لیپو لیزر: وسیله ای برای کاهش واقعی وزن یا کلاهبرداری؟

لیپولیزر232

از آنجایی که اندازه کمر یا دور کمر افراد جامعه گسترش پیدا کرده است، گرایش مردم به کاهش وزن سریع و بدون زحمت روز به روز افزایش یافته است. تغذیه مناسب و ورزش روزانه از عوامل اصلی برای کاهش مناسب وزن است، اما برای بسیاری از افراد نتایجی که از ورزش و رعایت رژیم غذایی بدست می آید، ناامید کننده هستند. در نتیجه، لیپوساکشن سومین گزینه درمانی رایج برای کاهش وزن، رسیدن به تناسب اندام و از بین بردن چربی های دور شکم است. در سال 2010، 203 هزار عمل جراحی لیپوساکشن در آمریکا صورت گرفته است، آماری که نسبت به سال 2009، دو درصد افزایش داشته است. عمل جراحی لیپوساکشن بدوین صورت است که یک لوله فلزی به عنوان لوله مکنده چربی به زیر پوست وارد می شود. جراح زیبایی با جداسازی سلول های چربی به مکش بهتر چربی ها از بدن کمک می کند.

 لیپو لیزر

اما آیا عمل جراحی زیبایی لیپوساکشن به همین راحتی هاست؟ اگرچه عمل جراحی زیبایی لیپوساکشن به یک فرآیند درمانی رایج و یک عمل سرپایی ساده تبدیل شده است، این روش به سادگی و مطمئنی که پزشکان عنوان می کنند، نیست. بیشتر عمل های جراحی لیپوساکشن در محیط بیمارستان انجام نمی شود و در نتیجه عمل تحت نظارت مستقیم پزشک متخصص صورت نمیگیرد. در نتیجه، پیامدهای مورد انتظار و عوارض جانبی لیپوساکشن هیچگاه به طور رسمی گزارش نمیشوند. حقیقت تلخ آن است که از هر 5000 نفر یک نفر از بیماران طی عمل جراحی لیپوساکشن جان خود را از دست می دهد.

علاوه بر این، فرآیند درمان می تواند عوارض جانبی جبران ناپذیری برای بیماران بهمراه بیاورد، مانند عفونت، ایست قلبی، لختگی خون، از دست رفتن مقادیر فراوانی از خون بدن، تجمع مایعات در نقاط مشخصی از بدن، آسیب به بافت های پوستی و اعصاب پوست، سکته مغزی یا تشنج، تورم پوست، آسیب به اندام های اصلی و داخلی بدن و تاول. از سوی دیگر، نتایجی که از عمل جراحی بدست می آید، واقعا ناامیده کننده است، زیرا به سبب آن پوست شل و ناهموار می شود.  در واکنش به این مشکلات، پزشکان زیبایی روش درمانی جدیدی را به عنوان لیپو لیزر معرفی کرده اند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

تایید شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا در سال 2006، لیپو لیزر اثرات تخریبی کمتری داشته و نسبت به فرآیند معمولی لیپوساکشن از استانداردهای بالاتری برخوردار است. لیزر تاریخچه بسیار طولانی در زیباسازی صورت دارد، مانند رفع چین و چروک صورت، کشیدن پوست و جوانسازی پوست، رفع موهای زائد، رفع جای خالکوبی و رفع جای زخم. اما آیا لیپو لیزر واقعا چربی های بدن را از بین می برد؟

چگونگی عملکرد لیپو لیزر

چگونگی عملکرد لیپو لیزر

براساس اظهارات جامعه جراحان زیبایی آمریکا، لیپو لیزر به کمک انرژی و نور لیزر به زیر پوست، چربی های زیرپوستی شکم، باسن و ران را به شکل مایع یا آبگونه در می آورد. به محض آنکه چربیهای زیرپوستی به صورت آبگونه در آمدند، چربی اضافی به کمک لوله بسیار کوچک مکنده بیرون کشیده می شود و در نتیجه به موجب آن بریدگی کمتری بر روی پوست بدن ظاهر میشود. جراحان زیبایی که از این روش استفاده می کنند، بر این باورند که لیپو لیزر همچنین سبب کشیدگی و جوانی پوست نیز میشود.

از آنجایی که لوله مکنده چربی از اندازه و سایز کوچکتری برخوردار است، گاهی اوقات از لیپو لیزر برای رفع چربی های اضافی زیر بغل و گردن نیز استفاده می گردد. در این مورد،  هدف کاهش وزن نیست، بلکه تنها ایجاد تغییری در حجم چربی ها و در مواردی کاهش سایز است. لیپو لیزر مناسب افرادی است که به دنبال پیکر تراشی و رسیدن به تناسب اندام در مدت زمانی کوتاه هستند، چیزی که با رژیم غذایی و ورزش هم به این آسانی ها  بدست نمی آید.

اگرچه برخی از محققان بر این باورند که لیپو لیزر  از نظر اثرات تخریبی هیچ تفاوتی با روش قدیمی لیپوساکشن ندارد، اما برخی پزشکان و جراحان زیبایی اظهار دارند که به علت وجود لیزر، بسیار موثر از نوع قدیمی آن است.

لیزر لیپوساکشن8594

در نهایت، دستگاه چربی کافت لیزر یک نوع عمل جراحی است که خطرات و عوارض ثانوی خود را بهمراه دارد. بسیاری از مطالعات و تحقیقات نشان می دهد که لیپو لیزر ممکن است سبب سوختگی پوست، آسیب به قرنیه چشم، تغییر رنگ پوست، عفونت پوستی، بافت مردگی و آسیب به اعصاب پوست شود. علاوه بر این، از آنجایی که لیپو لیزر به درمان با آرامبخش (داروى مسكن ) نیاز دارد، بي حسي كامل يا نسبي در اثر عمل جراحی نیز خود می تواند عوارضی را بر بیمار بر جای بگذارد. براساس مطالعاتی در سال 2008، تنها 5 بیمار از 537 بیمار دچار عوارض ثانوی لیپو لیزر شدند.

آیا رفع چربی های زیر پوست به صورت دائمی است؟

از آنجایی که لیپو لیزر یک روش جدید و نوظهور است، تاکنون پزشکان و محققان به اطلاعات جامعی مبنی بر اثربخشی یا اثرات تخریبی بلند مدت لیپولیزر دست نیافته اند. در عمل جراحی قدیمی لیپوساکشن، پس از مدتی بیمار دوباره وزن اضافه می کند و چربی در محل هایی که بیمار انتظار آنها را ندارد، دوباره ظاهر می شوند.

هزینه در نظر گرفته شده برای عمل جراحی زیبایی لیپو لیزر بستگی به سایز یا وسعت چربی های تجمه یافته در نقطه ای از بدن، نوع لیزر مورد استفاده و موقعیت جغرافیایی دارد. از انجایی که لیپو لیزر تفاوت فاحشی با روش قدیمی لیپوساکشن دارد، تخمین هزینه آن بسیار دشوار است. از انجایی که دستگاه لیزر یک وسیله هزینه بر با دقت بالاست، مدت زمان بیشتری نیاز است تا چربی ها به طور کامل رفع شوند.

سخنان پایانی درباره لیپولیزر

سخن پایانی:

لیپو لیزر روشی هزینه بر برای کاهش و رفع چربی های زیرپوستی است. اگرچه این روش در مدت زمانی کوتاه عمل می کند، اما به نوبه خود عوارض ثانوی نیز بهمراه دارد. از انجایی که این روش بسیار نوظهور است، تاکنون اطلاعات جامعی مبنی بر میزان اثرات تخریبی و اثربخشی آن در دست نیست. روشن سازی این مطلب که آیا چربی های زیرپوستی دوباره در همان مکان های قبلی بروز پیدا میکنند یا خیر، مسئله ای است که به تحقیقات بیشتر نیاز دارد. اما توجه داشته باشید که در صورت تمایل به انجام عمل جراحی لیپو لیزر، پس از تحقیقات فراوان و گسترده به یک کلینیک زیبایی معتبر مراجعه بفرمایید.

منبع:

http://center4research.org/i-saw-it-on-the-internet

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

برای برقراری تماس با مشاورین و متخصصین کلینیک فوق تخصصی آلومینا به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید.

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments