مبارزه با چین و چروک پوست بعد از رژیم غذایی

چین و چروک پوست بعد ار رژیم غذایی


پوست انسان مخصوصا پوست ناحیه صورت حالت لاستیکی دارد ،و این در اثر وجود کلاژن است که توسط فیبروپلاست تولید می شود .رسیدن خون و جریان لنف در مناطق مختلف پوست منجر به فعالیت خوب و تولید کلاژن می شود از همین رو به بافت های زیر پوست می چسبد .

این وضعیت در سنین کودکی به نوجوانی و جوان در بهترین حالت خود قرار دارد .بنابراین هر تغییری در بافت های زیر پوست ،طی این دوران هماهنگی سریع پوست را با آن تغییر سبب می شود .در نتیجه هیچ تغییر در کاهش وزن طی این سنین به وجود نمی آید ،این آمادگی تا سن 30سالگی به قوت خود باقی می ماند .
با افزایش سن ،پوست مهلت و وقت بیشتری دارد تا خود را با بافت های زیرین تطبیق دهد به همین خاطر هر نوع کاهش سریع وزن ،در سن بالای 30سالگی اگر طبق برنامه ریزی دقیق و همراه با هدف غذاهای حاوی روغن (مخصوصا روغن زیتون باشد ،پوست بدون هیچ چروکی خود را با وضعیت جدید تطبیق می دهد .
در سنین بالای 40و45سالگی ،خاصیت لاستیکی پوست ضعیف تر شده و جریان خون و لنف در بعضی از مناطق پوست کم می شود .
ناهماهنگی بین کاهش وزن و کمبود تولید کلاژن که در اثر کندی جریان خون است به وجود می آید باعث ایجاد چروک می‌شود .در نتیجه پوست برای هماهنگی باز هم به وقت بیشتری نیاز دارد .این زمان گاهی آنقدر زیاد است که پوست بعضی افراد پس از رسیدن به وزن طبیعی نیز امکان هماهنگی با بافت های زیر خود را به سرعت می یابد با این حال حتی در سنین 45 سالگی نیز چروک های ظاهر شده به مرور زمان کاهش می یابند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اثرات کاهش وزن در صورت اندک است ولی چون دوستان و آشنایان بیشتر به صورت نگاه می کنند اولین تعبیر در اثر پیروی از رژیم لاغری را در این ناحیه می بینند.ناگفته نماند که به اقتضای سن بعد از 45سالگی بعضی از چروک ها در صورت و مخصوصا دور چشم ظاهر می شوند و هم چنان باقی می مانند.دلیل آن است که این چروک ها قبلا زیر پوشش وی پنهان شده بودند و اکنون پس از کاهش وزن نمایان شده اند .

پس از افزایش وزن ،پوست قسمتی که چربی درآنجا جمع شده زیر فشار قرار می گیرد .پوست این افزایش را تا حدی به سبب خاصیت لاستیکی خود تحمل می کند حال اگر وزن بیش از حد زیاد شود ،مثلا دوران بارداری ،پوست ران،بازو و بالای سینه در اکثر افراد چاق ترک بر میدارد .

این ترک ها با رنگ های متفاوت از رنگ پوست بیشتر در قسمت های یاد شده مشاهده می شوند و پس از لاغری و یا وضع حمل بیشتر نمایان می شوند .این پدیده در بعضی از نژادها و برخی پوست ها بیشتر ظهور می کند .
برای جلوگیری از این پدیده ،در دوران بارداری ،باید با مالیدن روغن زیتون روی پوست و ماساژ دادن آن یا با استفاده از کرم ها و ژل هایی که مانع ظهور چنین ترک هایی میشوند به بافت پوست کمک کرد تا به سبب فشار وارد شده ترک نخورد .

مقالات بعدی مارا دنبال کنید

مترجم و محقق :میلاد اسدبیگی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید