مراقبت های بعد از انجام عمل کرایو تراپی

کرایو تراپی

مراقبت های پس از انجام کرایو تراپی

ناحیه درمان شده به احتمال زیاد در عرض چند ساعت تاول خواهد زد. گاهی اوقات تاول سفید است و به علت خونریزی گاهی قرمز یا بنفش ( ضرری ندارد) است. اگر ناحیه تحت درمان نزدیک به چشم باشد ممکن است نهایتا باعث پف کردن پلک چشم شود، به خصوص صبح بعد از عمل، اما تورم بعد از چند روز بهبود پیدا می کند. در عرض چند روز پوسته پوسته شدن رخ می دهد و تاول به تدریج خشک می شود. معمولا در مدت زمان بهبود نیازی نیست که به ناحیه درمان شده توجه خاصی داشته باشید. ناحیه تحت درمان را می توان با ملایمت یک یا دو بار در روز شست و باید آن را تمیز وپاکیزه نگاهداشت. پانسمان اختیاری است، اما توصیه می شود که این کار انجام شود در صورتی که منطقه آسیب دیده در معرض تروما و یا اینکه توسط لباس روی آن پوشانده می شود. هنگامی که تاول خشک و پوسته پوسته می شود، از وازلین استفاده کنید و ازکندن پوسته های تاول بپرهیزید. پوسته های صورت 5-10 روز و دست ها پس از 3 هفته بهبود پیدا می کند. اثرات تاول ساق پا ممکن است تا 3 ماه باقی بماند چون بطور کلی بهبودی دراین نحیه اغلب به آهستگی صورت می گیرد. عفونت ثانویه غیر معمول است اما وقتی رخ می دهد ممکن است باعث افزایش درد، تورم، ضخامت مایع زرد رنگ تاول، ترشحات چرکی و / یا قرمزی در اطراف ناحیه تحت درمان شود. اگر نگران این موضوع هستید با دکتر خود مشورت کنید ممکن است به پماد ضد عفونی کننده موضعی و یا به آنتی بیوتیک های خوراکی لازم باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

انتظارات بعد از کرایوتراپی

پس از انجماد استاندارد کراتوز خورشیدی، seborrhoeic keratosis یا زگیل های ویروسی، پوست به نظرکاملا طبیعی جلوه می کند و هیچ نشانه ای از ضایعه پوستی اصلی نخواهد ماند.

با این حال، کرایوتراپی ممکن است به شکل یک علامت سفید (hypopigmentation) و یا اسکار منجر شود، به خصوص هنگامی که انجماد عمیق یا طولانی مدت بوده باشد انجماد عمیق یا طولانی مدت برای ضایعه سرطانی ضروری است. علامت سفید گاهی اوقات ممکن است به دنبال انجماد سطحی رخ دهد. علامت سفید ممکن است کاملا قابل توجه باشد به ویژه در کسانی که رنگ پوست آنها تیره تراست.اگر چه ظاهراغلب با گذشت زمان بهبود می یابد، اما تغییر رنگ می تواند دائمی هم باشد.

ضایعات پوستی ممکن است با درمان هم از بین نرود یا ممکن است بعد از درمان مجددا عود کند و به کرایوتراپی مجدد، جراحی یا درمان های دیگراحتیاج باشد .

انجماد سنگین بروی پوست ممکن است عصب حسی سطحی را تحت تاثیر قرار دهد، به عنوان مثال درمان زگیل های ویروسی در کنار انگشت، می تواند باعث بی حسی آن ناحیه که عصب حس را تامین می کند شود که تقریبا همیشه ظرف مدت چند هفته یا چند ماه به حالت عادی باز می گردد.

dermnetnz

3.5 4 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

185 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
پارسا
پارسا
7 years ago

سلام. ممنون از مطالبتون ..من دستم رو فریز کردم الان یک هفته ای هستو تاول رو با یک سوزن ترکوندم ..ولی متاسفانه موقع زد عفونی کلا تاول از پوست جدا شد …ایا عفونت میکنه البته جای که تاول کلا کنده شده خیلی میسوزه .ممنون میشم راهنمایی کنین

mobina
mobina
5 years ago
پاسخ به  پارسا

منم یک هفته پیشکف پامو فریز کردم اما بدترشدم اصلا نمیتونم راه برم شماهم همین جوزی هستید؟

هستی
هستی
7 years ago

سلام برادرم پاش زگیل زده بود منجمدش کرد بعد تاول زد حالاتمام پاش ورم کرده خطرناکه چیکار کنیم

فروز
فروز
7 years ago

سلام من زگيل تناسلي داشتم و امروز فريز كردم دورش قهوه اي شده و ورم كرده ولي تاول نزده. همه جا خوندم كه تاول ميزنه ميخواستم بدونم ممكنه اثر نكرده باشه يا فريز كردن دقيق نبوده باشه كه تاول نزده؟

سپهر
سپهر
7 years ago

سلام من دستم رو دو روز پیش فریز کردم..الان تاول زدن همشون و بعضی هاهم خونی هستن
میخاسم بدونم کی درست میشن؟کی تاول ها از بین میرن؟چون کنکور دارم خیلی نگرانم ک این روزا دارن میگذرن

Ali
Ali
7 years ago

با سلام من زگیل دستمو فریز کردم الان تاول زده سیاه هم شده خواستم ببینم استخر برم مشکلی داره؟

sh
sh
7 years ago

سلام من زيگيل تناسلي داشتم امروز فريز كردم
مي تونم نزديكي داشته باشم؟

ميترا اخوان
ميترا اخوان
7 years ago

سلام ميخچه ي زير شصت پا رو كرابو كردم الان سه روزه تاول نزده كمي متورم شده و درد زيادي دارم دوست دارم براي رهايي از اين درد و ميخچه چسب ميخچه استقاده كنم لطفا راهنماييم كنيد درضمن با ميخچه هايي كه روي انگشتم زده ضخيم و برجسته است فرق داره به صورت يك نقطه است كه تيزي داره كه دكتر گفت ميخچه ست چه كنم ؟

پروانه
پروانه
7 years ago

سلام .دور واژنم از بیرون چندتا زگیل خیلی ریز زده .دکتر گفته فریز کنم .ولی خیلی میترسم .نمیدونم چطوریه .بی حس میکنن؟ آیا درد داره ؟ لطفا بهم جواب بدین.

فاطي
7 years ago

سلام . من زگيل تناسلي داشتم ديروز هم ليزر وهم فريز كردم اما زگيل ها هنوز سرجاشون هستن! به نظرتون خوب فريز نشده؟

r.ms
r.ms
7 years ago

سلام من زیگیل تناسلی دارم نزدیکی هم نداشتم ایا امکان داره از راه هایه مختلف دچاره این ویروس بشم؟اولین جلسه فیریز رو هم گذروندم اما نه تاول زدم نه لک قهوه ای دارم امکان داره که خوب فریز نشده باشم؟ممنون میشم پاسخ بدین

علی سلیمانپور
علی سلیمانپور
7 years ago

با سلام ،فریز زگیل ناحیه پره بینی مشکلی ایجاد نمیکند باعث تخریب تیغه بینی نمیشود

ali
ali
7 years ago

با سلام. من الان یه روزه که پامو فریز کردم یه تاول زده اندازه گردو بخاطر این تاول نمیتونم چیزی پام کنم .تازه سر کارم باید برم نمیدونم باید چیکار کنم؟؟؟؟؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  ali

با سلام و احترام، دوست عزیز توصیه میشود با پزشک معالجتان مشورت کنید، بدون مشاهده و بررسی نمیتوان تجویزی صورت گیرد.

فردین
فردین
7 years ago

با سلام، فریز زگیل تناسلی کرایو تراپی درمان کامل میشه یا قابل برگشت است؟
ممنون میشم جواب سوالم رو بگیرم.

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  فردین

با سلام و احترام،از آن جا که این بیماری عامل ویروسی دارد در %10-20 موارد، طی سه تا چهارماه بعد از درمان ممکن است ضایعات زگیل عود کنند و برگشت پذیر باشد.

ادم
ادم
6 years ago

سلام ایا کرایو تراپی برای اکنه صورت هم تجویز میشود ی فقط برای زگیل است واین ک وقتی صورت را کرایو کردیم چ کار کنیم تا جاهای سفید رنگ از خود باقی نگذارد و این ک امکان الودگی نیست چون برای افراد مختلف استفاده میکنند

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  ادم

با سلام و احترام، دوست گرامی کرایو تراپی، برای درمان بسیاری از ضایعات پوستی مثل زگیل استفاده میشود. توصیه میشود ناحیه مورد نظر توسط پزشک متخصص پوست معاینه شود تا در صورت لزوم این روش تجویز گردد. در ارتباط با مراقبت های بعد از انجام کرایو تراپی نیز باید گفت ناحیه درمان شده به احتمال زیاد در عرض چند ساعت تاول خواهد زد. گاهی اوقات تاول سفید است و به علت خونریزی گاهی قرمز یا بنفش ( ضرری ندارد) است. اگر ناحیه تحت درمان نزدیک به چشم باشد ممکن است نهایتا باعث پف کردن پلک چشم شود، به خصوص صبح… بیشتر بخونید

میثم
6 years ago

سلام من زیگل دستمو فریز کردم بعد که تاول زد با برخورد به جسمی تاول ترکید میخواستم ببینم مشکلی پیش نمیاد،اصلا زیگل دستم خوب میشه

نیالا
نیالا
6 years ago

با سلام من زگیل تناسلی داشتم که 1هفته پیش فریز کردم 2 3روز اول زگیل رنگش تیره بود ولی کم کم کوچیک شد وتیرگی رفت بجاش روش یچیز سفید بسته شبیه چرک ولی وقتی گوش پاک کن میمالم چرکی نمیشه کنده هم نمیشه.میخوام بدونم این چیه

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  نیالا

سلام، دوست گرامی نیاز به مشاهده و معاینه دارد. توصیه میشود با پزشک معالجتان مشورت نمایید.

باران
باران
3 years ago
پاسخ به  نیالا

برای من هم همین طور شده راه درمانی چیه واقعا

آران
آران
6 years ago

سلام من انگشت دستمو درست مث تصویر بالایی این صفحه تون فریز کردم ولی الان با گذشت هفت روز همچنان تاول زده خونمردگی بنفش و قرمزه والا ترسیدیم نکنه انگشت داره بودار میشه بنظرتون به پزشک مراجعه کنم

مهزاد
مهزاد
6 years ago

سلام وقتتون بخیر
من کلویید روی شونم رو کرایو کردم فرداش تاولش ترکید و آب میومد ازش ، الانم روشو گاز استریل گذاشتم
خیلی میترسم این ترکیدن باعث بدتر شدن دستم بشه،دکترمم رفتن مسافرت نمیدونم باید کار خاصی انجام بدم یا نه
میشه لطف کنید راهنمایی کنید

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  مهزاد

سلام، دوست عزیز جای نگرانی نیست ولی بهتر است برای رفع نگرانی با پزشک معالجتان مشورت نمایید تا در صورت لزوم پماد ضد عفونی کننده موضعی و یا آنتی بیوتیک های خوراکی تجویز شود.

پوریا
پوریا
6 years ago

سلام من زیگیل روی دستم داشتم دکتر برام لیزر کردش ولی بعد چند ماه بیشتر شد و الان هم پیش دکتر دارم فریز میرم و بیشتر از ۸جلسست که دارم فیریز میشم و همیشه تاول میزنه ولی از بین نمیره ایا امکان داره که این روش روی زیگیل دست من جواب نده و درمان دیگه ای بخواد !؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  پوریا

سلام، دوست گرامی برای درمان هر اختلالی روش های متفاوتی وجود دارد که هر کدام که جوابدهی مثبت نداشته باشد روش دیگری اتخاذ میگردد. صبور باشد و اگر جوابدهی نداشته باشد پزشک درمان مناسب تری انتخاب می نماید.

بهنام
بهنام
6 years ago

سلام من دو روزه فریز کردم الان تاول زده خیلی درد داره اصلا ننیتونم راه برام

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  بهنام

سلام، دوست گرامی طبیعی میباشد و با گذشت زمان خشک و رفع میگردد.

بهنام
بهنام
6 years ago

سلام من فریز کردم الان ورم کرده و یه مایع زرد خارج میشه آیا این عفوتت نیست؟؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  بهنام

سلام، دوست گرامی نیاز به معاینه است. توصیه میشود با پزشک معالجتان در میان بگذارید تا بررسی لازم انجام شود.

ح
ح
6 years ago

با سلام
من زيگيل تناسلي داشتم امروز فيريز كردم اما نه تغييري كرده نه تاول زده بنظرتون يعني اثر نكرده؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  ح

سلام، دوست گرامی اگر بعد از چند روز تغییری مشاهده نکردید با پزشک معالجتان در میان بگذارید.

تارا
تارا
6 years ago

سلام خسته نباشيد من انگشتهاي دستم و امروز فيريز كردم يكي از انگشتام زيكيلش خيلي بزرگ بود تا زير ناخنم رفته اين يه انگشتم خيلي درد ميكنه و مثل نبض ميزنه ميترسم ايا دردش طبيعه تا چند روز درد دارم

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  تارا

سلام، دوست گرامی این حالت بعد از انجام کرایوتراپی طبیعی میباشد،اگر طولانی گردید با پزشک معالجتان در میان بگذارید.

زهرا.ن
زهرا.ن
6 years ago

سلام میخواستم بدونم اولین جلسه بعد از فریز ایا تاول رو باید سوراخ کرد؟؟تا جلسه بعد که یک هفته طول میکشه تا دوباره فریز بشه ایا تاول خوب میشه؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  زهرا.ن

سلام، دوست گرامی تاول به تدریج خشک می شود. معمولا در مدت زمان بهبود نیازی نیست که به ناحیه درمان شده توجه خاصی داشته باشید. ناحیه تحت درمان را می توان با ملایمت یک یا دو بار در روز شست و باید آن را تمیز و پاکیزه نگاه داشت. پانسمان اختیاری است، اما توصیه می شود که این کار انجام شود در صورتی که منطقه آسیب دیده در معرض تروما و یا اینکه توسط لباس روی آن پوشانده می شود. هنگامی که تاول خشک و پوسته پوسته می شود، از وازلین استفاده کنید و ازکندن پوسته های تاول بپرهیزید. بله… بیشتر بخونید

n
n
6 years ago

سلام من دو روزه زگیل انگشتم و زیرلبم رو فریز کردم اون که پایین لبم بود خیلی ریز بود تاول نزد برعکس اون که روی انگشتم بود الان ینی بهش دست نزنم ؟بااینکه ریزه نکنمش؟؟ بعد وقتی خشک شدن خودشون میفتن یا من باید خودم با مثلا ناخن گیر پوسته هارو بگیرم؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  n

سلام، دوست گرامی تورم بعد از چند روز بهبود پیدا می کند. در عرض چند روز پوسته پوسته شدن رخ می دهد و تاول به تدریج خشک می شود. معمولا در مدت زمان بهبود نیازی نیست که به ناحیه درمان شده توجه خاصی داشته باشید. ناحیه تحت درمان را می توان با ملایمت یک یا دو بار در روز شست و باید آن را تمیز و پاکیزه نگاه داشت. پانسمان اختیاری است، هنگامی که تاول خشک و پوسته پوسته می شود، از وازلین استفاده کنید و ازکندن پوسته های تاول بپرهیزید.

رقیه
رقیه
6 years ago

با سلام.
من چهار قسمت کف پامو فریز کردم.یک زگیل بزرگ زیره پاشنه پام دارم که خیلی اذیت میکنه.همچنین بالای پاشنه پام لک قرمزی هست که درد نداره ولی یک قسمت دیگه بالای پاشنه پام که به زگیل نزدیکه کبود شده و درد داره.میخواستم علتشو بدونم‌

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  رقیه

سلام، دوست گرامی نیاز به بررسی و مشاهده پوست است. ذکر نکرده اید که چه زمانی کرایوتراپی انجام شده، ولی در حالت کلی علائم پوستی بعد از انجام کرایوتراپی بعد از چند روز رفع میگردد اگر این زمان طولانی و یا علائم تشدید گردید باید به پزشک معالج خود مراجعه کرده تا بررسی لازم انجام شود.

رقیه
رقیه
6 years ago

ممنون. یک سوال دیگه این که قبل از کرایوتراپی دکتر برای زیگیل‌های کف پام کرم ترکیبی داد که به قرار زیرن:
SA 5
LA 5
Flexble collodion 20
آیا بعد از انجام کرایوتراپی نیز همچنان از این کرم استفاده کنم؟۵ روزه که کرایوتراپی انجام دادم.

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  رقیه

دوست عزیز قطعا در مورد نحوه مصرف دارو باید با پزشک معالجتان مشورت نمایید، زیرا وی پس از معاینه و بررسی اختلال، دارو را تجویز نموده است.

کوثر
کوثر
6 years ago

سلام ببخشید من چند روز قبل فریز انجام دادم درناحیه ساق پام و تاول بزرگی بوجود اومده اینکه شب موقع خواب این تاول که شدیدا باد کرده بترکه ومایع داخلش بیرون بریزه اشکالی ایجاد میکنه؟دکترمیگفت در مدت کمی این تاول خشک میشه و ازبین میره ولی مال من هی داره بزرگتر میشه چیکارش باید بکنم؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  کوثر

سلام، دوست گرامی ایجاد تاول طبیعی می باشد و در عرض چند روز پوسته پوسته شدن رخ می دهد و تاول به تدریج خشک می شود. معمولا در مدت زمان بهبود نیازی نیست که به ناحیه درمان شده توجه خاصی داشته باشید. ناحیه تحت درمان را می توان با ملایمت یک یا دو بار در روز شست و باید آن را تمیز و پاکیزه نگاه داشت. پانسمان اختیاری است، اما توصیه می شود که این کار انجام شود. اگر بعد از چند روز این حالت رفع نگردید و تشدید شد توصیه می شود با پزشک معالجتان در میان بگذارید تا… بیشتر بخونید

behrad
behrad
6 years ago

ba salam.che moraghebathaei bad az leizer co2 lazeme? va chand rooz bad az leizer co2 emkan rabete jensi hast , va bad az rabete ba che mayei shoste beshavad behtar ast?
ba tashakor

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  behrad

سلام، دوست گرامی انجام رابطه جنسی و آمیزش باید پس از 72 ساعت انجام شود (در این مدت باید واژن استراحت کرده ، بنابراین آمیزش جنسی تا 72 ساعت پس از درمان توصیه نمی شود)، از انجام فعالیت های سنگین ورزشی به مدت یک ماه اجتناب نمایید، به مدت یک هفته از گرفتن دوش آب گرم اجتناب شود و از استخر و جکوزی به مدت 72 ساعت پرهیز نمایید. در مورد ژل شست و شو نیز بهتر است با پزشک معالجتان مشورت نمایید.

behrad
behrad
6 years ago

ba salam va tashakor,zigil tanasoli bar roye alat zade bood ke leizeir co2 anjam dadam va pezeshk kerem be esm silver solfadiazin dadanbara yehafte estefade kardam kafie be nazareton ya edame bedam?

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  behrad

سلام، دوست عزیز قطعا پزشک حین تجویز دارو، مدت زمان مصرف را نیز تعیین نموده است. طبق نظر پزشک معالج مصرف نمایید. از لحاظ پزشکی و اخلاقی بدون بررسی های بالینی و طبی امکان تنظیم دوز مصرفی نمی باشد.

ماندانا
ماندانا
6 years ago

با سلام و خسته نباشید
من دو روز پیش کرایو انجام دادم پاهامو الان بطور وحشتناکی تاول زدند و روز بروز هم بزرگ تر میشن، تو سایت شما خوندم که تاول بعد از چند روز فروکش می شود و شروع به پوست پوست شدن میکند، میخواستم بدونم دقیقا چه چیزی شروع به پوست انداختن میکند و آب داخل تاول چه اتفاقی برایش می افتد؟آیا تخلیه میشود یا اینکه دوباره جذب بدن می شود؟
ممنون میشم پاسخمو بدین

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  ماندانا

سلام، دوست عزیز به مرور تاول ها فروکش و مایع داخل آن خشک می شود.

الی
الی
6 years ago

سلام خسته نباشید
من دو روز گوشه ابروم زکیل زده بود و فریز کردم دکتر گفت روزی دوبار کرم زینک اکساید بزنم ولی اونو نیزنم همینطور تازه مونده ….. میگن اخه خشک میشه میفته ….. میخوام بمرسم تا کی باید بزنم ؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  الی

سلام، دوست گرامی داروی تجویزی طبق تجویز پزشک معالجتان مصرف گردد. از لحاظ پزشکی بدون بررسی های بالینی امکان تنظیم دوز مصرفی نمی باشد.

مریم
مریم
6 years ago

سلام. من روی انگشت کوچک دست راستم نزدیک به ناخن دوتا زگیل داشتم و روی انگشت کناریش هم یه دونه دیگه خیلی کوچیک بود امروز به دکترم نشون دادم و فریز کرد. من قبلا یه بار دوازده سیزده سال قبل و یه بار پونزده شونزده سال قبل هم باز روی دست و کف پام زگیل داشتم که اون زمان پیش دوتا دکتر دیگه رفتم که فریز کردن و خوب شد. کاملا یادمه که تاول میزد و بعد تاولها میترکید و پوست جدید ایجاد میشد و الان هم یه جای سفید خیلی محوی ازشون مونده که اگر کسی ندونه اصلا قابل… بیشتر بخونید

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  مریم

سلام، دوست گرامی نیاز به بررسی و مشاهده پوست می باشد. معمولا در روند بهبود و درمان بعد از انجام فریز این تاول ها ایجاد می گردد با توجه به اینکه تحت نظر پزشک متخصص و طی درمان های گذشته روند بهبود، مفید و درست بوده است جای نگرانی نمی باشد. اگر طی روزهای آتی در روند بهبود تغییری مشاهده نکردید توصیه می شود با پزشک معالجتان در میان بگذارید.

رقیه
رقیه
6 years ago

سلام. من چهارمین فریزمو انجام دادم. ولی زیگیل‌های کف پام بهبود پیدا نکردن. هیچ اثری از تاول نیست.زیگیل‌هام بزرگ هم شدن.تا کی باید به این روش درمان امید داشت؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  رقیه

سلام، دوست عزیز نیاز به مشاهده پوست می باشد. توصیه می شود حتما با پزشک معالجتان در میان بگذارید.شاید نیاز به کرایوتراپی مجدد، جراحی یا درمان های دیگر باشد .

a b
a b
6 years ago

سلام من فریز کردم و تاول هم زده دکتر گفت که باید تاول هایی ک خونی شدن رو پاره کنم ک خون مرده نشه… حتما باید اینکارو کنم؟

سوال دیگه اینکه ایا ممکنه ویروس زگیل ب دهان و واژن هم رفته باشه ؟ خیلی میترسم و حساس شدم ی دونه روی واژنم هست و ی دونه روی سق دهنم میترسم زگیل باشن

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  a b

سلام، دوست عزیز از لحاظ پزشکی و اخلاقی بدون بررسی های بالینی و طبی امکان تشخیص،تجویز و تنظیم دوز مصرفی و یا راه کار مناسب نمی باشد. برای ارائه نظر و تجویز قطعی در این خصوص نیاز به معاینه و بررسی شما می باشد. پیشنهاد میکنیم طبق دستورالعمل پزشک معالجتان عمل نمایید. در مورد قسمت دوم صحبتتان نیز حتما توسط پزشک بررسی شود.

a b
a b
6 years ago

ممنون… اما توی دهنم اون دونه ای ک میگم واقعا منو میترسونه ینی امکان انتقال زگیل ب دهن هم هس؟ ? من واقعا میترسم … حتمن باید ب دکتر بگم؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  a b

سلام، دوست گرامی بله امکان انتقال به دهان می باشد بنابراین برای اطمینان از عدم مشکل خاصی بهتر است حتما به پزشک مراجعه فرمایید.

بهار
بهار
5 years ago

سلام خسته نباشید من زگیل تناسلی داشتم و سه روز پیش رفتم دکتر پوست و ایشون مواد فریز رو توی لیوان میریختن و با چیزی شبیه گوش پاک کن این مواد رو روی زگیلم می ذاشتن . میخوام بدونم این روش صحیح بوده و آیا نتیجه بخشه؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  بهار

سلام دوست گرامی در کرایوتراپی با دستگاه مخصوص زگیل ها منجمد می شوند و پس از طی یک هفته زگیل ها خشک می گردد. مواردی که ذکر کردید واضح نمی باشد. حتما درمان تحت نظر متخصص پوست انجام شود.

بهار
بهار
5 years ago

من هم به یک متخصص پوست در تهران مراجعه کردم و بهشون گفتم چرا از دستگاه استفاده نمیکنید گفتن که اینجوری دقیق تره. من میتونم از ایشون شاکی بشم؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  بهار

دوست عزیز صحبت شما نمیتواند نحوه درمان را به طور دقیق برایمان بازگو نماید. ابتدا اطمینان حاصل نمایید. توصیه می شود توسط متخصص پوست دیگری معاینه شوید تا روند درمان مشخص گردد.

بهار
بهار
5 years ago

ممنونم. میتونید یک پزشک خوب معرفی کنید
ممنون میشم

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  بهار

دوست عزیز در تهران با مرکز پاسداران یا جردن تماس بگیرید.
اطلاعات سایر مراکز شهرستان ها نیز در صفحه معرفی مراکز درج گردیده است.

میثم
میثم
5 years ago

با عرض سلام پای من قبلا چند تا میخچه عمیق داشت که با روش لیزر درمان شد الان چند تا دیگه پام دراومده ولی اونقدر لیزر درد و سوزش داشت که دیگه تحمل انجام لیزر رو ندارم آیا با روش کرایو تراپی میشه اونا رو در بیارم؟؟؟ آیا این روش هم مثل لیزر درد داره؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  میثم

سلام دوست عزیز نیاز به معاینه و بررسی وجود دارد.
معمولا میخچه با لیزر و جراحی رفع می گردد.

raha
raha
5 years ago

سلام من ۴روز پیش کرایو انجام دادم در ناحیه تناسلی امروز پریود شدم مشکلی پیش نمیاد؟باز هم زگیلا میوفته ممنون میشم راهنماییم کنین

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  raha

سلام دوست عزیز
کرایوتراپی تاثیر خود را خواهد داشت. اگر آنتی بیوتیکی توسط پزشک، تجویز گردیده مصرف نمایید هم چنین تمام نکات لازم را رعایت نمایید. ضایعات پوستی ممکن است با درمان هم از بین نرود یا ممکن است بعد از درمان مجددا عود کند و به کرایوتراپی مجدد، جراحی یا درمان های دیگر احتیاج باشد.

پ
پ
5 years ago

سلام.تروخدا منو کمک کنید دارم روانی میشم.چنتا ضایه بسیار ریز و پراکنده روی دستگاه جنسیم بود و پزشک مشکوک به زیگیل تناسلی شد و فریز کرد البته دوبار.و بعد از یک ماه همونا به همون شکل و دقیقا همونجا دوباره ملوم شد ایا زیگیل تناسلی هست یا اشتباه تشخص داده شده? اینم بگم که تا به حال هیچ گونه رابطه جنسی نداشتم

مریم اکبری زاده
Editor
پاسخ به  پ

سلام دوست عزیز. بهتره از بافتِ ضایعه پوستی شما نمونه برداری شه و بعد از بررسی در آزمایشگاه مشخص میشه که آیا ویروسی هست یا چیز دیگری. تا پاسخ آزمایشات برای تشخیص علت اصلی بروز ضایعه صبر کنید. خود زگیل تناسلی انواع دارد و همه زگیل ها ویروسی نیستند: در رابطه جنسی با شریک مبتلا به ویروس HPV، ممکن است ویروس زگیل HPV به طرف مقابل سرایت کند. روش های مختلفی برای درمان ضایعات پوستی زگیل وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از داروی گیاهی خیلی قوی به نام پدوفیلین می باشد که تحت نظر پزشک تجویز می… بیشتر بخونید

پ
پ
5 years ago

سلام و تشکر از شما. ممنون که سوال قبلیمو پاسخ دادین و ممنون از سایته خوبتون. هزینه نمونه برداری در بیمارستان دولتیه پوست زیاد میشه? اخه بنده وضعه مالیه خوبی ندارم. یه سواله دیگه که داشتم من چند ماهی هست نامزد کردم و اقا هستم.بعده اینکه پزشک مشکوک به hpv شد با هزار زحمت رفتم برای نامزدم واکسن گارداسیل گرفتم و تزریق کرد و بگم که نامزدم باکره هستش.ایا باید نگران اینکه به ایشون هم سرایت کرده باشه در صورت بودن hpv ،باشم???? و اینکه رابطه جنسی دهانی برقرار کردیم ایا قبله اینکه به این موضوع پی برده باشم آیا… بیشتر بخونید

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  پ

سلام دوست عزیز هزینه نمونه برداری در مراکز مختلف می تواند کمی متفاوت باشد. ولی به طور کل در مراکز و بیمارستان های دولتی نسبت به مراکز خصوصی قیمت پایین تر می باشد. دوست گرامی با توجه به مواردی که ذکر کردید توصیه می شود حتما تحت نظر متخصص پوست و یا اورولوژیست قرار گیرید تا بررسی کامل صورت گیرد. در صورتی که مبتلا به ویروس HPV باشید امکان سرایت آن به نامزدتان مخصوصا در رابطه دهانی که محافظت نشده می باشد، هست. توصیه می شود تحت درمان قرار گیرید تا در صورت ابتلا به این ویروس، مسیر درمانی طی… بیشتر بخونید

مریم اکبری زاده
Editor
پاسخ به  پ

سلام دوست عزیز. واکسن HPV با وجود تبلیغ آن در کشورمان، در کشورهای دیگر عوارض متعددی به جای گذاشته و کم کم تردیدهایی درباره اثربخش بودن آن ایجاد شده است. برای قیمت نمونه برداری، کافیست سری به یکی از آزمایشگاه های پاتولوژی بزنید و قیمت ها را از دست اندرکاران اونجا (با بیمه یا بدون بیمه/ معرفی نامه …) بپرسید. همچنین، می توانید به یکی از درمانگاهها مراجعه کنید و درمورد نمونه بردار ی و هزینه ها صحبت کنید. ویروس HPV اغلب اوقات خطرناک نیست. فقط در بدن وجود دارد و ظاهر پوست را زشت می کند. برای مثال، یک… بیشتر بخونید

رها
رها
5 years ago

سلام.من جهار روز هست ك اطراف واژنم كرايو كردم باردار هستم و متخصص پوست كفتن من دجار وبروس مولوسكوم شدم خيلي ميترسم
ايا امكان خوب شدنش هست يا نه مثل زگيل هست و اين ويروس هم از راه دهاني قابل سرايت هست؟ممنون ميشم جواب بديد

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  رها

سلام دوست عزیز بیماری زگیل آبکی یک بیماری شایع بوده که در آن برجستگی‌های زگیل مانند (مولوسکا) روی پوست ایجاد میشود. این زگیل‌ها عامل ویروسی دارند که می‌تواند از طریق تماس‌های پوست با پوست منتقل شوند. در بزرگسالان ویروس در صورت تماس پوست با پوست در روابط جنسی (محل رایج بروز مولوسکوم، آلت تناسلی در مردان است) منتقل می‌شود. در واقع رابطه‌ی جنسی یکی از اصلی‌ترین راه‌های انتقال است که در بزرگسالان معمولاً از این طریق مولوسکوم منتقل می‌شود چرا که یکی از قسمت‌هایی که دانه‌های مولوسکوم در آن دیده می‌شود اندام تناسلی است که می‌تواند شامل اطراف یا روی… بیشتر بخونید

راحیلا
راحیلا
5 years ago

با تشکر از سایت و جوابگویی خوبتون سوال من این هست که بعد از فریزکردن زگیل تناسلی ایا احتیاج به مراقبت خاصی هست ؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  راحیلا

سلام دوست عزیز ممنون از لطف و توجه تان. بسته به تعداد زگیل ها و موقعیت آنها، دوره بهبودی ممکن است بین ۱ تا ۳ هفته متفاوت باشد. زگیل ها معمولا به مدت ۲ هفته بدون زخم های قابل توجهی بهبود می یابند. موارد زیر ممکن است پس از درمان رخ دهد: _ تب _ خونریزی در محل درمان _ خونریزی مداوم و درد _ ایجاد درد درناحیه فریز شده _ تخلیه آب از واژن که ممکن است حدود ۱ تا ۳ هفته ، پس از درمان رخ دهد. _ اعصاب تحریک شده که به نظر می رسد بر اثر… بیشتر بخونید

م.ک
م.ک
5 years ago

سلام دیروز تزریق و کرایو تراپی برای کلویید های روی شانه وکتف انجام دادم
کمی خونریزی دارد آیا این طبیعی است؟ و آیا در ناحیه‌ای که این کارها انجام شده دوباره ممکن است کلویید رشد کند؟ من شنیدم کرایو وتزریق باعث مرگ سلولی میشود و چند بار این کار باید انجام شود؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  م.ک

سلام دوست عزیز
خونریزی طبیعی می باشد. ضایعات پوستی نیز ممکن است با درمان هم از بین نرود یا ممکن است بعد از درمان مجددا عود کند و به کرایوتراپی مجدد، جراحی یا درمان های دیگراحتیاج باشد. در این خصوص نمی توان نظر قطعی داد و نیاز به بررسی پوست می باشد. پزشک معالج که بررسی لازم را انجام داده است در این خصوص می تواند نظر قطعی ارائه کند.
با آرزوی سلامتی و موفقیت شما

آتی
آتی
5 years ago

با سلام ببخشید من دو خال کوچک قهوه ای و یک خال قرمز در ناحیه ی زیر سینه داشتم که با عمل کرایو آن ها رو برداشتم آیا استفاده از کرم رژودرم یا آلفا برای از بین بردن جای آن موثر است؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  آتی

سلام دوست عزیز
نیاز به مشاهده پوست می باشد. بدون معاینه و بررسی پوست نمیتوان دارویی در این خصوص تجویز کرد. بهتر است در این زمینه حتما با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

مدیر بخش توسعه و تحقیق
مدیر بخش توسعه و تحقیق
5 years ago
پاسخ به  آتی

دوست گرامی همان طور که میدانید کرم اسکار رژودرم یک کرم لایه بردار است که طیف وسیعی از مشکلات پوستی از یک تغییر رنگ ساده تا اسکارهای مختلف را بهبود می بخشد. و آلفا، پماد ترمیم کننده زخم است که اثرات ضد التهابی مناسبی بر روی پوست دارد. این پماد، گیاهی است از این رو عوارض کورتون ها و دیگر فرآورده های مشابه را ندارد. با استفاده از آلفا، پوست به طور طبیعی بازسازی می شود و التهاب آن کاهش می یابد. البته آلفا، فقط شرایط بهبودی را فراهم مى کند بنابراین، زخم به طور طبیعی ترمیم شده و بازگشت… بیشتر بخونید

سلاله
سلاله
5 years ago

سلام
من سه زگیل تناسلی داشتم که یک ماه پیش فریز شده ولی هنوز ورم ازبین نرفته تا جایی که نزدیکی خیلی سخت و دردناک شده برام.ایا این موضوع طبیعی هست؟

مریم اکبری زاده
Editor
پاسخ به  سلاله

سلام دوست عزیز. زگیل های تناسلی انواع دارند و بسته به سویه ویروسی که آنها را ایجاد کرده ممکن است با فریز از بین بروند و یا نروند. روش های درمانی متفاوتی وجود دارد. باید روش درمان شما عوض شود. بدون حفاظت (کاندوم) رابطه نداشته باشید. به پزشک مراجعه کنید تا بررسی دقیق تری کنند. درباره درمان زگیل های تناسلی، لینک مقاله زیر را کلیک کنید.
https://www.tehranskin.com/%d9%86%d9%85%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b6%d8%a7%db%8c%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa%db%8c/
همچنین لینک زیر:
https://www.tehranskin.com/%d8%b2%da%af%db%8c%d9%84-%d8%aa%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%84%db%8c/

آتی
آتی
5 years ago

با سلام و عرض وقت بخیر ببخشید بنده پوست روشنی دارم و تعداد تقریبا زیادی خال گوشتی در بدن دارم به نظر شما برای برداشتن خالهای گوشتی عمل جراحی بهتر است یا کوتر برای اینکه جای آن باقی نماند؟
یک سوال دیگر از خدمتتون دارم بنده چهار خال کوچک در ناحیه ی گردن دارم که برای برداشتن آن دکتر وقت شیو به بنده دادن میخوام بدونم رد این روش باقی می ماند یا خیر؟؟
با تشکر

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  آتی

سلام دوست عزیز
نیاز به بررسی پوست و مشاهده خال ها وجود دارد. بدون ارزیابی نمی توان نظر قطعی در این خصوص ارائه کرد.
توصیه می شود تحت نظر متخصص پوست بررسی انجام گردد.

علی
علی
5 years ago

سلام،دستم را کرایو کردم تاول زد و متاسفانه یک تاول ترکید میخواستم بدونم مایع خارج شده از تاول مسری و خطرناکه یا نه مشکلی نداره؟ممنون میشم سریعتر پاسخ بدهید.

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  علی

سلام دوست عزیز
داروهای تجویزی از سوی پزشک را مصرف نمایید. از کندن پوسته های اطراف تاول بپرهیزید. در صورتی که تغییری در این ناحیه مشاهده کردید توصیه می شود با پزشک معالج خود در میان بگذارید.

ماه
ماه
5 years ago

من دستم رو چند ماه پیش کرایو کردم ولی لکه ی سفید روش مشخصه و از بین نمیره ممکنه همیشه بمونه ؟راه درمانی نداره؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  ماه

سلام دوست عزیز نیاز به مشاهده و ارزیابی پوست می باشد. کرایوتراپی ممکن است به شکل یک علامت سفید (hypopigmentation) و یا اسکار منجر شود، به خصوص هنگامی که انجماد عمیق یا طولانی مدت بوده باشد انجماد عمیق یا طولانی مدت برای ضایعه سرطانی ضروری است. علامت سفید گاهی اوقات ممکن است به دنبال انجماد سطحی رخ دهد. علامت سفید ممکن است کاملا قابل توجه باشد به ویژه در کسانی که رنگ پوست آنها تیره تراست.اگر چه ظاهراغلب با گذشت زمان بهبود می یابد، اما تغییر رنگ می تواند دائمی هم باشد. توصیه می شود در این زمینه با پزشک… بیشتر بخونید

Hasti
Hasti
5 years ago

سلام5روز پیش کف پا وانگشت پامو فریز کردم دو روز بعد بخاطر درد زیاد تاولا روکه خیلی بزرگ وخونی بودن ترکوندم.حالا سه روزه با وجود پانسمان وضد عفونی هایی که روزی دوبار انجام میدم هنوز خون وخون آبه ازش خارج میشه وبخاطر درد خون نمیتونم راه برم.چیکارش کنم؟چقدر طول میکشه حداقل بتونم راه برم..

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  Hasti

سلام دوست عزیز
نیاز به ویزیت و مشاهده پوست می باشد. توصیه می شود با پزشک معالج خود در میان بگذارید.

امیر
امیر
5 years ago

سلام…خسته نباشید..من دستم زگیل داشت دو باز کرایو کردم …بار دوم تاول زد..تاول ترکید و آبش رفت تاول چون یکمی کنده شده خیلی بد دیده میشد …منم بطور کامل تاول رو جدا کردم از پوستم….پوست تاز و قرمز زیرش در اومده…حالا چیکار کنم….زینک اکسید بزنم؟؟؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  امیر

سلام دوست عزیز
نیاز به معاینه و ارزیابی پوست می باشد. توصیه می شود از حود درمانی پرهیز نمایید و حتما در این زمینه با پزشک معالج خود صحبت نمایید.

ساحل
ساحل
5 years ago

سلام دکتر من زگیل روی انگشتم دارم و متاسفانه نمیتونستم و همیشه انگشتمو میکردم تو دهنم و همش زگیل تو دهنم بود تاجایی که یه بار ازش خون اومده بود و فکر کنم به دهنم هم خورده بود الان خیلی میترسم ایا احتمال داره به دهننم آلوده بشه و زگیل بزنه ؟؟ و اینکه امکان داره از پشت دستم به ناحیه ی تناسلی بره ؟؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  ساحل

سلام دوست عزیز
حتما نیاز به معاینه و ارزیابی پووست می باشد. توصیه می شود توسط متخصص پوست ویزیت شوید.

میلاد
میلاد
5 years ago

سلام خسته نباشیدد من انگشت دستمم زگیل داشت فریز کردم بعد از فریز تاول زده بودد تاولش که از بین رفت از وسط جای زگیل یه زایده هس که عین گوشت سفته اون نشانه ی چیستت اصلا همم نمیشه جدا شد

امیر عباس سلیمانی
امیر عباس سلیمانی
5 years ago

سلام و خسته نباشید
بنده حدود 40 روزی هست که مبتلا به زیگیل تناسلی شدم و حدود 15 روز پیش با اسپری وارت فریز زیگل های تناسلیم فریز کردم بعد 2 روز که 3 خال زیگل بود شروع به سیا شدن کردن و بد چند روز برجستگیش افتاد ولی سیاهیش همچنان باقی بود اما یکی دو روز که چند نقطه از آلتم تک تک خال های ریز زده
خواهش میکنم راهنمایی کنید

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin

سلام دوست عزیز
نیاز به معاینه و ارزیابی پوستتان می باشد. بدون بررسی نمی توان تجویزی در این خصوص ارائه کرد. بهتر است توسط پزشک معالجتان معاینه شوید.

مسیح
مسیح
5 years ago

من پام رو فریز کردم و دکتر به من گفت بعد از 24 ساعت بعد از تاول زدن ، تاول ها رو بترکون . چون سربازم نیاز به درمان سریع دارم. خواستم ببینم اگه بترکونم اون مایعی که داخل تاول هست اگه بریزه اطرافش دوباره باعث انتشار زگیل نمیشه؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  مسیح

سلام دوست عزیز
معمولا توصیه می شود از کندن پوسته های تاول بپرهیزید. اجازه دهید تاول ها به گذشت زمان خشک و بهبود یابند.

محیا
محیا
5 years ago

سلام من از روش کرایو تراپی برای برداشت خال صورتم استفاده کردم خال معمولی وخیلی کوچک اما نه تاول زد نه ازبین رفت فقط کمی قرمز شد و بزرگ تر امکان داره به همین صورت باقی بمونه یا یا باگذشت زمان کم تر میشه؟؟ امکان داره به همین صورت باقی بمونه ؟؟ دوروزه که از این روش استفاده کردم

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  محیا

سلام دوست عزیر
برای پاسخ قطعی نیاز به معاینه و مشاهده پوست می باشد. صبر کنید اگر طی روزهای آتی تغییری مشاهده نکردید توصیه می شود با پزشک معالج خود در میان بگذارید.

اکبری
اکبری
5 years ago

سلام .من به 10 روز هست زگیل کف پام رو فریز کردم …تاول زده به اندازه یه سکه و خونه هست …هیچ تغییری نکرده ..
باید چیکار کنم ؟کسی تجربه داره!؟
خواهش میکنم راهنماییم کنید

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  اکبری

سلام دوست عزیز
نیاز به معاینه و ارزیابی پوستتان می باشد. توصیه می شود توسط پزشک معالجتان بررسی صورت گیرد.

چ
چ
5 years ago

سلام خسته نباشید
آیا بعد انجام عمل فریز کردن زگیل تناسلی در خانم ها باز میشه رابطه اورال برای خانم داشت
یا میتونه خطرناک باشه؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  چ

سلام دوست عزیز
باید دوره درمان کامل گردد و اختلال به کلی رفع گردد، پس از آن نیز با توجه به سابقه اختلال باید احتیاط کرد و تا حد امکان ممانعت کرد.

احمد
احمد
5 years ago

با سلام و خسته نباشید , من پسری ۳۶ ساله هستم که متاسفانه متوجه شدم زگیل تناسلی دارم الان ۳روزه فریز کردم و دوره درمان رو شروع کردم , ولی الان در شرف ازدواج هستم , آیا خانمی که قرار هست همسر بنده شود اگر از واکسن گارداسیل استفاده کند باز از من این بیماری رو خواهد گرفت , سن همسر آیندم ۳۵ سال است و هیچ گونه رابطه ای با هم نداشته ایم , ممنون میشم راهنمایی کنید لطفا

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  احمد

سلام دوست عزیز
چنانچه زگیل تناسلی شما فعال باشد و به طور کامل رفع نگردد فرد مقابل مبتلا می گردد. حتی در صورت درمان نیز جهت پیشگیری، حتما از کاندوم استفاده گردد و موارد بهداشتی را رعایت فرمایید.
توصیه می شود دوره درمان خود را تحت نظر پزشک معالج کامل نمایید.

وحیده
وحیده
5 years ago

انگشت شست دست پسرم زگیل داشت دکتر فریز کرد الان باد کرده تاول زده وحشتناک چکار کنم

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  وحیده

سلام دوست عزیز
نیاز به معاینه و بررسی پوست می باشد.
توصیه می شود به پزشک معالج وی مراجعه فرمایید.

Mga
Mga
4 years ago

سلام من دیروز زگیل کف پامو لیزر کردم خواستم مراقبت های بعدشو تو ضیح بدین لطفا
اابته ۲ تا زگیل عمیق کف پا یکی روی پاشنه پا و دیگری وسط پا بوده

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  Mga

سلام دوست عزیز
_ به آن دست نزنید و نخارانید.
_ فشار ندهید ، از کندن آن خوداری کنید.
_ محل درمان را تمیز نگاه دارید.
_ در صورت نیاز از چسبهایی که بدین منظور در بسته بندی است استفاده نمایید.
توصیه می شود مواردی که پزشک معالج نیز توصیه کرده اند به طور کامل رعایت گردد.

M
M
4 years ago

سلام. ببخشید من دو روز پیش مولوسکوم های ناحیه تناسلی رو کرایو کردم که جاشون دایره های تیره رنگ شده و نوعی زخم عمیق هستن. خیلی خیلی استرس دارم که جای این زخم ها بمونن. خیلی دارم به زخم ها رسیدگی میکنم و مدام تزمیم کننده های مختلف با پانسمان استفاده میکنم. راهکاری دارید برای ایجاد نشدن اسکار یا لک؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  M

سلام دوست عزیز
نیاز به معاینه و بررسی پوست می باشد. کمی صبر کنید تا از دوره ی درمان بگذرد و پوست بهبود یابد چنانچه وضعیت پوست بهبود نیافت توصیه می شود با پزشکی که تحت درمان وی هستید مشورت نمایید.

علی
علی
4 years ago

سلام
پوست دست من بعد از کرایو تاول زد ولی تاول ترکید و پوستش جدا شد الان بعد از گذشت دو ماه تازه پوستم ترمیم شده ولی رنگ آن خیلی تیرست میخواستم بدونم این تیرگی دائمیه یا اگر از بین میرود چقدر طول میکشد تا خوب شود

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  علی

سلام دوست عزیز
نیاز به معاینه و ارزیابی پوست می باشد.
پیشنهاد میکنیم توسط پزشک معالجتان بررسی لازم صورت گیرد.

Ƒƒ
Ƒƒ
4 years ago

سلام وقت بخیر من دیشب زگیل پام که روی انگشت کوچیک پام وپایین ترازاون بود رو فریز کردم دکتر معالجم گفتن نیم ساعت درد داره ولی ازدیشب خوب نشده ودرد دارم نمیتونم پامو زمین بزارم وانگشتای پامو تکون بدم .دکترمعالجمم رفتن خارج نیستن که برم پیششون چیکارباید بکنم؟؟میترسم عفونت کنه

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  Ƒƒ

سلام دوست عزیز
نیاز به معاینه و بررسی پوست می باشد.

Ƒƒ
Ƒƒ
4 years ago

میگن دردش تا چندروز طبیعیه هست درسته؟؟تاول هام خوبه بزرگ نیست ولی پام درد داره به دکترم زنگ زدم گفتن پماد بزن ولی دردش اروم نشده

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  Ƒƒ

سلام دست عزیز
کمی صبور باشید چنانچه علائم رفع نگردید و یا کاهش نیافت به مرکزی که جهت درمان مراجعه کردید جهت بررسی لازم، مجددا مراجعه فرمایید.

ارشیا
ارشیا
4 years ago

سلام ببخشید من دستمو فریز کردم میتونم حمام برم؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  ارشیا

سلام دوست عزیز
نیاز به مشاهده پوست می باشد. بهتر است در این زمینه از پزشک معالج خود مشورت بگیرید تا متناسب با وضعیت پوست تعیین گردد.

shide
shide
4 years ago

سلام .من مبتلا ب اچ پ وی هستم و چندتادونه زگیل کوچولو داشتم الان ۵ جلسه اس ک دارم کرایو میکنم .سری اخر تاول زد و یکی از تاول ها ترکید..این مشکل ایجاد میکنه؟؟و اینکه بعد از ازبین رفتن زگیل ها بازم ممکنه زگیل بوجود بیاد؟کسی ک سیستم ایمنیش بدون نقص هست بالاخره روزی میرسه ک ویروس توو بدنش سرکوب شه؟؟من خیلی نگرانم ک تا اخر عمرم دچار زگیل بشم ..ممنونم از سایت خوبتون و امیدوارم جوابم رو دریافت کنم.مرسی

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  shide

سلام دوست عزیز
نه جای نگرانی نمی باشد. از دستکاری تاول ها پرهیز نمایید پوسته پوسته می شود.
در مورد بهبود نیز، این ضایعات پوستی ممکن است با درمان از بین نرود یا ممکن است بعد از درمان مجددا عود کند و به کرایوتراپی مجدد، جراحی یا درمان های دیگر احتیاج باشد .

شایان
شایان
4 years ago

با سلام . اقا هستم بنده یکسال پیش جهت زگیل تناسلی چندین مرتبه کرایو کردم و درمان شدم .بعد از یکسال هنوز تغییر رنگ ایجاد شده و نقاط سفیدی که در اثر کرایو روی پوست اطراف آلتم ایجاد شده برطرف نشده چه اقداماتی میتونم برای برطرف کردن و تغییر رنگ پوستم به حالت اولیه انجام بدم ؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  شایان

سلام دوست عزیز
برای پاسخ قطعی در این خصوص نیاز به معاینه و بررسی پوست می باشد. بدون ارزیابی نمی توانیم راهکاری ارائه دهیم.

ملیحه عباسی
ملیحه عباسی
4 years ago

سلام ببخشید من ۱ هفته قبل زگیل تناسلی ک داشتم رو فریز کردم و دیروز اون قسمت سفید رنگش خود ب خود افتاد ولی هنوز جاش ک قرمز رنگه و یه مایع ای هم داره توش مونده ب نظرتون باید چیکار کنم؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  ملیحه عباسی

سلام دوست عزیز
نیاز به معاینه و بررسی پوستتان می باشد.

مهدیه
مهدیه
4 years ago

سلام.من دو هفته پیش زگیل کف پام رو فریز کردم ولی نه تاولی زد و نه تغییری کرد بلکه دردش هم بیشتر شد به طوری که نمی تونم به راحتی راه برم.این تاول نزدن و بیشتر شدن درد طبیعیه؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  مهدیه

سلام دوست عزیز
جهت پاسخ دقیق در این خصوص نیاز به ویزیت و بررسی پوست می باشد. بدون معاینه نمی توانیم نظری در این خصوص ارائه دهیم.

محسن
محسن
4 years ago

سلام خسته نباشید. من انگشتای دستمو فریز کردم بعد که خشک شد چون بزرگ و قهوه ای و زشت بودن کندمشون و الان حدود دو سه هفته س که جاشون به شکل دایره های قرمز رنگ رو دستام مونده. میخوام بدونم آیا رنگش بر میگرده یا کار خاصی باید بکنم تا برگرده. اصلا دوست ندارم جاشون بمونه

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  محسن

سلام دوست عزیز
برای پاسخ دقیق در این خصوص نیاز به معاینه و بررسی پوست می باشد. بهتر است جهت بررسی پوست، به پزشک معالج خود مراجعه فرمایید.

پری
پری
4 years ago

سلام خسته نباشید من پیش دو تا متخصص زنان رفتم یکی گفته زگیل تناسلی دارم یکی گفته ندارم دارو الدرا .5 هم استفاده کردم و ضایعه ها خیلی کم شدن اما هنوز یکم ریز هستن و دوست ندارم باشن دکتر پوست هم مراجعه کرم تشخیص زگیل دادن برام کرایو نوشته من درد و سوزش و خارش ندارم میخواستم بدون ضروری کرایو اخه میگن تول میزنه ممکن رنگش تغییر کنه ؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  پری

سلام دوست عزیز
جهت پاسخ دقیق در این خصوص، نیاز به معاینه و ارزیابی پوست می باشد.

نرگس
نرگس
4 years ago
پاسخ به  پری

من لک صورتم رو فریز کردم، شب همون روز لایه قرمز روش که هنوز تاول نشده بود مالید به بالش کنده شد ، دکتر گفت بعد از 1 هفته خودش باید بیفته، حالا چی میشه ممکنه این باعث برگشتن لک بشه؟ چشمم هم ورم کرده شدید اصلا نیمه باز شده، کی ورم میخوابه؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  نرگس

سلام دوست عزیز
جهت پاسخ دقیق در این خصوص نیاز به معاینه و بررسی پوست می باشد.

ی.ل
ی.ل
4 years ago

سلام ، من الان دوروز کف و انگشت های پامو فریز کردم ، بشدت درد نیکنه و انگشت هام باد کردن ، ایا این باد کردن انگشت هام مشکلی برام داره؟!

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  ی.ل

سلام دوست عزیز
نیاز به معایه و بررسی پوست می باشد. توصیه می شود با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

ایناز
ایناز
3 years ago

سلام خسته نباشید من درست یک هفته پیش زیر انگشت بزرگ پامو کرایو کردم چون زگیل داشتم ولی از همون روز خیلی بزرگ اندازه گرد‌ تاول زده و بنفش رنگ هست داخل تاول و دست که میزنم نرمه اگه من این تاول رو خالی کنم اگر آب داخلش به پوست سالم بخوره دوباره موجب زگیل جدید نمیشه؟و با سوزن سرنگ میتونم اینارو خالی کنم؟چون یک هفته هست اصلا فروشش نمیکنه نمیدونم چقدر طول میکشه دقیقا تاولش رفع بشه؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  ایناز

سلام دوست عزیز
اینکار توصیه نمیشود، بهتر است اجازه دهید روند درمان به صورت طبیعی سپری شود و ناحیه مدنظر دستکاری نشود زیرا ممکن است موجب بروز عفونت شود. چنانچه طی روزهای آینده روند درمان بهتر نشد با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

مسعود
مسعود
3 years ago

سلام وقتتون بخیر..من مبتلا به زگیل تناسلی شدم و 3 تا دونه بود که یکیشون حدودا 2 میلیمترو دوتای دیگه 1 میلیمتر میشد..کرایو انجام دادم خشک شدن و بعد حدودا 7 روز اون که 2میلیمتر بود رو یکم بهش دست زدم کنده شد..اشکالی نداره؟ و اینکه برای شیو موهای منطقه از چی استفاده کنم؟ خواهش میکنم لطف کنید جواب بدید

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  مسعود

سلام دوست عزیز
از زمان انجام کرایو تا بهبودی، دست زدن به تاول ها به هیچ وجه توصیه نمی سود. اجازه دهید روند بهبودی به صورت طبیعی طی شود. توصیه می شود تا چند هفته شیو انجام نشود.
جهت پاسخ دقیق در مورد زمان و نحوه شیو موها، نیاز به بررسی پوست می باشد.
پیشنهاد می کنیم با پزشک معالج خود در میان بگذارید.

Ali
Ali
3 years ago

سلام.من حدود یک ماه پیش چنتا لک روی بدنم رو کرایو کردم.به دکتر هم خیلی گفتم روی ظاهرم حساسم مطمعنید خوب میشه.اثرش نمونه.گفت زینک بزن جاش نمیمونه.الان بعداز یکماه کاملن بدتر از قبل شده.جای همشون ک چنتا لک ساده بود قهوه ایه تیره شده.مجدد بهش مراجعه کردم گفت ننکه نمیدونستم شما زخماتون دیر خوب میشه و جاش میمونه.یه کرم خارجی داد که بعداز لیزر و کرایو میزنن الان دوهفته هست دارم اینو میزنم.هیچ تغییری نکردن.لطفن نگین باید معاینه بالینی بشه.چون واضح گفتم همه چیزو.الان برم لیزر کنم؟ چکار کنم؟ کرمی دارویی چیزی وحود داره؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  Ali

سلام دوست عزیز
همان طور که ملاحظه می کنید با وجود بررسی پوست توسط پزشک معالجتان هم چنان پروسه درمان به صورت کامل تمام نشده است بنابراین ما قطعا بدون بررسی پوست و لک ها نمی توانیم راهکاری در این خصوص ارائه دهیم چون ممکن است موجب تشدید اختلال گردد.
توصیه می شود پروسه درمان تحت نظر پزشک معالجتان ادامه یابد و یا برای اطمینان با پزشک دیگری نیز مشورت نمایید.

گلاره
گلاره
2 years ago

سلام من 5 روز پیش ناحیه خارجی واژن و مجرای ادرارم رو کرایو کردم، بهم پماد کلوتریزون دادن گفتن اگه درد داشتی استفاده کن، ولی امروز ناحیه ادراری به شدت قرمز شده و میسوزه، آیا زینک اکساید استفاده کنم؟ سری قبل که کرایو کردم بهم یه محلولی دادن گفتن اون قسمت رو شستشو بدم، ولی اسم اون محلول رو نمیدونم چی بود. اگر اونم میدونید لطفا راهنماییم کنید. ممنون.

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  گلاره

سلام دوست عزیز
جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به بررسی پوست و ارزیابی طبی می باشد.
بدون بررسی پوست نمی توانیم تجویز دارویی خاصی داشته باشیم.
توصیه می شود با پزشک معالجتان در میان بگذارید.

مهدی
مهدی
2 years ago

سلام من همین ظهر لای انگشت پام که زگیل داشت رو کرایو کردم و تا الان که ۹ ساعت گذشته باند پیچیه و هنوز ندیدمش میخاستم ببینم باید بازش کنم و مرتب شست و شو بدم؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  مهدی

سلام دوست عزیز
جهت پاسخ دقیق در این خصوص باید پوست شما بررسی گردد و از جزئیات نوع زگیل و نحوه درمان اطلاع داشته باشیم.
بهتر است در این خصوص با پزشک معاج خود مشورت نمایید.

علیرضا
علیرضا
2 years ago

سلام من زگیل آلت تناسلی داشتم.۴۵ روز پیش کرایوتراپی کردم الان خوب شده فقط لکدسفید جاش مونده که کمتر هم شده ممنون میشم راه کار یا پمادی معرفی کنید که این لک های سفید زودتر بره…

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  علیرضا

سلام دوست عزیز
جهت بررسی این موضوع و ارائه راهکار مناسب، نیاز به معاینه و ارزیابی پوست می باشد.
متاسفانه بدون بررسی طبی نمی توانیم نظری در این خصوص ارائه دهیم.
توصیه می شود توسط پزشک معالج خود معاینه شوید.

پرنی
پرنی
2 years ago

سلام من دیروز انگشت شست پامو فریز کردم ۶ تا جاشو باهم میتونم برم حموم ؟! آب بهش بخوره مشکلی نداره؟! الان هم پماد سوختگی ای که دکتر داده رو زدم و پانسمانش کردم

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  پرنی

سلام دوست عزیز
جهت پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی پوست می باشد.
متاسفانه بدون بررسی طبی نمی توانیم نظری در این خصوص ارائه دهیم.
توصیه می شود با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

حامد
حامد
2 years ago

سلام و عرض ادب وقت بخیر
برای رفع لک به جامانده از فریز چه پمادی باید استفاده کرد تا ظاهر پوست به شکل اول برگرده؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  حامد

سلام دوست عزیز
جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و بررسی پوست می باشد.
بدون ارزیابی طبی نمی توانیم راهکار دقیقی در این خصوص ارائه دهیم.
توصیه می شود با پزشک معالج خود مطرح نمایید.

حسن
حسن
2 years ago

سلام خسته نباشید
من کرایو انجام دادم ولی جاش مونده کرم با پمادی‌ ک جای کرایو ببره معرفی میکنید؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  حسن

سلام دوست عزیز
جهت پاسخ دقیق در این خصوص نیاز به معاینه و ارزیابی پوست می باشد.
متاسفانه بدون بررسی پوست نمی توان محصولی تجویز کرد.
توصیه می شود توسط پزشک معالج خود معاینه شوید.

بی نام
بی نام
1 year ago

سلام. بنده روی کتف و زیر بعل هایم زگیل زده بود دیروز فریز کردمشون. امروز میتونم برم حمام یا نه

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  بی نام

سلام دوست گرامی
بستگی به شرایط پوست دارد. توصیه می شود با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

صبا
صبا
1 year ago

سلام. وقت بخیر . ببخشید من صورتم و فریز کردم. برای شستشو از چی میتونم استفاده کنم؟
میتونم برم حمام؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  صبا

سلام دست عزیز
جهت پاسخ دقیق در این خصوص، نیاز به بررسی پوست می باشد. توصیه می شود حتما با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

امیرحسین
امیرحسین
8 months ago

سلام
من زگیل انگشت پامو فریز کردم ، ۴ تا زگیل بود و وقتی تاول زد و باد کرد اب زیرش رو خالی کردم و پوستشو کندم. توی نظرات دیدم که گفتید به هیچ عنوان پوستشو نکنید ، حالا من کندم مشکلی ایجاد میشه؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  امیرحسین

سلام دوست گرامی
محل فریز شده نباید دستکاری شود. جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی پوست شما می باشد. چنانچه واکنش خاص پوستی مشاهده کردید با پزشک معالچ خود مطرح نمایید.

امیرحسین
امیرحسین
8 months ago

ممکنه باعث پخش شدن بشه یا نه؟
به انگشتای کناری برخورد داره و ممکنه پخش شه ؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  امیرحسین

سلام دوست گرامی
بستگی به نوع زگیل و پروسه درمان دارد. توصیه می شود حتما پوست تان توسط پزشک معالج تان بررسی گردد.

مجتبی
مجتبی
6 months ago

سلام و عرض خسته نباشد من در آلت تناسلیم کرایو کردم دو هفته ای شده ونقظه کرایو بعد از کندش پوستش سفید شده من جواب آزمایشم منفی بوده و چون ظاهر بدی داشته انجام آیا مشکلی داره سفید سده

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  مجتبی

سلام دوست گرامی
جهت بررسی این موضوع، نیاز به معاینه پوست می باشد. توصیه می شود در این خصوص با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

نیلا
نیلا
5 months ago

من مولوسکوم تناسلی داشتم و دیروز کرایو کردم.میخواستم بدونم چند روز بعد از کرایومیشه موهای زاید رو اصلاح کرد.و آیا از پودر موبر و نوره یا کرم موبر میشه استفاده کرد؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  نیلا

سلام دوست گرامی
جهت پاسخ دقیق در این خصوص، نیاز به معاینه و ارزیابی ناحیه می باشد. بدون بررسی پوست نمی توان پاسخ دقیقی در این خصوص ارائه کرد. توصیه می شود با پزشک معالج تان مشورت نمایید.

Neda
Neda
2 months ago

سلام وقت بخیر ببخشید من سه روز پیش کرایو انجام دادم برای زگیل تناسلی در ناحیه واژن از روز سوم دچار خونریزی لکه ای شدم بنظرتون عادی هستش؟ و اینکه اون قسمت هایی که کرایو شده بود دلمه های سفید بود که خودشون افتادند میخواستم بدونم عادی هست ؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  Neda

سلام دوست گرامی
جهت پاسخ دقیق در این خصوص نیاز به معاینه پوست تان می باشد. در خصوص مورد دوم معمولا طبیعی و جزو پروسه درمان می باشد اما مورد اول حتما با پزشک تان مطرج گردد.