مزایای لیزر

مزایا و معایب لیزر موهای زائد| لیزر الکساندرایت کندلا در رشت+فیلم

مزایا و معایب لیزر موهای زائد

اجازه بدهید درباره مزایا و معایب لیزر موهای زائد این روش بسیار پر طرفدار صحبت کنیم. همان طور که به خوبی می دانید روش های بسیار زیادی برای برطرف کردن موهای زائد بدن وجود دارد و انتخاب آنها به تصمیم شما بستگی دارد.

شما می توانید موهای زائد خود را شیو کنید و دوباره شاهد رشد سریع آنها باشید یا آنکه از پودر و کرم های موبر استفاده کنید و بدترین بوی جهان را تحمل کنید. حتی می توانید اپیلاسیون کنید و درد حاصل از کنده شدن تک تک موهای تان از ریشه را تحمل کنید. در برخی از موارد اپیلاسیون باعث می شود که موهای شما به سمت داخل پوست شروع به رشد کنند و شما دچار مشکلات مرتبط با رشد موها به سمت داخل پوست شوید. اگر تجربه چنین وضعیت را داشته باشید می دانید که بسیار دردناک است و باعث اعصاب خوردی می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

البته روش‌ های دیگری نیز وجود دارد که با نتایج پایداری همراه هستند. الکترولیز یکی از این روش ها است که برای از بین بردن موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش پزشک یک سوزن بسیار نازک را به سمت فولیکول مو ارسال می ‌کند و جریان الکتریکی از طریق آن سوزن به سمت فولیکول فرستاده خواهد شد و به این ترتیب فولیکول از بین می رود.

الکترولیز
الکترولیز

مشکلی که در ارتباط با الکترولیز وجود دارد این است که در هر جلسه باید فولیکول های مو به صورت مجزا هدف قرار بگیرند که این مسئله باعث طولانی شدن دوره درمان با الکترولیز خواهد شد. طولانی بودن این دوران باعث می شود که اکثر افراد از ادامه درمان خود دلسرد شوند و به سراغ یک روش بهتر بروند.

لیزر یکی از بهترین و جدیدترین روش های موجود برای از بین بردن دائمی موهای زائد است. در این فناوری جدید از نور لیزر استفاده می ‌شود و به سمت فولیکول های مو ارسال می گردد. نور لیزر توسط رنگدانه های موجود در مورد جذب می شود سپس به گرما تبدیل خواهد شد. گرمای تولید شده باعث می شود که فولیکول از بین برود و با از بین رفتن آن دیگر امکان رشد موهای زائد وجود نخواهد داشت.

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

پس از چند جلسه لیزر شما برای همیشه تیغ و ژیلت های خود را دور می اندازید و دیگر نیازی به تعیین وقت از سالن های اپیلاسیون نخواهید داشت. قبل از آن که برای اولین جلسه لیزر آماده شوید لازم است مطالب زیر را مطالعه کنید و با مزایا و معایب لیزر موهای زائد آشنا شوید تا بدانید دقیقاً قرار است تحت درمان با چه روشی قرار بگیرید.

مزایای لیزر موهای زائد چیست؟

برخی از افراد می ‌گویند که لیزر همه موهای زائد را از بین نمی برد بلکه باعث کاهش آن ها می شود و فقط الکترولیز است که می ‌تواند همه موهای زائد را برطرف کنند.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کنم این است که پرتوهای لیزر فولیکول ‌های مو را از بین می برند و موها دیگر نمی توانند رشد کنند اما از آنجایی که بدن همیشه توانایی ترمیم خود را دارد ممکن است شروع به بازسازی فولیکول ها کند و شما روی سطح پوست خود شاهد رشد چندین عدد مو باشید. در این حالت شما باید سالی یک یا دو بار برای شارژ نتایج به دست آمده به مراکز لیزر مراجعه کنید تا به طور کامل فولیکول ها از بین بروند.

مزایای لیزر
مزایای لیزر

یکی دیگر از مزایای بی نظیر لیزر این است که می ‌توان از آن برای برطرف کردن موهای زائد همه نقاط بدن از قبیل پشت لب، صورت، دست و پا، زیر بغل، روی شکم، دور سینه، ناحیه تناسلی و کمر استفاده کرد. حتی آقایان نیز می توانند متقاضی درمان با لیزر باشند و از آن برای برطرف کردن موهای زائد خود استفاده کنند.

معایب لیزر موهای زائد چیست؟

معایب لیزر

لیزر موهای زائد یک فرایند طولانی است. اگرچه لیزر موهای زائد زیر بغل چیزی حدود یک دقیقه طول می کشد معمولاً شما به چند جلسه درمان نیاز دارید تا شاهد نتایج واقعی باشید. به طور کلی نتایج حاصل از لیزر طی مدت ۶ تا ۸ جلسه به دست می ‌آیند اما باید بین همه جلسات لیزر حدود چهار تا شش هفت فاصله زمانی وجود داشته باشد تا موهای زائد وارد فاز فعال شوند.

همان طور که می دانید لیزر فقط نهایی را هدف قرار می ‌دهد که در فاز فعال رشد هستند و هیچ تاثیری بر سایر موها ندارد. این مسئله باعث شده است که دوران درمان با لیزر طولانی شود.

لیزر موهای زائد یک روش گران قیمت است اما لیزر ارزش هزینه کردن را دارد زیرا شما روی زیبایی خود سرمایه گذاری می کنید. از آنجایی که تضاد بین رنگ پوست و مو در لیزر موهای زائد نقش مهمی را ایفا می کند افرادی که رنگ پوست آنها روشن و موهای زائد شان تیره است می توانند متقاضی مناسبی برای درمان با لیزر باشد.

لیزر پوست تیره
لیزر پوست تیره

برخی از افراد تصور می کنند که لیزر برای آن گروه از افراد که رنگ پوست آنها تیر از کاربردی ندارد اما باید خدمت آنها عرض کنیم از دستگاه لیزر ان دی یاگ برای این گروه از عزیزان استفاده خواهد شد تا آنها هم از خدمات لیزر بهره مند شوند.

عوارض لیزر موهای زائد یک مسئله غیر قابل اجتناب است و ممکن است شما پس از لیزر دچار قرمزی و تورم پوست شوید. در برخی موارد احتمال تغییر رنگ پوست وجود دارد که این مسئله طی مدت چند هفته تا چند ماه برطرف خواهد شد و پوست به شکل اول بر می گردد.

تاول پوستی پس از لیزر جزو عوارض جانبی بسیار نادر است اما در صورت بروز آن باید فورا به پزشک مراجعه کرد تا اقدامات درمانی لازم را شروع کند.

چگونه برای لیزر آماده شویم؟

حالا که با مزایا و معایب لیزر موهای زائد آشنا شدید خوب است که با موضوع آماده شدن برای لیزر نیز آشنا شوید. قبل از هر کاری باید یک مرکز لیزر معتبر که سابقه درخشانی در زمین لیزر موهای زائد دارد را پیدا کنید و برای جلسه مشاوره به مرکز لیزر مراجعه کنید تا همه سوالات احتمالی شما پاسخ داده شود.

اطلاعات کاملی را در خصوص سابقه پزشکی خود از قبیل داروهایی که مصرف می کنید به ویژه داروهای رقیق کننده خون در اختیار پزشک قرار دهید. حدود ۴ هفته قبل از لیزر موهای زائد از قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب خودداری کنید زیرا احتمال آسیب دیدگی پوست پس از لیزر افزایش پیدا می کند و ممکن است شما دچار عوارض جانبی بعدی شوید.

شیو کردن قبل از لیزر
شیو کردن قبل از لیزر

۱۲ ساعت پس از مراجعه به مرکز لیزر مو های زائد خود را شیو کنید تا روی پوست شما هیچ گونه موی دیده نشود اما به خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان به مراکز اپیلاسیون مراجعه نکنید زیرا وجود ریشه موها برای کسب نتایج دلخواه از لیزر نقش دارد.

نتایج حاصل از لیزر به چه صورت خواهد بود؟

پس از اتمام لیزر موهای زائد شما فوراً شروع به ریزش نخواهد کرد اما معمولاً حدود چند روز تا چند هفته بعد موها از پوست جدا خواهند شد. اما ممکن است این وضعیت شبیه ادامه روند رشد موها به نظر برسد اما در واقع موها شروع به جدا شدن از پوست خواهند کرد.

نمی توان نتایج حاصل از لیزر را پیش بینی کرد زیرا بدن همه افراد پاسخ یکسانی به لیزر نمی دهد. آشنایی با مزایا و معایب لیزر به شما کمک می کند دید بهتری در خصوص این روش درمانی داشته باشید و برای همه مسائلی که قرار است در طول درمان پیش بیاید آماده شوید.

مترجم: لیلا عبدالملکی

لینک منبع اول

لینک منبع دوم

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments