مقایسه دستگاه آی پی ال با دستگاه لیزر Nd:YAG برای رفع موهای زائد در افراد تیره پوست

مقایسه دستگاه آی پی ال با دستگاه لیزر Nd:YAG
مقایسه دستگاه آی پی ال با دستگاه لیزر Nd:YAG

به طور کلی اینطور پذیرفته شده است که کاربرد هر دو دستگاه لیزر آی پی ال (امواج نور شدید) و دستگاه لیزر Nd:YAG (نئودیمیم: ایتریم-آلومینیوم-گارنت) برای رفع موهای زائد در افراد با رنگ پوست های مختلف، کاملا بی خطر و ایمن است. در اینجا ما می خواهیم ببینیم آیا روش درمانی خاصی وجود دارد که از نظر اثر کاهش مو و ایمنی، بهتر از دیگر انواع روش های لیزر مو برای افراد تیره پوست عمل می کند.

تفاوت های موجود میان دو روش درمانی آی پی ال و نئودیمیم

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 Nd:YAG (نئودیمیم: ایتریم-آلومینیوم-گارنت)

Nd:YAG Laser
Nd:YAG Laser

     جدیدترین نوع لیزر بوده و در حال حاضر برای رفع موهای زائد بدن به کار می رود. با برخورداری از ویژگی موجی به طول 1064 نانومتر، نسبت به دیگر انواع روش های لیزر مو، به عمیق ترین لایه های زیرین پوست نفود کرده و از آسیب رسانی به روپوست جلوگیری کرده و مستقیما بر پیازک های مو اثر می گذارد. نفوذ هر چه عمیق تر در لایه های زیرین و میانی پوست موجب حفظ ایمنی پروسه درمان در افراد تیره پوست شده به گونه ای که از دخالت رنگ های مشکی رنگ در فرآیند درمان جلوگیری می کند.

دستگاه  IPL​ ( آی پی ال)

لیزر 2

دستگاه آ پی ال به گونه ای متفاوت از دستگاه های لیزر مو عمل می کند، بدین صورت که دستگاه اشعه های مختلف نور با طول موج های متفاوت را به طور همزمان به سطح پوست ساطع می کند. این فرآیند سبب می شود که ناحیه تحت درمان سریع تر بهبود پیدا کند، اما در مقایسه با روش های لیزر، این دستگاه نواحی کمتری از بدن را تحت تاثیر خود قرار می دهد. در حالی که لیزر  Nd:YAG (نئودیمیم: ایتریم-آلومینیوم-گارنت) لایه های زیرین پوست را هدف قرار می دهد، دستگاه آی پی ال تنها نقاط مختلف سطح پوست را مورد هدف قرار می دهد.

یافته های مطالعات بالینی

تا اینجا ما به مقایسه عملکرد و اثربخشی دو نوع روش درمانی متفاوت؛ یعنی  دستگاه  IPL ( آی پی ال) و Nd:YAG (نئودیمیم: ایتریم-آلومینیوم-گارنت) بر روی افراد با رنگ پوست متفاوت (پوست تایپ 4 و پوست تایپ 5) پرداختیم.

در واقع در طول مطالعات به نتایج یکسانی در درصد کاهش حجم مو  در دو روش ذکر شده دست یافتیم.

مطالعه شماره 1.

لیزر پالس بلند همودیالیز یا Nd:YAG (نئودیمیم: ایتریم-آلومینیوم-گارنت) در مقایسه با دستگاه آی پی ال ( امواج نور شدید) در رفع موهای زائد افراد تیره پوست: آزمایش تصادفی کنترل شده

جزئیات آزمایش

به منظور تعیین کارایی، اثر بخشی بیشتر و سطح ایمنی بالاتر هر یک از دو روش فوق الذکر در کاهش حجم مو و رفع کامل موهای زائد در افراد با پوست تایپ چهار و پنج، پنجاه مراجعه کننده خانم مورد بررسی و آزمایش قرار گرفتند.

قرار بر این گذاشته شد که کیفیت عملکرد هر دو روش درمانی در رفع موهای زائد زیر بغل مورد بررسی و امتحان بگیرد. بدین صورت که ناحیه زیر بغل به دو ناحیه مختلف تقسیم بندی شده که یک طرف تحت روش لیزر Nd:YAG (نئودیمیم: ایتریم-آلومینیوم-گارنت) قرار می گیرد و نیمه دیگر آن توسط امواج دستگاه آی پی ال هدف قرار می گیرد. در طول بازه زمانی چهار تا شش هفته و در طی پنج جلسه درمانی،  حجم یا تراکم مو در مراحل اولیه درمان و شش ماه پس از آخرین جلسه درمان به طور کامل ثبت و ضبط شد. عوارض جانبی، میزان مقاومت بیمار در برابر درد، میزان رضایت مراجعه کننده از فرآیند درمان نیز به طور کامل در سابقه بیماران قرار گرفتند.

یافته های بدست آمده از مطالعات

لیزر موهای زائد در کلینیک زیبایی آلومینا

 از 50 نفر از شرکت کنندگان اولیه، 39 نفر از آنها فرآیند درمان را به اتمام رساندند. شش ماه پس از آخرین جلسه آزمایش، درصد کاهش حجم یا تراکم مو در افراد تحت درمان به کمک لیزر Nd:YAG (نئودیمیم: ایتریم-آلومینیوم-گارنت) 79.4 درصد بوده و درصد کاهش حجم یا تراکم مو در افراد تحت درمان به کمک دستگاه آی پی ال 54.4 درصد به ثبت رسید. عوارض جانبی هر دو روش مورد آزمایش موقتی و بی خطر بودند، اگرچه کمی التهاب و اماس پوست در روش لیز Nd:YAG (نئودیمیم: ایتریم-آلومینیوم-گارنت) مشاهده شد.

افرادی که تحت درمان به کمک لیزر Nd:YAG (نئودیمیم: ایتریم-آلومینیوم-گارنت) قرار گرفتند، درد و ناراحتی کمتری را نسبت به دستگاه آی پی ال احساس کردند. آنچه که از مطالعات مشاهده می شود این است که بیشتر افراد مورد آزمایش (حدود 74 درصد) تمایل بیشتری را به استفاده از لیزر  Nd:YAG (نئودیمیم: ایتریم-آلومینیوم-گارنت) نشان دادند.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments