حذف موهای زائد برای پوست های تیره در مرکز لیزر برکه

کدام یک از لیزر موهای زائد برای شما مناسب تر است؟

کدام یک از لیزر موهای زائد برای شما مناسب تر است؟

لیزر موهای زائد

کاندلا، یاگ، لایت شیر، سوپرانو. این ها تنها تعدادی از اسامی برند های مختلف لیزر موهای زائد است که احتمالا در وبسایت های مختلف دیده یا از دوستان و آشنایان شنیده اید. شرکت های سازنده، اغلب نام برند خود را از تکنولوژی به کار رفته در محصول وام می گیرند. اما متمایز کردن هر یک از این لیزر ها بر اساس تفاوت های شان قدری دشوار است. شاید به همین دلیل است که نمی توان متوجه شد که کدام لیزر موهای زائد بهتر عمل می کند و کدام یک برای مان مناسب تر است و با نوع پوست مان سازگاری دارد.

اما ما در این مطلب، 4 دستگاه لیزر موهای زائد رایج را به اختصار توضیح داده ایم و جوانب مثبت و منفی هر یک را به طور جداگانه ای قید کرده ایم. همچنین مشخص کرده ایم که کدام لیزر موهای زائد برای شما مناسب تر است. این مطلب می تواند در تصمیم گیری آگاهانه تر به شما کمک کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

[toggle title=”لیزر اندیاگ، مناسب برای پوست های تیره” state=”open” ]

لیزر اندیاگ

روش کار: هنگامی که صحبت از لیزر موهای زائد در افراد تیره پوست به میان می آید، لیزر اندیاگ، ارحج ترین دستگاه به شمار می رود. زیرا این دستگاه جذب ملانین ضعیف تری دارد. ملانین به رنگ دانه های تیره موجود در پوست و مو اشاره دارد و برخی از دستگاه های لیزر موهای زائد قادر به تشخیص ملانین مو و ملانین پوست های تیره نمی باشند. این بدان معنا است که می توانند به پوست آسیب برسانند. اما لیزر اندیاگ برای پوست های تیره بسیار امن و بی خطر است؛ چرا که طول موج های بلند آن از ملانین موجود در اپیدرم (لایه بیرونی پوست) عبور کرده و فقط به داخل ملانین مو نفوذ می کند. به همین دلیل برای افرادی که پوست تیره ای دارند مناسب می باشد. مانند سایر دستگاه های لیزر موهای زائد، اندیاگ نیز اثر بخشی بسیار خوبی در موهای سفید و نازک ندارد.

مزایا: لیزر اندیاگ به نسبت سایر دستگاه های لیزر موهای زائد از طول موج های طولانی تری برخوردار است و بدین معنا است که علاوه بر بی خطر بودن برای پوست های تیره، به طور بالقوه تری مو را در پاپیلا (قسمت پایین پیاز مو) از بین می برد.

معایب: از آن جایی که لیزر اندیاگ، ملانین کمتری جذب می کند، جهت حصول نتایج مطلوب به شرکت در جلسات بیشتری نیاز دارد. درمان با لیزر اندیاگ می تواند کمی دردناک تر باشد و ضمنا اثر بخشی کمی روی موهای نازک دارد.

اسامی تجاری رایج: Cutera CoolGlide, Cynosure Elite, Candela GentleYAG [/toggle]

[toggle title=”لیزر الکساندرایت، مناسب برای پوست های گندمی” state=”open” ]

لیزر الکساندرایت

روش کار: این لیزر دارای طول موجی طولانی تر از برخی از رقبای خود (البته به غیر از لیزر اندیاگ) می باشد و این بدان معنا است که در طیف گسترده ای از تون های پوستی، از جمله گندمی، قابل استفاده است.

مزایا: شاید مهم ترین مزیت لیزر الکساندرایت، اندازه مضائف نقاط و میزان تکرار آن باشد. بدین ترتیب، اکساندرایت می تواند مناطق بزرگی از پوست را سریع تر درمان کند. به همین دلیل است که لیزر الکساندرایت، یکی از سریع ترین دستگاه های لیزر موهای زائد محسوب می شود.

معایب: این دستگاه با وجود طول موج بلندی که دارد، جذب ملانین بالایی دارد. بنا بر این، احتمال سوختگی و تغییر رنگ در هر نوع پوستی (به غیر از پوست های بسیار روشن) وجود دارد.

اسامی تجاری رایج: Candela GentleLase, Cynosure Apogee, EpiTouch Plus [/toggle]

[toggle title=”لیزر دایود، مناسب برای پوست های روشن تا متوسط” state=”open” ]

لیزر دایود

روش کار: دایود، یکی از جدید ترین و رایج ترین دستگاه های لیزر موهای زائد محسوب می شود که جهت پوست های بسیار روشن تا متوسط طراحی شده است.

مزایا: در لیزر دایود، هر دو طول موج کوتاه و بلند تعبیه شده است. به همین دلیل، عملکردش هم در جذب ملانین مناسب است و هم نفوذ عمقی به داخل فولیکول های مو دارد. هر چه طول موج لیزر بیشتر باشد، خطر آسیب به پوست کاهش می یابد.

معایب: اشکال عمده لیزر دایود، نوپا بودنش است؛ چرا که هنوز اطلاعات چندانی در خصوص ارزیابی نتایج آن در بلند مدت وجود ندارد.

اسامی تجاری رایج: LightSheer, SLP 1000, LaserLite, SopranoXL [/toggle]

[toggle title=”لیزر روبی، مناسب برای پوست های بسیار روشن و رنگ پریده” state=”open” ]

لیزر روبی

روش کار: یکی از قدیمی ترین دستگاه های لیزر موهای زائد، روبی است که دارای بالاترین میزان جذب ملانین نسبت به سایر دستگاه های لیزر موجود در بازار است و همین موضوع، آن را به مناسب ترین لیزر برای پوست ها و موهای بسیار روشن تبدیل کرده است.

مزایا: لیزر روبی حتی بر روی موهای بسیار نازک و کرکی شکل هم موثر است.

معایب: از آنجا که لیزر روبی، جذب بالایی در ملانین دارد، احتمال تغییر رنگ در پوست وجود دارد. به همین دلیل، از این دستگاه تنها جهت لیزر موهای زائد بسیار روشن استفاده می شود.

اسامی تجاری رایج: Palomar E2000, RubyStar [/toggle]

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.groupon.com/articles/which-hair-removal-laser-is-best-for-you” ]لینک مطلب[/button]

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments