بهترین عملکرد لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد یک روش دائمی است یا موقتی؟ (بخش دوم)

مطالعه بخش اول

مهمترین نکات لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد پا

لزوم جلسات پیگیرانه لیزر موهای زائد چیست؟

جهت بهره برداری از درمان لیزر و بهینه شدن آن، شرکت در جلسات پیگیرانه بسیار ضروری است. تعداد دقیق جلسات درمان لیزر در افراد مختلف، متفاوت است. به گفته پزشکان مایو کلینیک، اکثر افراد نیاز دارند بین 4 تا 6 جلسه برای لیزر موهای زائد حضور پیدا کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

به طور حتم پس از هر جلسه، موهای زائد به طور قابل توجهی کم تر می شوند. هر موی زائدی هم که باقی مانده یا بازسازی شده نیز از لحاظ بافت و رنگ، افت پیدا می کند. بر اساس تخمین های انجمن پوست آمریکا (AAD)، حجم موهای زائد پس از اولین جلسه لیزر، بین 10 تا 25 درصد کاهش می یابد. روند کاهش، پس از آن نیز ادامه خواهد داشت؛ اما میزان آن متفاوت خواهد بود.

علاوه بر این موارد، جهت حصول نتایج بهتر لازم است گاه به گاه در یک جلسه پیگیرانه نیز شرکت نمایید. این امر کمک می کند فولیکول های مو بازسازی نشوند. بسته به نیازهای فردی تان ممکن است هر یک یا دو سال یکبار به یک جلسه پیگیرانه، پس از یک دوره کامل لیزر نیاز داشته باشید.

به طور کلی، زمان بندی جلسات به ناحیه تحت درمان بستگی دارد. اگر در طول جلسات پیگیرانه، تنها چند ناحیه کوچک را درمان کنید، مدت جلسه درمانی تان کوتاه تر خواهد بود.

بهترین لیزر موهای زائد زیر بغل
لیزر موهای زائد زیر بغل

کلام آخر

اگر چه لیزر موهای زائد، یک روش دائمی نیست، اما همچنان یکی از بهترین روش های کاهش موهای زائد و رشد آن ها در دراز مدت است که دارای مزایای متعددی نیز می باشد. این مزایا عبارتند از:

  • سریع بودن درمان. لیزر موهای زائد بسیار سریع تر از آن چیزیست که تصور می کنید. برای مثال، از بین بردن موهای زائد زیر بغل و ناحیه بیکینی تنها 20 دقیقه طول می کشد.
  • صرفه جویی در هزینه ها در دراز مدت. با کاهش دائمی موی زائد دیگر نیازی به خرید ژیلت، کرم های موبر، ورق های اپلاسیون و غیره ندارید و دیگر لازم نسیت هر ماه برای انجام اپیلاسیون به مراکز زیبایی مراجعه کنید. در پایان، نتایج لیزر به مراتب خیلی بهتر از اپیلاسیون است و هزینه آن نیز در دراز مدت بسیار کمتر است.
  • کاهش و پیشگیری از رشد موهای زیر پوستی. لیزر موهای زائد بهترین گزینه و تنها راه حل جهت کاهش و پیشگیری از رشد موهای زیر پوستی است. همچنین یک گزینه عالی برای آن دسته از افرادی است که پوست حساسی دارند و پس از شیو و اپیلاسیون دچار التهاب پوست می شوند.
  • صرفه جویی در زمان. لیزر موهای زائد، نیاز شما به شیو کردن روزانه را کاهش می دهد. به واسطه لیزر، هفته ها با تیغ و ژیلت سر و کار نخواهید داشت و این به نوبه خود، نوعی صرفه جویی در وقت و زمان است.
  • شیو کردن بین جلسات. بر خلاف اپیلاسیون، می توانید بین جلسات درمان خود از ژیلت استفاده کنید. با لیزر موهای زائد، می توانید به هر اندازه ای که دوست دارید از ژیلت در بین جلسات لیزر استفاده کنید.

سایر روش های رفع موهای زائد طولانی مدت شامل الکترولیز و اپیلاتور های سوزنی می باشد.

چنانچه تمایل به انجام لیزر موهای زائد ندارید، می توانید از روش های خانگی کمک بگیرید. اما این را در نظر داشته باشید که مو در کوتاه مدت مجددا رشد پیدا می کند و این چرخه خسته کننده ادامه دارد. در خصوص روش های زیر با یک متخصص پوست مشورت نمایید:

  • اپیلاتور های توییزر
  • وکس و اپیلاسیون
  • بند انداختن
  • روش های صحیح اصلاح

این روزها نسخه های کوچک تر دستگاه های لیزر تحت عنوان لیزر های خانگی برای فروش در دسترس قرار دارند، اما ایمنی و اثربخشی آن ها مشخص نیست و سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) آن ها را تحت عنوان دستگاه های پزشکی دسته بندی نکرده و تایید نمی کند. به همین دلیل، هیچ گونه بررسی و مطالعه دقیقی روی آن های صورت نگرفته است.

توصیه می شود لیزر موهای زائد خود را تنها به یک پزشک متخصص بسپارید و از نتایج بلند مدت آن بهره مند شوید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/laser-hair-removal-vs-electrolysis#takeaway4″ ]لینک مرجع 1[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/is-laser-hair-removal-permanent#takeaway4″ ]لینک مرجع 2[/button]

 

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید