لیزر موهای زائد چه تاثیری بر تتوها خواهد داشت؟

لیزر و تتو

گرچه لیزر موهای زائد پیشرفت زیادی داشته است، اما استفاده از لیزر بر روی قسمت هایی که دارای تتو هستند، بطور کلی توصیه نمی شود.

 لیزر موهای زائد در تمام قسمت های بدن قابل استفاده می باشد، اما نباید نزدیک قسمت هایی که تتو شده اند مورد استفاده قرار بگیرد. برای درک تاثیر منفی لیزر بر روی قسمت های تتو شده، باید به چگونگی عملکرد لیزر دقت داشته باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لیزر موهای زائد جذب رنگدانه ها می شود و ظاهر تتو مهم نیست، لیزر موهای زائد بیشتر جذب تتو می شود تا قسمت های دیگر پوست و به این ترتیب گرمای زیادی را در این قسمت آزاد می کند. وقتی که لیزر به قسمت تتو شده نزدیک می شود و گرمای زیاد آزاد می شود، درد بسیاری ایجاد می کند. این گرما باعث سوختگی و تاول زدن پوست می شود و پوست ممکن است عفونت کند و یا تتو را خراب می کند.

لیزری که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود با لیزری که برای از بین بردن تتوها استفاده می شود، دارای درجه ی قدرت متفاوت می باشند. این بدین معناست که لیزر از بین برنده ی موهای زائد تاثیر کاملا متفاوتی بر روی تتوها خواهد داشت، همچنین لیزر مربوط به تتوها تاثیر متفاوتی بر روی موها دارد.

علاوه بر اینکه استفاده از لیزر مربوط به موهای زائد بر روی ناحیه ی دارای تتو درد زیادی ایجاد می کند، علاوه بر این باعث تغییر رنگ تتوها، کم رنگ شدن آنها و یا حتی پاک شدن آنها می شود.

به این ترتیب هزینه ی صرف شده برای تتو نیز از بین می رود. به هرحال این تاثیر معکوس نمی شود، گرچه گاهی می توان تتوها را ترمیم کرد. اما ترمیم تتو نیز باعث خراب شدن پوست می شود.

مسئله ی تاثیر لیزر بر تتو در مورد تتوهای آرایشی نیز مصداق دارد. به عنوان مثال خانمی که یک خط لب دائمی تتو کرده، نباید برای ناحیه ی پشت لب از لیزر کردن موهای زائد استفاده کند، چرا که به خاطر وجود تتو در این ناحیه، لیزر می تواند پوست لب و یا اطراف آن را خراب کند.

اگر مصمم هستید علیرغم وجود تتوها در بدن خود برای از بین بردن موهای زائد از لیزر استفاده کنید، متخصص نباید تا محدوده ی 2.5 سانتی به تتوها نزدیک شود. در هر قسمتی از بدن خود که تتو دارید، این قسمت به طور کامل مورد درمان با تتو قرار نخواهد گرفت. برای احتیاط بیشتر متخصص می تواند روی قسمت تتو شده را بپوشاند.

تعیین دقیق اینکه لیزر موهای زائد بر روی تتو چه تاثیری می گذارد، بسیار سخت است، بنابراین بهتر است از لیزر برای از بین بردن موهای زائد خود در قسمت های تتو شده جدا خودداری کنید.

برای جلوگیری از سوختگی پوست یا تاول زدن یا ایجاد لک های دائمی، حتما پزشک خود را از وجود هرگونه تتو روی بدن خود مطلع سازید و اطمینان حاصل کنید که وی به قسمت های تتو شده نزدیک نمی شود. این امر از ایجاد هرگونه مشکلی جلوگیری خواهد کرد.

[divider]

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه لیزر موهای زائد

لیزر 1

با دستگاه پیشرفته دایود با تکنولوژی سوپرانوی آمریکا نسل جدید

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 95 درصد اینجا کلیک کنید

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments