لیفت پلک

لیفت پلک (بلفاروپلاستی) در مرکز لیزر و خدمات زیبایی برکه

لیفت پلک چیست؟

 

لیفت پلک (که همچنین به نام جراحی پلک یا بلفاروپلاستی نیز نامیده می شود)، باعث کم شدن پف کردگی  پلک پایین می شود  و پوست اضافی از پلک های فوقانی را از بین می برد.

این عمل جراحی معمولا به دلایل زیبایی صورت می گیرد. همچنین یک راه موثر برای بهبود دید در افراد مسن است که پلک های افتاده ی بالاییشان  دید آنها را مختل می کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لیفت پلک گودی و کبودی زیر چشم ، دیگر چین و چروک های صورت را از بین نمی برد. برای تصحیح مواردی از قبیل بالا، لیفت پلک اغلب همراه با روش های دیگر مانند لیزر، تزریق پرکننده یا کشیدن پوست پیشانی انجام می شود.

مرکز لیزر و زیبایی برکه در تهران با کادری مجرب و سابقه ی کاری بالا، خدمات کاملا حرفه ای در زمینه ی لیفت پلک را ارائه می دهد. از اینجا می توانید با مرکز لیزر و زیبایی برکه تماس بگیرید.

 

تغییر پلک ها با افزایش سن

 

با پیر شدن پوست، پوست  به تدریج الاستیسیته (حالت کشسانی) خود را از دست می دهد. کمبود الاستیسیته به اضافه ی کشش مداوم از گرانش سبب ایجاد پوست اضافه روی پلک های فوقانی و پایین می شود.

وجود پوست مفرط(اضافه) روی پلک پایینی باعث ایجاد چین و چروک می شود. در پلک های فوقانی، یک لایه اضافی از پوست می تواند روی مژه ها بیفتد و راه دید را سد کند.

لیفت پلک
لیفت پلک

چربی ای که چشم را از جمجمه بیرون نگه می دارد، نیز می تواند موجب ورم پلک های فوقانی و پایینی ایجاد کند. غشای نازکی که حاوی چربی است، با افزایش سن تضعیف می شود و باعث می شود چربی ها مانند فتق به جلو و روی پلک ها بیایند.

 

لیفت پلک بیشتر مناسب چه کسانی است؟

 

افرادی که بیشترین و بهترین شرایط برای انجام لیفت پلک را دارند، افرادی هستند که در سلامت کامل به سر می برند و انتظارات واقعی از این عمل دارند. سن اکثر آنها 35 سال یا بیشتر است، اما اگر پلک های کیسه ای یا افتادگی پلک در خانواده تان ارثی است، ممکن است بخواهید زودتر عمل جراحی را انجام دهید.

جراحی پلک (لیفت پلک) می تواند ظاهر شما را زیباتر کند و اعتماد به نفستان را بالا ببرد. با این حال، ممکن است الزاما شما را به چهره ی ایده آلتان  نرساند یا ساختار کلی چهره شما تغییر ندهد. قبل از اینکه تصمیم به انجام عمل جراحی داشته باشید، در مورد اهداف خود از این پروسه  کامل فکر کنید و با پزشک  جراح خود مشورت نمایید.

 

آیا نتیجه ی لیفت پلک دائمی خواهد بود؟

 

لیفت پلک بالایی می تواند حداقل پنج تا هفت سال دوام بیاورد. این در حالی است که لیفت پلک پایین به ندرت نیازمند باز تکرار مجدد است. البته که  چشمان شما بعد از این عمل هنوز هم پیر می شوند.

اگر پلهایتان دوباره افتاد یا آویزان شد، انجام لیفت پوست پیشانی به یک لفت پلک دیگر ترجیح داده می شود.

 

چگونه باید خود را برای جراحی آماده کنید

 

پس از انجام عمل جراحی لیفت پلک باید از شخص دیگری بخواهید بیاید و شما را تا منزل برساند همچنین باید از یک نفر بخواهید که در شب  عمل پیش شما بماند.

انتظار این را داشته باشید و برای ماندن در خانه  و نرفتن سر کار، همچنین محدود کردن فعالیت هایتان برای چند روز پس از عمل جراحی لیفت پلک، برنامه ریزی کنید تا پلکتان زودتر بهبود پیدا کند. بعضی از مردم بعد از جراحی دچار خشکی چشم می شوند، اما این رخداد به ندرت بیش از دو هفته طول می کشد. اگر خشکی چشم بیش از دو هفته طول کشید، با پزشک خود تماس بگیرید.

در خانه باید وسایل زیر را آماده و در دسترس داشته باشید:

  • تکه های یخ
  • بسته های یخ (یا می توانید از کیسه های یخچالی پر از یخ، ذرت یخ زده یا نخود استفاده کنید)
  • پد های کوچک گازسوز
  • قطره چشم یا اشک مصنوعی (از پزشک خود بخواهید تا نوع مناسب آن را برای پاسخگویی به نیازهای خاص شما تجویز کند)
  • دستمال و حوله ی دستشویی تمیز
  • داروهای مسکن آزاد (که پزشک به شما توصیه می کند)

به دلیل افزایش خطر خونریزی دارو های  Advil ، Motrin، Naproxen، Aleve و آسپرین نباید استفاده شوند.

 

جراحی پلک چگونه انجام می شود؟

 

اگر هر دو پلک بالا و پایین با هم عمل شوند، این عمل جراحی معمولا دو ساعت طول می کشد. پزشک شما به احتمال زیاد از  دارو های موضعی بیهوشی (تزریق سک مسکن قوی دور چشم) استفاده می کند تا درد را احساس نکنید.

اگر عمل جراحی را در بیمارستان یا در یک مرکز درمانی انجام می دهید، پزشک به احتمال زیاد به شما آرامبخش IV خواهد  داد.

اگر هر چهار پلکتان را جراحی می کنید، جراح احتمالا ابتدا روی پلک هایس بالایی کار خواهد کرد. جراح معمولا در طول خطوط طبيعي پلک ها برش را انجام می دهد. از طریق این برش ها، جراح پوست را از بافت زیرین جدا می کند و چربی و پوست بیش از حد (و در صورت وجود عضلات بی خود) را از بین می برد. سپس، جراح این برش ها را با سوزن های بسیار کوچک بخیه می کند. بخیه در پلکهای های بالا برای سه تا شش روز باقی می ماند. پلک های پایینی ممکن است بسته به روش استفاده شده، نیاز به بخیه نداشته باشند.

جراحی بر روی پلک های پایینی ممکن است با استفاده از یکی از تکنیک های مختلف انجام زیر شود. در یک روش، جراح شما برای برداشتن چربی از داخل پلک پایین تر ، پلک را برش می دهد. این برش قابل مشاهده نیست.  سپس جراح می تواند با استفاده از یک لیزر C02 یا Erbium خطوط خوب را در پوست نرم تر کند.

یکی دیگر از روش های جراحی شامل برش در امتداد مژه است. از طریق این برش، جراح می تواند پوست اضافی، عضلات سست و چربی اضافه را از بین ببرد. جای برش پس از مدت کوتاهی ناپدید می شود.

پس از هرکدام از این عمل ها پزشک ممکن است بازسازی رویه با لیزر را به شما توصیه نماید.

 

بهبود پس از جراحی لیفت پلک چگونه خواهد بود؟

 

پس از جراحی لیفت پلک، روی هر پلک جای بخیه هایی دارید که ممکن است تا یک هفته جایشان باقی بماند. داشتن تورم و گاهی اوقات کبودی چشم تا یک یا دو هفته پس از جراحی رایج و طبیعی است.

مترجم و محقق : ندا ناصری

مراکز درمانی

بیشتر بدانید 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments