مزوتراپی چیست؟| همه آنچه که باید درباره مزوتراپی بدانید

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی چیست؟ از آن برای چه کارهایی استفاده می شود؟ مزایا و معایب آن چیست؟ بهترین مرکز مزوتراپی اهواز کجاست؟ اگر می خواهید بدانید که مزوتراپی چیست؟ چرا باید آن را انجام دهید و آیا تاثیری دارد یا خیر، این مطلب را بخوانید.

تعریف مزوتراپی

اگر در گوگل، عبارت مزوتراپی چیست؟ را سرچ کرده باشید، احتمالا گوگل شما را به این صفحه هدایت کرده است. مزوتراپی در اصطلاح کلی، تزریق ویتامین ها، هورمون ها، آنزیم ها یا عصاره های گیاهی مختلف در پوست است. این مواد می توانند باعث جوان سازی یا محکم تر شدن پوست شوند. هم چنین، مزوتراپی می تواند برای خارج کردن چربی های اضافی هم استفاده شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

مزوتراپی
مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی چه کاربردی دارد؟

این روزها، مزوتراپی برای کاربردهای مختلفی استفاده می شود. در ادامه، تعدادی از آن ها را به اختصار معرفی می کنیم.

برداشتن چربی

بیشتر انباشت چربی در بدن، در نواحی شکم، ران ها و پهلوهاست. مزوتراپی می تواند به برداشتن چربی از این نواحی کمک کند. هم چنین به کمک این روش، می توانید از دست چربی های اضافی در نواحی زیرگردن، پاها، بازوها و صورت هم  به شیوه موثری رهایی پیدا کنید.

کاربردهای مزوتراپی
مزوتراپی و برداشتن چربی های اضافی

رفع سلولیت

سلولیت به معنی انباشته شدن چربی در نواحی خاصی از بدن است. سلولیت معمولا در پهلوها، ران ها و زیر شکم تجمع پیدا می کند. مزوتراپی می تواند برای درمان سلولیت به کار رود.

کاربردهای مزوتراپی
مزوتراپی می تواند برای رفع سلولیت به کار رود

سفت شدن بدن

افتادگی ماهیچه ها ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود. زایمان، ورزش های سنگین، عمل های جراحی گاهی ممکن است باعث افتادگی ماهیچه ها شوند. اگر می خواهید ماهیچه های بدنتان سفت شود، می توانید عمل مزوتراپی را انجام دهید.

مزوتراپی در اهواز
افتادگی ماهیچه ها می تواند توسط مزوتراپی درمان شود

روشن کردن پوست

از بین بردن تیرگی های آرنج  و بازو، اثرات آفتاب سوختگی و برطرف کردن تیرگی های پوست می تواند با مزوتراپی انجام شود. اگر به دنبال بهترین کلینیک مروتراپی در اهواز می گردید، می توانید به این لینک مراجعه کنید.

بهترین مراکز مزوتراپی در اهواز
مزوتراپی و روشن کردن پوست

درمان آلوپسی

آلوپسی به معنای ریزش غیر عادی مو در نواحی مختلف بدن است. این ریزش می تواند به صورت جزئی باشد و کچلی های نقطه ای را در بدن ایجاد کند. ممکن است این کچلی، طیف بزرگی از بدن را در بر بگیرد. اما جای نگرانی نیست، چون مزوتراپی می تواند آلوپسی را به شیوه ای موثر از بین ببرد.

آلوپسی و مزوتراپی
مزوتراپی و درمان ریزش مو

مزوتراپی چگونه انجام می شود؟

مزوتراپی، از سوزن های بسیار ریزی استفاده می کند و تزریق ها را در ناحیه میانی پوست انجام می دهد. ناحیه میانی پوست، مزودرم نامیده می شود. مزوتراپی می تواند در این نواحی تاثیر گذار باشد، چون آسیب های پوستی معمولا به دلیل خون رسانی اندک در این نواحی ایجاد شده اند. تزریق های مزوتراپی، خون رسانی به بخش های میانی پوست را بیشتر می کنند و این باعث بهبود پوست و ترمیم آسیب ها در این قسمت ها می شود.

بهترین مرکز مزوتراپی
مزوتراپی چگونه کار می کند؟

چه موادی برای مزوتراپی استفاده می شود؟

شما می دانید که مزوتراپی چیست؟ اما تنوع های زیادی هم برای انجام مزوتراپی وجود دارد. در حقیقت، هیچ استانداردی برای مواد مورد استفاده در مزوتراپی وجود ندارد. با توجه به نیاز شما، پزشک تصمیم می گیرد که از چه ماده ای برای شما استفاده کند. تعدادی از رایج ترین این مواد در ادامه معرفی شده اند.

بهترین مواد مورد استفاده در مزوتراپی
مواد مزوتراپی بسیار متنوع است

داروهای پیشگیری کننده

آنتی بیوتیک ها ممکن است برای مزوتراپی استفاده شوند. آنتی بیوتیک ها می توانند از وقوع عفونت، جوش زدن یا التهاب پوستی جلوگیری کنند. مصرف این آنتی بیوتیک ها باید حتما تحت نظر پزشک و با توجه به شرایط عمومی بدن شما انجام شود.

مرکز مزوتراپی در اهواز
برای پیشگیری از جوش زدن در مزوتراپی، آنتی بیوتیک استفاده می شود

هورمون ها

هورمون های کلسی تونین و تیروکسین در مزوتراپی، کاربرد زیادی دارند. تیروکسین هورمونی است که نقش مهمی در تنظیم سوخت و ساز بدن دارد. استفاده از آن در مزوتراپی برای برداشتن چربی های زاید، نقش مهمی دارد.

مزوتراپی و لاغری
هورمون تیروکسین، نقش مهمی در تنظیم سوخت و ساز بدن دارد

آنزیم ها

آنزیم هایی مثل هیالورونیداز و کلاژناز، برای مزوتراپی استفاده می شوند. هر دوی این آنزیم ها در جوان سازی پوست، سفت شدن ماهیچه ها کاربرد دارند.

ویتامین ها

ویتامین ها و مواد معدنی هم می توانند برای مزوتراپی و تقویت پوست استفاده شوند. عصاره های گیاهی هم می توانند انتخاب خوبی برای مواد مزوتراپی باشند. به خصوص زمانی که مزوتراپی برای جوان شدن پوست استفاده می شود.

مزوتراپی
مزوتراپی برای جوان شدن پوست

فراموش نکنید که برای انجام مزوتراپی، حتما با یک پزشک مجرب مشورت کنید. پزشک می تواند تشخیص دهد که چه ماده ای برای شما استفاده کند.

هزینه مزوتراپی چقدر است؟

هزینه مزوتراپی معمولا به نوع ماده ای که برای درمان استفاده می شود و هم چنین تعداد جلسات  درمانی بستگی دارد. اما فراموش نکنید که همیشه بهترین ماده را انتخاب کنید. البته باید یادآوری کنیم که چون مزوتراپی جزء عمل های زیبایی محسوب می شود، بسیاری از شرکت های بیمه هزینه آن را تقبل نمی کنند.

آماده شدن برای مزوتراپی

حالا که می دانید مزوتراپی چیست، بهتر است برای انجام آن، آماده شوید. آماده شدن برای مزوتراپی، چند مرحله دارد:

مرحله اول

اولین و مهم ترین مرحله برای مزوتراپی، پیدا کردن یک پزشک مجرب و یک کلینیک مناسب برای انجام این کار است. در اهواز و شهرهای اطراف مثل دزفول، اندیمشک، شوش و سایر شهرهای استان خوزستان، کلینیک های خوبی برای انجام مزوتراپی وجود دارد. می توانید از لینک زیر، این کلینیک ها را پیدا کنید و برای مزوتراپی به آن ها مراجعه کنید. پزشک شما به خوبی می داند که مزوتراپی چیست و چه نوعی از آن برای شما مناسب است.

از اینجا ببینید: بهترین مراکز مزوتراپی در اهواز

مشاوره با پزشک

پزشک می تواند براساس نیاز شما، ماده مناسب برای مزوتراپی، تعداد جلسات مورد نیاز شما را تعیین کند. ممکن است پزشک به شما بگوید که یک هفته قبل از انجام مزوتراپی، از مصرف داروهای آسپرین یا رقیق کننده خون جلوگیری کنید. این داروها ممکن است خطر خون ریزی را در طی مزوتراپی افزایش دهند.

بهترین مرکز مزوتراپی در اهواز
مزوتراپی باید زیرنظر پزشک متخصص انجام شود

آیا مزوتراپی درد دارد؟

شما در طی جلسات مزوتراپی، معمولا دردی را احساس نمی کنید. سوزن هایی که به بدن شما وارد می شوند‌، بسیار ریز هستند. از طرف دیگر، عمل مزوتراپی بسیار سریع انجام می شود. به همین خاطر شما هیچ دردی را احساس نمی کنید. البته اگر خیلی پوست حساسی داشته باشید، می توانید از پزشک بخواهید که داروی بی حسی برای شما استفاده کند.

بهترین مرکز مزوتراپی
مزوتراپی عملی بدون درد است

مزوتراپی چند جلسه است؟

مزوتراپی معمولا بین ۴ تا ۶ جلسه طول می کشد. هر جلسه بین ۳ تا ۱۵ دقیقه زمان لازم دارد. در ابتدا، فاصله هر جلسه، هر هفت تا ده روز یکبار است. بعد از این مدت اگر روند ترمیم پوست مناسب باشد، فاصله جلسات به هر یک یا دو بار در ماه، افزایش پیدا می کند.

مزوتراپی چه تاثیری دارد؟

شاید جالب به نظر برسد، اما تحقیقات جدید نشان داده اند که مزوتراپی روی جوان سازی پوست تاثیر زیادی ندارد. در یک مطالعه که در سال ۲۰۱۲ روی یک گروه ۶ نفره انجام شده است، مشخص شده است که پوست آن ها بعد از مزوتراپی تغییر چندانی نکرده است. اما این یک نتیجه قطعی نیست. چون مواد و روش های استفاده شده در مزوتراپی، بسیار متفاوت است. به همین خاطر میزان اثر گذاری این روش هم فرق دارد.

مزوتراپی و کاربردهای آن در اهواز
مزوتراپی می تواند باعث جوان شدن پوست شود

مزوتراپی چه فایده ای دارد؟

مزوتراپی یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی در بین زنان در سراسر دنیاست. مزوتراپی اولین بار در امریکای لاتین رواج پیدا کرد. اما آن قدر تاثیر چشمگیری داشت که به سرعت در بین زنان در امریکا و انگلستان هم رواج پیدا کرد. این عمل در ایران هم سال هاست که به صورت موفقیت آمیز انجام شده است، به ویژه برای برداشتن چربی های اضافی و جوان سازی پوست.

مزوتراپی در اهواز
مزوتراپی یک عمل بسیار پرطرفدار است

تقویت پوست

بسیاری از موادی که برای مزوتراپی پوست استفاده می شوند، مجموعه ای از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که می توانند برای تقویت پوست بسیار موثر باشند. به همین خاطر است که مزوتراپی، طرفداران  زیادی برای خود پیدا کرده است.

مزوتراپی پوست
مزوتراپی می تواند باعث تقویت پوست شود

جایگزین کرم های پوستی

استفاده از مزوتراپی، می تواند از کرم های پوستی موثرتر باشد. چون این ویتامین ها و مواد معدنی به طور مستقیم به پوست وارد می شوند، تاثیرگذاری بیشتری دارند. به همین خاطر است که مزوتراپی می تواند برای جوان سازی پوست استفاده شود.

مزوتراپی
مزوتراپی از کرم های پوستی موثرتر است.

جایگزین عمل های جراحی پلاستیک

مزوتراپی می تواند جایگزین بعضی از جراحی های پلاستیک شوند. این موضوع حائز اهمیت است، زیرا جراحی های پلاستیک، تهاجمی هستند. بنابراین عوارض جانبی خاص خود را دارند. معمولا دوره نقاهت آن ها طولانی است و هم چنین هزینه بیشتری نسبت به مزوتراپی دارند.

مزوتراپی و جراحی پلاستیک
مزوتراپی می تواند جایگزین جراحی پلاستیک شود

تنوع مواد و روش ها

موادی که برای مزوتراپی استفاده می شوند، بسیار متنوع هستند. روش هایی که پزشکان برای مزوتراپی استفاده می کنند هم انواع مختلفی دارند. این باعث می شود که مزوتراپی کاربردهای گسترده ای داشته باشد. این روش برای افراد مختلف، بسته به نیازشان می تواند به کار گرفته شود.

داروهای مزوتراپی
داروهای مختلفی برای مزوتراپی استفاده می شود

مزوتراپی در خانه

امروزه سرم های مزوتراپی وجود دارند که شما می توانید از آن ها در منزل هم استفاده کنید. خیلی از افراد این کار را انجام می دهند. اما این روش توصیه نمی شود. بهتر است پزشک متخصص این کار را برای شما انجام دهد. چون هم تاثیر بیشتری خواهد داشت و هم عوارض جانبی آن به شدت کاهش می یابد.

آیا مزوتراپی عوارض دارد؟

کسانی که مزوتراپی را انجام داده اند، می گویند اثرات جانبی آن بسیار کم است. البته اگر پزشک متخصص و مجرب آن را انجام دهد. گاهی بعد از عمل مزوتراپی، برای افراد عوارض جانبی ایجاد می شود. رایج ترین این علائم عبارتند از: حساسیت پوستی، درد و خارش در محل جراحی، قرمز شدن و تورم، عفونت و جای زخم. البته این علائم طولانی مدت نیستند و بعد از یک یا دو روز از بین می روند. بروز این علائم، بسیار نادر است. اگر با این علائم مواجه شدید، اصلا نگران نباشید. فقط کافی است به پزشک خود اطلاع بدهید.

عوارض جانبی مزوتراپی
مزوتراپی معمولا عوارض جانبی ندارد

بهبودی بعد از عمل

از آن جایی که عمل مزوتراپی، یک عمل تهاجمی نیست، معمولا به بهبودی خاصی هم نیاز ندارد. هم چنین بعد از انجام عمل مزوتراپی، گذراندن دوره نقاهت لازم نیست. بسیاری از افراد بلافاصله بعد از عمل‌، به زندگی عادی خود بر می گردند. البته این روش بهبودی ممکن است برای بعضی از افراد، یک یا دو روز طول بکشد. در واقع بسته به این که چه روشی را برای مزوتراپی انجام داده اید، می تواند این دوره متفاوت باشد.

کجا مزوتراپی کنم؟

بعد از خواندن این مطلب، می دانید که مزوتراپی چیست؟ چه کاربردهایی دارد و برای انجام آن چه شرایطی لازم است. حال زمان آن رسیده است که برای انجام آن، اقدام کنید. ممکن است افراد زیادی باشند که مزوتراپی را انجام دهند. اما لازم است که مزوتراپی حتما توسط افراد مجرب و مطمئن انجام شود. پزشک متخصص باید در یک کلینیک معتبر این کار را انجام دهد. در اهواز و شهرهای اطراف آن مثل دزفول، اندیمشک، ماهشهر و آبادان و… مراکز معتبری برای انجام مزوتراپی وجود دارند. می توانید با مراجعه به لینک زیر، این مراکز را پیدا کنید.

بهترین کلینیک مزوتراپی استان خوزستان
بهترین مرکز مزوتراپی در اهواز

 

ترجمه و تنظیم: سیمین معروف

منابع

منبع ۱

منبع ۲

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments