لیزر موهای زائد چقدر درد داره؟

عوارض جانبی لیزر موهای زائد چیست؟ (بخش اول)

بهترین لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد، یکی از محبوب ترین روش های طولانی مدت در از بین بردن موهای بدن است و کلینیک های متعددی در این زمینه در سرتا سر کشور به فعالیت مشغول هستند. با این وجود، این روش دارای عوارضی هم می باشد. ما در این مطلب سعی نموده ایم اتمامی عوارض احتمالی ناشی از لیزر موهای زائد را برای تان شرح دهیم.

 

عوارض جانبی مورد انتظار

مهم ترین عوارض لیزر موهای زائد
عوارض لیزر موهای زائد

در لیزر موهای زائد، بروز یک سری عوارض بسیار شایع می باشد. این عوارض عبارتند از:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • سوزش. نور لیزر منجربه سوختن تمامی سلول های رنگدانه ای موجود در موها می گردد. این امر می تواند به سلول های پوست شما نیز آسیب وارد سازد. چنانچه نور، سلول های پوست را بیش از حد تحریک کند، ممکن است آسیب ببیند که در بیشتر موارد، این آسیب به صورت سوزش پوستی ایجاد می گردد.
  • قرمزی و تورم. آسیب ها شامل چندین مورد بوده که قرمزی و تورم، دو مورد از این علائم محسوب می شوند. چنانچه پوست در اثر نور قدرتمند لیزر آسیب ببیند، به دلیل جاری شدن خون زیاد به ناحیه آسیب دیده برای ترمیم، دچار قرمزی می گردد. تورم نیز محافظت طبیعی بدن در مقابل آسیب های بیشتر است؛ زیرا تورم در نتیجه تجمع بیش از حد مایعات در بافت آسیب دیده حاصل می گردد. قرمزی و تورم ممکن است جزیی باشد؛ اما گاهی نیز ممکن است به دنبال این دو عارضه، حساسیت پوستی نیز ایجاد گردد.

بروز این عوارض پس از درمان لیزر موهای زائد بسیار شایع است، اما خوشبختانه در عرض دو یا سه روز بر طرف خواهند شد. آسیب های وارد شده به پوست تان تا حدی جزیی است که بدن به سرعت آن ها را ترمیم خواهد کرد.

 

عوارض جدی تر اما کمتر شایع

تغییرات رنگدانه ای پوست ناشی از لیزر
عوارض لیزر موهای زائد

در لیزر موهای زائد، امکان بروز عوارضی وجود دارد که شایع نبوده اما می توانند جدی باشند. این عوارض عبارتند از:

  • هیپوپیگمانتاسیون. هنگامی که نور لیزر با سطح پوست تان برخورد پیدا می کند، بدین معناست که به پوست تان نفوذ کرده و سلول های رنگ دانه ای موجود در فولیکول های مو را می سوزاند. با این حال، احتمال دارد در صورت عدم استفاده صحیح از لیزر، سلول های رنگدانه ای پوست نیز بسوزند. این امر منجر می شود که رنگ پوست تان را از دست بدهید و لکه هایی روی پوست تان ایجاد شود که روشن تر از خود پوست تان است.
  • هیپرپیگمانتاسیون. هنگامی که لیزر بر روی پوست شما هدایت می شود، ممکن است پوست این گونه تشخیص دهد که محافظ خوبی در مقابل نور ندارد. در نتیجه، سلول های رنگ دانه ای تولید می کند. و به لطف این واکنش طبیعی بدن تان در مقابل نور، ممکن است لکه هایی روی پوست تان ایجاد شود که تیره تر از بقیه پوست می باشد.

 

ادامه مطلب …

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید