مرگ چربی های زیر پوست شکم، ران و باسن با کرایولیپولیز یا لیپوساکشن؟

کرایولیپولیز
کرایولیپولیز

به نظر شما از بین بردن سلولیت های زیر پوست ران و باسن از طریق فریز کردن ( منجمد کردن ) یا همان کرایو لیپولیز موثرتر است یا لیپوساکشن ( برداشتن چربي زير پوست با دستگاه مكنده )؟ کدام یک اثربخشی و دوام بیشتری دارد، جوانسازی صورت از طریق عمل جراحی یا رفع چین و چروک صورت از طریق لیزر؟

مراجعین بیشمار کلینیک های زیبایی همواره در مورد موثرترین و ایمن ترین روش های زیبایی پوست به منظور بهبود بافت پوست صورت، خاصیت ارتجاعی آن  و رفع چربی های زیر پوستی دچار شک و تردید هستند. یکی از این علل می تواند کمبود آزمایشات مقایسه ای باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 دستگاه کرایو لیپولیز
دستگاه کرایو لیپولیز

اخیرا بیشتر روش های درمانی که در میان مردم شهرت و محبوبیت پیدا کرده اند از تکنولوژی نوین، تکنیک ها و دستگاه های پیچیده ای استفاده می کنند، مانند انواع روش های لیزر و فراوادرمانی، با این وجود تاکنون مطالعات جامعی مبنی بر اثبات سومندی، اثربخشی و تاثیرات طولانی مدت هریک از آنها صورت نگرفته است. بنابراین، ما به آزمایشات و مطالعات مقایسه ای نیازمند هستیم تا به درستی و به طور موشکافانه مزیت ها و مضرات هریک از روش های یاد شده را مورد بررسی قرار دهیم و در نتیجه پزشکان متخصص و بیماران به راحتی قادر خواهند بود مطمئن ترین و بهترین گزینه درمانی را انتخاب نمایند.

علاوه بر این، زمانی می توان از ایمنی و اثربخشی یک عمل جراحی زیبایی اطمینان حاصل کرد که فرآیند درمانی توسط یک پزشک متخصص آموزش دیده و دارای مدرک معتبر در آن زمینه پزشکی صورت گیرد، برای مثال: تزریق نوروتاکزین یا پي زهر (تاكسين كه اعصاب را تباه مي كند) به منظور کاهش چین و چروک پیشانی؛ لیپوساکشن به منظور رفع چربی های شکم؛ انواع روش های لیزر برای رفع التهاب مزمن پوست، بیماری های پوستی، جای زخم، لک های خورشیدی و از همه مهم تر رفع موهای زائد.

از بین بردن چربی های شک با لیپوساکشن

فرآیندهای درمانی که به نسبت روش های فوق الذکر از اثربخشی کمتری برخوردارند، شامل فراوادرمانی به منظور کشیدن پوست صورت و جوانسازی آن؛ لیزر درمانی برای رفع سلولیت و چربیهای زیر پوستی و منجمد کردن سلول های چربی است. گزینه های درمانی یاد شده در اینجا به علت اینکه به تازکی به دنیای پزشکی ورود یافته اند، افراد اطلاعات اندکی درباره اثربخشی طولانی مدت یا کوتاه مدت آنها و همچنین ایمنی آنها دارند.

در این زمان مراجعین کلینیک های زیبایی باید هشیاری به خرج دهند و همواره از پزشک متخصص خود درباره مضرات و مزیت های یک روش نسبت به روش دیگر پرس و جو کنند. برای مثال یکی از عوارض جانبی لیپوساکشن ممکن است خونریزی باشد اما به خاطر داشته باشید که اگر فرآیند درمان به درستی و توسط یک متخصص آموزش دیده و در یک مرکز معتبر صورت گیرد، امکان بروز خونریزی وجود ندارد.

برخی بر این باورند که دستگاه های لیزر در بافت زیر پوست تغییرات اساسی را ایجاد می کنند، اما از آنجایی که ما اطلاعات اندک و محدودی در این زمینه داریم، نمی توانینم به راحتی درباره اثربخشی و ایمنی آنها قضاوت کنیم.

منجمد کردن یا فریز کردن سلول های چربی پهلو

منجمد کردن سلول های چربی: چربی های زیر پوست ران و شکم مانند یک ساندویج بین صفحه های خنک کننده قرار می گیرند. سلول های چربی از بین می روند و جذب بدن می شوند. این دستگاه به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده است اما ما هنوز اطلاع چندانی از مدت اثربخشی و دوام دستگاه، یا میزان دقیق رفع لایه های چربی های در بیماران مختلف نداریم. اگرچه پزشکان بر این باورند که فریز کردن سلول های چربی رو مطمئن و بی خطر است، اما به طور قطع نمی دانیم که در صورت رفع دائمی سلولیت و سلول های چربی، عوارض جانبی برای بیمار به بار خواهد آمد یا خیر.

جوانسازی پوست صورت با امواج رادیویی با فراوادرمانی
جوانسازی پوست صورت با امواج رادیویی با فراوادرمانی

کشیدن و جوانسازی پوست صورت: برخی دستگاه ها به کمک امواج رادیویی یا اشعه های مادون قرمز به صورت حرارت داده و سبب کشیدگی و فشردگی بافت های صورت می شوند. در اینجا، مطمئنا کشیدگی پوست رخ خواهد داد. اما به طور قطع نمی دانیم که این میزان کشیدگی و جوانسازی صورت تا چه حد است. مطالعه اخیر نشان می دهد که اثربخشی  این دسته از شیوه های نوین زیبایی  تقریبا 3/1 عمل جراحی کشیدن پوست صورت یا همان فیست لیفتینگ است.

خوانندگان عزیر توجه داشته باشید که انتخاب یک شیوه درمانی، انتخاب راحتی نیست. شما می بایست پس از تحقیقات فراوان و مشاوره با پزشکان مختلف و ارزیابی خطرات و البته مزیت های روش مورد انتخاب خود، تن به عمل جراحی بدهید. گاهی برای یک جراحی زیبایی، هزاران روش دیگر جایگزین گشته است.

منبع: 

http://www.northwestern.edu/newscenter

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

برای برقراری تماس با متخصصین و مشاورین کلینیک فوق تخصصی آلومینا، به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید!

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments