لیزر موهای زائد با دستگاه دایود

لیزر دایود در مقایسه با لیزر الکساندرایت – کدامیک بهتر است؟ (بخش دوم)

مطالعه بخش قبل

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد
دستگاه لیزر موهای زائد

یافته های حاصل از مطالعات بالینی

با وجودی که هر دوی این لیزرها برای طیف پوستی 1 تا 4 مورد استفاده قرار می گیرند، ما قصد دریابیم که کدام یک از این ها بیشتر موثر واقع می گردند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ما دو مطالعه بالینی جداگانه را در خصوص مقایسه دستگاه های لیزر موهای زائد دایود و الکساندرایت مورد ارزیابی قرار دادیم. هر دو مطالعه، نتایج یکسانی در موضوع اثر بخشی و کاهش موهای زائد نشان دادند. حال ببینیم کدام یک بهتر عمل می کند.

جزییات تست عبارتند از:

  • جهت بررسی اثربخشی دراز مدت لیزر های دایود و الکساندرایت، 31 فرد (زن و مرد) در طیف پوستی 1 تا 4 در جدول مقیاس فیتزپاتریک، تحت درمان های منظم با هر دو دستگاه لیزر قرار گرفتند.
  • شرکت کنندگان 6 جلسه لیزر موهای زائد با فواصل 4 هفته ای در ناحیه زیر بغل دریافت کردند.
  • زیر بغل سمت راست آن ها تحت درمان لیزر الکساندرایت با طول موج 755 نانومتر و زیر بغل سمت چپ تحت درمان لیزر دایود با طول موج 808 نانومتر قرار گرفت.
  • تراکم موهای زائد پیش از درمان، پس از 6 جلسه درمان و 18 ماه پس از آخرین جلسه درمان ثبت شد.

 

نتایج مطالعه

بهترین لیزر موهای زائد مردان
لیزر موهای زائد مردان

کاهش چشمگیر تراکم موهای زائد بلافاصله پس از آخرین جلسه درمان با هر دو دستگاه لیزر (72.16 درصد برای لیزر دایود و 71.30 درصد برای لیزر الکساندرایت) مورد ارزیابی قرار گرفت. 18 ماه پس از درمان، همچنان کاهش رشد موهای زائد به طور چشمگیری برای هر دو دستگاه لیزر (73.71 درصد برای لیزر دایود و 71.90 درصد برای لیزر الکساندرایت) مشاهده شد.

با وجودی که بسیاری از شرکت کنندگان در این آزمون، قرمزی پوست و ایجاد برآمدگی هایی را در ناحیه درمان گزارش دادند، اما همه عوارض جانبی بلافاصله در عرض چند روز بر طرف شد.

62.50 درصد شرکت کنندگان لیزر دایود را دردناک تر از الکساندرایت توصیف کردند. اما همگی آن ها در مورد این که درد ناشی از هر دو دستگاه لیزر قابل تحمل است، اتفاق نظر داشتند.

نتیجه این مطالعه بالینی نشان می دهد که لیزر های دایود و الکساندرایت، چنانچه جهت درمان موهای زائد در نوع پوستی 1 تا 4 قرار گیرند، هر دو نتایج چشمگیر و بلند مدتی را حاصل می کنند. و هر دو لیزر نتایج تقریبا یکسانی از خود نشان می دهند که پس از گذشت 18 ماه از درمان، همچنان پایدار است.

 

نتیجه گیری

بهترین لیزر موهای زائد زیر بغل
لیزر موهای زائد زیر بغل

با وجودی که ممکن است درمان با لیزر الکساندرایت عوارض جانبی موقت و بی خطر بیشتری داشته باشد، و لیزر دایود کمی درد بیشتری داشته باشد، اما هر دو نتایج چشمگیری را ایجاد می کنند. نتایجی که حتی پس از گذشت 18 ماه از آخرین درمان نیز پایدار هستند.

بنابراین می توان گفت که در صورتی که در محدوده نوع پوستی 1 تا 4 مورد استفاده قرار گیرند، هر دوی این دستگاه ها به طور یکسانی در امر لیزر موهای زائد خوب عمل می کنند.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

[button color=”red” size=”small” link=”https://hairfreelife.com/diode-laser-versus-alexandrite-laser-which-performs-best/” ]لینک مرجع[/button]

 

 

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید