تزریق ژل دکتر ورمزیار

مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس | مرکز تزریق بوتاکس

مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس:

شاید چهره ی برخی از بازیگران سینما را ببینید و از این که آنها بوتاکس کرده اند خوشتان نیاید. چرا که شاید فکر کنید به آنها چهره ای مصنوعی داده است. اما در واقعیت، اینگونه نیست. یعنی کسی که واقعا تزریق بوتاکس را انجام داده است در چهره اش چیزی غیر عادی نخواهید یافت. حتی شاید متوجه تزریق بوتاکس آن ها نشوید مگر اینکه خودشان بگویند.

بوتاکس در جوان سازی پوست موثر است
بوتاکس چیست

طبق نظریه ی دکتر استافورد برومند که در خیابان 740 نیویورک در مرکز جراحی پلاستیک به عنوان متخصص زیبایی پزشک هستند. آنچه در تزریق بوتاکس مهم است رعایت اعتدال می باشد. نباید در بوتاکس به دنبال تغییر کلی چهره ی خود باشید. رعایت اعتدال در تزریق بوتاکس و مراقبت های قبل و بعد از آن بسیار مهم است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

امروزه عموم مردم به دنبال تزریق بوتاکس می باشند. شاید با خود بگویید چرا همه به دنبال تزریق بوتاکس هستند، نکند من هم نیاز به تزریق بوتاکس دارم؟! ما در اینجا می خواهیم بگوییم همه ی افراد نیاز به تزریق بوتاکس ندارند. برای روشن تر شدن موضوع پیشنهاد می کنم به ادامه مطلب توجه بفرمایید.

بوتاکس علاوه بر اینکه عملی برای زیبایی محسوب می شود، فوائدی هم دارد. برای مثال افرادی که بسیار عرق می کنند با بوتاکس می توانند غده ی تعریقی خود را غیر فعال کنند.

بوتاکس چیست و عمل کرد آن چگونه است؟

طبق نظریه ی دکتر استافورد برومند، بوتاکس ترکیبی باکتریایی دارد. به عبارت دیگر سمی به نام بوتولیسم می باشد. شاید با دیدن عبارت ترکیب سمی، احساس خوبی پیدا نکنید اما نگران نباشید چرا که مقدار تزریقی بوتاکس مشخص می باشد و اگر از این حد تجاوز نکند، کاملا ایمن می باشد.

بوتاکس به ناحیه ی خاصی تزریق می شود و در ابتدا به گیرنده های خود در ماهیچه ی مربوطه متصل می شود. این عمل باعث می شود که بر روی اعصاب داخل بدن تاثیر بگذارد. یعنی زمانی که عصب فرمان سوختن ماهیچه مربوطه را داد، بوتاکس از این امر جلوگیری خواهد کرد.

عمل کرد بوتاکس چگونه است
عمل کرد بوتاکس

هنگامی که ماهیچه شروع به ترشح ماده ای شیمیایی می کند، بوتاکس موجود اجازه ی فعالیت را به این ماده ی شیمیایی نمی دهد، بنابراین زمانی که می خواهید چین و چروک روی سطح پوست خود ایجاد کنید، ماهیچه ی مربوط به این ناحیه منقبض می شود.

پس عملا می توان گفت فرآیند ایجاد چین و چروک متوقف شده یا اینکه کاهش می یابد. به اصطلاح می گویند تزریق بوتاکس فرآیندی پویا دارد و استاتیک نمی باشد. گیرنده های عصبی ای که بوتاکس روی آنها را پوشانده به هنگام ایجاد چین و چروک غیر فعال می شوند پس خط و خطوطی ایجاد نخواهد شد.

بوتاکس در رفع و ایجاد چین و چروک موثر استچروک موثر است
بوتاکس

آیا می توان گفت بوتاکس همان پر کننده یا (فیلر) می باشد؟

جواب این سوال بطور قطع نه می باشد. در حالی که بوتاکس، بر روی ماهیچه ها تاثیر می گذارد، و فیلر دقیقا همان طور که از  اسمش مشخص است، پر کننده است یعنی چین و چروک را پر می کند که اغلب با عدم تناسب حجمی آن مواجه می شویم.

طبق نظریه ی دکتر استافورد برومند: از محصولاتی مانند juvederm  (ژل ژوویدرم) یا restalyne (رستالین) می توان در پر کردن لب ها استفاده کرد و یا چین و چروک های اطراف صورت را پر کرد. در واقع اگر خطی خیلی عمق باشد، فیلر ( پر کننده ) آن را بطور میانگین تا 9 ماه کم رنگ خواهد کرد. این یعنی اینکه فیلر یا پر کننده عملی موقتی می باشد.

معمولا بعد از استفاده از پر کننده ها (فیلر) توصیه می شود محل را ماساژ داد. در حالی که بعد از تزریق بوتاکس توصیه ی اکید می شود حد اقل تا 24 ساعت محل را ماساژ ندهید. چرا که ماساژ صورت بعد از تزریق بوتاکس، باعث حرکت بوتاکس به سایر نواحی خواهد شد.

بوتاکس برای کدام نواحی استفاده می شود؟

1.اطراف ناحیه ی چشم

2. فاصله ی بین دو ابرو

3.  برای برطرف کردن خطوط افقی ایجاد شده بر روی پیشانی

4. برای برطرف کردن خط خنده (یا خط لبخند)

5. خطوط ایجاد شده اطراف چانه و دهان

بوتاکس برای کدام قسمت ها استفاده می شود
قسمت های مناسب برای بوتاکس

البته دکتر استافورد برومند از بوتاکس  برای جلوگیری از فرسایش استخوان صورت در امتداد فک نیز استفاده می کند. ما در مرکز زیبایی برکه  با بهره مند بودن از مناسب ترین مواد و بهترین متخصص آماده ی ارائه خدمات به شما عزیزان می باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نا گفته نماند که تزریق بوتاکس برای جلوگیری از میگرن های مزمن، کنترل مثانه ی فعال، جلوگیری از اسپاسم مری، کاهش چشمک زدن های غیر ارادی و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد که البته برای درمان این موارد باید به مراکز مربوطه مراجعه کرد.

چه کسانی می توانند تزریق بوتاکس داشته باشند؟

تقریبا همه می توانند تزریق بوتاکس داشته باشند، اما دکتر استافورد برومند از بیماران خود می خواهد که واقع بین باشند و رفتاری تهاجمی و غیر منطقی نداشته باشند. طبق گفته ی ایشان: تزریق بوتاکس یک روش عالی برای از بین بردن چین و چروک می باشد. ایشان از جوانان می خواهد که تحت تاثیر افکار منفی قرار نگیرند و فکر نکنند که حتما باید تزریق بوتاکس را انجام بدهند.

به گفته ی ایشان: اگر جوانان اصرار به تزریق بوتاکس دارند، بهتر است اواخر سن 20 سالگی و یا اوایل 30 سالگی تزریق بوتاکس را انجام دهند و توجه داشته باشید که آنچه در تزریق بوتاکس مهم است، مراقبت های بعد از آن است.

بطور کل اگر واقعا مسائلی وجود دارند که از نظر علمی نیاز به تزریق بوتاکس دارد این کار را انجام بدهید. بدانید که در تزریق بوتاکس ما به طور کل چهره ی شما را تغییر نمی دهیم. این عمل برای ثابت نگه داشتن چهره ی شما انجام می شود تا اینکه تغییر چهره ی کمتری را با گذشت زمان تجربه کنید و مانند زنان خانه داری که روز به روز پیر تر از دیروز خود، به چشم می آیند، نشوید.

چه کسانی نباید تزریق بوتاکس داشته باشند؟

  • افرادی که در سیستم عضلانی یا عصبی بدن خود دچار مشکل می باشند. مانند بیماران مبتلا به ام اس
  • کسانی که در محل تزریق بوتاکس، عفونت فعال دارند. به عنوان مثال تبخال در لب
  • خانم های باردار و شیرده
  • افراد مبتلا به بیماری هایی که باعث ضعف در سیستم ایمنی بدنشان می باشند.
  • افرادی که به دلایلی مجبورند داروهای ضد انعقاد با دوز بالا استفاده نمایند.
  • بطور کل باید این گونه گفت که، با متخصص خود رو راست باشید و اگر بیماری خاصی دارید یا اینکه تحت درمان خاصی هستید حتما به متخصص مربوطه بگویید و تشخیص اینکه تزریق بوتاکس صورت بگیرد یا نه را به ایشان بسپارید.

تزریق بوتاکس چقدر طول می کشد؟

دوره ی تزریق بوتاکس کاملا به عکس العمل بدن شما بستگی دارد. این دوره بستگی به این دارد که چقدر طول می کشد تا گیرنده های عصبی ماهیچه های شما بوتاکس تزریق شده را بخود متصل کنند. بعد از تزریق بوتاکس، از یک تا ده روز طول می کشد تا بوتاکس به گیرنده ها متصل شوند و بطور میانگین دوره ی تزریق بوتاکس تا 3 الی 4 ماه طول می کشد.

واحد تزریق بوتاکس برای هر قسمت چقدر است؟

آنچه بدیهی است این است که مقدار بوتاکس تزریقی برای هر قسمت از بدن متفاوت است. همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم اعتدال را برای تزریق باید رعایت کرد واین که تزریق بوتاکس، حتما زیر نظر متخصص مربوطه و توسط ایشان  انجام شود.

مقدار بوتاکس تزریقی برای هر قسمت از بدن متفاوت است
واحد مناسب بوتاکس

آیا بعد از تزریق بوتاکس نباید هیچ کاری کرد؟

بعضی از مراجعه کننده ها می پرسند بعد از تزریق هیچ کاری نمی توان انجام داد؟! بطور کلی پاسخ ما نه می باشد. اگر متخصص شما به درستی و با محصول صحیح و سالم تزریق بوتاکس را انجام دهد، بعد از تزیق، بوتاکس به محل های دیگر حرکت نخواهد داشت.

دکتر استافورد برومند پاسخ ما را این گونه می دهد: تزریق بوتاکس به آرامی انجام می شود و در عرض چند دقیقه محو می شود. متخصص دو میلی متر را تزریق می کند. بوتاکس تزریق شده بعد از گذشت چند دقیقه به مرور زمان پخش می شود و به گیرنده ها متصل می شود.

بنابراین بدون ایجاد کبودی تزریق بوتاکس تمام می شود. ایشان اضافه می کنند که بعد از تزریق بوتاکس به مراجعه کنین توصیه می کنم تا 40 دقیقه هیچ کاری نکنند. البته بعد از تزریق بوتاکس مراقبت های دیگری لازم است که به آن ها اشاره خواهیم کرد.

آیا تزریق بوتاکس سرطان زا می باشد؟

همانطور که گفته شد، بوتاکس یک ترکیب سمی است. عملکرد بوتاکس بین ماهیچه و عصب می باشد. این ارتباط دلیلی برای ایجاد سرطان نمی باشد. هنوز هم پاسخی قطعی برای این سوال وجود ندارد در عین حال که واضح است عملکرد بوتاکس دلیلی برای سرطان نمی باشد.

آیا خانم های بار دار می توانند تزریق بوتاکس داشته باشند؟

پزشکان و متخصصان تاکید می کنند که در بارداری هرگز تزریق بوتاکس را انجام ندهید. با توجه به تغییراتی که در بدن خانم های باردار ایجاد می شود، تضمینی وجود ندارد که باکتری بوتاکس تزریقی، در سراسر بدن آنها پخش نمی شود و نمی توان تضمین کرد که سلامت جنین را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

پس بهتر است در دوره ی بارداری بیشتر به فکر سلامت جنین خود باشید تا رفع چین و چروک خود.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس:

_ بهتر است تا 5 ساعت بعد از تزریق بوتاکس نخوابید.

_ ناحیه ی تزریق شده را ماساژ ندهید.

_ تا سه روز  بهتر است حمام نروید و از قرار گرفتن در محیط های گرم خودداری کنید. این به این معنی نیست که حمام نکنید فقط مراقب باشید که از آب خیلی گرم استفاده نکنید و دمای حمام بالا نباشد، چرا که منجر به تغییر حالت بوتاکس خواهد شد.

بعد از تزریق بوتاکس بهتر است تا سه روز حمام نکنید
تزریق بوتاکس و محیط های گرم

_ بهتر است تا دو هفته بعد از تزریق بوتاکس در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید. آن چه در تزریق بوتاکس بدیهی است این است که، تزریق بوتاکس بعد از دو هفته (14 روز) خود را به خوبی نشان خواهد داد.

_حد اقل یک روز پس از تزریق بوتاکس، از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

بعد از تزریق بوتاکس تا 24 ساعت آرایش نکنید
تزریق بوتاکس و آرایش

_ بهتر است تا 24 ساعت غذاهای داغ نخورید.

_ بعد از تزریق بوتاکس از انواع لایه بردارها به هیچ عنوان استفاده نکنید.

_ بعد از تزریق بوتاکس برای جلوگیری از کبودی از قرص آسپیرین و مانند آن استفاده نکنید.

_ اگر تزریق بین ابروهای شما انجام شده است بهتر است تا 24 ساعت اخم نکنید.

_ سیگار نکشید.

بعد از تزریق بوتاکس سیگار نکشید
سیگار ممنوع!

_ تا دو هفته بعد از تزریق بوتاکس از فعالیت های سنگین و یا ورزش های سنگین دوری کنید، چرا که فعالیت های سنگین باعث افزایش جریان خون شده و در نتیجه ی آن ممکن است بوتاکس تزریق شده تغییر مکان دهد. بعد از هر نیم ساعت فعالیت بهتر است، یک ربع به عضلات صورت خود استراحت دهید.

بعد از تزریق بوتاکس فعالیت های سنگین نکنید.
بوتاکس و ورزش

 

_ برای پیشگیری از تورم و کبودی بهتر است تا 3 ساعت بعد از تزریق بوتاکس کمپرس سرد را انجام دهید. خوردن آب انبه در کاهش تورم و کبودی تاثیر بسزایی دارد.

_ افرادی که بعد از تزریق بوتاکس دچار کبودی در قسمت مورد نظر شده اند می توانند از آرنیکا ویا ویتامین k استفاده کنند.

_ بعد از تزریق بوتاکس الکل مصرف نکنید.

بعد از تزریق بوتاکس الکل مصرف نکنید.
نوشیدن الکل ممنوع!

_ اگر پس از تزریق بوتاکس متوجه عوارض جانبی شدید حتما به متخصص خود مراجعه کنید.

_ نکته ی دیگر اینکه تزریق بوتاکس قابل ترمیم می باشد. در صورت نارضایتی از نتیجه ی کار می توان آن را ترمیم کرد.

ما در مرکز زیبایی برکه سعی در ارائه بهترین خدمات زیبایی ، برای شما عزیزان می باشیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تماس با ما اینجا کلیک کنید.

عوارض جانبی بوتاکس:

  • تا به حال عوارض خاصی دیده نشده است مگر اینکه بوتاکس توسط شخصی فاقد تجربه و تبحر کافی  وبه وسیله ی ترکیب شیمیایی نا درست تزریق شود. پس آن چه که خیلی مهم است انتخاب کلینیک و یا مراکز زیبایی معتبر می باشد.
  • به هر جایی برای تزریق بوتاکس اعتماد نکنید.
    عوارض بوتاکس
  •  گاهی برخی از مراجعین ممکن است حساسیت به این ترکیب شیمیایی داشته باشند و عکس العمل هایی مانند تورم شدید، ضعف عضلانی ، تنگی نفس و سر درد  داشته باشند.
  • گاهی ممکن است چشم حساس شود و با اختلال در بینایی مواجه شویم. گاهی هم ممکن است ناحیه ای که به آن بوتاکس تزریق شده است کبود شود.
  • اگر مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس را جدی نگیریم ممکن است ماده ی بوتاکس به سایر نواحی حرکت کند و از آن جایی که ماده ی بوتاکس باعث تضعیف و فلجی عضلات می شود، در اثر حرکت ماده ی بوتاکس به نواحی دیگر منجر به ایجاد اختلالاتی خواهد شد.

نگران هیچ کدام از این اختلالات نباشید. با بروز هر یک از این عوارض می توان فورا به متخصص مربوطه مراجعه کرد. تا به حال در مرکز زیبایی برکه هیچ گونه عارضه ی جبران ناپذیری دیده نشده است.

مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس:

a. آنچه که همه ی متخصصین به آن اصرار دارند این است که قبل از تزریق بوتاکس از رقیق کننده های خون مانند آسپیرین و مانند آن، شل کننده های عضلات، قرص های خواب آور، قرص ویتامین E، روغن ماهی یا امگا 3 و موارد مانند این ها استفاده نکنید چرا که این ها منجر به خونریزی حین تزریق بوتاکس می شوند.

b. اگر در معرض کبودی هستید قبل از بوتاکس از کرم آرنیکا استفاده کنید. این کرم احتمال ایجاد کبودی، بعد از تزریق بوتاکس را کاهش می دهد. توجه داشته باشید که کرم آرنیکا را روی زخم باز استفاده نکنید.

اگر در معرض کبودی هستید قبل از بوتاکس از کرم آرنیکا استفاده کنید
بوتاکس و رفع کبودی

c. بهتر است قبل از تزریق بوتاکس از کمپرس یخ استفاده کنید. هم چنین بعد از تزریق بوتاکس می توانید کمپرس یخ را انجام دهید و از ایجاد کبودی احتمالی جلوگیری کنید.

d. قبل از تزریق بوتاکس صورت خود را با آب و صابون بشورید و مطمعن شوید که روی پوست شما هیچ گونه اثری از انواع کرم ها و وسائل آرایشی نمی باشد.

e. اگر جزو افرادی هستید که هرروز ورزش می کنند، قبل از مراجعه به مرکز مربوطه ورزش کنید. چرا که بعد از تزریق بوتاکس باید فعالیت خود را کاهش دهید.

f. قبل از هر کاری برای خود جدولی تنظیم کنید و در آن قرار ملاقات های خود را با متخصص مربوطه مشخص کنید. چرا که جلسات تزریق بوتاکس باید منظم و در دوره ی زمانی خاص خود انجام شود.

منابع:

منبع 1

منبع2

منبع3

منبع4

منبع5

منبع6

منبع7

نگارنده و محقق: فروغ مشعوف

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments