بهترین روش حذف موهای زیر بغل

لیزر موهای زائد دخترم در مرکز همدان

لیزر موهای زائد دخترم در مرکز همدان

بهترین مرکز لیزر موهای زائد همدان
لیزر موهای زائد همدان

سلام. من اعظم هستم و یه دختر 15 ساله به نام محدثه دارم. ما تو پایتخت تاریخ و فرهنگ ایران، شهر ابوعلی سینا و بابا طاهر عریان، همدان زندگی می کنیم. محدثه از 13 سالگی وارد سن بلوغ شد و یک سری علائم مثل جوش زدن، رشد سینه ها، شروع قاعدگی و تغییرات خلقی داشت. اما یکی از مسائلی که خیلی اذیتش می کرد، تبدیل شدن موهای کرکی شکل بدنش به موهای زائد ضخیم و تیره و پر پشت بود. متاسفانه این موضوع تاثیر بدی روی روحیات محدثه گذاشته بود. تا قبل از ورودش به سن بلوغ، علاقه زیادی به ورزش شنا داشت و خیلی هم خوب تو این زمینه پیشرفت کرده بود و برای مسابقات استانی انتخاب شده بود. اما بعد از این طغیان هورمونی که در بدنش بعد از بلوغ ایجاد شده بود، انگیزش رو برای رفتن به استخر از دست داده بود. آخه محدثه خیلی خجالتی و درون گراست و موهای زائدش مانع از فعالیت های ورزشیش می شد. به یه متخصص غدد مراجعه کردم تا وضعیت محدثه بررسی بشه. دکتر گفت: این علائم کاملا طبیعیه و در نوجوان های مختلف فرق داره؛ در یکی زیاده و در فرد دیگه کمه. خوشبختانه محدثه هیچ مشکل خاصی نداره.

حدود یک سال از این موضوع می گذشت و محدثه که حالا 14 سالش شده بود همچنان این مشکل رو داشت و باهاش کنار نیومده بود. احساس می کردم بچم داره کم کم افسرده و منزوی میشه. دیگه حتی دوست نداشت توی مهمونی ها لباس آستین کوتاه بپوشه. خیلی دوست داشت از ژیلت استفاده کنه، اما من همش می ترسیدم موهای زائدش بیشتر شه و به همین خاطر اجازه نمی دادم از ژیلت استفاده کنه. البته یکی دوبار که می خواستیم بریم تولد و عروسی، با نظارت خودم این کار رو انجام دادیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

نسبت به این مساله، احساس مسئولیت می کردم. خیلی راجع به این موضوع فکر کردم و با دوستان و آشنایان مشورت کردم و به این نتیجه رسیدم که ببرمش یه مرکز اپیلاسیون. اما چشمتون روز بد نبینه! محدثه اصلا نمی تونست درد ناشی از اپیلاسیون رو تحمل بکنه و جیغ و فریادش در اومده بود. بعد از تجربه اولین جلسه اپیلاسیون، دیگه از این موضوع ترسیده بود و برای جلسه دوم نیومد که بریم.

یه روز که داشتم درباره رفع موهای زائد در نوجوانان تو اینترنت جستجو می کردم، چشمم به مطلبی توی سایت تهران اسکین خورد با عنوان لیزر موهای زائد در نوجوانان. تو این مطلب نوشته شده بود:

 

تنها به این دلیل که فردی نوجوان است نباید از انجام لیزر موهای زائد منع شود. برای نوجوانان، داشتن موهای زائد بسیار آزار دهنده تر است تا بزرگسالان.  به ویژه دختران که حساس تر از پسران هستند. لیزر موهای زائد به نوجوان شما کمک می کند تا تصویر مثبتی از خود بسازد.

اگر لیزر موهای زائد توسط یک متخصص و در یک مرکز معتبر انجام شود، هیچ خطری برای نوجوانان در پی نخواهد داشت.

همیشه این را به خاطر داشته باشید که نوجوانان مجبور نیستند تا آخر عمر از خجالت رشد موهای زائد خود رنج ببرند و لیزر موهای زائد می تواند یک گزینه عالی باشد.

لیزر موهای زائد، اعتماد به نفس و عزت نفس فرزندتان را افزایش خواهد داد. سنین نوجوانی به اندازه کافی با چالش های مختلف مواجه است و شما با این اقدام بار زیادی از شرم، آزردگی و آسیب های روانی را از روی دوش فرزند خود کم خواهید کرد.

واقعا تحت تاثیر جمله آخرش قرار گرفته بود. اونجا بود که دلم خیلی به حال محدثه سوخت.

همون روز تصمیم خودم رو گرفتم و شب با بابای محدثه هم در این باره مشورت کردم و اون گفت مانعی برای این کار وجود نداره و موافقت کرد.

خوشبختانه تو سایت تهران اسکین، فهرست مراکز لیزر معتبر در سرتاسر ایران، از جمله همدان وجود داشت. شماره تماس مرکز لیزر همدان رو یادداشت کردم و فورا تماس گرفتم. منشی اعلام کرد که باید اول یک جلسه به صورت حضوری محدثه رو برای مشاوره قبل از لیزر موهای زائد ببرم. ازش یه وقت مشاوره گرفتم.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در همدان
لیزر موهای زائد دخترم در مرکز همدان

خلاصه روز مراجعه رسید و با محدثه رفیتم کلینیک. وارد مطب که شدیم یه خانم خیلی خوش برخورد در رو برامون باز کرد. متوجه شدم که ایشون منشی دکتر هستن. بعد بهمون گفت یه کم منتظر باشیم یا فرد قبلی خارج بشه. تو این فاصله منشی توضیح داد: این مطب زیر نظر پزشک متخصص پوست هستش و خدمات پوست، مو، زیبایی و لیزر رو انجام میدن.

نوبت ما رسید و با محدثه وارد اتاق دکتر شدیم. پزشک مرکز،خیلی مهربون و خوش برخوردی بودن. مخصوصا وقتی متوجه شدن موضوع سر محدثه است.

دکتر توضیحاتش رو با این سوال شروع کرد: محدثه جان تو چند سالته؟

محدثه: 14 سالمه.

بعد دکتر توضیح دادن که: رشد موهای زائد، یکی از دغدغه هایی است که در سنین نوجوانی شکل می گیره. خوشبختانه محدثه جان برای لیزر موهای زائد، سن مناسبی داره.

من پرسیدم: لیزر موهای زائد برای این سن خطری نداره:

دکتر: نه، اصلا. لیزر موهای زائد برای نوجوانان کاملا بی خطر است. همه نوجوانان پس از پایان 14 سالگی می توانند با خیالی آسوده موهای زائد خود را لیزر کنند.

من: یه شایعاتی درباره لیزر موهای زائد در نوجوانی شنیدم که میگن، موهای زائد بعدا باز هم رشد می کنن!

دکتر: این گفته کاملا غلط است. پس از لیزر موهای زائد، رشد مو قطع خواهد شد. لیزر قادر است تا 90% موهای زائد را از بین ببرد. در 10% باقی مانده ممکن است مو کمی رشد کند ولی دیگر ضخامت و پری قبل را نخواهد داشت و در ضمن به راحتی نیز از بین خواهد رفت.

من: آیا لیزر موهای زائد تو نوجوانی بی خطره و منجر به سرطان در آینده نمی شه؟

دکتر : خیر. در درمان لیزر هیچ گونه خطر ابتلا به سرطانی وجود ندارد. به جرات می توان گفت که سولاریوم و برنزه کردن به مراتب بیشتر سلامتی نوجوانان را تهدید می کند. در درمان لیزر هیچ تابشی وجود ندارد و این بدان خاطر است که لیزر تنها از یک نور متمرکز تشکیل شده. به همین دلیل سبب سرطان و ناباروری در دختران نمی شود. بر روی هورمون های دختران هیچ اثری نداره. و سبب نمی شه در آینده موهای زائد بیشتری روی بدن نوجوانان رشد کنه. لیزر دارای اثرات مطلوب طولانی مدتی است و به طور کل با اطمینان می توان گفت هیچ خطری برای نوجوان شما در پی نداره. اما همه این موارد مستلزم استفاده از لیزر مناسب و انجام آن توسط یک فرد باتجربه و متخصص هم هست.

من: آیا اصلا لیزر موهای زائد راه حل درستی برای رفع موهای زائد محدثه هست یا نه؟ نظر شما چیه؟

دکتر : بله کاملا. از آنجایی که مو دارای چرخه رشد است، درمان های متعددی برای از بین بردنش نیاز است. لیزر موهای زائد، روشی برای کاهش رشد موی زائد است و روشی دائمی محسوب نمی شود. به همین دلیل به صورت دوره ای باید درمان لیزر را تکرار بشه.

در دوران بلوغ، تغییراتی سریع در هورمون ها رخ می دهد. در این دوران توصیه می شود به یک پزشک مراجعه کنید، به ویژه اگر موهای زائد زیادی دارید. یک بیماری در دختران در این سن وجود داره به نام سندرم تخمدان پلی کیستیک که منجر به رشد بیش از حد موهای زائد در آنها میشه. در صورتی که لیزر موهای زائد در دخترتون موثر واقع نشه، به احتمال زیاد به این بیماری مبتلاست و باید هرچه زودتر درمان شود.

نکات مهم لیزر موهای زائد در نوجوانان
لیزر موهای زائد در نوجوانان

اگه دخترتون دارای قاعدگی نامنظم، یا خونریزی شدید باشه، ممکنه به آزمایش هورمون نیاز باشه. این موضوع یکی دیگر از مواردی است که باید قبل از لیزر موهای زائد نوجوانان در نظر گرفت. زیرا این وضعیت نیز منجربه رشد بیش از موهای زائد می شود و بر عملکرد لیزر تاثیر خواهد داشت.

من: اتفاقا قبلا محدثه رو پیش یه متخصص غدد بردم و از این لحاظ بررسی شده و مشکلی نداشته.

دکتر از محدثه خواست که آستین و شلوارش رو بالا بزنه تا موهای زائدش رو بررسی کنه و در ادامه گفت: خوشبختانه لیزر در مورد نوع موهای زائد محدثه خیلی خوب جواب میده، چون موهای تیره و پوست روشنی داره. دخترانی که موی روشن دارند، کاندید مناسبی برای انجام لیزر موهای زائد نیستند. بهترین کاندید برای لیزر موهای زائد، افراد دارای پوست روشن با موهای تیره هستن. در این صورت، درمان لیزر بهترین نتیجه را خواهد داد.

من: محدثه آستانه درد پایینی داره. اصلا نتونست اپیلاسیون رو تحمل کنه. آیا لیزر موهای زائد هم دردناکه؟

دکتر : بسیاری از افراد، شدت لیزر موهای زائد را مشابه کشیده شدن کش پول روی پوست گزارش می دهند. دستگاه های لیزر ما به سیتم خنک کننده مجهز است که درمان رو بسیار راحت تر می کنه. همچنین قبل از شروع فرایند، از ژل بی حس کننده استفاده می کنیم. در مقایسه با روشی مانند اپیلاسیون، لیزر موهای زائد درد بسیار کمتری داره و تعداد موهای زائد در هر جلسه کاهش چشمگیری پیدا خواهند کرد.

خیالم راحت شده بود که لیزر موهای زائد ، انتخاب درستیه و مشکلی برای محدثه در آینده پیش نمیاره. اما هنوز هیچ اطلاعاتی درباره خود لیزر نداشتم. برای همین سوالات زیر رو هم پرسیدم:

 

کارکرد لیزر موهای زائد چگونه ست؟

 دکتر لیرز به طور انتخابی، فولیکول های موی شما رو مورد هدف قرار میده و اونها رو تا جایی که تخریب بشن حرارت میده. اما سطح پوست هیچ آسیبی نمیبینه و سالم باقی می ماند.

 

آیا همه قسمت های بدن رو میشه لیزر کرد؟

 دکتر: خیر، مثلا ابروها رو نمیشه لیزر کرد. اما وسط ابرو قابلیت لیزر شدن رو داره. همینطور لیزر موهای زائد برای داخل بینی یا گوش که آقایون خیلی دنبالش هستن، مناسب نیست. به غیر از این موارد، تمام قسمت های بدن رو می توان لیزر کرد.

 

آیا لیزر موهای زائد یک روش دائمیه؟

 دکتر : سوال خوبیه. متاسفانه بعضی از مراکز لیزر، تبلیغات گمراه کننده ای درباره لیزر موهای زائد می کنند. در زیر پوست ما فولیکول های موی خاموشی وجود داره که تحت تاثیر درمان لیزر قرار نمی گیرن. برای همین ما به همه مراجعین این رو میگیم که پس از اتمام 8 تا 12 جلسه درمان، حدود 75 تا 80 درصد موهای زائد بدنشون رو از دست می دن. تغییرات هورمونی می تونن بر رشد موهای زائد جدید تاثیر بگذارن. شما باید واقع بینانه به لیزر موهای زائد نگاه کنید؛ همه ما از لحاظ بیولوژی با یکدیگر متفاوتیم، برای همین آثار و نتایج لیزر در هر فردی متفاوته. اما صادقانه میگم، اکثر قریب به اتفاق مراجعین از نتیجه کار بسیار راضی اند.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

 

لیزر موهای زائد عوارضی هم داره؟

 دکتر : ممکنه پوست بیش از حد داغ بشه و دچار سوختگی بشه یا تاول و تغییر رنگ روی پوست ایجاد بشه. اما اگر لیزر موهای زائد تو یک مرکز معتبر، با دستگاه های به روز و توسط یک متخصص مجرب انجام بشه هیچ کدوم از این عوارض رو تجربه نمی کنین. در این صورت فقط لازمه مراقبت های بعد از درمان لیزر رو دنبال کنید که مهم ترینش استفاده از ضد آفتاب در زمان قرارگیری در مقابل نور خورشیده.

 

دیگه بعد از لیزر موهای زائد، هیچ اقدامی برای از بین بردن موها لازم نیست؟

 دکتر : خیر. این یک تصور غلطه. هیچوقت موهای زائد کلا از بین نمی رن، اما به طور خیلی چشمگیری کم میشن و برای چند سال از ژیلت زدن بی نیاز میشین. در برخی نواحی هم ممکنه لازم باشه هر چند هفته یکبار از ژیلت استفاده کنید.

 

مشاوره مون با دکتر به اتمام رسیده بود. حالا همه ابهاماتم بر طرف شده بود و خیالم از همه جهات راحت بود. واقعا چه دکتر کار آزموده و با تجربه ای! خانم دکتر کاکه خانی با صبر و حوصله زیاد به تمام سوالای من جواب داد. به همین خاطر، همون روز از منشی اولین وقت جلسه لیزر موهای زائد محدثه رو برای هفته بعد گرفتم. قبل از خارج شدنمون، منشی توضیح داد: تا هفته بعد که مراجعه می کنید باید یکسری اقدامات انجام بدید و یک سری کارها رو انجام ندید. گفت: دخترتون تا هفته بعد نباید در معرض نور خورشید قرار بگیره و باید یک ربع قبل از خارج شدن از خونه، ضد آفتاب بزنه و در طول روز هم تمدیدش کنه. تو این مدت نباید موهای زائدشو از ریشه بکنید ولی می تونید یکی دو روز قبل از مراجعه از ژیلت استفاده کنید؛ چون هرچی موهای زائد کوتاه تر باشه، لیزر بهتر جواب میده. روز مراجعتون هم یه قرص ضد ویروس بدید محدثه بخوره.

برترین مرکز لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

تو مسیر برگشتمون به خونه، محدثه دست منو سفت گرفته بود و خیلی ذوق داشت. همش ازم تشکر می کرد که برای لیزر موهای زائد پیش دکتر بردمش. من خوشحالی و رضایت رو تو صورتش و حرفاش می فهمیدم.

اولین جلسه لیزر موهای زائد بدن محدثه فرا رسید. تو مطب که برای لیزر آمده شد، دکتر به پوستش یه کرم بی حس کننده موضعی زد تا احیانا متوجه دردی نشه. یه عینک مخصوص هم زد به چشمای محدثه تا نور لیزر به چشاش آسیب نزنه. بعد دکتر ازم خواست که بیرون منتظر بشینم.

حدود یک ساعت بعد محدثه از اتاق خارج شد. ازش پرسیدم درمان لیزرت چطور بود؟

با خوشحالی جواب داد: مامان خیلی خوب بود. اصلا دردی نداشت. انگار یه پلاستیک روی پوستم کشیده می شد و یه کم قلقلکم میومد.

و بعد باهم کلی خندیدیم…

دکتر قبلا بهمون گفته بود چون محدثه تو دوران رشد و بلوغه ممکنه به تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشه. برای همین، محدثه یه دوره درمان 12 جلسه ای رو پشت سر گذاشت تا موهای زائدش به طور کامل کم بشه و از بین بره. خدا رو شکر الان دیگه به اون صورت موی زائد در نمیاره و اگر هم در بیاد کم پشت و نازکه و فقط ماهی یه بار ژیلت میزنه.

من از دکتر خیلی متشکرم که با تجربه و کاردانی خودش روحیه مثبت رو دوباره به محدثه برگردوند و الان که دارم این متن رو براتون می نویسم، محدثه برای تمرین به استخر رفته. دیگه خجالت نمی کشه و تازه پیشرفت هم کرده. و همه اینا به خاطر اعتماد به نفسیه که بعد از لیزر موهای زائد به دست آورده.

می خوام بهتون بگم اگه شما هم مثل من یه دختر نوجوان با همین مشکل دارید، حتما لیزر موهای زائد رو امتحان کنید براش چون بهش خیلی عزت نفس میده. و اگه مثل ما تو همدان زندگی می کنید، توصیه می کنم حتما حتما برای لیزر موهای زائد خودتون یا بچه هاتون پیش خانم دکتر کاکه خانی برید. ایشون هم تو این کار تخصص و تجربه دارن و هم مطبشون مجهز به دستگاه های پیشرفته ایه که باعث میشه بدون عوارض جدی، نتیجه خوبی از لیزر بگیرید و یه تجربه عالی داشته باشید.

 

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید