معایب لیزر موهای زائد

معایب لیزر موهای زائد چیست؟ | بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران + فیلم

معایب لیزر موهای زائد

معایب لیزر موهای زائد

هیج درمانی بدون عوارض و عیب نیست. لیزر موهای زائد هم از این قاعده مستثنی نیست. لیزر هم خطرات و معایب خاص خود را دارد. اما معایب لیزر موهای زائد باعث نمی شود تا مزیت های فراوانش را نادیده بگیرید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

آگاهی از خطرات و عوارض به شما کمک می کند با دیدی بازتر وارد فرآیند درمانی شوید و نگرانی در مورد آن نداشته باشید.

معایب لیزر موهای زائد
معایب لیزر موهای زائد

اگر شما هم از روش های سنتی برای رفع موهای زائد خسته شده اید و به دنبال راهی موثر و پایدار برای از بین بردن موهای زائد برای همیشه می گردید، حتما بیش از یکبار لیزر موهای زائد به شما پیشنهاد شده است.

اگر موهای زائدتان را لیزر کنید، دیگر هرگز نیازی نیست نگران رشد مجدد آنها باشید.

برای َآشنایی بیشتر با لیزر موهای زائد این مقاله را مطالعه کنید.

در ادامه بیشتر به مقوله ی لیزر موهای زائد می پردازیم تا شما را با مزیت های فراوان و معایب لیزر موهای زائد  آشنا کنیم. برای بدست آوردن دیدی جامع و کلی در مورد همه ی جوانب لیزر موهای زائد، در ادامه همراه ما باشید.

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود؟

فرآیند لیزر موهای زائد در واقع درمان ساده ایست. اما فقط در ظاهر اینطور به نظر می رسد. حقیقت این است که روند لیزر در عین سادگی درمانی بسیار دقیق و حساس است. اگر تکنسین لیزر کارش را به درستی و با دقت و تخصص کافی انجام ندهد، به جای کمک به شما در رفع موهای زائد، می تواند موجب بروز آسیب های پوستی شدید شود.

در درمان لیزر موهای زائد، اشعه ی لیزر از طریق یک قلم مخصوص متصل به دستگاه بر روی سطح پوست تابیده می شود. این اشعه که جزو اشعه های تخریبی است، در دستگاه لیزر موهای زائد به صورتی بسیار کنترل شده و کوتاه برد تولید می شود. طول موج کوتاه اشعه ی لیزر مورد استفاده برای رفع موهای زائد، باعث می شود که لیزر به بافت های عمیق پوستی وارد نشود و به آنها آسیبی نرساند.

معایب لیزر موهای زائد
معایب لیزر موهای زائد

اما حتی اگر تنظیمات دستگاه به قدر یک میکرومتر به اشتباه برای شما تنظیم شود، می تواند به پوستتان آسیب بزند. به همین دلیل است که لیزر موهای زائد، درمانی تخصصی و حساس است.

تکنسین لیزر با کشیدن قلم یا دستگیره ی مخصوص( بسته به نوع دستگاه) روی سطح پوست ناحیه تحت درمان، اشعه را به سرایر پوست شما می رساند، تا موهای زائد به صورتی یکدست و همسان از بین بروند.

اشعه ی لیزر در واقع مجموعه ای بسیار متراکم از پرتو های نوری است. به همین علت ذاتا جذب نقاط تیره تر می شود. نقاط تیره ی سطح پوست، به خاطر رنگدانه های تیره تر معمولا متعلق به ریشه های مو هستند. به همین خاطر است که لیزر خود به خود جذب مو شده و به پوست آسیبی نمی رساند.

نکته : بهترین افراد برای انجام لیزر موهای زائد، افرادی هستند که پوست های روشن و موهای تیره دارند. اگر اختلاف رنگی میان رنگ پوست و مو زیاد نباشد، لیزر ممکن است در تشخیص پوست از مو دچار اشتباه شود. پس اگر به تازگی برنزه کرده اید، لیزر موهای زائد را انجام ندهید.

برای آشنایی بیشتر با فرآیند عملکر د لیزر موهای زائد، این مقاله را مطالعه کنید.

خطرات لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد در واقع درمانی بسیار ایمن با کمترین عوارض جانبی ممکن است. اما عوارض جانبیِ هرچقدر سطحی هم، به هر حال جزو معایب لیزر موهای زائد به حساب می آیند.

در نظر داشته باشید که اگر لیزر تحت نظارت و با دستان یک تکنسین متخصص و معتبر انجام شود، نهایت عوارض جانبی که برای شما به همراه خواهد داشت، عوارضی سطحی و زود گذر هستند. این عوارض سطحی، به عنوان بزرگترین معایب لیزر موهای زائد، خود به خود طی چند ساعت تا حداکثر چند روز از بین می روند. خطرات لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • قرمزی
  • التهاب
  • کبودی سطحی

اما اگر لیزر به درستی و با دقت کافی انجام نشود می تواند خطرات جدی تری برای شما به همراه دشاته باشد. خطراتی از قبیل:

  • کبودی جدی
  • زخم
  • خونریزی ریز قطره ای
  • سوختگی
  • عفونت

نکته : اگر در ناحیه تحت درمان دچار عفونت هستید، هرگز لیزر را انجام ندهید. چرا که لیزر عفونت را بدتر می کند و آن را گسترش می دهد.

اما عوارض تنها معایب لیزر موهای زائد نیستند. عیب کوچک دیگری که بهتر از آن اطلاع داشته باشید این است که لیزر هم مانند هیچ درمان دیگری تا به امروز، هرگز نمی تواند به شما اطمینان دهد که صد در صد موهای زائد را برای همیشه از بین می برد. چرا که خود بدن ممکن است در طولانی مدت دوباره ریشه ی مو را بازسازی کند.

اما نگران نباشید. این اتفاق آنقدر طول می کشد که بسیار بعید به نظر می رسد. در هر صورت لازم است پس از تکمیل دوره ی لیزر، هر شش ماه الی یک سال یکبار برای یک جلسه ی ترمیمی دوباره به مرکز لیزر مراجعه کنید.

در کل اینها تمام معایبی هستند که می توان از لیزر بر شمرد. بعضی ها هستند که فکر می کنند قیمت لیزر ممکن است از معایب لیزر موهای زائد باشد. در صورتی هرگز اینطور نیست. قیمت لیزر هیچوقت آنطور که فکر می کنید بالا نیست. علاوه بر آن جلسات لیزر تقریبا هر یک ماه یک بار برگزار می شود(برای حدودا 4 الی 6 ماه). یعنی تقسیم بندی هزینه جلسات( که خودشان هم چندان بالا نیستند) در کل هزینه های آن را منطقی می کند. علاوه بر آن، پس از لیزر موهای زائد هرگز مجبور نیستید هیچ پولی بابات از بین بردن موهای زائدتان با تیغ یا اپیلاسیون یا هر روش دیگری بپردازید.

 

پس اتفاقا لیزر موهای زائد یکی از به صرفه ترین درمان های به حساب می آید و قیمت آن هیچوقت از معایب لیزر موهای زائد به حساب نمی آید.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران

مرکز لیزر برکه  با کادری مجرب از پزشکان و تکنسین های متخصص، یکی از بهترین و با کیفیت ترین مراکز لیزر در شمال تهران است. مجهز بودن به بهترین و جدیدترین دستگاه های لیزر روز دنیا، در کنار  تخفیف های استثنایی این مرکز، مرکز لیزر برکه را به یکی از با کیفیت ترین و در عین حال به صرفه ترین مراکز لیزر در تمام تهران تبدیل کرده است. شما هم اکنون می توانید برای آشنایی با لیست تعرفه ها و تعیین نوبت مشاوره و درمان اینجا را کلیک کرده و با ما تملس بگیرید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

مراکز درمانی

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments