ماسک های میوه ای مفید برای پوست

ماسک های میوه ای مفید برای پوست
ماسک های میوه ای مفید برای پوست

میوه ها برای سلامت و درخشندگی پوست مزایای زیادی دارند که می توان با استفاده از ترکیبات مختلف ماسک های مفیدی درست کرد. در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • پرتقال و ماست – آب یک پرتقال را بگیرید. چند قاشق از آب پرتقال را با یک قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید. پرتقال از مرکبات است و استفاده از آن باعث طراوت و درخشندگی پوست می شود. این میوه دارای ویژگی لکه بری و روشن کنندگی نیز می باشد و به کاهش لکه های سیاه کمک می کند و باعث پاکسازی پوست می شود. این میوه بافت پوست را بهبود می بخشد و باعث سفت شدن آن می شود. ماست نیز به مرطوب شدن پوست کمک می کند.
  • آووکادو، شیر و عسل – دو قاشق چایخوری عسل را با مقداری آووکادوی له شده ترکیب کنید و یک قاشق چایخوری شیر به آن اضافه کنید. تمام ترکیبات این ماسک برای انواع پوست خشک بسیار مغذی هستند. آووکادو حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و اسیدهای آمینه و فیبر می باشد. به ویژه این ترکیبات دارای ویژگی های ضد پیری هستند و چروک شدن پوست جلوگیری می کنند. روغن آووکادو در مرطوب کننده ها، حالت دهنده ها و مواد شستشوی صورت استفاده می شود و سرشار از ویتامین A می باشد که برای سلامت پوست و مو ضروری است.
  • انار، زردچوبه، لیمو، موز، چوب صندل و گل سرشور – این ماسک برای پوست معمولی بسیار مناسب است. یک دوم قاشق چای خوری آب انار را با کمی موز له شده مخلوط کنید تا ترکیب شکل خمیری به خود بگیرد. سپس به این ترکیب نصف قاشق چایخوری آبلیمو و مقدار کمی زردچوبه اضافه کنید. پس از آن می توانید به این ترکیب گل سرشور و چوب صندل هم اضافه کنید. این ترکیب برای سلامت و درخشندگی پوست بسیار مفید است. انار 3 برابر چای سبز آنتی اکسیدان و ویتامین دارد. این ویژگی ها در کنار ترکیبات دیگر و خاصیت لایه برداری موز باعث باز شدن تمام منافذ پوست می شود. زردچوبه نیز باعث روشن شدن پوست می شود.
  • هلو، گوجه فرنگی و عسل – یک هلو و گوجه فرنگی را با هم له کنید. به این مخلوط کمی عصل اضافه کنید و روی پوست صورت خود قرار دهید. اجازه دهید ماسک به مدت نیم ساعت روی صورت شما بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید. با استفاده طولانی مدت از این ماسک پوست شما با طراوت تر و سفت تر خواهد شد. هلو حاوی مقدار زیادی ویتامین C، پتاسیم و منیزیم می باشد. خواص مرطوب کننده آن در کنار پاکسازی به وسیله گوجه فرنگی، باعث درخشش پوست خواهد شد. عسل نیز باعث تغذیه پوست می شود و از بروز جوش و منافذ جلوگیری می کند.
  • زغال اخته، توت فرنگی و هندوانه – تمام میوه ها را له کرده و به شکل خمیر با هم ترکیب کنید. این ترکیب به دلیل آب زیادی که هر میوه دارد، کمی آبکی خواهد بود. می توانید از جو برای سفت شدن این ترکیب استفاده کنید و سپس آن را به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید. زغال اخته حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد که به جوانسازی پوست کمک می کند. ویتامین C نیز یکی از ترکیبات مهم توت فرنگی است و نقش مهمی در تولید کلاژن دارد. اسید آمینه نیز در قابلیت ارتجاعی شدن پوست نقش مهمی ایفا می کند. هندوانه سرشار از ویتامین های A، B و C می باشد که پوست را هیدراته و درخشنده نگه می دارد. تمام این میوه ها در کنار هم پوست را بازسازی کرده و باعث تازگی و طراوت آن می شوند.

لینک منبع: اینجا را کلیک کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments