لیزر موهای زائد به چند جلسه درمانی نیاز دارد ؟

لیزرموهای صورت

لیزر موهای زائد در طی دهه اخیر فراز و نشیب زیادی را طی کرده است و به میزان زیادی در کاهش رشد موهای زائد موثر بوده است .لیزر موهای زائد برای رفع موهای نواحی بزرگی از بدن مفید میباشد و در طی مدتی کوتاه موهای زائد را از بین میبرد .

این روش تا اندازه ای درناک است ولی در صورتی که شما بخواهید از اپیلاسیون و یا سایر روش های رفع موهای زائد استفاده کنید،باید درد بیشتری را تحمل کنید .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ولی سوال اصلی این است که به چندین جلسه درمانی برای رفع کامل موهای زائد نیاز است ؟در این پست به این سوال پاسخ میدهیم

تعداد جلسات درمانی مورد نیاز 

بیشتر متخصصان عقیده دارند که حداقل به 6 جلسه درمانی برای دست یابی به نتایج دلخواه نیاز است .ممکن است فرد در طی یک جلسه هم نتایج خوبی را مشاهده کند ولی به طور معمول به 6 تا 7 جلسه برای کاهش نسبتا  دائمی موهای زائد نیاز است .

همچنین باید فاصله زمانی بین جلسات درمان متناسب باشد مثلا 4 تا شش هفته تا لیزر بتواند تمام موهای نامشخص جلسه پیش را از بین ببرد..در صورتی که این فاصله خیلی زیاد باشد،ممکن است چرخه کلی رشد موهای زائد بگذرد و امکان رفع موهای جدید از بین برود.

پس از جلسه اول به میزان  5تا 20درصد رشد موها تغییر میکند و این مقدار در جلسه ششم به 80 درصد میرسد بنابراین بهتر است که جلسات درمانی را ادامه دهید .

نتایج حاصل هم به موارد متفاوتی وابسته هستند مانند رنگ پوست و مو و متخصص مربوطه میتواند با توجه به این موارد روند درمانی شما را ادامه دهد.

چرا موهای زائد تعدادی از نواحی در طی مدتی طولانی رفع میشوند ؟

موها معمولا در طی چرخه ای رشد میکنند و رفع انها زمانی موثر است که در حال رشد باشند .ممکن است این دوران فقط چندین هفته طول بکشد و پس از ان رشد مو متوقف شود (با توجه به ناحیه درمان که تا 24 هفته ادامه می یابد)

باید در دوران رشد مو بیشترین میزان موهای زائد را از بین برد و به همین دلیل است که یک سال بعد و یا بیشتر باید مجدداچندین جلسه درمانی را گذراند.

به عنوان مثالچرخه رشد موی زیر بغل در طی 5 ماه و چرخه رشد موی پا در طی 12 ماه کامل میشود .

دلیل دیگر ان هم موارد هورمونی است به عنوان مثال موهای ناحیه پشت لب و چانه بیشتر به دلایل هورمونی رشد میکنند و به همین دلیل به نسبت سایر مکانها به جلسات درمانی بیشتری نیاز دارند و احتمالا موها به دلایل هومونی فعالیت کمتر و یا بیشتری دارند.

معمولا پس از تغییرات شدید هورمونی مانند دوران بارداری و یا یائستگی،تعدادی از موها ی جدید رشد میکنند و هجومی از موهای زائد را بوجود می اورند.این بدین معنی نیست که تغییرات هورمونی لیزر را بی اثر میکنند بلکه به صورت ناگهانی موهای جدیدی رشد میکنند که قبلا وجود نداشتند.با توجه به میزان موهای رفع شده متخصص مربوطه تعداد جلسات درمانی مورد نیاز را مشخص میکند.

چرا باید پس از جلسات درمانی اولیه،مجددا برای لیزر موهای زائد مراجعه کنم ؟

این مورد دلایل زیادی دارد مثلا ممکن است دسته ای از موها در طی جلسات درمانی از بین نرفته باشند و پس از مدتی چرخه رشد انها کامل شده باشد و یک تا دو جلسه در سال به رفع دائمی این موها کمک میکنند .

دلیل دیگر هم تغییرات هورمونی است که باعث رشد ناگهانی موهای جدید میشود و به چندین جلسه برای رفع انها نیاز است و در این مرجله رفع نیمه دائمی موهای زائد مطرح میشود .

لیزر میتواند در یک زمان چندین مو را هدف گرفته و مناطق بزرگی را بپوشاند ولی نمیتواند تک تک موها را در زمان رشد بهنیه انها هدف قرار دهد .این بدین معنی نیست که موهای رفع شده مجددا رشد میکنند ،بلکه موهای جدید رشد میکنند و از حال غیر فعال خارج میشوند.این موها پیش از این درمان نشده بودند.

با توجه به انچه که گفته شد نتایج حاصل از لیزر موهای زائد برای هر فرد متفاوت است و متخصص مربوطه این مورد را برایتان توضیح میدهد ولی بهتر است فرض کنید که به صورت کمینه به 6 تا 8 جلسه نیاز دارید و همچنین پس از یک سال به یک تا دو جلسه ممکن است نیاز داشته باشید.

نتایج کلی 

امروزه به کمک لیزر میتوان پوستی زیبا و شفاف و بدون مو داشت و این هدف در طی 6 تا 7 جلسه درمانی در یک سال انجام میگیرد .اگرچه این نتایج برای افراد متفاوت با هم فرق دارد ولی امار های کلی نشان میدهند لیزر موهای زائد میتواند شما را از شر روش های ازاردهنده ی رفع مو راحت کند .

[divider]

نگارنده :فرحناز آل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین 

[divider]

چرا مرکز لیزر موهایم را از اینجا انتخاب کنم؟

2 عامل اصلی تعیین کننده موفقیت لیزر درمانی است : مهارت متخصص و دستگاه مورد استفاده.

در این مرکز از متخصصین به رسمیت شناخته شده و آموزش دیده در استفاده از تکنولوژی لیزر استفاده می شود. سطح مهارت این افراد بسیار بالا و دارای مدارج علمی شایان توجه ایی هستند که باعث اعتماد مراجعین به آنها می شود.

در شعبه های مختلف این مرکز از دستگاه های به روز و متفاوت استفاده می شود که شانس انتخاب “گزینه مناسب” را به مراجعین می دهد تا بهترین نتیجه را داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

لیزر موهای زائد

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
سیما
سیما
8 years ago

سلام . وقت بخیر. من با تهران خیلی فاصله زمانی دارم. ایا تا اخر امسال شعبه تبریز دایر می شود؟

گروه پژوهشی پوست و لیزر مو
Admin
پاسخ به  سیما

سلام
بله