با مراقبت از پوست به استقبال بهار بروید

 مراقبت از پوست

[masterslider id=”22″]

آیا برای مراقبت های جدی از پوست خود، زمان کافی ندارید؟ هیچ اشکالی ندارد؛ شما میتوانید با انجام دادن یکسری اصول اولیه نیز از پوست خود مراقبت کنید. داشتن پوستی خوب و زندگی به سبکی سالم، انتخابی است که میتواند روند طبیعی پیری را به تاخیر بیاندازد و از بروز مشکلات پوستی مختلف پیشگیری کند. بهتر است مراقبت از پوست را در همین روزهای پایانی سال که در حال آماده شدن برای سال جدید هستید، آغاز کنید و به این 5 راهنمایی عمل کنید تا در بهار پوستی زیبا و سالم داشته باشید:

[toggle title=”محافظت از پوست در مقابل نور خورشید” state=”close” ]

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

محافظت از پوست در برابر آفتاب

یکی از مهم ترین راه های مراقبت از پوست، محافظت از آن در مقابل نور خورشید است. یک عمر قرار گیری در معرض نور خورشید میتواند چین و چروک، لک های ناشی از افزایش سن و سایر مشکلات را ایجاد کند و همچنین خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد.

جهت محافظت کامل در مقابل نور خورشید:

– از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. از کرم های ضد آفتاب با SPF حداقل 15 استفاده کنید. در مصرف کرم ضد آفتاب سخاوتمند باشید و هر دو ساعت یکبار آنرا تمدید کنید. حین شنا کردن، دفعات استفاده از کرم ضد آفتاب را افزایش دهید.

– همیشه به دنبال سایه باشید. از قرارگیری در معرض نور خورشید در ساعات 10 صبح تا 2 بعدازظهر خودداری نمایید. در این ساعات، اشعه خورشید در قوی ترین حالت خود است.

– لباس های محافظت کننده بپوشید. از پوست خود با پوشیدن بلوزهای آستین بلند، شلوارهای بلند و کلاه های لبه دار محافظت کنید. همچنین میتوانید از مواد افزودنی برای شستشوی البسه خود استفاده کنید که به لباس یک لایه محافظ اشعه ماوراء بنفش می افزاید. استفاده از لباس هایی که بطور خاصی جهت جلوگیری از اشعه ماوراء بنفش طراحی شده اند نیز ایده خوبی است. [/toggle]

[toggle title=”سیگار کشیدن ممنوع!” state=”close” ]

سیگار نکشیدن

کشیدن سیگار سبب میشود پوستتان پیرتر به نظر برسد و همچنین به ایجاد چین و چروک کمک میکند. کشیدن سیگار، رگ های خونی کوچک در بیرونی ترین لایه های پوست را تنگ میکند و بدین ترتیب، جریان خون کاهش میابد. این امر سبب آلوده شدن اکسیژن و مواد مغذی میشود که برای سلامت پوست حیاتی هستند.

کشیدن سیگار همچنین سبب تخریب کلاژن و الاستین میشود. کلاژن و الاستین، الیافی هستند که به پوست استحکام و خاصیت ارتجاعی میبخشند. علاوه براین، حالت های مکرر صورت شما حین کشیدن سیگار، مانند غنچه کردن لب ها در زمان دم و بازدم دود سیگار میتواند منجربه ایجاد چین و چروک شود.

چنانچه سیگار میکشید، بهترین کار برای مراقبت از پوستتان، ترک آن است. اگر ترک سیگار برایتان دشوار است از پزشکتان برای راهنمایی و درمان کمک بگیرید. [/toggle]

[toggle title=”پوستتان را به آرامی درمان کنید” state=”close” ]

ملایمت با پوست

پاکسازی روزانه و اصلاح های مکرر میتواند عوارضی روی پوستتان برجای گذارد. برای ملایمت با پوست:

– زمان استحمام خود را محدود کنید. آب داغ و حمام کردن طولانی مدت سبب از بین رفتن چربی محافظ پوستتان میشود. زمان حمام کردن خود را کاهش دهید و بجای آب داغ، از آب ولرم استفاده کنید.

– از صابون های قوی استفاده نکنید. صابون ها و مواد شوینده قوی، چربی پوستتان را از بین میبرند. بهتر است بجای آنها از شوینده های ملایم استفاده کنید.

– با دقت اصلاح کنید. جهت محافظت و روان کردن سطح پوست، پیش از اصلاح از کرم، فوم یا ژل اصلاح استفاده کنید. برای اصلاح دقیق تر از یک تیغ تیز و تمیز استفاده کنید. مو را در جهت رویش اصلاح کنید، نه خلاف جهت.

– خود را خشک کنید. پس از استحمام، با یک حوله به آرامی پوستتان را خشک کنید. اینکار را طوری انجام دهید که فقط خیسی بدن از بین برود و رطوبت روی پوست باقی بماند.

– پوست خشک خود را مرطوب کنید. اگر پوستتان خشک است، از یک مرطوب کننده مناسب تیپ پوستی خود استفاده کنید. جهت مصرف روزانه، از مرطوب کننده های حاوی SPF استفاده کنید. [/toggle]

[toggle title=”داشتن یک رژیم غذایی سالم” state=”close” ]

تغذیه سالم

دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم به شما کمک میکند تا ظاهر بهتری داشته باشید و همچنین احساس خوبی در شما ایجاد میکند. سعی کنید مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین بدون چربی مصرف کنید. ارتباط میان رژیم غذایی و آکنه هنوز مشخص نیست، اما برخی تحقیقات حاکی از آنست که یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین C و عاری از چربی های ناسالم و مواد غذایی فرآوری شده یا کربوهیدرات های تصفیه شده از پوست محافظت میکند. [/toggle]

[toggle title=”مدیریت استرس” state=”close” ]

مدیریت استرس

استرس کنترل نشده میتواند پوست را حساس تر و بیشتر مستعد آکنه و سایر مشکلات پوستی کند. برای داشتن پوستی سالم و همچنین وضعیت روانی سالم، در جهت مدیریت استرس گام بردارید. محدودیت های معقول برای خود ایجاد کنید. برای خود فهرستی از اموری را تهیه کنید که از انجام آنها لذت میبرید. نتیجه این کار بسیار فوق العاده تر از آنچه تصور میکنید، خواهد بود. [/toggle]

شاد باشید.

منبع:  mayo clinic

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments