لیزر کیو سوئیچ:جدید ترین تکنیک پاک کردن تتو!

مروری بر لیزر کیو سوئیچ

لیزر کیو سوئیچ

این دستگاه برای درمان و از بین بردن لک و کک و مک به وجود آمده از نور خورشید با پراکندگی کم  و خالکوبی و تاتو استفاده میشود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

همان طور که گفته شد برای درمان با این دستگاه باید تعداد لک ها ی روی پوست کم باشد.

این دستگاه برای بانوانی که باردار هستند و کسانی که بیماری های ویروسی دارند و کسانی که در۶ماه گذشته آکوتان استفاده کرده اند به هیچ عنوان توصیه نمیشود.

همان طور که گفته شد این دستگاه بسیار مناسب است برای از بین بردن خالکوبی و تاتو و خال های مادرزاد و کک و مکی که ناشی از نور خورشید به مقدار کم در بدن به وجود آمده است.

بیشتر موارد مصرف این دستگاه در صورت سینه پاها و بازوها می باشد.

روش  کار دستگاه  لیزر   کیو سوئیچ

این دستگاه روش کار و عمل کرد منحصر به فردی دارد .این دستگاه با تابش لیزر و ایجاد گرمای زیاد رنگ دانه های درون پوست را در درون پوست متلاشی و خورد کرده و این رنگ دانه ها توسط سلولهای ریزه خوار و مردارخار جذب شده و دفع می شوند.

پس می توان گفت زمانی که پوست خود را با این دستگاه درمان می کنیم، نیمی از این درمان را خود بدن به صورت طبیعی  انجام می دهد. در نتیجه عوارض و پیامدهای کمتری دارد.

اما لازم به ذکر است که بعدا ز درمان تمام لک ها به رنگ قرمز درمی آیند اما بعد از چند روز محو می شوند.

در نظر داشته باشید که این دستگاه با گرما دادن به پوست کار میکند.

پس به طور طبیعی بیمار هنگام درمان و استفاده از دستگاه احساس گرما بر روی پوست خود میکند.

اما این احساس داغی و گرما با باد سردی که از جانب دستگاه به پوست بیمار میوزد بسیار کم و قابل تحمل میشود.

فقط در درمان تاتو و خالکوبی این گرما بسیار زیاد میشود و باید حتما از بیحس کننده موضعی استفاده شود.

لیزر کیو سوئیچ:

لیزر کیو سوئیچ که نخستین بار از آن  در دهه ی 1960 استفاده شد، در میان متداول ترین و پرکاربردترین انواع لیزر قرار دارد. این روش بیشتر برای درمان زخم های اکنه ای و در مواردی هم به عنوان جراحی زیبایی  به کار می رود. همچنین از این روش در جراحی های چشم، دندانپزشکی، درمان سرطان و انواع مصارف صنعتی استفاده می شود. این فرایند قابلیت انجام بر روی آکنه های فعال را ندارند.

– لیزر کیو سوئیچ چگونه عمل می کند؟

لیزر کیو سوئیچ ترکیب شده از ایتریم سنگ الومینیوم یک کریستال است که  به عنوان یک محیط لیزر برای لیزرهای جامد استفاده شده می شود.این نوع از لیزر یک باریکه ی نور مادون قرمز تولید می کند(با باندهای طول موج 106 میکرومتر).اما این مقدار در سیستم های مختلف با توجه  به میزان پرتوهای نوری متغییر است(532،940،1120،1230،1320 و 1440 میکرومتر)بسیاری از کلینیک های زیبایی از لیزر کیو سوئیچ برای ایجاد لیزرهایی با طول موج  کمتر از 530 میکرومتر استفاده می کنند.

همانند دیگر لیزرهایی که نور مادون قرمز تولید می کنند(مانند روش CO2  )اساس این روش بر پایه ی گرم کردن مولکول های آب در منطقه ی تحت درمان است.زمانیکه از اشعه ی مادون قرمز ضعیف برای  تحریک  و گرم کردن سلول ها و تحرکردن سلول ها  استفاده می شود،آن ها کامل از بین نمی روند. اما اشعه های مادون قرمز قوی بافت های مورد نظر را کاملا از بین می برند. فرایند درمانی لیزر کیو سوئیچ بهترین روش برای لایه برداری پوست و از بین بردن بافت های زخم  برای  رفع زخم های آکنه ای است.

لیزر درمانی Q سوئیچ
لیزر درمانی Q سوئیچ

پرتوهای نوری با طول موج بالا عموما  با نفوذ عمیق تری که  به پوست و بافت های پوستی دارند برای درمان زخم های آکنه ای عمیق بسیار موثرتر از اشعه های مادون قرمز مانند  AGND:Y  عمل می کنند. بسیاری از روش های مورد استفاده برای لیزر پوست،همزمان با انجام فرایند درمان از اسپری های خنک کننده ی اتوماتیک هم استفاده میشود.این اسپری خنک کننده از گرم شدن بیش از حد سطح پوست و آسیب دیدن آن جلوگیری می کند.استفاده ی همزمان از این نوع اسپری در هنگام لیزر درمانی با اشعه ی مادون قرمز در لیزر کیو سوئیچ به متخصصان در درمان بافت های زیرین پوست بدون هیچ گونه آسیبی به سطح آ ن کمک می کند.

لیزر کیو سوئیچ برای درمان آکنه های نو رس و زخم های آکنه ای:

لیزر کیو سوئیچ بهترین روش درمان زخم های آکنه ای است.برای درمان آکنه های نو رس از این روش استفاده نمی شود. مطالعات بالینی بسیاری  پیرامون استفاده از لیزر کیو سوئیچ برای درمان زخم های آکنه ای انجام می شود. در مجموع، مطالعات دانشمندان نشان می دهد که روش کیو سوئیچ می تواند رفع زخم های آکنه ای پوست کمک کند.این نوع از لیزر برای درمان زخم های آکنه ای بسیار متداول تر و موثرتر از روش های co2  و Er:YAG  است.

لیزر Q سوئیچ

لیزر های Q سوئیچ برای درمان لکه های پوستی کاربرد دارند. یکی از روش های عالی هستندکه توسط سازمان  FDA برای رفع لکه های عمیق و سطحی پوست مورد تایید قرار گرفته اند. این دستگاه با استفاده از پرتو های انرژی با قدرت بالا و تنظیمات متفاوت قادر به درمان مشکلات پوستی بسیاری است. این پرتو ها توسط ملانونین پوست جذب می شوند و به ذرات ریز تری تقسیم می شوند و توسط دستگاه لنفاوی بدن دفع می گردند. البته این روش در جوانسازی، رفع منافذ و خطوط پوست نیز کاربرد دارد.

سوال:

اختلالات رنگدانه های پوستی و یا تغییر رنگ پوست پس از لیزر کیو سوئیچ چگونه است؟

بیمار:

من لکه ای بر روی پوستم دارم، که در اثر نور شدید خورشید بر روی گونه ام ایجاد شده است.  دو بار است که با استفاده از لیزر Q سوئیچ به درمان پرداخته ام. هر جلسه 3 ماه با جلسه ی بعدی تفاوت زمانی داشت. پس از حدود 4 ماه، لکه ای صورتی – قهوه ای روی پوستم نمایان شد. حالا چه باید بکنم؟ من آسیایی هستم و رنگ پوستی میانه دارم، از اینکه دوباره برای درمان بروم وحشت دارم. شاید لکه ای بزرگتر بر روی پوستم ایجاد شود. لطفا پاسخم را بدهید.

پاسخ متخصصین:

دکتر پارکر ای. ولارگو
دکتر پارکر ای. ولارگو

دکتر پارکر ای. ولارگو در این رابطه می گوید: ” شما باید با پزشک خود در این باره صحبت کنید و از او بخواهید تا چاره ای بیاندیشد. این حالت برای افرادی با تن پوستی شما نادر است ولی با محصولی به نام هیدروکوئینون قابل درمان است. من بیماران زیادی با شرایط شما را درمان نمودم، امیدوارم شما نیز مانند آنان بهبود یابید.”

دکتر هاردیک سونی
دکتر هاردیک سونی

دکتر هاردیک سونی می گوید: ” تیره گی پوست و اختلالات رنگی پوست معمولا همیشگی نیستند. و پس از مدتی خود به خود رفع می گردند. خطرات و عوارض جانبی استفاده از لیزر Q سوئیچ تغییر رنگ پوست و ایجاد جای زخم است. اثرات جانبی دائمی در این روش بسیار نادر هستند. این حالت در اثر پاسخ پوست به تولید شدید ملانونین است. بدن شما شروع به ساخت مجدد هومئوستسیس می کند و اثرات پیگمنتاسیون و لکه ی ایجاد شده، رفع می گردند. من به شما توصیه می کنم تا جای ممکن از ایستادن در نور خورشید خودداری نمایید، چرا که ممکن است مناطق لکه دار تیره تر شوند.”

چه نتایجی در پایان لیزر Q سوئیچ می توان انتظار داشت؟

  • 70 تا 90 درصد روشن شدن پیگمنت ها ی پوستی
  • موفقیت بالا در درمان جای آکنه
  • جلوگیری و درمان جوش ها و آکنه ها
  • مشکلات کمتر در روز های آینده
  • کنترل بهتر و بیشتر چربی های پوستی
  • پوستی نرم تر و روشن تر
  • رفع تاتو به طور کامل ( با توجه به رنگ به کار رفته)

آیا لیزر کیو سویج ایمن است؟

لیزر درمانی Q سوئیچ ، لیزری عالی ست و به جلسات کمتری برای رسیدن به هدف نهایی نیاز دارد. این روش، عوارض جانبی را به حداقل می رساند و سبب نازک شدن پوست نیز نمی شود.

لیزر درمانی Q سوئیچ
لیزر درمانی Q سوئیچ

آیا درمان با لیزر Q سوئیچ دردناک است؟

لیزر در این درمان حسی مانند اشعه های ریز و گرم به سطح پوست بوده و بسیار قابل تحمل نیز است.

آیا لیزر Q سوئیچ  دوره ی نقاهت طولانی دارد؟

بهترین قسمت درمان با لیزر Q سویچ، نداشتن دوره ی نقاهت است. حدود 15 دقیقه پس از درمان قسمت های قرمز رنگی بر رو پوست ظاهر می شوند. شما پس از لیزر می توانید آرایش کنید و به سرکار باز گردید.

دیگر لیزر ها چه تفاوتی با این روش دارند؟

یکی از لیزر های سریع و کوتاه مدت، لیزر نو- فریل است. تفاوت اصلی این روش با لیزر Q سویچ شامل:

  • نو-فریل ها برای هر کسی قابل استفاده هستند و تنظیمات انرژی در این روش مختص کار و موردی خاص نمی شود.
  • نو- فریل ها به دلیل سرعت بیشتر در جلسات درمانی در بین مردم محبوب تر شده اند.

مزایای لیزر Q سوئیچ در مقایسه با لیزر نو- فریلز چیست؟

نتایج عالی دارد: به دلیل تنظیمات متفاوت برای مصارف مختلف این لیزر نسبت به سایر روش ها برتری بیشتری دارد.

ایمن است: همه چیز در تعادل انجام می شود. برای دستیابی به نتایج یکسان با لیزر Q سویچ، لیزر فریلز به دلیل تعداد زیاد جلسات درمانی روی میاورد در نتیجه عوارض جانبی بیشتری را در پی دارد. این عوارض جانبی شامل تیره شدن و یا روشن شدن رنگ پوست می شود.

وقت بیمار را تلف نمی کند: لیزر Q سوئیچ حدود 12 تا 15 دقیقه هر 3 تا 4 هفته یکبار انجام می شود. اما لیزر نو – فریلز 1 تا2 دقیقه طول می کشد، و هفته ای 3 تا 7 بار انجام می شود.

مقرون به صرفه است: این لیزر با توجه به وسعت سطح درمان، در حدود 130 دلار تا 160 دلار است. نو – فریلز ها در حدود جلسه ای 30 دلار است، شاید در یک نگاه ارزانتر به نظر آید، اما در حقیقت و در مجموع جلسات گرانتر می شود.

لیزر کیو سوئیچ و مراقبت های پس از آن

لیزر کیو سوئیچ به دلیل قدرت و توان بالایی که دارد، حتما قبل از اعمال بر پوست، باید توسط متخصص تایید گردد. خصوصا زمانی که منطقه ای از پوست مورد نظر باشد، برای اجتناب از درمان اشتباه ضایعات پوستی، مانند؛ ملانوما بسیار واجب است که فرد تست شود.

  • بیمار باید حتما از محافظ های چشمی که مانند عینک هستند در جلسه ی درمان استفاده نماید.
  • درمان به این صورت است که قسمتی مانند دسته و یا دست را بر روی پوست قرار می دهند و لیزر را فعال می کنند. اکثر بیماران حالت این لیزر را به کشی که به صورت اصابت نماید، توصیف نموده اند.
  • پزشکان معمولا از بی حسی های موضعی برای رفع ناراحتی های ناشی از لیزر کیو سوئیچ استفاده می کنند. البته این کار ضرورت ندارد.
  • در طی لیزر برای رفع موهای زائد از خنک کننده هایی استفاده می شود. برخی از لیزر ها با دستگاه های خنک کننده همراه هستند.
  • بلافاصله پس از درمان با این لیزر، از کمپرس یخ برای کاهش ناراحتی و آرام شدن ناحیه ی درمان شده، می توان استفاده نمود.
  • بیمار در ماه ها و روز هایی که در پیش دارد، باید مراقبت های لازم را از پوست خود به عمل آورد. همچنین از اسکراب و لایه برداری پوست به شدت اجتناب کند.
  • منطقه ی درمان شده خیلی راحت با یک بانداژ محافظت می شود.
  • در زمان بهبودی بیمار باید از قرار گرفتن در نور شدید خورشید اجتناب کند تا خطر تغییر رنگ بر پوست را به حداقل برساند.
لیزر Q سوئیچ
لیزر Q سوئیچ

آیا لیزر کیو سوئیچ عوارضی دارد؟

اثرات جانبی این روش خیلی زیاد نیستند و شامل:

  • احساس درد در ناحیه ی درحال درمان ( که با کولر هایی و یا با بی حسی های موضعی به راحتی قابل درمان هستند.)
  • قرمزی و تورم، و خارش در قسمت درمان شده مشاهده می شود و تا چند روز پس از لیزر درمانی ادامه خواهد داشت.
  • پیگمنت ها و یا رنگدانه های پوست گاهی پرتو های لیزر را به مقدار بالایی جذب می کنند و موجب بروز تاول هایی در سطح پوست می شوند.
  • حتی گاهی سبب ایجاد اختلالات رنگدانه ای و رنگی پوست نیز می شود.( ملانوسیت ها آسیب می بینند و سبب روشن شدن و یا تیره شدن پوست می شوند). به طور کلی، لیزر هایی که مصارف زیبایی دارند، بیشتر موجب روشن شدن پوست می شوند.
  • اثرات کبودی پس از لیزر درمانی برای 10% از بیماران اتفاق می افتد که خیلی جدی نیست، و به خودی خود رفع می شود.
  • عفونت های باکتریایی نیز از دیگر مشکلات است که با تجویز آنتی بیوتیک توسط پزشک این مشکل مرتفع می گردد.

به چند جلسه برای درمان با روش لیزر کیو سوئیچ نیاز است؟

با توجه به مورد کاربردی این روش جلسات نیز متفاوت خواهند بود، برای مثال؛

  • ضایعات وریدی – برای رفع منطقه کوچک تر از 1 تا 3 جلسه و اما برای مناطق وسیعتر و ورید های عنکبوتی جلسات بیشتری لازم است.
  • رفع مو های زائد – دو تا 6 درمان هر 4 تا 6 هفته یک بار. بیمارانی که رنگ پوست تیره تری دارند به جلسات درمانی بیشتری نیازمند هستند.
  • رفع تاتو – رنگ تاتو و عمق پیگمنت ها بر تعداد جلسات درمان اثر دارد. حدود 5 تا 20 جلسه درمان هر 7 هفته یکبار لازم است.
  • قارچ ناخن – در مجموع، بیماران باید 4 جلسه ی درمانی هر ماه یکبار داشته باشند.
  • لیزر Q سوئیچ چیست؟

    لیزر Q سوئیچ

    این لیزر در موارد بسیاری کاربرد دارد: این لیزر با طول موج خاص و ویژه ای که دارد (1064 نانومتر) سبب می شود تا با تابش این لیزر به پوست، ضایعات آن مانند کک و مک ها، لکه هایی افزایش سن ، و…انرژی این پرتو ها را جذب کنند و از بین بروند.

    انرژی این پرتو ها توسط دستگاه قابل تنظیم است و برای مصارف خاص می توان تنظیمات متفاوتی استفاده نمود.

    لیزر Q سوئیچ چه کاربرد هایی دارد؟

    این لیزر برای رفع اختلالاتی مانند:
    • اختلالات رنگ دانه ای پوست ( مانند کک و مک ها، لکه هایی با نور خورشید ایجاد می شوند، لکه هایی که در اثر افزایش سن بوجود میآیند، لکه های قهوه ای، ماه گرفتگی مادرزادی)
    • آثار و رد آکنه ها
    • پوست هایی با آسیب دیدگی بالا در اثر نور خورشید
    • جوانسازی پوست
    • جوش ها و آکنه ها
    • رفع تاتو ها
    لیزر Q سوئیچ
    لیزر Q سوئیچ

    لیزر Q سوئیچ چگونه عمل می کند؟

    • رفع اختلالات رنگی پوست – پرتوهای لیزر معمولا توسط پیگمنت ها و رنگ های قهوه ای و خاکستری پوست جذب می شود. این پیگمنت ها به اندازه های کوچکتری تقسیم می شوند و با کمک پوست و مواد بدن در گذر زمان رفع می شوند.
    • آثار آکنه – آثار آکنه موجب بروز درد هایی در ناحیه ای از پوست شده و با قرمزی و درد و التهاب همراه است.
    • پوست های آفتاب سوخته – پوست به طور معمول از تعدادی پیگمنت های رنگی تشکیل شده است و افرادی که پوست تیره تری دارند، پیگمنت های رنگی بیشتری در پوست دارند. حال تصور کنید افرادی را که همیشه در حال حمام آفتاب گرفتن و برنزه کردن پوست خود هستن، این افراد به پوست خود آسیب می زنند و پیگمنت های پوستی را دچار سوختگی کرده و به رنگ تیره تری در می آورند. با استفاده از این لیزر می توان پوست را دوباره احیا نمود.
    • جوانسازی پوست با لیزر – لیزر با کمک انرژی خود قادر به رفع آلودگی ها، پوست مرده، چربی پوست و موهای سطح پوست صورت است. به شما توصیه می کنیم که از این روش سریع، موثر و چند منظوره برای صورت خود استفاده نمایید.
    • آکنه ها و جوش های پوستی – این لیزر همچنین سبب نابودی باکتری P آکنه می شود، زیرا باعث ایجاد آکنه و جوش می شود. به طور همزمان این روش در کوچک و خشک نمودن غدد پرکار چربی در پوست شده و موجب تنظیم چربی پوست می گردد. با روش کیو سوئیچ نگرانی های موجود در مورد ایجاد آکنه ها به حداقل می رسند.
    • پاک کردن تاتو – جوهر های موجود در تاتو پیگمنت های رنگی خارجی ( از خارج وارد شده) به پوست هستند. در این وضعیت، لیزر طبق معمول همیشه به پاکسازی پوست از هر لکی می پردازد.
    • لنفوم پوستی

      گاهی رنگ های قرمز به کار رفته در تاتو بسیار سمی هستند و در دو نوع سمی و سرطان زا ممکن است عمل کنند.( برای مثال با نام نیترو انیلین). این مواد گاهی توده هایی در درون بدن ایجاد می کنند . نگرانی ابراز شده در این رابطه این است که لیزر ممکن است سبب تحریک لنفوسیت ها و یا سلول های دندریتیک در پوست شود و لنفوم پوستی ایجاد کند.

      مقاومت

      پیگمنت ها و رنگدانه های مختلف نیاز به لیزر با  طول موج های متفاوتی نیز دارد.  برخی از تاتو ها تنها از یک رنگ و برخی دیگر رنگارنگ هستند. در این حالت می توان تاتو های تک رنگ را با یک طول موج از پر تو پاک نمود اما طول موج های متفاوتی برای پاک نمودن رنگ قرمز، آبی، رنگ های فانتزی و غیره باید استفاده کرد و پاک کردن تاتو با لیزر Q سوئیچ در یک جلسه امکان پذیر نیست و باید در جلسات متفاوت و متعدد در یک یا سه ماه به حذف آن اقدام نمود. از پاک نمودن لیزر در یک جلسه جدا خود داری نمایید، چرا که سبب ایجاد حساسیت، زخم، کهیر و ….. می شود.

      لیزر Q سوئیچ
      لیزر Q سوئیچ

      گزینه های دیگر برای حذف تاتو

      با استفاده از شبیه ساز رایانه ای  نشان داده شد که لیزر تاتو به منظور حذف ان از سطح پوست، فوتوآکوستیک محسوب می شود. در این روش پالس ها کوتاه تر و سریعتر هستند و به اندازه ی لیزر های قوی انرژی را به پوست و رنگدانه ها منتقل می کنند. امید به آن است که این لیزرها با افزایش عمل فاگوسیتوز و یا ایجاد تغییراتی در لایه ی اپیدرم به رفع خالکوبی ها و تاتو ها در مدت زمان و جلسات کمتر  با پاک کنندگی بالا تر، خسارات ناخواسته ی کمتر و نتایج بیشتر برای مصارف زیبایی برسند.

      کرم های ایمیکوئیمود%Imiquimod ) 5 )درصد و تر تینوئین در رابطه با لیزر درمانی برای حذف و پاک کردن تاتو مورد مطالعه قرار گرفته شد. در طی آزمایشی که بر روی یک حیوان انجام شد، قسمتی از پوست حیوان تاتو شد و پس از با استفاده از لیزر Q سوئیچ پاک شد، پاک کننندگی لیزر بسیار قابل تحسین بود، اما اثراتی مانند التهابات شدید و فیبروز در محل مشاهد ه گشت. هنگامی که این لیزر بر پوست انسان اعمال شد مقداری از کرم ایمیکوئیمود(Imiquimod ) نیز بر پوست مالیده شد مشکلات را تا حدی بر طرف نمود.

      رنگ دانه های مختلف تاتو قدرت جذب طول موج های لیزر را در سطوح مختلفی دارند. در حال حاضر لیزر Q سوئیچ یکی از بهترین روش ها در حذف تاتو های پوستی است.

    • لیزر رولیت (Revlite )

      لیزر رولیت (Revlite )

      لیزر رولیت (Revlite ) چیست؟

      این لیزر نسل جدید لیزر های Q سوئیچ است، که از مشخصات و ویژگی های بسیاری بر خوردار است. مانند:

      • چند منظوره بودن
      • طول موج های متفاوت
      • لیزری پزشکی – زیبایی

      قدرت و تطبیق پذیری این دستگاه لیزر، برای طیف گسترده ای از انواع پوست وجود دارد. لیزر رولیت (Revlite ) با استفاده از شاتری با سرعت بسیار بالا پالس های عریض در نانو ثانیه تولید می کند. در طی درمان پوست گرمای شدیدی ایجاد نمی کند و به همین دلیل ایمنی را تا حد زیادی بالا می برد. این دستگاه با بهره گیری از ویژگی های پالس های تکنولوژی فوتو – آکوستیک ، از پرتو های ظریف و عریضی بهره می برد که دارای انرژی بسیار است، بنابراین به را حتی در سطوح وسیعتری می توان از آن استفاده نمود. قدرت و سرعت لیزر رولیت (Revlite ) به پوست زیبایی و جوانی بیشتری می دهد. این لیزر در رفع برخی از مشکلات پوستی و افزایش ظاهری زیبا و جوان به افراد کمک میکند، مانند؛

      لیزر رولیت (Revlite )
      لیزر رولیت (Revlite )
      • کاهش خطوط و چین و چروک های صورت
      • افزایش بافتی صافتر و زیبا تر
      • کاهش اندازه ی منافذ پوست
      • افزایش سفتی و جوانی پوست
      • رفع کک و مک
      • رفع خال اسپیلیوس
      • خال اوتا
      • ضایعات رنگی روی پوست
      • لکه های افزایش سن
      • لکه های خورشیدی
      • حذف تاتو

      لیزر رولیت (Revilte) چگونه عمل می کند؟

      لیزر سوئیچ Q برای حذف لکه های قهوه ای ناخواسته، کک و مک خورشید یا تاتو استفاده می شود. انرژیی پالس های لیزر، یک میلیاردم ثانیه است، به راحتی رنگ دانه های پوستی را در هم می شکسته و متلاشی می کند. در نتیجه این مواد به راحتی توسط سیستم دفاعی بدن حذف می شود.

      انرژی لیزر مانند نقطه های بسیار ریز و داغی بر سطح پوست احساس می شود. ناراحتی های ناشی از گرمای لیزر توسط سرمای مستقیم دستگاه کولر زیمر در طی درمان ضایعات پوستی، کاهش می یابد.

      لیزر رولیت (Revilte) برای درمان ضایعات رنگی در اپیدرم ( لا یه ی بالایی پوست) ، با طول موج 532 نانومتر و برای رفع ضایعات رنگی عمیقتر معمولا با طول موج 1064 نانومتر استفاده می شود.

      ایمنی دستگاه لیزر رولیت (Revilte) و عوارض جانبی آن چگونه است؟

      • درد و قرمزی – در موارد نادر، درد و قرمزی ممکن است رخ دهد.
      • تورم – که امری رایج است، به خصوص پس از درمان بر روی گونه ها و پیشانی این اتفاق بیشتر می افتد. التهاب معمولا در عرض چند روز فروكش می کند. همچنین از کمپرس یخ پس از درمان استفاده شود برای کم کردن تورم، و سایر درمان ها در خانه ممکن است مفید باشد. در دو شب اول توصیه می شود تا برای عملکرد بهتر لیزر بر پوست، به صورت نشسته باشید.
      • درد – ممکن است درد در طی عمل بو جود آید. این به طور قابل توجهی با استفاده از کرم بی حس کننده موضعی قبل از لیزر کاهش می یابد.
      • از دست دادن رنگدانه – در اکثر بیمارانی که لکه های قهوه ای بر صورت دارند، ناحیه ای که تحت درمان قرار می گیرد برای مدتی رنگ خود را از دست می دهد. البته این وضعیت به مرور زمان محو می شود، حدود 2 تا 4 هفته پس از لیزر این مشکل حل خواهد شد. البته خطر دائمی شدن این لکه های نیز وجود دارد که بسیار کم است.
      • تیره گی در پوست – خطر افزایش رنگدانه های پوستی در مرحله ی درمان برای بیماران که در حال بهبود هستند، وجود دارد. پس از این اتفاق، در طی چند ماه حذف می شوند و ممکن است در دوره ی زمانی از کرم های سفید کننده استفاده شود. در برخی از موارد دیده شده که این لکه ها به طور دائم باقی مانده اند.
      • زخم – ایجاد اسکار و زخم بسیار نادر است، اما غیر ممکن نیز نیست. ممکن است ضایعات پوستی با یک جلسه درمان نشوند و به جلسات درمانی بیشتری نیاز باشد.
      • مقالات بعدی مارا در این زمینه دنبال کنید .

لینک منبع

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید