مهمترین نکات لیزر موهای زائد

بزرگترین شایعات مربوط به لیزر موهای زائد

مهمترین نکات لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک روش موثر برای رفع موهای زائد است و با وجود اینکه روش جدیدی نیست، اما شناخت کافی در مورد آن در بین مردم وجود ندارد و هنوز باورها و اعتقادات اشتباه در مورد این روش رایج است که در ادامه به چند مورد از آنها می پردازیم.

  • اعتقاد اشتباه اول. لیزر موهای زائد خیلی گران است.

اگر لیزر موهای زائد را با یک بار شیو کردن مقایسه کنید، بله لیزر گران است. به ویژه اینکه تعداد جلسات لیزر را در نظر گرفته و همگی را با هم محاسبه می کنید، اما بهتر است در نظر بگیرید شیو کردن باید به طور مداوم و حداقل هفته ای دو بار انجام شود و در نهایت شیو کردن یک روش موقت است. زمانی که شیو می کنید علاوه بر هزینه نقدی، وقت خود را نیز برای انجام این کار می گذارید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در مورد استفاده از شیو، هر جلسه با فواصل 4 تا 6 هفته انجام می شود که هر بار موهای زائد به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کنند (هر جلسه بین 10 تا 25 درصد و پس ز اتمام دوره بیش ز 90 درصد موهای زائد به طور دائم کاهش پیدا می کنند.). معمولا پس از جلسه سوم یا چهارم شما نتیجه را مشاهده خواهید کرد و نیازی به شیو کردن مداوم نخواهید داشت.

  • اعتقاد اشتباه دوم. لیزر موهای زائد دردناک است.

هدایت کردن پرتو لیزر بر روی پوست بسیار دردناک به نظر می رسد، اما در واقع اینطور نیست. در زمان انجام لیزر موهای زائد چیزی شبیه به برخورد بند پلاستیکی روی پوست حس می کنید که دردناک نیست. به علاوه دستگاه های جدید لیزر مجهز به خنک کننده هستند که با هر پالس لیزر هوای خنک به پوست می رسد که میزان درد و سوزش ناشی از لیزر را کاهش می دهد.

با این حال به خانم ها توصیه می کنیم جلسه لیزر موهای زائد خود را نزدیک به قاعدگی ماهانه خود تعیین نکنند زیرا در زمان قاعدگی پوست بدن خانم ها کمی حساس تر می شود و در نتیجه تاثیر لیزر ممکن است تشدید شود. بنابراین بهتر است در تعیین جلسات لیزر موهای زائد تاریخ قاعدگی خود را نیز در نظر بگیرید.

مسئله دیگر این است که بعضی بخش های بدن پوست نازک تر و حساس تری دارند، مانند ناحیه بیکینی خانم ها، به همین دلیل توصیه می شود نیم ساعت قبل از هر جلسه از پمادها یا کرم های بی حسی موضعی استفاده شود و به این ترتیب دردی حس نخواهد شد.

  • اعتقاد اشتباه سوم. لیزر موهای زائد فقط برای خانم هاست.

بهترین لیزر موهای زائد زیر بغل
لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد در بین خانم ها بسیار محبوب است، اما در سال های اخیر این روش در بین آقایان هم طرفدار زیادی پیدا کرده است. لیزر موهای زائد برای رفع موهای زائد بر روی قفسه سینه، بازوها و پشت مردان استفاده می شود. به علاوه رفع موهای گردن و خط فک نیز به مرتب بودن ریش مردان کمک می کند. ورزشکاران، به ویژه شناگران و بدنسازان، تمایل زیادی به استفاده از لیزر موهای زائد دارند.

  • اعتقاد اشتباه چهارم. موهای زائد دوباره رشد می کنند.

خب البته این اعتقاد تا حدی درست است، اما نه به شکلی که تصور می شود و یا رشدی که پس از شیو کردن یا وکس کردن شاهده آن هستید.

در بین جلسه های لیزر مشاهده می کنید که موهای زائد رشد می کنند. علت رشد موهای زائد در بین جلسات این است که پرتو لیزر تنها موهایی را هدف قرار می دهد که در مرحله رشد خود هستند و همه موها نیز همزمان با هم وارد مرحله رشد نمی شوند. بنابراین لازم است لیزر موهای زائد طی چند جلسه و با فواصل مشخص انجام شود تا همه موها در مرحله رشد خود مورد هدف لیزر قرار بگیرند.

پس از اتمام دوره لیزر ممکن است هر از گاهی یک موی زائد را در بخشی از بدن خود مشاهده کنید که علت آن تغییرات هورمونی بدن است. به علاوه مویی که رشد کرده خیلی نازک و روشن است، بیشتر شبیه به کرک است. به طور کل اکثر مراجعین شاهد کاهش 80 تا 90 درصد موهای زائد خود بوده اند.

بعضی خانم ها نیز در دوره بارداری یا یائسگی شاهد رشد موهای زائد خود خواهند بود. در این دوره ها تغییرات هورمونی در بدن خانم ها زیاد است و بعضی بخش های بدن قابلیت زیادی برای رشد مجدد موها دارند. در این شرایط تکرار لیزر یک بار در سال می تواند جلوی رشد موهای زائد را بگیرد.

  • باور اشتباه پنجم. لیزر موهای زائد فقط برای برخی پوست های خاص موثر است.

ممکن است شنیده باشید که کاندیدای خوب برای لیزر فردی است که دارای پوست روشن یا متوسط و موهای تیره است. اوایل که لیزر به عنوان روشی برای رفع موهای زائد انتخاب شد، متخصصین این مسئله را بیان کردند که بهترین کاندیدا فردی است که دارای پوست روشن و موی تیره است. در واقع علت این محدودیت پیشرفته نبودن دستگاه های لیزر بود.

اما با پیشرفت فناوری لیزر و وارد شدن دستگاه های جدید به بازار، محدودیت برای نوع پوست و مو و رنگ پوست کمتر شده است. امروزه لیزر برای انواع پوست ها قابل استفاده است.

  • باور اشتباه ششم. لیزر باعث بروز سرطان می شود.

لیزر موهای زائد به هیچ عنوان باعث بروز سرطان نمی شود و بر روی اندام های داخلی تاثیر نمی گذارد. پرتو لیزر عمق زیادی وارد بدن نمی شود، بنابراین نمی تواند تاثیری بر روی اندام های داخلی داشته باشد.

مهم ترین عوارض لیزر التهاب و قرمزی پوست هستند که طبیعی هستند و طی چند ساعت پس از لیزر برطرف می شوند. استفاده از پماد ضد التهاب یا یخ و یا ژل آلوئه ورا سرعت بهبود را بیشتر می کند.

سوختگی و تاول در زمان استفاده از لیزر به ندرت بروز می کنند و به خودی خود عوارض لیزر نیستند، بلکه بر اثر کم تجربگی اپراتور یا استفاده از دستگاه نامناسب رخ می دهند. بنابراین در انتخاب کلینیک مورد نظر خود دقت زیادی داشته باشید.

توصیه می کنیم برای رفع نگرانی های خود در مورد لیزر و گرفتن پاسخ سوالات خود با متخصص پوست و یا شخصی که سابقه استفاده از لیزر را در یک کلینیک معتبر دارد، در این باره صحبت کنید.

[button color=”blue” size=”medium” link=” http://myskinlaser.com.au/resources/the-top-5-laser-hair-removal-myths/” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

نگارنده: سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید