مراقبت از پوست پس از لیزر

مراقبت از پوست پس از لیزر موهای زائد| قیمت لیزر موهای زائد در گرگان

چگونه پس از لیزر از پوست خود مراقبت کنیم؟

لیزر موهای زائد یک روش بسیار محبوب برای افرادی است که از اپیلاسیون و بند انداختن و شیو کردن موهای زائد بدن شان خسته شده اند. در سال‌ های اخیر لیزر به رایج ترین روش در عرصه زیبایی تبدیل شده است. با توجه به اهمیت لیزر و زیبایی پوست در این مقاله تصمیم گرفته ایم به بررسی نکات مهم در خصوص مراقبت از پوست پس از لیزر موهای زائد بپردازیم تا شما نتیجه بهتری را از درمان با لیزر به دست بیاورید.

از کمپرس یخ استفاده کنید

معمولاً پس از لیزر پوست شما قرمز و متورم می شود در این شرایط استفاده از کمپرس یخ می تواند به تسکین قرمزی و تورم آن کمک کند. شما می توانید روزی ۳ بار و هر بار به مدت ۱۰ دقیقه کمپرس یخ را روی پوست ناحیه ای که لیزر شده است قرار دهید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

استفاده از کمپرس سرد پس از لیزر
استفاده از کمپرس سرد پس از لیزر

فراموش نکنید که از قرار دادن یخ به طور مستقیم روی پوست خود اجتناب کنید زیرا باعث سوختگی پوست شما خواهد شد. بهتر است افراد درون یک کیسه پلاستیکی بریزید سپس آن را درون یک تکه پارچه قرار دهید و روی پوست خود بگذارید. استفاده از کمپرس یخ یک نکته مهم در خصوص مراقبت از پوست پس از لیزر موهای زائد است.

 

از ژل آلوئه ورا استفاده کنید

از آن جایی که پس از لیزر پوست شما قرمز و متورم می شود استفاده از ژل آلوئه ورا می تواند به تسکین پوست شما کمک کند. برای کسب نتایج بهتر از مصرف ژل آلوئه ورا بهتر است آن را در فریزر قرار دهید سپس روی پوست خود بگذارید.

در صورت امکان از ژل آلوئه ورای تازه استفاده کنید زیرا اثر گذاری آن بهتر و بیشتر است. برای این کار به طور مستقیم ژل آلوئه ورا را روی پوست ناحیه ای که لیزر شده است قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید تا پوست شما آن را جذب کند.

پس از آنکه ژل شروع به خشک شدن کرد می توانید با یک تکه پارچه نرم و باقیمانده ژل را از روی پوست خود بردارید. این کار را ۲ تا ۳ بار در طول روز انجام دهید تا درد، تورم و قرمزی پوست شما برطرف شود.

 

در صورتی که استفاده از ژل و کمپرس یخ به تسکین درد شما کمک نکرد از داروهای مسکن مانند ایبوپروفن استفاده کنید تا درد شما ساکت شود.

برای مراقبت از پوست پس از لیزر از قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب خودداری کنید

نور آفتاب باعث التهاب پوست می شود و این مسئله در خصوص پوست هایی که لیزر شده اند شدیدتر است. بهترین کار این است که از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید اجتناب کنید و در صورتی که مجبور شدید بیرون بروید حتماً پوست ناحیه ای که درمان شده است را بپوشانید و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

اجتناب از نور آفتاب بعد از لیزر
اجتناب از نور آفتاب بعد از لیزر

اگر شما موهای زائد صورت خود را لیزر کرده اید حتما از کلاه لبه دار استفاده کنید تا از پوست شما بهتر مراقبت شود. به خاطر داشته باشید که باید حدود ۴ هفته قبل از لیزر و ۴ هفته پس از آن از قرار گرفتن مقابل نور خورشید اجتناب کنید تا نتایج خوبی را از درمان با لیزر به دست بیاورید.

دوش آب خنک بگیرید

همان طور که در قسمت بالا گفتیم پس از لیزر پوست ملتهب می ‌شود و آب گرم یا هر کاری که باعث عرق کردن و افزایش دمای بدن شود التهاب آن قسمت را بیشتر می کند.

آب داغ، سونای خشک و بخار به مدت ۴۸ ساعت پس از لیزر ممنوع است در عوض می توانید از دوش آب خنک یا جکوزی آب سرد استفاده کنید و به این ترتیب یک گام مهم در راستای مراقبت از پوست پس از لیزر بردارید.

برای شستشوی بدن خود از شوینده ملایم استفاده کنید

تمیز نگه داشتن پوست به ویژه پس از لیزر اهمیت بسیار زیادی دارد اما از آن جایی که پس از لیزر پوست شما به شدت حساس می ‌شود باید از یک شوینده ملایم استفاده کنید. می توانید روزی یک یا دو بار ناحیه ای که درمان شده است را با شامپو بدن بشویید.

شستشوی بدن بعد از لیزر
شستشوی بدن بعد از لیزر

به خاطر داشته باشید که شست ‌و شوی مکرر پوست باعث افزایش قرمزی و درد و التهاب آن خواهد شد. یک تا دو روز پس از درمان از میزان التهاب پوست شما کاسته می شود و شما می توانید مانند قبل بدن خود را بشویید.

از کرم مرطوب کننده مخصوص پوست حساس استفاده کنید

پس از لیزر پوست شما در مقایسه با قبل حساس ‌تر می ‌شود و حتی ممکن است شما خشکی پوست خود را تجربه کنید. در این حالت استفاده از کرم مرطوب کننده مخصوص پوست حساس می تواند علاوه بر رفع خشکی پوست به کاهش التهاب آن نیز کمک کند.

شما می توانید روزی ۲ تا ۳ بار از کرم مرطوب کننده استفاده کنید فقط دقت کنید که آن را به آرامی روی صورت خود بمالید تا از التهاب بیشتر پوست جلوگیری شود.

بهتر است تا چند ساعت پس از لیزر از لوازم آرایشی استفاده نکنید زیرا می ‌تواند باعث التهاب بیشتر پوست شما شوند. پس از آنکه قرمزی پوست شما از بین رفت می توانید از لوازم آرایش استفاده کنید.

چند نکته مهم درباره مراقبت از پوست پس از لیزر

اگر شما قصد دارید موهای زائد زیر بغل خود را لیزر کنید سعی کنید اوایل روز از مرکز لیزر وقت بگیرید تا مجبور به استفاده از دئودورانت نباشید. پس از اتمام درمان نیز حداقل یک ساعت صبر کنید سپس از دئودورانت استفاده کنید.

مراقبت از پوست پس از لیزر
مراقبت از پوست پس از لیزر

اگر از داروهای آنتی بیوتیک استفاده می ‌کنید همزمان به سراغ لیزر نروید بهتر است حداقل دو هفته پس از تمام شدن داروهای خود برای لیزر موهای زائد بدن تان اقدام کنید.

در فواصل بین جلسات لیزر شیو کنید

پس از آنکه برنامه درمان با لیزر را شروع کردید به هیچ عنوان به سراغ پلاسیون نروید زیرا وجود ریشه موها برای کسب نتایج عالی از لیزر ضروری است. در این دوران شما فقط می توانید از تیغ و ژیلت برای برطرف کردن موهای زائد خود در فواصل بین جلسات لیزر استفاده کنید.

لباس راحت و گشاد بپوشید

از آن جایی که پس از لیزر پوست شما به شدت احساس می شود سعی کنید لباس راحت و گشاد بپوشید تا از اصطکاک بین لباس و پوست و التهاب بیشتر آن جلوگیری شود. پوشیدن لباس نخی را به شما توصیه می کنیم زیرا کمتر باعث ساییدگی و التهاب پوست می شود.

 

مترجم: لیلا عبدالملکی

لینک منبع

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments