لیزر های خانگی آی پی ال و رفع موهای زائد (2)

ای پی ال

ای پی ال یکی از روش های رفع موهای زائد است که بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفته است و امروزه کیت های خانکی ان هم به بازار امده اند .

در این پست میخواهیم عوارض جانبی ناشی از  به کار گیری این دستگاهها را بررسی کنیم و در نهایت به نتیجه ای قابل قبول دست یابیم :

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

عوارض جانبی لیزر های ای پی ال بروی پوست

مطالعات زیادی در خصوص عوارض جانبی ناشی از مصرف این دستگاهها وجود دارد و به نظر میرسد که نتیجه بدست امده در هر مطالعه توسط دیگری تایید میشود .

احتمال بروز  ناراحتی خفیف ،قرمزی موقتی  و در بعضی موارد التهاب پوستی وجود دارد ولی استفاده از این دستگاه ایمن است .به نتایج بدست امده از این مطالعات توجه کنید :

  • دستگاه ای پی ال با انرژی پایین  و نور های پالسی  ایمن بوده و میتواند به خوبی  موهای زائد افرادی با انواع پوست ها را کاهش دهد .
  • مراجعینی که  از ای پی ال برای رفع موهای زائد خود استفاده کرده بودند،گزارش کردند که  شدت درد در مقیاس بین 0 تا 10، 1.5 بوده  است .تعدادی از انها هم به قرمزی سطحی پوست پس از جلسه درمانی دچار شدند ولی در هیچ یک از مراجعین و موارد گزارش شده ، قرمزی سطحی ،تاول ، پوسته پوسته شدن و تغییرات بافتی  و رنگدانه ای پایدار مشاهده نشد .
  • در سال 2014 مشخص شد که قرمزی سطحی پوست و  درد ناشی از درمان ارتباط مستقیمی با  رنگدانه های پوستی دارند  و این یعنی هرچه رنگ پوست تیره تر باشد ،احتمال بروز این موارد بیشتر خواهد شد
  • هیچ مطالعه ای عوارض جانبی بلند مدت و جدی ناشی از مصرف ای پی ال را نشان نمیدهد .بنابراین میتوان نتیجه گرفت که این  دستگاه ایمن است

هیچ تضمینی وجود ندارد 

نمیتوان نتایج حاصل از به کار گیری ای پی ال برای رفع موهای زائد را تضمین کرد حتی اگر شما کاندید ایده الی باشید و هنوز این احتمال وجود دارد که شما نتیجه ی خوبی نگیرید  و یا نتیجه بدست امده به میزان مورد انتظار مناسب نباشد .هنوز دلیل عدم اثر بخشی ای پی ال برای تعدادی از کاندیدای مناسب مشخص نیست.

البته همان طور که میدانید این وضعیت برای تمام لیزر ها حتی انواع حرفه ای وجود دارد و مختص ای پی ال نیست .

همچنین در صورتی که رنگ پوست شما مطابق با  شماره 5 مقیاس فیتزپاتریک  و یا تیره تر باشد ،ای پی ال گزینه مناسبی برای تان نخواهد بود .

در صورتی که در این دسته قرار می گیرید ،بهتر است سراغ لیزر موهای زائد و به خصوص ان دی یاگ بروید که گزینه ایده الی برای شماست .

نتیجه گیری 

سوظن های زیادی در خصوص دستگاههای خانگی ای پی ال وجود دارد ولی مطالعات انجام شده  نشان میدهند که انها ایمن و گاهی موثر در رفع موهای زائد هستند .

اابته دستگاههای خانگی انرژی کمتری دارند و نمیتوانند به میزان دستگاههای حرفه ای نیاز های شما را براورده سازند ولی  میتواند انتخابی ایده ال برای انهایی باشد که  میخواهند در خانه و به راحتی موهای خود را رفع کنند ولی از لحاظ هزینه این دستگاهها ممکن است از نهایتا برای فرد گران تمام شوند چون کارتریج این لیزرها مصرفی است و مرتب نیاز است که کارتریج این لیزرها تعویض شود.البته این دستگاهها از لحاظ هزینه در کشورهایی مثل آمریکا که هزینه لیزر های کلینیکی برای کل بدن بیش از 1500 تا 2000 دلار است انتخاب نسبتا ارزان تری هستند ولی در کشور ما با توجه به قیمت پایین لیزرهای کلینیکی و اثر بخشی بسیار بیشتر لیزرهای کلینیکی نسبن به لیزرهای خانگی، به نظر میرسد لیزرهای خانگی گزینه های مناسبی نباشند.

[divider]

نگارنده :فرحناز آل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

چرا مرکز لیزر موهایم را از اینجا  انتخاب کنم؟

2 عامل اصلی تعیین کننده موفقیت لیزر درمانی است : مهارت متخصص و دستگاه مورد استفاده.

در مطب های تخصصی معرفی شده از طرف این سایت از متخصصین به رسمیت شناخته شده و آموزش دیده در استفاده از تکنولوژی لیزر استفاده می شود. سطح مهارت این افراد بسیار بالا و دارای مدارج علمی شایان توجه ایی هستند که باعث اعتماد مراجعین به آنها می شود.

در شعبه های مختلف این مرکز از دستگاه های به روز و متفاوت استفاده می شود که شانس انتخاب “گزینه مناسب” را به مراجعین می دهد تا بهترین نتیجه را داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

لیزر موهای زائد

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

5 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
نازنین
نازنین
7 years ago

باسلام.بنده اولین جلسه لیزر بدن رو درآلومینا با دستگاه الکس انجام دادم .حالا بعد از گذشت 7هفته موی قابل توجهی در بدنم رشد نکرده.بنده باید در همین زمان جلسه دوم رو انجام بدم یااینکه منتظر باشم تا موها رشد کرده و دوباره دربیایند؟باتشکر

گروه پژوهشی پوست و لیزر مو
Admin
پاسخ به  نازنین

بهتر است جلسه دوم و سوم را طبق برنامه انجام دهید

رها
رها
7 years ago

دستگاههای لیزر خانگی تقریبا هییییچ تاثیری ندارن پولتونو دور نریزین
از تجربه شخصی خودم میگم که پولمو دور ریختم برای خرید یکی از این دستگاههای مسخره

مهسا
مهسا
6 years ago

سلام.من میخام پوست صورتم روشن بشه،شما کدوم روشو معرفی میکنید..ک خطر و عوارض کمتری داشته باشه