در لیزر موهای زائد کدام دستگاه کمترین درد را دارد؟!

لیزر بی درد موهای زائد
لیزر بی درد موهای زائد

لیزر بی درد موهای زائد

لیزر بی درد موهای زائد

لیزر موهای زائد، یک فرایند پزشکی است که در آن با استفاده از لیزر (پرتو نور جهش دار شدید) موهای زائد از بین می روند. در طول این فرایند، پرتو لیزر از راه پوست به فولیکول مو منتقل می شود. گرمای شدید لیزر، سبب تخریب فولیکول مو شده و این امر رشد موهای زائد در آینده را مهار می کند. لیزر موهای زائد در افرادی که پوست روشن و موهای تیره ای دارند، بسیار موثر تر است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اگرچه لیزر موهای زائد، رشد مو را به طور موثری کند می کند، اما هیچ تضمینی در رفع دائمی موهای زائد وجود ندارد. بر اساس تعریف سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، لیزر موهای زائد، یک روش در کاهش دائمی موهای زائد به شمار می رود، نه رفع دائمی. به طور معمول جهت تکمیل فرایند درمان با لیزر به چندین جلسه لیزر موهای زائد نیاز است. همچنین ممکن است پس از پایان دوره درمان، به چندین جلسه سالانه نیز نیاز باشد. لیزر بی درد موهای زائد

از لیزر موهای زائد جهت کاهش موهای ناخواسته استفاده می شود. قسمت های متداول بدن برای لیزر موهای زائد شامل دست و پا، زیر بغل، پشت لب، چانه و ناحیه تناسلی است. با این حال، امکان لیزر موهای زائد در هر ناحیه دیگر (به جز پلک و اطراف آن) نیز امکان پذیر است.

رنگ مو و نوع پوست تاثیر مستقیمی بر موفقیت درمان لیزر دارند. برای مثال، لیزر موهای زائد در افرادی که پوست روشن و موی تیره ای دارند، موثر تر واقع می شود. زیرا پرتو لیزر، رنگ دانه (ملانین) را مورد هدف قرار می دهد. با این حال، پیشرفت های تکنولوژی موجب شده است که دستگاه هایی مانند پلاتینیوم سوپرانو پا به عرصه بگذارند که لیزر موهای زائد برای افرادی که پوست تیره ای دارند نیز میسر گردد.

به طور کلی، لیزر موهای زائد بر روی موهای سفید، خاکستری، قرمز و بلوند اثری ندارد؛ زیرا لیزر قادر به تشخیص موهای روشن نیست. با این حال، گزینه های درمانی دیگری برای موهای روشن در دسترس است که این افراد می توانند استفاده کنند.لیزر بی درد موهای زائد

بهترین دستگاه لیزر بدون درد

همانطور که می دانید این روزها دستگاه های متعددی جهت لیزر موهای زائد وجود دارند. یکی از مواردی که در همه دستگاه های لیزر مشترک است، این است که موجب متوقف ساختن رشد مجدد موهای زائد و کاهش چشمگیر تراکم موهایی که رشد پیدا می کنند نیز می شوند. با وجود تمام مزایایی که لیزر موهای داراست، در بیشتر موارد، به ویژه در برخی نواحی خاص کمی دردناک به شمار می رود. از آن جایی که بسیاری از افراد نسبت به درد بسیار حساس هستند، در این مطلب قصد داریم این موضوع را برای شما روشن کنیم که کدام یک از دستگاه های لیزر کمترین درد را دارد. پس این مطلب را انتها دنبال کنید.لیزر بی درد موهای زائد

در ابتدا لازم به ذکر این موضوع است که دستگاه های لیزر موهای زائد مدرن در دو نوع موجود هستند: روش قدیمی مبتنی بر “شات” و روش جدید “SHR“.

لیزر بی درد موهای زائد

روش قدیمی مبتنی بر شات

لیزر بی درد موهای زائد
لیزر بی درد موهای زائد

دستگاه های لیزر موهای زائد همچون مگما، کندلا و Cynosure از این روش سنتی استفاده می کنند. در طول این روش، انرژی لیزر به طور کامل به یک ناحیه کوچک خاص اعمال می شود تا دمای فولیکول را تا 45 الی 50 درجه افزایش دهد. سپس حدود یکی، دو سانتی متر پیشروی می کند. این فرایند تا زمانی که کل ناحیه درمان پوشش داده شود، تکرار می شود. این روند می تواند در برخی از دستگاه دردناک تر از سایر دستگاه ها باشد. زیرا انرژی لیزر در یک لحظه به طور کامل اعمال می شود و سیستم خنک کننده که به منظور پیشگیری از سوختگی طی فرایند در حال کار است، تا حدودی این درد را برای افراد قابل تحمل می سازد. همچنین ممکن است پیش از شروع درمان به شما یک کرم بی حس کننده ارائه شود. این کرم ها باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرند؛ زیرا درد به این دلیل وجود دارد که شما را از یک آسیب بزرگ تر آگاه سازد و در صورت استفاده بیش از حد از کرم های بی حس کننده، ممکن است شما متوجه آسیبی که پوست تان را تهدید می کند، نشوید و دچار سوختگی یا تاول جدی شوید.

روش جدید SHR در دستگاه های لیزر سوپرانو آیس و سوپرانو آیس پلاتینیوم

لیزر بی درد موهای زائد
لیزر بی درد موهای زائد

در دستگاه های لیزر سوپرانو آیس و سوپرانو آیس پلاتینیوم روش متفاوتی در ارسال انرژی لیزر جهت پیشگیری از رشد مجدد مو به کار رفته است. دستگاه های سوپرانو به جای استفاده از پالس های شدید که در دستگاه های لیزر موهای زائد قدیمی موجود است، 10 مرتبه در ثانیه با شدت کمتری فلش می زنند و خاموش می شوند و در عین حال به جلو و عقب حرکت می کنند. این امر به دستگاه لیزر اجازه می دهد که گرما را به تدریج در طول چندین ثانیه به درمای 45 الی 50 درجه برساند و موجب می شود به جای درد ناشی از لیزر که در دستگاه های قدیمی حاصل می شود، احساسی همچون یک گرمای مطبوع را در فرد ایجاد کند.

کدام دستگاه لیزر درد کمتری دارد ؟

خنک کننده تماسی Sapphire به کار رفته در دستگاه های لیزر سوپرانو، طی فرایند لیزر به طور دائم دما را ثابت نگه می دارد. همچنین در تمام مراحل لیزر از ژل خنک کننده استفاده می شود. استفاده از هر دوی این امکانات بدین معنا است که لیزر موهای زائد با دستگاه سوپرانو عملا یا در بسیاری از موارد بدون درد است.

دستگاه جدید سوپرانو آیس پلاتینیوم که شامل 3 طول موج مختلف 755، 808 و1064 نانومتر، با عمق نفوذ بالا و انرژی 20 ژول بر سانتی متر مربع است، بهترین انتخاب جهت انجام یک درمان لیزر موهای زائد بی درد سر و بدون درد برای انواع پوست و مو با رنگ های مختلف محسوب می شود.

بی حسی برای لیزر موهای زائد 

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشت این است که استفاده از هر گونه مواد بی حس کننده گرچه بدوناشکال خواهد بود اما ممکن است اثرات اشعه ی لیزر را کاهش دهد و آن گونه که شایسته است موجب رفع موهای زائد نشود.به همین خاطر توصیه می کنیم که اگر دردتان شدید است ، دستگاه خود را عوض کنید و به سراغ مراکزی بروید که دستگاه های بدون درد تری دارند.

جهت اطلاعات بیشتر و دسترسی به مراکز دارای این فناوری مدرن، می توانید اینجا را کلیک کنید.

اگر در خصوص لیزر موهای زائد برای پوست های تیره هر گونه سوالی دارید، آن را در قسمت نظرات مطرح سازید تا در کاشناسان ما در اسرع وقت به آن پاسخ دهند.

لیزر بی درد موهای زائد

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

منبع خارجی برای مطالعه بیشتر

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments