از بین بردن موهای زائد صورت با لیزر در بهترین مرکز لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

بهترین لیزر موهای زائد صورت
لیزر موهای زائد صورت

لیزر موهای زائد یک روش محبوب برای افرادی است که به دنبال رهایی از شر موهای زائد خود هستند. این روش یک راه حل بسیار مناسب برای راحت شدن از شیو کردن و وکس کردن های مداوم است و اگر توسط یک اپراتور آموزش دیده و با تجربه و در یک کلینیک مجهز انجام شود، بی خطر و ایمن خواهد بود. با این حال زمانی که به یک روش درمانی برای پوست خود فکر می کنید، بهتر است به خطرات و عوارض آن نیز کاملا آگاه باشید.

عوارض معمول مربوط به لیزر موهای زائد عبارتند از:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • قرمزی. پس از لیزر درمانی بخش تحت درمان ممکن است به طور موقت قرمز شود. این قرمزی ممکن است تا چند روز طول بکشد و پس از آن به خودی خود برطرف می شود.
  • التهاب. التهاب خفیف یا تحریک پذیری پوست در محل فولیکول ها پس از هر جلسه لیزر درمانی بروز می کند که این عارضه نیز موقت است و ظرف چند روز به خودی خود برطرف می شود.
  • خارش. خارش و ناراحتی ممکن است در ناحیه تحت درمان در جلسات لیزر درمانی رخ دهد که نگران کننده نیست.
مهمترین نکات لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

برخی عوارض لیزر به ندرت بروز می کنند، اما نیاز به مراقبت های بیشتری دارند. این عوارض عبارتند از:

  • تجمع رنگدانه ها یا تیره شدن پوست و یا hyperpigmentation
  • کم شدن رنگدانه ها یا روشن شدن پوست و یا hypopigmenation

در برخی بیماران این تغییر رنگدانه ها دائمی است، اما در اکثر مواقع این تغییرات موقتی بوده و پس از مدتی برطرف می شوند. قبل از شروع جلسه های لیزر موهای زائد پزشک متخصص پوست شما را مورد بررسی قرار داده و میزان احتمال بروز hypopigmenation یا hyperpigmentation تعیین می کند.

دیگر عوارض لیزر موهای زائد که باز هم عوارض کمیاب محسوب می شوند، عبارتند از سوختگی، خونریزی، تاول و یا بروز اسکار که تما این عوارض بر اثر استفاده از دستگاه نامناسب و یا اپراتور بی تجربه بروز می کنند. دستگاه های لیزر خانگی نیز احتمال بروز اینگونه عوارض راا افزایش می دهند، زیرا لیزرهای خانگی توسط متخصص انجام نمی شوند.

مهم ترین مسئله ای که باید به یاد داشته باشید این است که خطرات و عوارض ناشی از لیزر موهای زائد در صورتی که در یک کلینیک لیزر موهای زائد مجهز و توسط یک اپرتور با تجربه انجام شود، خیلی کمتر خواهد شد. از این رو یکی از بزرگترین خطرات استفاده ااز لیزرهای خانگی این است که فرد استفاده کننده هیچ آموزش و تجربه ای در زمینه لیزر درمانی ندارد و همچنین با یک درمانگر مشورت نمی کند. ممکن است فرد کاندیدای خوبی برای لیزر نباشد، اما خودش اطلاعی در این مورد ندارد.

بنابراین بدون جلسه مشاوره و اطمینان از تجربه اپراتور نباید اجازه دهید لیزر بر روی پوست شما استفاده شود. به همین دلیل اولین اقدامی که پس از مراجعه به کلینیک لیزر موهای زائد انجام می شود، تعیین یک جلسه مشاوره است که در ان نکات لازم برای مراجعه کننده مشخص می شوند و شرایط پوستی وی نیز مورد بررسی قرار می گیرند. نکته مهم دیگر در مورد جلسه مشاوره این است که مراجعه کننده نیز تمام سوابق پزشکی خود، از جمله بیماری های خاصی که به آنها مبتلا بوده، سابقه تب خال اگر دارد و تمام داروهایی که در حال مصرف آنهاست و یا اخیرا مصف کرده، تمام این موارد را به پزشک یا اپراتور اطلاع دهد.

[button color=”blue” size=”medium” link=” http://www.hairremovalforum.com/laser-hair-removal-research/laser-hair-removal-risks/94/” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

نگارنده: سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید