لیزر موهای زائد چقدر درد داره؟

چقدر طول می کشد تا نتایج لیزر موهای زائد حاصل شود؟ (بخش دوم)

مطالعه بخش قبل

 

عوامل موثر بر زمان نتایج

1- قسمت های مختلف بدن

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اصلی ترین عامل در تعیین مدت زمان مورد نیاز جهت حصول نتایج مطلوب، ناحیه ای از بدن است که تحت درمان لیزر موهای زائد قرار می گیرد.

این بدان معنا است که هر چه ناحیه تحت درمان، بزرگ تر و تراکم مو در آن ناحیه بیشتر باشد، احتمالا به جلسات لیزر بیشتری نیاز است.

همچنین، همانطور که قبلا نیز ذکر شد، چرخه مو بسته به ناحیه ای که مو در آم می روید، متفاوت است. این موضوع، مدت زمان مورد نیاز بین جلسات درمانی و مدت پایدار بودن نتایج را تعیین می کند.

جدول زیر، چرخه رشد مو در نواحی مختلف بدن را به طور میانگین نشان می دهد:

مراحل چرخه رشد مو
چرخه رشد مو

از آن جایی که رشد مو را ژنتیک تعیین می کند، چرخه مو در افراد مختلف، متفاوت است. بنابراین، جدول فوق، تنها جهت راهنمایی بوده و زمان بندی در آن به طور میانگین صورت گرفته است.

ممکن است جلسات اولیه درمان در فواصل 4 تا 6 هفته ای باشد که بسته به ناحیه تحت درمان، سعی می شود تا حد امکان بیشترین میزان مو در مرحله رشد مورد هدف قرار گیرد.

پس از این جلسات اولیه، زمان بندی جلسات ممکن است با فواصل بیشتر و بر اساس زمانی که موهای جدید در حال رشد هستند، تعیین شوند.

 

2- واکنش فردی

اهمیت پچ تست
پچ تست

همانطور که پیش تر نیز ذکر شد، چرخه مو به عامل ژنتیک بستگی دارد. این لذان معنا است که واکنش هر فرد به درمان لیزر موهای زائد، متفاوت خواهد بود.

بر اساس داده های بالینی، به طور قطع می توان گفت به هیچ وجه نمی توان از قبل پیش بینی کرد که موثر ترین روش لیزر موهای زائد برای هر فرد چیست. حتی گاهی اوقات افرادی که برای لیزر موهای زائد، کاندیدی مناسب تلقی می شدند نیز به طور اثربخش درمان نمی شوند. بر همین اساس نمی توان تضمین کرد که چقدر طول می کشد تا نتایج لیزر حاصل شود.

تست پچ، تستی است که باید دست کم 2 هفته قبل از شروع برنامه درمان لیزر موهای زائد توسط مرکز لیزر ارائه شود. این تست می تواند ابزار مفیدی در سنجش واکنش های فردی، احتمال موفقیت و همچنین بررسی هر گونه عوارض جانبی احتمالی باشد.

 

3- داشتن آگاهی

مهمترین نکات انواع رنگ مو
انواع رنگ مو

بسیار حائز اهمیت است که نسبت به این موضوع که لیزر موهای زائد برای همه نوع پوست و مو و افراد دارای موهای خاکستری، بلوند یا قرمز مناسب نیست، آگاه باشید. همچنین لازم به ذکر است که لیزر موهای زائد، یک روش دائمی در از بین بردن موهای زائد نیست، بلکه روشی جهت کاهش دائمی موهای زائد است. و تنها روش رفع دائمی موهای زائد، الکترولیز است.

در گذشته، لیزر موهای زائد تنها در افرادی که دارای پوست سفید و موهای تیره بودند، موثر بود. این موضوع تا اندازه ای بدین خاطر بود که افراد دارای موی تیره، ملانین بیشتری در اطراف فولیکول مو دارند تا مورد هدف نور لیزر قرار گیرد. همچنین تضاد بین پوست روشن و ملانین تیره، تاثیر بسیار خوبی دارد.

اما با پیشرفت تکنولوژی، دستگاهی در حال حاضر در بازار موجود است که به طور ویژه جهت درمان همه نوع رنگ پوستی ساخته شده است. این دستگاه اندیاگ (Nd:YAG) نام دارد.

جهت حصول بهترین نتایج، انتخاب دستگاه متناسب با پوست و موی خودتان از اهیمت ویژه ای برخوردار است.

 

نتیجه گیری

به طور خلاصه، تضمین این که چند جلسه طول می کشد تا به نتایج دلخواه لیزر موهای زائد دست یابید، امری غیر ممکن است. با این حال:

  • برخی از نتایج پس از 1 الی 2 جلسه اولیه لیزر موهای زائد مشهود خواهد بود.
  • نتایج حاصل پس از هر جلسه، بیشتر قابل مشاهده خواهند بود.
  • تعداد جلسات لیزر موهای زائد ممکن است بین 6 تا 8 جلسه باشد که به ناحیه تحت درمان تان بستگی دارد.
  • فواصل بین جلسات لیزر معمولا 4 الی 6 هفته ای است.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

[button color=”red” size=”small” link=”https://hairfreelife.com/soon-can-results-seen-laser-hair-removal/” ]لینک مرجع[/button]

 

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید