مراقبت از پوست در تابستان با 8 راهکار طلایی!

مراقبت از پوست در تابستان

مراقبت از پوست در تابستان را بلدید؟

فصل گرما می تواند حسابی آزاردهنده باشد. اما زمانی که بحث پوست به میان می آید، باید خیلی مراقب و محتاط باشیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

یکی از بدترین پدیده هایی که برای پوست ما وجود دارد، قرار گرفتن بیش از حد در برابر آفتاب است. اشعه های مضر موجود در آفتاب می توانند به تدریج پوست ما را خسته، لکه دار و چروک کنند.

به همین دلیل است که مراقبت از پوست در تابستان و ماه های گرم سال، بسیار حائز اهمیت می شود. در این مقاله از وبسایت تهران اسکین، می خواهیم به موضوع مراقبت از پوست در تابستان بپردازیم.

اگر می خواهید چند ترفند یاد بگیرید که در این فصل، از پوستتان مراقبت کنید بهتر است تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

معرفی انواع روش های مراقبت از پوست در تابستان

در ادامه به چند تکنیک و ترفند خاص برای مراقبت از پوست در تابستان اشاره کرده ایم. دقت داشته باشید که هر یک از این روش ها می توانند پوست شما را در این فصل نجات دهند. بنابراین آن ها را به خاطر بسپارید.

استفاده از ضد آفتاب در تابستان فراموش نشود

اصلی ترین کاری که در این فصل باید انجام دهید این است که ضد آفتاب را همیشه در جیب یا کیفتان داشته باشید. اگر بیشتر از 3 ساعت در معرض آفتاب بودید، حتما ضد آفتاب خود را تجدید کنید.

حالا چند نکته برای انتخاب یک ضد آفتاب خوب:

  • حتما SPF آن بالاتر از 30 درصد باشد
  • برند آن شناخته شده و معتبر باشد
  • پوشش دهی خوبی داشته باشد
  • ترجیحا چرب نباشد

ضدآفتاب می تواند مثل یک سپر مدافع از پوست شما در برابر اشعه های مضر آفتاب مراقبت کند. بنابراین اولین گام در مراقبت های پوستی فصل تابستان، استفاده از ضد آفتاب است.

مراقبت از پوست در تابستان

پاکسازی پوست در تابستان

داشتن یک روتین پوستی در این فصل، واجب و ضروری است. توصیه می کنیم به صورت ماهیانه پاکسازی پوست را انجام دهید. به خصوص این که در فصل تابستان، پوست ما دچار مشکلات زیادی می شود و به همین دلیل، باید به طور مداوم پاکسازی شود.

پاکسازی پوست را بهتر است در مراکز تخصصی زیبایی انجام بدهید. البته توصیه ی اصلی ما این است که روند فیشیال پوست که شامل پاکسازی پوست نیز هست را انجام بدهید. چرا که علاوه بر پاکسازی، پوست شما را تقویت می کند و در برابر اشعه های مضر آفتاب مقاوم تر می سازد.

چربی پوست خودتان را کاهش دهید

فصل تابستان، فصل جوش ها و آکنه های ناخوشایند است. اما آیا می دانستید که چرا در این فصل، بیشتر در معرض جوش و آکنه قرار میگیریم؟

چون چربی پوست ما در این فصل بیشتر می شود. به خصوص اگر از ضد آفتاب ها و کرم پودرهای چرب هم استفاده کنیم. به این ترتیب، خیلی راحت دچار جوش می شویم و باید فکری به حالشان کرد. بنابراین توصیه ی اصلی ما این است که:

  • لوازم آرایشی کم چرب استفاده کنید
  • قبل از آرایش پوست خود را تمیز کنید
  • ضد آفتاب فاقد چربی مصرف کنید
  • قبل از استفاده ی مجدد از ضد آفتاب، با یک دستمال مرطوب، چربی پوستتان را بگیرید.

این کارها باعث می شود که چربی پوستتان کاهش پیدا کند و از بروز جوش های صورت جلوگیری شود.

تا می توانید آب بنوشید

آب معجزه گر است. اگر می خواهید که سلامت پوست خودتان را تضمین کنید، همیشه آب بنوشید. تابستان و زمستان هم ندارد. البته بهتر است که در فصل گرما، میزان مصرف آب خود را افزایش دهید چرا که تعریق شما هم بیشتر است.

آب باعث می شود که بافت پوستی سالم تری داشته باشید و کلاژن بیشتری تولید شود. در نتیجه نیازتان به مراقبت های پوستی کمتر خواهد شد.

مراقبت از پوست در تابستان

سالاد و سبزیجات بیشتری بخورید

غذاهایی که دارای آنتی اکسیدان هستند به مقاومت پوست در برابر اشعه های مضر خورشید کمک می کنند. در این میان، غذاهایی مثل سبزیجات و سالادهای مختلف، می توانند بهترین رژیم غذایی در فصول گرم باشند. علاوه بر این، بهتر است از مصرف گرمی جات در فصل گرما، خودداری کنید. چرا که امکان جوش زدن را بیشتر می کنند.

لایه برداری پوست انجام بدهید

اصلی ترین مشکلی که آفتاب در فصل تابستان برای پوستمان به همراه می آورد، چین و چروک های پوستی است. زمانی که آفتاب به طور مستقیم به صورت ما می تابد، ناچار هستیم که چشم های خود را تنگ کنیم و همین مسئله، چین های خیلی ریزی اطراف چشم برایمان درست می کند. یا این که خود اشعه ی خورشید، لکه های قهوه ای رنگ یا آفتاب سوختگی به وجود می آورد.

در نتیجه لایه برداری پوست می تواند بهترین راهکار برای مقابله با این مشکلات باشد. شما می توانید لایه برداری پوست را در ابتدا و انتهای فصل تابستان انجام بدهید و به این ترتیب سلامت پوست خودتان را تضمین کنید.

 

مراقب پوست لب هایتان باشید

زمانی که فصل گرما از راه می رسد، پوست لب خشک و چروک می شود. این مسئله به دلیل کمبود آب است. بنابراین در گام اول، همواره یک بطری آب همراهتان باشد. در ضمن می توانید از ضد آفتاب های مخصوص لب نیز استفاده کنید. شب ها، پیش از این که بخوابید نیز می توانید به سراغ استفاده از کرم های ویتامینه ی لب بروید. خیلی از افراد به پوست لبشان توجهی نمی کنند اما این بخش از صورت، به اندازه ی پوست دیگر نقاط مهم است.

مراقبت از پوست در تابستان

نوع پوست خود را بدانید

زمانی که بحث مراقبت از پوست در تابستان وسط باشد، قبل از هر چیزی باید نوع پوست خود را بشناسید. آیا پوستتان چرب است؟ آیا پوست خشکی دارید؟ یا این که نرمال و معمولی است؟

هر یک از این پوست ها، روتین مراقبت از پوست مخصوص به خود را دارد. بنابراین به این نکته نیز دقت داشته باشید.

 

سخن آخر

در آخر باید اشاره کنیم که مراقبت های تخصصی در مراکز زیبایی نیز باید در فصل تابستان انجام شود. در واقع فصل تابستان، بهترین زمان برای انجام روش های مختلف زیبایی و جوانسازی پوست است.

مرکز زیبایی شریعتی واقع در شمال تهران، می تواند بهترین انتخاب شما برای انجام مراحل فیشیال پوست باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره، به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments