بهترین عملکرد لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد، یک روش دائمی است؟ (بخش اول)

بسیاری از مراکز نامعتبر لیزر موهای زائد، ادعاهای نادرستی در خصوص دائمی بودن درمان لیزر دارند. اما حقیقت این است که هیچ شواهد علمی مبنی بر دائمی بودن درمان لیزر موهای زائد وجود ندارد که بتوان درستی این ادعا را اثبات کرد.

ممکن است تعداد انگشت شماری فرد خوش شانس وجود داشته باشد که گزارش دهند پس از سال ها لیزر موهای زائد، دیگر هیچ موی زائدی در بدن شان رشد نیافته است؛ و بر عکس، در برخی از افراد نیز پس از درمان مو به طور کامل مجددا رشد کرده است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لازم به ذکر است که همه این موارد، چیزهایی است که از این سو و آن سو شنیده می شوند و به هیچ وجه بر اساس تحقیقات بالینی موثق نمی باشند.

 

تایید اداره غذا و داروی آمریکا: کاهش دائمی موهای زائد

بهترین لیزر موهای زائد زیر بغل
لیزر موهای زائد زیر بغل

اداره غذا و داروی آمریکا (FDA)، برخی از دستگاه های لیزر موهای زائد را به عنوان روشی جهت کاهش دائمی موهای زائد شناسایی و تایید نموده است.

مفهوم کاهش دائمی موهای زائد عبارت است از: “کاهش طولانی مدت و پایدار در رشد مجدد تعداد موهای زائد پس از یک دوره درمان کامل که مشتمل بر چندین جلسه لیزر است.”

همچنین، کاهش دائمی موهای زائد صرفا به از بین رفتن کل موهای موجود در ناحیه تحت درمان منتهی نمی شود.

 

چگونگی متفاوت بودن این موضوع بر اساس قسمت های مختلف بدن

اداره غذا و داروی آمریکا اذعان دارد که تعداد موهایی که مجددا رشد پیدا می کنند باید در طول زمان پایدار تر از طول چرخه کامل رشد فولیکول مو باشد.

با توجه به این که چرخه رشد بسته به موقعیت بدن، از 4 تا 12 ماه متفاوت است، “دائمی بودن” کاهش آن نیز متفاوت است.

 

اهمیت چرخه رشد مو در لیزر موهای زائد

مراحل چرخه رشد مو
چرخه رشد مو

چرخه رشد مو شامل سه مرحله است:

  • مرحله رشد (آناژن)
  • مرحله پایان رشد (کاتاژن)
  • مرحله استراحت (تلوژن)

مادامی که مو در مرحله آناژن به سر می برد، چرخه رشد فعال است و سلول ها در پاپیلا برای تولید فیبرهای جدید مو تقسیم می شوند و فولیکول، خود را به لایه سطحی پوست منتقل می کند تا راه را برای تغذیه رشته های مو فراهم کند. این مرحله بین 1 تا 4 سال طول می کشد و به دنبال آن مرحله کاتاژن آغاز می شود.

مرحله کاتاژن (که تحت عنوان مرحله انتقالی نیز شناخته می شود)، به طور تقریبی 2 هفته به طول می انجامد. طی این مرحله، فولیکول کاهش می یابد و پاپیلا جدا می شود. در نتیجه، ارتباط رشته مو با جریان خون قطع می شود. هنگامی که فولیکول کاهش یابد، مو را به سمت بالا حرکت می دهد.

در مرحله استراحت یا تلوژن، فولیکول در حالت سکون باقی می ماند و این روند بین 1 تا 4 ماه طول می کشد. در برخی موارد، فولیکول مجددا شروع به رشد می کند، ریشه مو آزاد می شود و مو می ریزد. در عرض چند هفته، موهای جدید شروع به ظاهر شدن خواهند کرد.

سپس مجددا مرحله رشد یا آناژن در این چرخه به جریان می افتد.

 

ادامه مطلب …

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید