مراقبت های بعد از جراحی سینوزیت

مراقبت های بعد از جراحی سینوزیت |دستورالعمل های بعد از جراحی

مراقبت های بعد از جراحی سینوزیت

مراقبت های بعد از جراحی سینوزیت

دوره نقاهت بعد از جراحی سینوزیت به سلامت و نوع پروسیجری که انجام داده اید بستگی دارد اما بیشتر افراد لازم است چندین روز از محل کار خود دور باشند و به استراحت و مراقبت های بعد از جراحی سینوزیت بپردازند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ناگفته نماند که برای بهبود یافتن کامل به چندین هفته احتیاج است. قبل از هرچیزی توصیه می کنیم که با پزشک خود صحبت کنید و دستورالعمل هایی برای مراقبت بهتر از خود دریافت کنید.

خبر خوش اینجاست که بعد از جراحی سینوس ها احتمالاً نصف مسیر بهبود سینوزیت خود را طی کرده اید. اما برای این که مسیر به طور کامل طی شود باید مراقبت های بعد از جراحی سینوزیت را نیز جدی بگیرید.

مراقبت های بعد از جراحی سینوزیت
مراقبت های بعد از جراحی سینوزیت

در ادامه تصمیم داریم به برخی از مهم ترین اقداماتی که باید بعد از جراحی سینوزیت داشته باشید اشاره کنیم. در صورتی که شما هم به دنبال یک راهنمایی و دستورالعمل کامل می گردید، توصیه می کنیم ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

مراقبت های بعد از جراحی سینوزیت

دوره نقاهت بعد از جراحی سینوزیت

جراحی سینوس ها را به هر دلیلی که انجام داده باشید فرقی نخواهد کرد، به هر حال روند بهبود و مراقبت های بعد از آن مشابه خواهند بود.

ممکن است چندین هفته طول بکشد تا به طور کامل بهبود پیدا کنید. احتمال دارد بعد از جراحی خود اندکی دچار مشکل تورم و التهاب داخل بینی خود شوید اما این مشکلات نرمال و طبیعی هستند. ممکن است علائمی شبیه به سرماخوردگی شدید یا عفونت سینوس داشته باشید. این مسئله به خاطر تورم، خون خشک، مخاط و پوسته پوسته شدن بینی تان باشد.

برای این که بینی و سینوس ها به حالت عادی برگردند ممکن است پزشکتان توصیه کند که از اسپری های بینی یا قطره و لوبریکانت های حاوی آنتی بیوتیک استفاده کنید.

بعد از جراحی، بسیار حائز اهمیت است که از بینی و سینوس های خود به خوبی مراقبت کنید تا به درستی بهبود پیدا کنند و از بروز اسکارها جلوگیری شود.

دوره نقاهت بعد از جراحی سینوزیت
دوره نقاهت بعد از جراحی سینوزیت

در ادامه توصیه هایی برای مراقبت های بعد از جراحی سینوزیت برای شما ارائه کرده ایم که انجام آن ها می تواند به بهبود زودتر و کسب بهترین نتیجه کمک کند.

مراقبت های بعد از جراحی سینوزیت

بعد از عمل سینوس چه باید کرد ؟

  • برای این که ریسک خونریزی و بروز ورم های شدید را تا جای ممکن کاهش دهید، توصیه می کنیم که سر خود را بالا نگه دارید. اولین شب بعد از جراحی ، دو یا 3 بالش زیر سر خود بگذارید تا بالا بیاید.
  • اگر پزشکتان چیزها و متریالی داخل بینی شما گذاشته است، اطمینان حاصل کنید که از سر جای خود تکان نمی خورند. اگر این متریال دچار رسوب گرفتگی شده اند، بهتر است از دهان خود تنفس کنید. به هیچ وجه آن ها را از داخل بینی خود خارج نکنید.
  • تا 2 الی 3 روز بعد از جراحی، برخی از خونریزی ها طبیعی و عادی هستند. اگر فکر می کنید که مقدار خونریزی شما خیلی زیاد شده است، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید.
  • حداقل تا چند هفته بعد از جراحی هوا را داخل بینی خود نگه ندارید. هیچ گونه وسیله ی سنگینی بلند نکنید، فشار زیادی به خود وارد نکنید و ورزش های سنگین را هم برای مدتی فراموش کنید. این فعالیت ها احتمال دارد که ریسک خونریزی را در شما بیشتر کند.
  • اگر عطسه تان گرفت، تلاش کنید این کار را با دهان باز انجام دهید
  • از مصرف آسپرین خودداری کنید. این قرص لخته سازی خون را با کُندی همراه می کند و احتمال خونریزی را بیشتر می سازد.

بسته به نوع جراحی تان، پزشکتان از شما می خواهد که 3 الی 7 روز بعد از جراحی به مطب او برگردید تا معاینه های تکمیلی را انجام دهد. در طول این معاینه، پزشکتان برچسب ها و بانداژهایی که روی بینی تان گذاشته را برخواهد داشت( در صورتی که لازم باشد)

مراقبت های بعد از جراحی سینوزیت

اطمینان حاصل کنید که روند بهبود شما بر طبق برنامه پیش می رود . در صورت لزوم از پزشکتان بخواهید که دستورالعمل های دیگری به شما بدهد تا به بهترین نحو از بینی و سینوس های خود مراقبت کنید.

بعد از عمل سینوس چه باید کرد
بعد از عمل سینوس چه باید کرد

برداشتن بسته های بینی چگونه انجام می شود؟

در بیشتر موارد، پزشک نوعی بسته را داخل بینی تان می گذارد تا از راه های تازه باز شده ی سینوسی حفاظت کرده و مایعات اضافه را به خود جذب کند. برخی از این بسته ها قابل تجزیه هستند و می توانند به بهبود سریع تر سینوس ها بعد از جراحی کمک کنند. در طول چند هفته بعد هم توسط بدن جذب می شوند.

(در صورتی که از بسته های قدیمی استفاده کرده باشید، برای برداشتن آن ها باید به مطب پزشک بروید. چرا که احتمال دارد به بافت داخل بینی چسبیده باشند و برداشتن آن ها دردناک است.)

مراقبت های بعد از جراحی سینوزیت

رژیم غذایی بعد از عمل سینوس

تا جایی که می توانید مایعات مصرف کنید و اجازه بدهید که آب از دست رفته ی بدن به شما برگردد. از خوردن غذاهای سفت و محکم که نیاز به جویدن طولانی مدت دارند، خودداری کنید. در صورتی که احساس گرسنگی کردید، تلاش کنید که غذاهای خود را تا جای ممکن بجوید.

به محضی که روند بهبود سینوس و بینی تان به اتمام رسید، می توانید به فعالیت های سابق خود برگردید. نتایج جراحی هیچ وقت تضمین نخواهند شد. اما به هر حال علائم سینوزیت شما بعد از جراحی به طرز قابل توجهی بهبود پیدا خواهند کرد

ممکن است هنوز هم به برخی از درمان های تکمیلی برای کنترل و مدیرتی علائم بعد از جراحی نیاز داشته باشید. بهترین کار این است که از پزشک خود درباره این مسائل سوال کنید.

مرکز زیبایی برکه نیز با در اختیار داشتن بهترین جراح رینوپلاستی و متخصص گوش، حلق و بینی ، قادر است که کلیه سوالات شما در این باره را پاسخ گو باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره و اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

به خاطر داشته باشید که همه چیز به انتخاب بهترین پزشک ممکن برمی گردد. در صورتی که پزشک ماهر و با تجربه ای را انتخاب کنید، شانس بهبود و درمان شما تا حد خیلی زیادی بالا می رود.

مرکز زیبایی برکه همواره برای پاسخگویی به سوالات شما آماده و در دسترس است.

موفق و پیروز باشید

دپارتمان پژوهشی تهران اسکین

مترجم و محقق : ندا ناصری

لینک منبع علمی مقاله

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments