل شدن و ایجاد چین و چروک و خطوط سطحی صورت می شوند. برای اینکه پوستی شاداب، درخشان و سالم داشته باشید می بایست برنامه مناسبی را پیش بگیرید.

با گذشت زمان طبیعی است که پوست خاصیت ارتجاعی و استحکام خود را از دست بدهد. بواسطه کاهش وزن، حاملگی و یا هر فرآیند طبیعی دیگر پوست شادابی و سلامت اولیه خود را از دست می دهد.

 

دستگاه فیس آپ-جوان سازی پوست
دستگاه فیس آپ-جوان سازی پوست

 

جدیدترین دستگاه جوان سازی و پاکسازی پوست

 

دستگاه فیس آپ Face UP جدیدترین دستگاه جوانسازی و لایه برداری پوست می باشد. مرکز زیبایی برکه با بهره گیری از دانش روز و جدیدترین دستگاه زیبایی، فیس آپ، بهترین خدمات زیبایی و درمانی پوست را ارائه می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

ممکن است بخواهید پوستتان به حالت قبل بازگشته و سفت شود. در این مقاله به برخی روش های جوانسازی پوست اشاره می کنیم:

 

روش اول : استفاده از محصولاتی که پوست را سفت می کند.

 

  • هر روز پوست تان را لایه برداری کنید.

لایه برداری پوست فرآیندی است که طی آن می توانید از اسکراب های دانه دار و یا ابزار لایه برداری استفاده کنید. با این کار سلول های مرده پوست از بین رفته و گردش خون افزایش پیدا می کند. همچنین این روش باعث بهبود پوست های شل و افتاده می شود. برای سفت کردن پوست خود می توانید هر روز آن را لایه برداری کرده و نتیجه آن را مشاهده نمایید.

  • هر روز صبح قبل از اینکه دوش بگیرید می توانید از برس یا لیف لایه برداری استفاده نموده و پوست خود را لایه برداری کنید.
  • برای لایه برداری پوست دست و پای خود این روش را بکار گیرید: از کف پای خود تا روی ران ها، از کف دست ها تا روی شانه های خود را بسمت قلبتان لیف بکشید.
  • روی قسمت هایی از پوست تان که شل و آویزان است، تمرکز کنید.
  • می توانید از لایه بردار های شیمیایی نیز استفاده کنید. البته هر روز نمی توانید این کار را انجام دهید. می توانید از دستورالعمل روی بسته بندی لایه بردار پیروی کنید. اغلب از این لایه بردار ها می توان هر دو هفته یکبار استفاده نمود. حداکثر می توانید هفته ای یک بار از لایه بردار شیمیایی برای پاکسازی و جوانسازی پوست خود استفاده نمایید.

 

لایه برداری با فیس آپ
لایه برداری با فیس آپ

 

  •  از کرم های سفت کننده پوست استفاده کنید.

این کرم ها پوست را تحریک نموده تا کلاژن و الاستین بیشتری تولید کنند. کلاژن و الاستین نوعی پروتئین پوستی هستند که خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست را تقویت می کنند. اگر نگران افتادگی و شل شدن پوست تان هستید، از کرم های سفت کننده پوست استفاده نمایید. کرم هایی که پوست را تحریک نموده تا الاستین و کلاژن بیشتری تولید کنند. سپس طبق دستورالعمل محصول، روی قسمت هایی از پوست که می بایست سفت شوند، استفاده کنید.

  • برای این که پوست تان سفت شود، بدن تان می بایست کلاژن تولید کند. چراکه مولکول های کلاژن بقدری بزرگ هستند که نمی توانند به داخل پوست نفوذ کنند. به همین دلیل می بایست بجای استفاده از کرم های حاوی کلاژن، از کرم هایی استفاده کنید که پوست را تحریک نموده تا کلاژن تولید کنند.
  • به دنبال کرم هایی باشید که حاوی رتینوئید هستند. این کرم ها در داروخانه ها یافت می شوند.
  • اسید هیالورنیک نیز ماده ای است که برای جوانسازی پوست بسیار مفید است. این ماده در لوسیون ها و کرم های زیبایی وجود دارد.
  • از محصولاتی استفاده کنید که حاوی دی متیل آمینواتانول هستند. این ماده خاصیت ضد التهابی داشته و باعث استحکام پوست می شود.
  • آلوئه ورا نیز می تواند کلاژن سازی پوست را تحریک کند.

 

  • از مرطوب کننده های تقویت شده برای مرطوب نگه داشتن پوست تان استفاده کنید.

از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که حاوی ویتامین های E,A,C و پروتئین سویا هستند. این ویتامین ها و پروتئین ها باعث استحکام پوست شده و چین و چروک صورت را کاهش می دهند. می توانید هر روز از مرطوب کننده پوست استفاده کنید.

اگر ترجیح می دهید که از مرطوب کننده های طبیعی استفاده کنید، می توانید مرطوب کننده حاوی روغن نارگیل تهیه کنید.

 

  • سفیده تخم مرغ را روی پوست تان بمالید.

یکی از ترکیبات طبیعی مناسب پوست، سفیده تخم مرغ می باشد. به گفته برخی افراد مواد مغذی موجود در سفیده تخم مرغ برای پوست بسیار مفید می باشد. همچنین این ترکیبات سبب استحکام پوست می گردند. سفیده تخم مرغ را روی صورت خود مالیده و بگذارید خشک شود. سپس با آب بشویید. می توانید هر روز این کار را انجام دهید.

 

بهترین مرکز جوان سازی و پاکسازی پوست در شمال تهران

مرکز زیبایی برکه مفتخر است با بکارگیری جدیدترین دستگاه های زیبایی-درمانی و با کمک متخصصین مجرب، بهترین خدمات زیبایی و درمانی پوست را به شما عزیزان ارائه نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت اینجا را کلیک نمایید.

روش دوم : روال زندگی خود را تنظیم کنید.

 

  • ورزش هایی مانند وزنه برداری و پرورش اندام انجام دهید.

یکی از بهترین ورزش ها جهت داشتن پوستی محکم و شاداب، وزنه برداری می باشد. انجام تمرین هایی مانند راست برداری (ددلیفت) و یا پرس سینه ماهیچه ها را تقویت می کند. همچنین سبب می شود پوست اطراف شکم، بازو ها، پشت و ران ها سفت و محکم بنظر بیایند. می توانید با وزنه های یک یا دو کیلوگرمی در خانه و یا باشگاه شروع کنید. ابتدا با وزنه های سبک و تمرینات هوازی بدن خود را گرم نمایید. سپس 5 ست 8-6 تایی وزنه بزنید.

  • سعی کنید روزانه این ورزش را انجام دهید. تمرینات خود را با وزنه های سبک شروع کنید، سپس به برنامه ورزشی خود ادامه دهید. اگر احساس خستگی می کنید، کمی استراحت کنید.
  • قبل از این که تمرینات وزنه برداری را انجام دهید، بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید.

 

تاثیر ورزش بر جوان سازی پوست
تاثیر ورزش بر جوان سازی پوست
  • آب فراوان بنوشید.

اگر تاکنون به اندازه کافی آب نمی نوشیدید، پس شروع کنید. حتما روزی 2 لیتر آب بنوشید. این کار قدرت ارتجاعی و استحکام پوست تان را افزایش می دهد. همچنین سبب محکم شدن پوست های شل و افتاده می شود.

  • می توانید میزان خشکی پوست تان را با این روش امتحان کنید: قسمتی از پوست خود را نیشگون گرفته، سپس رها کنید. هرچه سریع تر پوست تان به حالت و استحکام قبل بازگردد، متوجه می شوید که پوستتان به اندازه کافی آبرسانی شده است.

 

  • سیگار نکشید.

اگر حتی گهگاه سیگار می کشید، آن را ترک کنید. علاوه بر این که سیگار کشیدن بر خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست اثر سوئی دارد، برای سلامتی نیز مضر می باشد. اگر بدنبال شادابی و استحکام پوست خود هستید، برای ترک سیگار با پزشک مشورت نمایید.

از آنجایی که ترک هرگونه مواد مخدر سخت است، پس بدنبال حمایت شخص دیگری باشید. در گروه های حمایتی عضو شوید. اجازه دهید دوستان و اعضای خانواده بدانند برای ترک سیگار نیاز به حمایت آنها دارید و قدردانی می کنید.

 

  • پروتئین بیشتری بخورید.

مواد غذایی حاوی پروتئین برای استحکام پوست بسیار مفید هستند. بدنبال مواد غذایی حاوی پروتئین سالم باشید: پنیر خامه ای، پنیر سویا، شیر، بن شن، دانه ها و مغز ها، آجیل و ماهی. این ها حاوی مواد مغذی هستند که به پوست تان کمک می نماید تا کلاژن و الاستین تولید کند.

 

روش سوم : از پوست خود مراقبت کنید.

 

  • کمتر در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرید.

آفتاب گرفتن سبب بروز چین و چروک و افتادگی پوست می شود. برای این که با افتادگی و شل شدن پوست خود مبارزه کنید، سعی کنید کمتر در معرض نور آفتاب قرار بگیرید. طی ساعات اوج گرما و آفتاب در منزل بمانید. در صورتی که طی این ساعات بیرون از منزل هستید، از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید. علاوه بر این می توانید کلاه و دست کش های بلند نیز بپوشید.

  • از آفتاب گرفتن و برنزه کردن در سالن های زیبایی بصورت متواتر خودداری نمایید. این کار علاوه بر این که سبب افتادگی شدید پوست می شود، به سلول های پوست تان نیز آسیب می رساند.

 

تاثیر آفتاب گرفتن بر جوان سازی پوست
تاثیر آفتاب گرفتن بر جوان سازی پوست

 

  • از صابون های حاوی سولفات تا حد ممکن استفاده نکنید.

صابون سولفات در پودر های لباسشویی، شامپوی شستشوی سر، شامپو بدن و پودر های ظرفشویی وجود دارد. از خریدن صابون هایی که حاوی سولفات هستند جدا خودداری نمایید. چرا که این صابون ها برای پوست بسیار مضر بوده و سبب افتادگی و چین و چروک پوست می شوند.

 

  • پس از شنا کردن، بدن خود را کاملا شسته تا کلر از روی پوست تان زدوده شود.

اگر شنا می کنید، کلر موجود در آب به پوست تان آسیب می رساند. کلر سبب بروز چین و چروک، خشکی و افتادگی پوست تان می شود. پس از شنا کردن، سر و بدن خود را با صابون و یا شامپویی که مخصوص از بین بردن کلر است، بشویید. این نوع محصولات را می توانید از داروخانه تهیه کنید.

  • صورت تان را ورزش دهید.

ورزش صورت به استحکام و شادابی پوست کمک فراوانی می کند. هر روز پس از مالیدن لوسیون روی صورت تان، می توانید این تمرین ها را انجام دهید. این تمرین ها از کشیدگی پوست تان جلوگیری می کند.

  • بدون این که گونه هایتان تکان بخورد، لبخند بزنید و پوست فک تان را بکشید. لبخند بزنید، چند ثانیه صبر کنید. این کار را 10 بار تکرار نمایید.
  • برای این که بتوانید پوست گونه هایتان را بکشید لبخند بزنید. تا جایی که لبخند تان تا امتداد گونه هایتان برسد. سپس عضلات گونه تان را 10 بار فشار دهید، آزاد کنید. این کار را 5 بار تکرار نمایید.
  • برای کشیدن پوست گردن تان می توانید تا جایی که احساس راحتی می کنید، سرتان را به عقب متمایل کنید. سپس سعی کنید لب پایین خود را روی لب بالا قرار دهید. همچنین می توانید کلماتی مانند E و O را ادا کنید. سر خود را به مدت 10 ثانیه در این حالت نگه دارید. روزی یک بار این تمرین را انجام دهید.

 

کشیدن پوست گردن
کشیدن پوست گردن

 

  • گزینه آخر، استفاده از روش های درمانی است.

گاهی اوقات درمان های طبیعی برای استحکام پوست بخوبی نتیجه نمی دهند. اگر پوست تان به این روش ها استحکام خود را بدست نیاورد، با پزشک خود درباره جراحی و روش های درمانی صحبت کنید. روش هایی مانند لایه برداری شیمیایی، لیزر درمانی، میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و حتی جراحی زیبایی می تواند به کشیدگی و استحکام پوست تان کمک کند.

  • طی پروسه لیزر درمانی، متخصص مربوطه و یا اپراتور نور لیزر را روی پوست افتاده و شل شده می تاباند. این امر سبب کشیدگی و استحکام پوست می شود. جهت درمان افتادگی پوست معمولا نیاز به چند جلسه لیزر درمانی داریم.
  • ممکن است لایه برداری های شیمیایی عمیق تا حدودی دردناک باشد. لیکن روشی موثر در کشیدگی و استحکام پوست می باشد. طی پروسه لایه برداری شیمیایی، محلول شیمیایی روی پوست افتاده و شل شده ماساژ داده می شود.
  • جراحی زیبایی نوعی پروسه درمانی اساسی بوده که معمولا در شرایط خاص و حاد انجام می شود. قبل از این که اقدام به جراحی زیبایی نمایید، با پزشک خود درباره شرایط، خطرات و مزایای این روش درمانی گفتگو نمایید.

 

محقق و مترجم : عطیه فضلی

منابع :

https://www.stylecraze.com/articles/homemade-skin-tightening-masks-you-should-definitely-try/#gref

https://www.wikihow.com/Tighten-Skin

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments