مزوتراپی برای لک صورت

مزوتراپی یا مزو چیست؟ | انواع مزوتراپی + هزینه مزوتراپی

مزوتراپی آبرسانی پوست

مزوتراپی برای لک صورت
مشاوره رایگان مزوتراپی

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یا اصطلاحا مزو روشی است که از طریق آن ویتامین ها، آنزیم ها، هورمون ها و عصاره های گیاهی به منظور جوان سازی و سفت شدن پوست و همچنین از بین بردن چربی اضافی به فرد تزریق می شود.

در ابتدا تزریق مزوتراپی برای تسکین درد مورد استفاده قرار می گرفت. اما امروزه کاربردهای مزوتراپی گسترش یافته و از آن در موارد زیر نیز بهره گرفته می شود:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • از بین بردن چربی در مناطقی مانند شکم، ران، باسن، دست و پا و صورت
  • کاهش سلولیت
  • از بین بردن چین و چروک ها و خطوط ریز
  • سفت کردن و حجم دادن به پوست شل
  • کانتور بدن یا پیکر تراشی
  • روشن کردن تیرگی های پوست
  • درمان آلوپسی (وضعیتی که موجب ریزش مو می شود)

در مزوتراپی یا مزو از سوزن های بسیار ریز استفاده می شود تا یک سری مواد تزریقی به لایه میانی پوست (مزودرم) تزریق شود. هدف مزوتراپی این است که موارد اساسی مانند گردش خون ضعیف و التهابی که باعث آسیب پوست می شود را اصلاح کند.

ترکیبات مزو : بهترین مواد مزوتراپی صورت

مزوتراپی پوست نی نی سایت

فرمول استانداردی برای مواد تشکیل دهنده مزوتراپی برای تزریق وجود ندارد. پزشکان از محلول های مختلفی در این روش استفاده می کنند، از جمله:

  • داروهای تجویزی مانند وازودیلاتورها و آنتی بیوتیک ها
  • هورمون هایی مانند کلسی تونین و تیروکسین
  • آنزیم هایی مانند کلاژناز و هیالورونیداز
  • عصاره های گیاهی
  • ویتامین ها و مواد معدنی

انواع مزوتراپی

مزوتراپی صورت برای لک

مشاهده نمونه کار مزوتراپی لک توسط دکتر؛ مرکز شریعتی (تهران اسکین)

مزوتراپی برای لک صورت نی نی سایت

هزینه مزوتراپی لک صورت

مزوتراپی لک صورت شامل تزریق اسید هیالورونیک به طور مستقیم به مزودرم (لایه میانی پوست) است. این درمان با تقویت تولید کلاژن و الاستین، پوست را تغذیه و جوانسازی می کند و متابولیسم پوست شما را افزایش می دهد . مزوتراپی به منزله نابودی لک صورت است. از اینرو به منظور رهایی از لک های صورت تان این درمان را اکیدا توصیه می کنیم.

اینکه چند جلسه مزوتراپی برای لک صورت لازم است به عوامل مختلفی بستگی دارد، با این حال برای رسیدن به نتایج مطلوب یک دوره 4 الی 6 جلسه ای با فواصل 2 تا 4 هفته ای توصیه می شود.

مزوتراپی صورت برای جای جوش (مزوتراپی اسکار)

مزوتراپی صورت برای جای جوش
برای لک صورت جای جوش چی خوبه

یکی از بیشترین موارد کاربرد مزوتراپی برای جوش صورت و از بین بردن جای جوش صورت به ویژه درمان جای جوش گود شده و درمان اسکار فرورفته است. درمان اسکار به این روش توسط طیف گسترده ای از مواد فعال، صورت می پذیرد و به ما این امکان را می دهد که طیف وسیعی از مشکلات پوستی و نواقص آن را از جمله جوش و جای جوش درمان کنیم. در درمان جوش با مزوتراپی، ویتامین ها و مواد مغذی به زیر پوست نواحی آکنه دار و دارای جای جوش تزریق می شود و موجب تکثیر فیبروبلاست ها، کلاژن و سنتز الاستین و همچنین تحریک فرآیندهای زیر پوستی می شود. تاثیر مزوتراپی برای جای جوش بسیار بسزاست.

طی درمان مزوتراپی برای جوش ، ابتدا پوست پاکسازی می شود و برای کاهش درد و ناراحتی ممکن است از کرم بی حس کننده استفاده شود. برای نتیجه بهتر از یک فراورده تحریک کننده کلاژن مانند هیالورونیک اسید ، سرم ویتامین C یا روشن کننده پوست برای تغییر رنگدانه های پوست در طی درمان استفاده می شود.

کل فرایند درمان جوش صورت با مزوتراپی بسته به اندازه منطقه درمان جوش 15 تا 30 دقیقه طول می کشد. همچنین، بعد از تزریق ، ناحیه تحت درمان با ماسک صورت پوشانده می شود که پوست را خنک نگه می دارد و منافذ را می بندد.

مزوتراپی دور چشم چیست

فرایند مزوتراپی دور چشم عمدتا بدون درد است اما ممکن است کمی ناراحتی جزئی در این حین تجربه شود. از اینرو در صورت تمایل می توان از بی حسی موضعی استفاده کرد. مزوتراپی دور چشم یک جایگزین عالی برای جراحی به شمار می رود؛ به ویژه برای بیمارانی که به دنبال روش های غیر جراحی هستند. بر خلاف سایر درمان ها و محصولاتی مانند کرم ها ، مواد تشکیل دهنده محلول مزوتراپی می تواند با توجه به نیازهای پوست شما به دقت تنظیم شود.

مزو لب

انواع دستگاه مزوتراپی
مزوتراپی لب

مزو لب درمانی است که شامل تزریق میکرواینجکشن های اسید هیالورونیک به داخل لب برای افزایش آبرسانی و افزایش حجمی ظریف و طبیعی است و نتیجه آن بلافاصله پس از تنها یک درمان مشاهده می شود. به دلیل تزریق مواد خالص، این درمان بدون درد و بسیار کم خطر است.

فرایند مزو لب شامل تزریق یک کوکتل از ویتامین ها و مواد مغذی برای تغذیه پوست لب، تحریک سلول سازی، بهبود سلامت و اصلاح بافت پوست، کاهش رنگدانه ها و کمک به اصلاح سفتی و خشکی ناشی از از بین رفتن الاستین است.

مزوتراپی بینی

یکی از روش های محبوب مزوتراپی برای کئچک کردن بینی، مزو بینی است. در این روش، آنزیم هیالاز و بلورهای هیدروکسی آپاتیت کلسیم به داخل پوست بینی تزریق می شوند.

این روش، یک روش غیر جراحی است و بسیار مناسب افرادی است که بنا به دلایلی قادر به انجام جراحی نیستند یا از جراحی و سایر تکنیک های تهاجمی واهمه دارند. چراکه مزوتراپی بینی نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و پزشک فقط برای اینکه شما احساس درد نداشته باشید از بی حس کننده موضعی استفاده می کند.

تعداد جلسات مزوتراپی بینی در جلسه مشاوره و پس از معاینه تعیین می شود. جلسات معمولا بین 2 الی 6 جلسه می باشد و فاصله جلسات حدود 1 الی 2 هفته است.

مزوتراپی لاغری چیست

هزینه مزوتراپی لاغری شکم
نظرات در مورد مزوتراپی لاغری

برای از بین بردن چربی های اضافه، مزوتراپی یک جایگزین غیر جراحی برای لیپوساکشن محسوب می شود.

لیپوساکشن به طور دائم چربی را از مناطقی مانند معده، ران و پهلو خود خارج می کند. جراحان زیبایی این روش را با قرار دادن یک لوله پلاستیکی نازک از طریق ایجاد برش های کوچکی در پوست انجام می دهند و سپس با استفاده از خلاء جراحی، چربی را خارج می کنند. لیپوساکشن تحت بیهوشی انجام می شود.

اگرچه لیپوساکشن در از بین بردن دائمی چربی مؤثر است، اما دوره ریکاوری تا شش هفته طول می کشد. همچنین دارای خطراتی مانند آسیب عصبی و رگ های خونی، کانتور نامنظم پوست، سوختگی و عفونت است. همچنین لیپوساکشن گرانقیمت است.

خوشبختانه، مزوتراپی به اندازه لیپوساکشن، تهاجمی نیست. هیچ بخیه ای در حین این فرایند ایجاد نمی شود و هزینه آن بسیار پایین تر از لیپوساکشن است. با این وجود، برای رسیدن به نتایج مورد نظر ممکن است به بیش از 10 جلسه مزوتراپی برای لاغری نیاز داشته باشید.

هنوز مشخص نیست که مزوتراپی برای لاغری و از بین بردن چربی چقدر موثر است. هنوز تحقیقات کافی برای آزمایش آن انجام نشده و متدهای آن بسته به نواحی ای که برای چربی زدایی مدنظر دارید، متفاوت است.

تزریق لیپولیز یکی دیگر از روش های غیر تهاجمی است که مشابه مزوتراپی می باشد. اصطلاح “مزوتراپی” و “لیپولیز تزریقی” اغلب به صورت مترادف استفاده می شوند، گرچه کمی متفاوت هستند.

در حین تزریق لیپولیز، پزشک فسفاتیدیل کلولین و دیوکسی کلات را به لایه چربی زیر پوست تان تزریق می کند تا چربی را تجزیه کند. اما همانند مزوتراپی، شواهد بسیار کمی برای اثبات کارایی لیپولیز نیز وجود دارد.

مزوتراپی غبغب چیست 

مزوتراپی غبغب نی نی سایت
عوارض مزوتراپی غبغب

همانند مزوتراپی برای لاغری، از مزوتراپی برای استخراج چربی غبغب نیز استفاده می شود؛ به این صورت یکسری مواد و ترکیبات در این ناحیه تزریق می شوند که به موجب آنها چربی در این ناحیه تجزیه می شود.

 

مزوتراپی مو چیست؟ 

خرید آمپول مزوتراپی مو
هزینه هر جلسه مزوتراپی مو

علاوه بر درمان چین و چروک و از بین بردن چربی ها، از مزوتراپی همچنین برای درمان ریزش مو ناشی از آلوپسی استفاده می شود که به آن مزو مو نیز گفته می شود. در این درمان از عصاره های طبیعی گیاهان، ویتامین ها یا داروهایی مانند فیناستراید و مینوکسیدیل برای تزریق به داخل پوست سر استفاده می شود.

افرادی که این روش را برای ریزش مو انجام می دهند، تجربه مزوتراپی مو را این چنین توصیف می کنند:

  • عدم تعادل هورمونی را در داخل و اطراف فولیکول مو اصلاح می کند
  • مواد مغذی را به مو می رساند
  • گردش خون در سر را بهبود می بخشد

با این حال، مانند سایر موارد استفاده از مزوتراپی، شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد مزوتراپی برای مو چقدر برای ریزش مو موثر است.

هزینه مزوتراپی چیست؟

هزینه مزوتراپی به نوع درمانی که انجام می دهید و تعداد جلسات مورد نیاز شما بستگی دارد. برای مثال هزینه مزوتراپی صورت

با مزوتراپی لاغری تفاوت دارد. همچنین از آنجا که مزوتراپی، زیبایی محسوب می شود و از نظر پزشکی ضروری نیست، شرکت های بیمه معمولاً هزینه آن را پوشش نمی دهند.

بعد از تصمیم به انجام مزوتراپی چه باید کرد؟

ابتدا باید با متخصص زیبایی خود ملاقاتی داشته باشید تا انتظارات تان را از این فرایند عنوان کنید و وی به شما مشاوره دهد. ممکن است لازم باشد یک هفته قبل از تزریق مزوتراپی لازم باشد از مصرف آسپرین (بافرین) و سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) خودداری کنید. این قبیل داروهای مسکن می توانند خطر خونریزی و کبودی در حین مزوتراپی را افزایش دهند.

تزریق مزوتراپی چگونه است؟

آموزش مزوتراپی

در طول هر جلسه، ممکن است داروی بی حسی روی پوست شما استفاده شود یا شاید هم نیازی به این کار نباشد. سپس یک سری تزریقات را با استفاده از یک سوزن کوتاه مخصوص دریافت خواهید کرد. ممکن است پزشک سوزن را به یک گان مکانیکی (مزوگان) وصل شود تا مقدار زیادی از مواد به ترتیب تزریق شوند.

تزریق را در عمق های مختلف (از 1 تا 4 میلی متر در پوست) بسته به اینکه در قصد درمان چه مشکلی را دارید، می توان انجام داد. در هر تزریق ممکن است فقط قطره کوچکی از محلول در پوست شما تزریق شود.

فیلم مزوتراپی صورت

تعداد جلسات و مدت اثر مزوتراپی صورت

برای رسیدن به یک تأثیر مطلوب و ایده آل، شما به چندین جلسه مزوتراپی احتیاج دارید. انتظار می رود لازم باشد بین 3 تا 15 بار به پزشک مراجعه کنید. در ابتدا، هر 7 تا 10 روز تزریق را دریافت خواهید کرد. اگر مشکل پوست تان مرتفع شد، مراجعه هر دو هفته یک بار یا یک بار در ماه کفایت می کند. نتایج می تواند بین 12 تا 18 ماه ماندگاری داشته باشد.

این روش چقدر مؤثر است؟

پاسخ به این که آیا مزوتراپی اثربخش است، کمی دشوار است، زیرا بسیاری از مواد و روش های مختلفی در این درمان استفاده می شود. همچنین مطالعات کمی برای اثبات اثربخشی این روش انجام شده است؛ و بسیاری از مطالعاتی هم که انجام شده اند اندک و ناکافی بوده اند.

از اینرو تایید این امر مستلزم انجام آزمایشات و تحقیقات بیشتری است.

نظرات در مورد مزوتراپی صورت

در بیشتر نظراتی که در خصوص مزوتراپی صورت توسط افراد تحت درمان داده شده است ، معمولاً می توان به کم هزینه بودن و نگهداری و مراقبت های آسان پس از درمان، اشاره کرد. این یکی از بهترین درمان های جوانسازی پوست صورت است که به سرعت در حال رشد می باشد و کلینیک های زیادی در سراسر جهان شروع به ارائه آن به عنوان بخشی از خدمات خود کرده اند.

مواد تزریقی هیچ گونه درد و سوزشی ندارد. بیماران معمولاً از 10 نمره ای بین 1 تا 3 را برای شدت درد پروسه مزوتراپی گزارش می کنند که 1 بیانگر کمترین میزان و 10 بیشترین میزان درد است. کل پروسه مزوتراپی 30 دقیقه در هر جلسه است. متخصص مجموعه ما در ابتدا به مدت 10 تا 15 دقیقه با یک کرم بی حسی با درجه دارویی ، محل تزریق را بی حس می کند تا در به حداقل رساندن درد کمک کند.

عوارض مزوتراپی و خطرات آن چیست؟

افرادی که مزوتراپی انجام می دهند، می گویند اگر به پزشک آموزش دیده و با تجربه مراجعه کنید، خطری شما را تهدید نمی کند.

عوارض جانبی گزارش شده عبارتند از:

  • حالت تهوع
  • درد
  • حساسیت
  • تورم
  • خارش
  • قرمزی
  • کبودی
  • برآمدگی در محل تزریق
  • تشکیل لکه های روی تیره پوست
  • بثورات پوستی
  • عفونت
  • اسکار

درمان ترکیبی میکرونیدلینگ و مزوتراپی چیست؟

میکرونیدلینگ و مزوتراپی نی نی سایت

یکی از تکنیک های افزایش کلاژن سازی و جوان سازی پوست، میکرونیدلینگ و مزوتراپی همزمان یا اصطلاحا مزونیدلینگ است. در این روش، علاوه بر تزریق مواد مغذی به لایه مزودرم پوست، خراش های بسیار ریزی توسط غلتک یا سوزن های بسیار ریز (میکرونیدل) نیز بر روی سطح پوست ایجاد می شود. این فرایند منجر به افزایش جذب محصولات پوستی و افزایش تولید کلاژن می شود و همچنین قادر است خطوط ریز و اسکار ناشی از علل مختلف، مانند آکنه که به مرور زمان ایجاد شده را به حداقل برساند. همچنین اثربخشی مزوتراپی را نیز افزایش می دهد.

سخنی با شما

به طور کلی، مزوتراپی یک درمان امیدوار کننده برای از بین بردن چربی ها و کانتورینگ بدن است. با این حال، ایمنی و اثربخشی آن هنوز تأیید نشده است. بسیاری از مطالعات انجام شده، مزوتراپی را از حیث تسکین دهندگی درد مورد بررسی قرار داده اند، نه برای درمان زیبایی.

مزوتراپی به عنوان یک پروسیجر رسمی از سوی سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تأیید نشده است، اما بسیاری از مواد تشکیل دهنده آن دارای تأیید FDA برای درمان سایر مشکلات پزشکی هستند. تا زمانی که مواد تشکیل دهنده و ترکیبات مزوتراپی دارای تأیید FDA باشند، می توان این روش را معتبر دانست.

پزشکان از هیچ فرمول استانداردی در ترکیبات مزوتراپی استفاده نمی کنند. این بدان معناست که ممکن است یک پزشک، ترکیبات مواد تزریقی را بسیار متفاوت با آنچه پزشک دیگری فرموله می کند، انتخاب کند. چنانچه قصد انجام مزوتراپی را دارید، توصیه می کنیم حتما به پزشک دارای مجوز مراجعه کنید که تجربه زیادی نیز در این روش دارد. این امر در به حداقل رساندن عوارض جانبی و خطرات آن کمک خواهد کرد. برای راحتی هرچه بیشتر شما، ما فهرستی از بهترین متخصصان زیبایی تهران برای تزریق مزوتراپی را به شما معرفی کرده ایم:

بهترین دکتر مزوتراپی در تهران

چنانچه سوال دیگری در مورد مزوتراپی دارید که در این مطلب به آن پاسخ داده نشده، آن را در کادر نظرات پایین صفحه مطرح کنید یا با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید:

مشاوره درباره مزوتراپی

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع

4.5 2 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments