معرفی مرکز لیزر بابل

مرکز لیزر بابل

معرفی مرکز لیزر بابل
لیزر موهای زائد در بابل

سلام. من سمانه هستم، در شهر بابل زندگی می کنم و قراره صحبت های یکی از بهترین پزشک های پوست و مو در شهر بابل را در مورد لیزر در این مقاله براتون بیان کنم.

 پزشک پوست و مو در شهر بابل که مدیریت یکی دیگر از شعب لیزر موهای زائد تهران اسکین را برعهده دارند. یک روز داشتم در مورد لیزر موهای زائد در اینترنت سرچ می کردم و با مطب دکتر جبیب زاده عمران آشنا شدم و از اونجایی که مطب ایشون در بابل هست، باهاشون تماس گرفتم و یک نوبت مشاوره برای لیزر از منشی ایشون گرفتم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

من طی جستجوها و مطالعاتی که در اینترنت داشتم اطلاعات اولیه در مورد لیزر داشتم، مثلا اینکه لیزر جذب ملانین مو می شه و فولیکول مو را غیرفعال می کنه و مو دیگه رشد نمی کنه، یا اینکه قبل از لیزر باید موهای زائدمون رو شیو کنیم و یا لیزر ممکنه دارای عوارضی مثل التهاب پوست و قرمزی باشه که بعد از چند ساعت برطرف میشه. اما سوالات تخصصی تر رو ترجیح دادم از یک پزشک با تجربه بپرسم.

و بالاخره روز مشاوره فرا رسید.

من. سلام دکتر من قصد دارم لیزر موهای زائد رو شروع کنم. آیا کاندیدای خوبی برای لیزر محسوب میشم؟

دکتر  سلام. با پیشرفت تکنولوژی لیزر و ورود دستگاه های جدید تقریبا همه با هر نوع پوست و مویی می تونن از لیزر برای حذف موهای زائد خودشون استفاده کنند و به نتیجه خوبی هم برسند. با این حال استفاده از روش لیزر برای رفع موهای زائد برای افرادی که پوست روشن و موی تیره دارند خیلی بهتر و سریعتر جواب خواهد داد که البته شما هم می تونید از لیزر استفاده کنید و کاندیدای خوبی محسوب میشید.

من. ممنونم. چند جلسه لازم دارم تا به نتیجه مورد نظر برسم و اصلا چرا لیزر طی چند جلسه انجام بشه؟

دکتر  تعداد جلسات معمولا بین 6 تا 8 جلسه خواهد بود و این تعداد در افراد مختلف یکسان نیست. برخی ممکنه در کمتر از 6 جلسه به نتیجه برسند و برخی دیگر بیشتر از 8 جلسه لازم داشته باشند. تعداد جلسات مورد نیاز برای شما همان 6 تا 8 جلسه خواهد بود که پس از جلسه دوم یا سوم می توان با اطمینان بیشتری صحبت کرد.

علت تعدد در جلسات لیزر موهای زائد هم مربوط به دوره رشد موها می شود. هر مو در داخل یک حباب و در درون یک فولیکول ایجاد میشه. فولیکول یک عامل کوچک اما قدرتمند است که در طول عمر افراد معمولا به ندرت فعالیت خود را متوقف می کند. فولیکول از بدو تولد تا سال ها بعد به فعالیت خود ادامه میده. در نهایت مو می فتد و فولیکول برای مدتی استراحت می کند و سپس شروع به تولید یک موی جدید می کند.

بین تولید مو شروع به رشد آن و پایان عمر و ریزش آن، سه مرحله مجزا برای هر مو وجود داره. این مراحل اسم های خاص خود را دارند و عبارتند از: آناژن (anagen) یا مرحله رشد مو که در این مرحله مو فعال است و به رشد خود ادامه می دهد، کاتاژن (catagen) یا مرحله انتقالی و یا میانی که در این مرحله رشد مو کند میشه و مرحله آخر مرحله تلوژن (telogen) یا ریزش مو.

خب حالا مراحل رشد مو را می دونید. وقتی مو در مرحله استراحت یعنی یکی از دو مرحله کاتاژن یا تلوژن به سر میبره، به وسیله نور لیزر قابل مشاهده نیست و در نتیجه هیچ پرتویی را جذب نمیکنه و این یعنی لیزر بر روی مو در مرحله استراحت هیچ تاثیری نمیذاره. مسئله دیگه این است که زمان استراحت یا فعالیت همه موها یکی نیست و هر زمان که شما لیزر انجام می دهید، قسمت بیشتر موهای زائدتون در حال استراحت هستند و در نتیجه لیزر روی اونها تاثیری نداره. بنابراین باید تعداد جلسات لیزر رو تکرار کنید تا همه موهای زائد تحت تاثیر نور لیزر قرار گرفته و از بین بروند.

من. چه جالب!! برای کدوم قسمت های بدن میشه از لیزر استفاده کرد؟

دکتر. لیزر در واقع برای تمام قسمت های بدن مورد استفاده قرار می گیره. تنها قسمتی که لیزر رو نمی شه استفاده کرد اطراف چشم ها هست و اون هم به دلیل آسیبی است که به چشم ها وارد می کنه. البته نتیجه لیزر برای بعضی قسمت های بدن خیلی بهتر خواهد بود، مثلا زیر بغل و واژینال نتیجه سریعتر و بهتری خواهند داشت، چون این قسمت ها تراکم موها زیاده و موها خیلی تیره و ضخیم هستند.

من. تاثیر لیزر تا چند وقت طول می کشه؟

دکتر. نتیجه ماندگاری لیزر را هیچوقت به طور دقیق نمیشه پیش بینی کرد. عوامل زیادی روی نتیجه لیزر موهای زائد تاثیر می گذارند. این عوامل عبارتند از: نوع پوست، نوع مو، نوع دستگاه استفاده شده برای لیزر درمانی و ابتلا به برخی بیماری ها. به عنوان مثال بعضی بیماری های هورمونی مثل سندروم پلی کیستیک تخمدان روی میزان رشد موها و در نتیجه نتیجه لیزر تاثیر میذارن.

بنابراین پیش بینی مدت زمان ماندگاری لیزر تقریبا غیر ممکن است، اما با این حال ارزیابی برخی عوامل و بررسی ویژگی های فرد تا حدی به پیش بینی این مسئله کمک می کنند. به هرحال واقعیتی که در مورد لیزر مطرح است اینه که لیزر به طور دائم موهای زائد رو از بین نمیبره بلکه به طور دائم موهای زائد را به میزان قابل توجهی کاهش میده.

من. چه عوامل شخصی بر روی نتیجه لیزر تاثیر میذارن؟

لیزر موهای زائد

دکتر. عوامی شخصی که روی نتیجه لیزر تاثیر میذارن عبارتند از: نوع مو و نوع پوست، رنگ مو و رنگ پوست، میزان تراکم موهای زائد و ساختار مو و همچنین میزان رشد موهای زائد. ب توجه به مراحل رشد موها که توضیح دادم، میزان رشد موهای فرد تاثیر زیادی روی میزان موفقیت لیزر داره.

به علاوه ساختار و میزان رشد مو هم در افراد تحت تاثیر عوامل مختلفی است، مانند سن و سال، جنسیت، نژاد، رنگ مو، ژنتیک و شرایط جسمی فرد. به عنوان مثال مو در دوران جوانی با سرعت بیشتری رشد می کنه و با فزایش سن میزان رشد مو کاهش پیدا می کنه. اگر سرعت رشد موهاتون زیاد باشه، تعداد جلسات لیزر درمانی بیشتری نیاز خواهید داشت. هورمون ها هم بر روی میزان رشد موها تاثیر دارند.

من. چرا قبل از لیزر حتما باید موها شیو بشن و نمیشه از روش های دیگه برای رفع موهای زائد استفاده کرد؟

دکتر. روش های دیگه ای که برای رفع موهای زائد استفاده می شوند، مثل اصلاح با نخ، استفاده از وکس یا استفاده از موکن های برقی، مو رو از ریشه می کشند. در زمان انجام لیزر ریشه مو لازمه و لیزر در واقع روی همین قسمت تاثیر می گذاره. عدم وجود این بخش یعنی ریشه مو، باعث میشه لیزر بی اثر بشه. اما شیو کردن موهای زائد مو را از روی سطح پوست برمیداره در حالیکه ریشه مو زیر پوست هست و لیزر روی اون تاثیر می گذاره.

به علاوه باید حتما یک روز قبل از انجام، لیزر موهای زائد شیو بشوند. علتش هم این است که اگر موی زائد در زمان انجام لیزر بلند باشه و بیرون از سطح پوست باشه، پرتو لیزر قبل از اینکه به زیر پوست برسه، در بیرون پوست جذب موی زائد میشه و این امر اثربخشی لیزر را خیلی کم میکنه، علاوه بر اینکه احتمال بروز سوختگی روی پوست رو هم زیاد میکنه. بنابراین حتما یک روز قبل از انجام لیزر موهای زائدتون رو شیو کنید و توصیه می کنیم دقیقا قبل از لیزر از کرم های موبر استفاده نکنید، مواد شیمیایی که در این کرم ها هست، میزان حساسیت و تحریک پذیری پوست رو زیاد می کنه و ممکنه در زمان لیزر درمانی پوست حساس تر باشه.

من. دکتر ممکن است در مورد عوارض لیزر توضیحات بیشتری بدهید؟ آیا لیزر واقعا بی خطر است؟

دکتر. خب لیزر هم مثل هر فرایند آرایشی و بهداشتی عوارضی در پی داره. رایج ترین عوارض لیز خفیف هستند که عبارتند از قرمزی و التهاب پوست که البته این عوارض کاملا طبیعی هستند و پس از چند ساعت برطرف می شوند. اما گاهی عوارض جدی تری ممکنه بروز کنه از جمله تاول، سوختگی و یا هایپرپیگمانتاسیون (hyperpigmentation). این عوارض شدیدتر نیاز به مراقبت های خاص دارند. البته این عوارض هم معمولا در صورتی بروز می کنند که لیزر موهای زائد توسط یک اپراتور بی تجربه یا دستگاه نامناسب انجام بشه.

علت هایپرپیگمانتاسیون
هایپرپیگمانتاسیون

هایپرپیگمانتاسیون یا تجمع بیش از حد رنگدانه ها در بافت ها یکی از مهم ترین عوارض لیزر است که بیشتر افراد دارای پوست تیره دچار آن می شوند. هایپرپیگمانتاسیون زمانی بروز می کند که سلول های ملانوسیتی در پوست که ملانین تولید می کنند، از کنترل خارج شده و شروع به تولید بیش از حد ملانین می کنند.

سلول های ملانوسیتی نقش مهمی در محافظت از بدن در مقابل نور خورشید دارند. به همین دلیل افرادی که ملانین کمتری در پوست دارند و یا به عبارتی سفید پوست هستند، راحت تر دچار آفتاب سوختگی می شوند.

زمانی که از لیزر برای رفع موی زائد استفاده میشه، سلول های ملانوسیتی احساس می کنند که در مقابل اشعه نور شدید آفتاب قرار گرفتند و در نتیجه شروع به تولید ملانین می کنند تا به بدن کمک کنند از پوست در مقابل نور محافظت کند. بنابراین به افراد تیه پوست توصیه می کنیم به هیچ عنوان از لیزرهای خانگی استفاده نکنند، چون بهتر است این افراد توسط اپراتور با تجربه تحت لیزر درمانی قرار بگیرند.

چند توصیه برای افرادی که نسبت به نور خورشید حساس تر هستند: در تمام مدت انجام لیزر موهای زائد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید، بهتر است لیزر موهای زائد را در پاییز و زمستان انجام بدین، در این موقع از سال نور خورشید قدرت کمتری داره. اگر برخی جلسات در تابستان انجام می شوند، وقت انجام لیزر را طوری تعیین کنید که هوای بیرون تاریک باشد و یا قدرت آفتاب کمتر شده باشد.

قبل از شروع لیزر موهای زائد به هیچ عنوان پوست خود را برنزه نکنید و اگر برنزه کردین، بهتر است چند ماه صبر کنید تا رنگ پوست به حالت طبیعی خود برگردد.

مهم ترین توصیه به افراد دارای پوست تیره این است که 2 تا 3 روز بعد از لیزر موهای زائد به طور جدی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنند. البته اجتناب از نور خورشید پس از لیزر برای همه مراجعین لازم است، اما حساسیت و لزوم آن برای افراد دارای پوست تیره خیلی بیشتر است. افراد دارای پوست تیره بهتر است از دستگاه های لیزر ان دی یاگ (N-D-Yag) استفاده کنند.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه دستگاه های مناسب برای افراد دارای پوست تیره اینجا کلیک کنید.

برای درمان عوارض خفیف لیزر، مانند التهاب و قرمزی پوست، می تونید بعد از اتمام جلسه لیزر از ژل های خنک کننده و یا یخ بر روی محل درمان شده استفاده کنید. پزشک هم ممکن است پماد ضد التهاب براتون تجویز کند. خیلی مهم است که در روز انجام لیزر موهای زائد لباس گشاد و راحت بپوشید تا از ساییده شدن لباس به محل های درمان شده اجتناب کنید.

من. آیا آقایان هم می توانند از لیزر برای رفع موهایزائد خودشون استفاده کنند؟

دکتر. بله. اتفاقا آقایان هم اخیرا طرفدار لیزر موهای زائد شده اند. خیلی از ورزشکاران طرفدار این روش هستند. در بعضی ورزش ها، مثل شنا و بدنسازی، لازم است که ورزشکار همیشه موهای زائد بدن خود را شیو کنه و خب شیو مداوم هم خسته کننده و وقت گیر هست و هم باعث آسیب دیدن پوست شده و موهای زیر پوستی را هم زیاد می کنه.

مزیت های استفاده از لیزر نسبت به شیو این هست که لیزر خیلی سریع انجام میشه، ماندگاری خیلی طولانی داره و فرد لازم نیست هر بار قبل از رفتن به باشگاه نگران رفع موهای زائد خودش باشه و علاوه بر این لیزر باعث نرمی پوست میشه و موی زیر پوستی هم به دنبال نخواهد داشت.

علاوه بر ورزشکاران در بین دیگر مردان هم طرفداران زیادی پیدا کرده. خیلی از مردها به خاطر خشن شدن پوست بر اثر شیو کردن های مداوم صورت به استفاده از لیزر برای رفع موهای صورت خودشون رو آوردند. لیزر به طور کامل موهای صورت مردان رو از بین نمیبره و تراکم اونها رو کم می کنه. به علاوه بعضی آقایان از لیزر برای مرتب کردن و ایجاد خط ریش استفاده می کنند، به این صورت که با استفاده از لیزر فاصله بین گونه و صورت خود رامشخص می کنند.

من. نظر شما در مورد لیزر موهای زائد برای نوجوانان چیست؟

دکتر. خب نوجوان ها هم می تونن مثل بزرگترها از لیزر برای رفع موهای زائد خودشون استفاده کنند. حداقل سن برای شروع لیزر درمانی در نوجوانان 14 سال هست. اما چند نکته خیلی مهم در مورد لیزر موهای زائد نوجوانان باید بیان کنم. اول اینکه لیزر برای نوجوانان زیر 18 سال با رضایت کتبی از والدین انجام میشه، چون عوارض احتمالی لیزر در نوجوانان هم مثل بزرگترها وجود خواهد داشت. دوم اینکه بدن نوجوان ها قبل از سن بلوغ دارای هورمون های فعال هست که این هورمون ها روی رشد موهای زائد تاثیر زیادی می گذارند. بنابراین ممکن است لیزر در دوران نوجوانی نتیجه مطلوب رو نداشته باشه و یا تعداد جلسات برای رسیدن به نتیجه خیلی بیشتر از حالت عادی باشه. به همین دلیل اکثر متخصص ها توصیه می کنند لیزر در افراد از سن 18 یا 19 سالگی به بعد انجام بشه، یعنی بعد از سن بلوغ و زمانی که هورمون های بدن کنترل شدند. در این شرایط لیزر موهای زائد نتیجه بهتری در پی خواهد داشت.

من. چه کسانی نمی تونند از لیزر برای رفع موهای زائد خودشون استفاده کنند؟

دکتر. بله، همینطوره. همه افراد نمیتونن از لیزر برای رفع موهای زائدشون استفاده کنند. اول اینکه برخی شرایط پزشکی و بیماری ها مانع از استفاده از لیزر می شوند، و دوم مصرف بعضی داروها با لیزر موهای زائد تداخل داره و فرد مصرف کننده نمیتونه تا قطع مصرف دارو و یا حتی تا مدت ها بعد از قطع مصرف لیزر انجام بده.

در درجه اول خانم های باردار و شیرده نمی تونن تا اتمام دوران بارداری و شیردهی از لیزر استفاده کنند. دیگر بیمارانی که نمی تونن از لیزر استفاده کنند عبارتند از: مبتلایان به پلاگر (کمبود ویتامین B3)، مبتلایان به لوپوس (یک اختلال خود ایمنی)، افراد مبتلا به پورفیری و کسانی که دچاره اسکارهای کلوئیدی هستند، مبتلایان به ویتیگلو و مبتلایان به پسوریازیس و همچنین کسانی که دچار صرع هستند و یا به هیستامین ها حساسیت شدید دارند.

بعضی داروها هم در زمان انجام لیزر موهای زائد نباید مصرف شوند و اگر در حال مصرف هر یک از این داروها هستید قبل از شروع لیزر حتما به پزشک خودتون اطلاع بدین: مثلا آنتی بیوتیک ها، مصرف بعضی ضدافسردگی ها، داروهایی که حاوی ترکیبات طلا هستند، کرم ها و محصولات لایه بردار و اگر در حال مصرف آکوتان هستید حداقل 6 ماه بعد از قطع مصرف این دارو می تونید لیزر موهای زائد رو شروع کنید.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه اینجا کلیک کنید.

من. تفاوت دستگاه های لیزر، مثل الکساندرایت، دایود و یا ان دیاگ چیست؟

انواع دستگاه های لیزر
انواع دستگاه های لیزر

دکتر. لیزر الکساندرایت پرتوهایی با طول موج بیشتر تولید می کنه و در هر جلسه پالس های کمتری احتیاج خواهد بود. این امر باعث کاهش میزان ناراحتی مراجعه کننده میشه. به علاوه لیزر الکساندرایت می تونه طیف وسیعتری از موها با رنگ های مختلف و یا تیپ های پوستی متفاوت تری رو از بین ببره و به ویژه روی موهای زبر خیلی موثره.

بعضی از مزیت های لیزر الکساندرایت عبارتند از: پرتو لیزر به خوبی در پوست نفوذ می کنه، این لیزر برای موهای نازک هم موثره، این لیزر روی پوست های روشن خیلی موثره ولی برای پوست های تیره زیاد مناسب نیست.

لیزر ان دی یاگ هم یکی از دستگاه های جدید در بازار محسوب میشه. این نوع لیزر قابلیت تشخیص مرز بین رنگدانه ها رو داره و در نتیجه به راحتی موی زائد هر نوع پوستی رو از بین می بره. لیزر ان دی یاگ بلندترین طول موج رو تولید می کنه و در نتیجه پالس های کمتری برای انجام لیزر موهای زائد نیاز خواهد بود و طول جلسات لیزر درمانی هم کوتاه تر خواهد شد و مراجعه کننده هم درد کمتری حس می کنه.

بعضی از مزایای لیزر ان دی یاگ عبارتند از: این دستگاه تقریبا بر روی انواع پوست ها، از جمله پوست های تیره، اثر بخش است و قسمت های بزرگ بدن با استفاده از دستگاه ان دی یاگ به سرعت لیزر می شوند. اما میزان درد ناشی از این نوع دستگاه کمی بیشتره و روی موهای نازک تاثیر زیادی نداره. به علاوه تاثیر ناشی از الکساندرایت ماندگارتر از این نوع لیزر است.

و بالاخره دستگاه لیزر دایود. این دستگاه طوری طراحی شده که در زمان رفع موهای زائد از پوست هم محافظت می کنه. لیزر دایود هم تقریبا بر روی هر نوع پوستی موثره. این نوع دستگاه ایمن هست و به عمق بیشتری نفوذ می کنه.

من. در مرکز شما کدوم دستگاه استفاده می شه؟

دکتر. در این مرکز دستگاه دایود مورد استفاده قرار می گیره.

من. آخرین سوال من، آیا میشه قسمت های تتو شده پوست رو هم لیزر کرد؟

دکتر. خیر. همونطور که می دونید، پرتو لیزر جذب رنگدانه ها میشه و قسمت های تتو یا خالکوبی شده هم حاوی رنگدانه هستند، بنابراین پرتو لیزر جذب رنگدانه های موجود در پوست میشه و باعث سوختگی و تاول زدن پوست خواهد شد. لیزر کردن بخش های تتو شده با درد خیلی زیادی همراه هست، به علاوه لیزر این قسمت ها باعث کمرنگ شدن و یا محو شدن تتو میشه. معمولا اگر بخشی از بدن خالکوبی داشته باشد، روی خالکوبی پوشانده میشه و لیزر موهای زائد انجام میشه، به این ترتیب از بروز هر گونه مشکل پیشگیری میشه. بنابراین اگر در هر قسمت از بدن خودتون تتو یا خالکوبی دارید، قبل از شروع لیزر آن بخش حتما وجود خالکوبی رو به پزشک یا اپراتور خودتون اطلاع بدین.

برای اطلاعات بیشتر در این مورد اینجا کلیک کنید.

متشکرم دکتر بابت تمام توضیحات مفیدتان.

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید