هزینه لیزر موهای زائد

ماندگاری لیزر موهای زائد به چه صورت است؟ آیا دائمی است؟ هزینه آن چقدر است؟

لیزر موهای زائد، یک روش طولانی مدت در از بین بردن موهای زائد است که در آن فولیکول مو تخریب می شود.

با این حال، ممکن است موهای زائد مجددا رشد کنند، به ویژه اگر فولیکول آسیب دیده باشد، اما در طی فرایند لیزر موهای زائد، تخریب نشده باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

به همین علت، در حال حاضر بسیاری از پزشکان لیزر موهای زائد را به جای حذف دائمی موهای زائد، به عنوان روشی بلند مدت در حذف موهای زائد تلقی می کنند.

در این مطلب، ما در مورد چگونگی عملکرد لیزر موهای زائد، طول ماندگاری این روش درمان، و هزینه های آن، اطلاعات مفیدی در اختیار تان قرار داده ایم. پس چنانچه در صدد هستید موهای زائد خود را به روش لیزر درمان کنید، پیشنهاد می کنیم حتما این مطلب را مطالعه کنید.

عملکرد لیزر موها زائد چگونه است؟

ماندگاری لیزر موهای زائد
عملکرد لیزر موهای زائد

در لیزر موهای زائد از نور برای مورد هدف قرار دادن رنگدانه موهای زائد استفاده می شود. نور از شفت مو و فولیکول مو گذر می کند.

گرمای ناشی از نور لیزر، فولیکول مو را از بین می برد و مو دیگر نمی تواند رشد کند و از آن خارج شود.

مو دارای یک چرخه رشد منحصر به فرد است که شامل مرحله استراحت، ریزش، و رشد است. موهایی که به تازگی حذف شده اند و در فاز استراحت هستند، برای تکنسین یا دستگاه لیزر قابل مشاهده نیستند، بنابراین فرد باید تا رشد مجدد آن ها صبر کند و سپس برای از بین بردن آن ها اقدام نماید.

برای اکثر افراد، درمان لیزر موهای زائد نیاز به جلسات متعددی در طی 2 تا 3 ماه دارد.

آیا لیزر موهای زائد یک روش دائمی است؟

ماندگاری لیزر موهای زائد
دائمی بودن لیزر موهای زائد

حذف مو از فولیکول موی نابود شده، دائمی است. با این حال، افرادی که تحت این روش درمان قرار می گیرند باید انتظار این را داشته باشند که مو در برخی نواحی مورد نظر مجددا رشد کند.

با گذشت زمان، دوباره می توانید این مناطق را درمان کنید تا تعداد موهای زائد در آنجا کاهش یابد. در برخی موارد هم ممکن است همه موهای زائد از بین بروند.

این که موهای زائد تان مجددا رشد کنند یا نکنند، به عوامل متعددی، از جمله نوع مویی که مجددا رشد پیدا می کند و مهارت فردی که موهای زائد شما را از بین می برد (اپراتور دستگاه لیزر) بستگی دارد.

بسیاری از افرادی که درمان لیزر موهای زائد را انتخاب کرده اند و پس از مدتی مجددا مو در ناحیه درمان رشد کرده است، گزارش می دهند که موهای جدید، نازک تر، کمرنگ تر و به نسبت قبل کمتر قابل رویت است. این بدان علت است که لیزر حتی زمانی که نتواند موهای زائد را از بین ببرد، قادر است به فولیکول مو آسیب برساند.

اگر فولیکول مو آسیب ببیند اما نابود نشود، مو در نهایت مجددا رشد می کند. از بین بردن تک تک فولیکول های مو کار بسیار دشواری است، از اینرو بسیاری از افراد شاهد رشد مجدد مو در ناحیه درمان هستند.

هنگامی که مو رشد مجدد دارد، می توانید دوباره آن را درمان کنید، بنابراین افرادی که می خواهند کل موهای زائد خود را از بین ببرند ممکن است نیاز به جلسات درمان متعددی داشته باشند.

در برخی موارد، ممکن است مو بیش از حد کمرنگ، بیش از حد کوتاه، و یا در برابر درمان مقاوم شود. در این موارد، لیزر موهای زائد دیگر قادر به رفع آن ها نخواهد بود و فرد می تواند برای از بین بردن آن ها از سایر روش های حذف موهای زائد استفاده کند.

ماندگاری لیزر موهای زائد چه مدت طول می کشد؟

بهترین مرکز لیزر
ماندگاری لیزر موهای زائد

تنها زمانی لیزر موهای زائد دائمی تلقی می شود که فولیکول مو به طور کامل نابود شود. هنگامی که فولیکول مو تنها آسیب دیده باشد، موها در نهایت مجددا رشد می کنند.

این که چه مدت زمانی برای رشد مجدد مو لازم است، به چرخه رشد موی منحصر به فرد شما بستگی دارد. برخی از افراد، رشد موی سریع تری نسبت به سایرین دارند. مویی که در فاز استراحت به سر می برد، آهسته تر از مویی که در فاز دیگری قرار دارد، رشد می کند.

در اکثر افراد، رشد موی مجدد طی چند ماه آینده پس از درمان انتظار می رود. پس از آن شما می توانید با شرکت در جلسات درمان بیشتر، رشد آن ها را کم و کمتر کنید.

آیا رنگ پوست یا مو تفاوتی در روند لیزر موهای زائد ایجاد می کند؟

کاندید مناسب برای لیزر
رنگ پوست و مو در لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد در افرادی که دارای پوست روشن با موهای تیره هستند، به بهترین شکل عمل می کند. این بدان علت است که تضاد رنگدانه، مورد هدف قرار گرفتن مو توسط لیزر، نفوذ به داخل فولیکول و تخریب فولیکولی را آسان تر می سازد.

افراد دارای پوست تیره یا موهای روشن، ممکن است به نسبت دیگران به درمان های متعدد تری نیاز داشته باشند و این انتظار نیز می رود که موهای بیشتری در محل درمان رشد پیدا کنند.

در خصوص لیزر موهای زائد بر روی انواع پوست و مو، تکنسین باید بداند چگونه مو را مورد هدف قرار دهد و تنظیمات لیزر مناسب را انتخاب کند. پژوهشی که در سال 2013 منتشر شد، به این نتیجه رسید که لیزرهایی که طول موج های بلند تری تولید می کنند، بر روی پوست های تیره بهتر عمل می کنند.

عوارض جانبی و خطرات لیزر موهای زائد

نتیجه لیزر موهای زائد
عکس قبل و بعد از لیزر موهای زائد

برخی افراد در طول درمان، سوزش، خارش یا درد را تجربه می کنند. به همین دلیل، بسیاری از تکنسین ها، از ژل ها و کرم های بی حس کننده در محل تحت درمان استفاده می کنند. با این حال، ممکن است برخی از افراد در پاسخ به کرم بی حسی، واکنش آلرژیک و یا سوزش پوست نشان دهند.

در لیزر موهای زائد، بروز عوارض جانبی جزئی شایع است و می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تغییر رنگ پوست، به ویژه در افرادی که دارای پوست تیره هستند. این عارضه معمولا موقتی است.
  • قرمزی پوست
  • تاول زدن یا پوسته پوسته شدن پوست

گاهی اوقات تحریکات مرتبط با لیزر موهای زائد می تواند باعث آسیب شود. پوست آسیب دیده نیز بیشتر مستعد ابتلا به عفونت است. اگرچه نادر است، اما عفونت های پوستی می توانند تا جایی گسترش پیدا کنند که به وضعیتی تهدید کننده مبدل شوند.

ارائه یک سابقه پزشکی دقیق و بحث در مورد خطرات و مزایای لیزر موهای زائد می تواند به پزشک تان در تعیین درمان مناسب، کاهش خطرات و عوارض جانبی جدی کمک کند.

پس از انجام لیزر موهای زائد، باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب کنید. نور خورشید می تواند پوست را تحریک کند، و همین امر منجر به افزایش خطر ایجاد تاول و اسکار می شود.

افرادی که دچار درد شدید، تب، پوسته پوسته شدن، تاول و یا سایر علائم آسیب یا عفونت پوستی می شوند، باید فورا به پزشک مراجعه کنند.

هزینه لیزر موهای زائد

تعداد جلسات درمان لیزر موهای زائد در افراد مختلف، متفاوت است و هزینه درمان نیز بر اساس تعداد جلسات تعیین می شود. بنابراین باید با پزشک خود در خصوص تعداد جلسات و هزینه های کلی مشورت کنید.

از آنجایی که لیزر موهای زائد یک درمان زیبایی است، بیمه های درمانی آن را تحت پوشش قرار نداده اند.

هزینه کل لیزر موهای زائد به عوامل متعددی، از جمله فردی که درمان را انجام می دهد نیز بستگی دارد. ارائه دهندگان تخصصی خدمات لیزر، از جمله متخصصین پوست و جراحان پلاستیک ممکن است هزینه بیشتری بر دوش شما متحمل سازند، اما به طور چشمگیری بروز آسیب یا عوارض جانبی را کاهش می دهند.

سایر عوامل موثر بر هزینه عبارتند از:

  • تعداد جلسات درمان مورد نیاز
  • حجم موهای مورد هدف
  • میزان رشد مجدد موها
  • اندازه محل درمان

لیزر موهای زائد در مناطقی که از لحاظ اندازه کوچکتر هستند، مانند پشت لب، هزینه کمتری به نسبت کل پا در بر دارد.

نتیجه گیری

لیزر موهای زائد قادر است به میزان قابل توجهی میزان موی بدن شما را کاهش دهد. در اکثر اوقات، موهای زائد به مرور زمان دوباره رشد می کنند.

حتی زمانی که مو مجددا رشد می کند، موها به طور ملموسی کمتر، نازک تر و کمرنگ تر از قبل خواهند شد. جهت دریافت درک واقعی نسبت به آنچه که از لیزر موهای زائد تان انتظار دارید، یا در مورد اهداف درمانی با پزشک یا متخصص آشنا به مقوله لیزر مشورت کنید.

برخی از انواع پوست و مو، نتایج بهتری به نسبت انواع دیگر ایجاد می کنند. تنها راه کسب اطمینان از این موضوع و این که خطری برای تان نداشته باشد، این است که با پزشک، متخصص پوست یا تکنسین دستگاه لیزر صحبت کنید.

دوست عزیز، امیدواریم این مطلب توانسته باشد ابهامات شما را برطرف سازد. با این حال چنانچه سوالی دارید، لطفا آن را در قسمت نظرات مطرح سازید تا کارشناسان ما در اسرع به آن پاسخ دهند. همچنین می توانید با کلینیک لیزر ما تماس حاصل نمایید.

شاد و سلامت باشید…

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع: لینک پیوند

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments