لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت و نکات مهمی که باید بدانید!

لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت

اگر تصمیم دارید با استفاده از لیزر موهای زائد از شر موهای زائد تان خلاص شوید، این حق مسلم شماست که با همه روش ها و دستگاه ها در این زمینه آشنا شوید. بدون شک، تا کنون تحقیقات خود را انجام داده و متوجه شده اید که لیزر موهای زائد بهترین انتخاب برای حذف موهای زائد است. اما شاید با وجود این همه دستگاه های موجود در بازار دچار سر در گمی شده اید و نمی دانید تفاوت بین آن ها چیست.

ما در این مطلب سعی داریم شما را با لیزر الکساندرایت، یکی از بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد آشنا کنیم و سوالات و ابهامات شما را در این زمینه رفع کنیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

لیزر الکساندرایت در چه اماکنی استفاده می شود؟

دستگاه الکساندرایت
لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت

دستگاه های لیزر الکساندرایت دارای انواع مختلف و متنوعی است. این دستگاه ها بسیار پر قدرت و مجهز هستند و تنها جهت استفاده در سالن ها و کلینیک های پوست تعبیه شده اند و فقط افرادی می توانند با این دستگاه ها کار کنند که آموزش های لازم را دیده و تجربه کافی کسب کرده باشند. در حال حاضر، هیچ دستگاه لیزر خانگی ای مورد تایید FDA  قرار نگرفته است که تحت عنوان لیزر الکساندرایت باشد.

 

لیزر الکساندرایت چیست؟

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت

لیزر الکساندرایت نوعی لیزر است که نور با انرژی بالا را از طریق کریستال الکساندرایت منتشر می کند. هنگامی که نور از کریستال الکساندرایت عبور می کند، یک پرتو نور 755 نانومتری تولید می شود.

توجه: این طول موج نور تعیین کننده این است که لیزر تا چه حد به داخل پوست نفوذ کند. رنگ نور لیزر الکساندرایت، قرمز است.

لیزر الکساندرایت را می توان در حالت کیو سوئیچ (Q-switch) تنظیم کرد؛ این امر موجب می شود لیزر، یک پرتو پر انرژی از نور را در پالس های کوتاه تولید کند. این همان چیزی است که برای رفع موهای زائد بسیار موثر است.

علاوه بر رفع موهای زائد، لیزر های الکساندرایت در موارد زیر نیز استفاده می شوند:

 

لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت چه تفاوتی با لیزر های دیگر دارد؟

لیزر الکساندرایت

اما تفاوت بین لیزر الکساندرایت و دیگر لیزر ها چیست؟ گذشته از رنگ، طول موج نور، تنها چیزی است که موجب متمایز شدن این لیزر می شود.

به عنوان مثال، لیزر الکساندرایت یک پرتو قرمز نور 755 نانومتری منتشر می کند. از سوی دیگر، لیزر دایود، یک پرتو نور 810 نانومتری و لیزر یاگ نیز پرتو نور را در 1064 نانومتر منتشر می کند.

 

مقایسه طول موج لیزر های مختلف

  • آرگون: 488 یا 514.5 نانومتر. این دستگاه دیگر برای رفع موهای زائد استفاده نمی شود، زیرا فرآیندی طولانی و بی اثر داشت.
  • لیزر روبی: 3 نانومتر. موثر و بی خطر برای افراد دارای پوست بسیار روشن یا رنگ پریده
  • الکساندرایت: 755 نانومتر. ایمن و موثر در انواع پوست (نوع 1 تا 7 در مقیاس فیتزپاتریک)
  • لیزر دایود: 810 نانومتر. موثر در پوست های روشن تا متوسط ​​(1 تا 4 در مقیاس فیتزپاتریک)
  • لیزر اندیاگ: 1064 نانومتر. موثر به ویژه برای انواع پوست های تیره تر، با این حال بر روی انواع پوست موثر است
  • آی پی ای: 500 تا 1200 نانومتر. مناسب برای پوست های روشن تا متوسط ​​(آی پی ال، لیزر نیست اما هنوز هم از آن برای حذف موهای زائد استفاده می شود)

 

مزایای لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت

لیزر مو
لیزر موهای زائد الکساندرایت

این لیزر به منظور درمان انواع مو و پوست مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا لیزر های مخصوص پوست های تیره تر، مشابه سایر لیزر ها عمل نمی کنند. همانند دیگر لیزر ها، دستگاه الکساندرایت نیز برای پوست های سفید و بسیار روشن موثرتر است، و موهای نازک را بهتر از بین می برد. این دقیقا همان چیزی است که بسیاری از لیزر های دیگر نمی توانند انجام دهند.

طول موج نور منتشر شده از لیزر الکساندرایت، به راحتی توسط ملانین (سلول های رنگدانه) موجود در موهای تان جذب می شود و باعث می شود که این سلول ها گرم شده و در نهایت نابود شوند.

توجه: برای انواع پوست بسیار تیره، بهترین گزینه لیزر اندیاگ (Nd: YAG) است، زیرا طول موج بیشتر آن موجب می شود بدون تاثیر بر روی رنگدانه پوست، به فولیکول های مو نفوذ کند.

 

اثربخشی لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت

لیزر الکساندرایت لوترونیک کلاریتی
لیزر الکساندرایت لوترونیک کلاریتی

با استفاده از لیزر الکساندرایت، میزان ریزش مو حدود 70٪ بعد از اتمام تعداد جلسات درمان توصیه شده (معمولا بین 6 تا 8 برای موهای نازک تر و 8 تا 12 برای موهای ضخیم تر و تیره تر) تخمین زده می شود.

دستگاه الکساندرایت همچنین به عنوان سریع ترین لیزر در نظر گرفته می شود؛ زیرا قادر است حجم زیادی از موهای زائد را در جلسات کمتری از بین ببرد. از این رو، به افراد علاقه مند به درمان لیزر در نواحی بزرگ تر بدن (مانند شکم، قفسه سینه، کمر، شانه ها یا پاها)، اغلب توصیه می شود از لیزر الکساندرایت استفاده کنند.

لیزر الکساندرایت، یکی از تنها لیزر های توصیه شده برای درمان هیپرتریکوز (پرمویی) است که با عنوان “سندرم آمبراس” نیز شناخته می شوند.

 

مقایسه لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت و دایود

الکساندرایت و دایود
مقایسه لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت و دایود

یکی از محبوب ترین دستگاه های لیزر جهت لیزر موهای زائد، لیزر دایود است که دارای پرتو نوری، کمی طولانی تر از لیزر الکساندرایت می باشد.

در مطالعه ای در سال 2001، این دو لیزر با یکدیگر مقایسه شدند تا متوجه شویم که کدام یک بهترین نتایج بلند مدت را به دنبال دارد. در نتیجه مشاهده شد، لیزر الکساندرایت موجب کاهش 85 درصدی رشد مو شده، این در حالی بود که لیزر دایود تنها با یک درصد اختلاف، 84٪ کاهش مو را به دنبال داشته است. بنابراین می توان گفت چهار جلسه درمان با هر دو لیزر سبب کاهش 90 درصدی رشد مو تا 12 ماه می شود.

در سال 2006، مطالعه ای در خصوص اثربخشی این دو لیزر نیز انجام شد و مشخص شد که هر دو لیزر، فرایند را با اثربخشی برابری انجام می دهند. با این حال، در لیزر دایود، با احتمال 28.9 درصدی در مقایسه با احتمال 9.5 درصدی لیزر الکساندرایت، احتمال بروز عوارض جانبی بسیار بیشتر است.

 

عوارض جانبی لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت

دستگاه الکساندرایت
عوارض لیزر الکساندرایت

با وجود این همه مزایا، آیا لیزر الکساندرایت، عوارضی هم دارد؟ در اینجا، لازم به ذکر است که متاسفانه، لیزر الکساندرایت نیز مانند سایر دستگاه های لیزر، دارای عوارضی است.

برای افرادی که دارای پوست بسیار تیره ای هستند، احتمال بروز هیپوپیگمانتاسیون (لکه های روشن پوستی که با لیزر درمان می شوند) وجود دارد. همانطور که در بالا ذکر شد، لیزر الکساندرایت برای افراد دارای پوست تیره، موثر نیست.

حتی در میان افرادی که دارای پوست روشن تر هم هستند، خطر از بین رفتن رنگدانه های پوست نیز وجود دارد. از سوی دیگر، حتی ممکن است این خطر وجود داشته باشد که پوست به دلیل قرار گیری در معرض نور موجب تولید بیش از حد ملانین (سلول های رنگدانه پوست) شود، که می تواند منجر به ایجاد لکه های تیره در پوست تان شود.

بروز درد در طول درمان لیزر شایع است، هرچند که معمولا شدت بسیار کمی دارد. اغلب پس از درمان از ژل خنک کننده می شود تا به کاهش درد و جلوگیری از ایجاد تورم کمک کند.

اغلب بعد از لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت، تورم و خارش وجود دارد، اما پس از چند روز باید از بین برود. پوست ممکن است قرمز شود، اما در صورتی که لیزر به اشتباه استفاده شود، منجر به سوختگی خواهد شد.

احتمال بسیار کمی (10٪) وجود دارد که کبودی ایجاد شود، اما در صورت بروز نیز خود به خود از بین می رود.

 

آیا لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت  مورد FDA می باشد؟

لیزر الکساندرایت لوترونیک کلاریتی
لیزر الکساندرایت

اگر لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت را انتخاب کرده اید، باید مطمئن شوید که این لیزر مورد استفاده توسط FDA تایید شده است. لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت در سال 1997 تایید شد.

سه دستگاه لیزر الکساندرایت موجود در بازار از سوی FDA تحت عنوان “کاهش دهنده دائمی موهای زائد” تایید شده که بسیار محبوب می باشند:

اگر متخصص پوست شما دستگاه دیگری از لیزر الکساندرایت لیزر را توصیه کند، برای اطمینان، ارزش تحقیق در این مورد را دارد که دستگاه تایید شده توسط FDA است یا خیر.

تولیدکنندگان موظفند قبل از بازاریابی دستگاه های خود، دستگاه ها را به  تأیید FDA برسانند. این امر از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند مانع از بروز پیامدهای غیر قابل جبران شود.

 

داده های بالینی در خصوص لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت  

لیزر الکساندرایت آپوجی
لیزر الکساندرایت آپوجی

تائیدیه FDA لیزر الکساندرایت در سال 1997 برای بازاریابی صادر شده است. برای انجام کارایی و اثربخشی این دستگاه، آزمایشاتی نیز صورت گرفته است. مطالعات جهانی به این نتیجه می رسد که لیزر الکساندرایت به عنوان روشی موثر در رفع موهای زائد به شمار می رود.

در اینجا سه ​​مطالعه اصلی به عنوان مرجع وجود دارد:

 

بررسی اثرات جانبی در پوست های تیره

150 بیمار (18 مرد و 132 زن) با نوع پوستی 4 تا 6 با لیزر الکساندرایت درمان شدند و تنها در 2٪ شرکت کنندگان، عوارض جانبی رخ داد. پیوند به مطالعه

این نتیجه با تحقیق دیگری در خصوص عوارض جانبی در انواع روشن تر پوست همخوانی دارد و همین امر نشان می دهد که چه پوست تیره ای دارید، چه روشن، لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت، عوارض سهمگینی ندارد.

 

بررسی اثربخشی لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت  

126 بیمار طی یک دوره 15 ماهه با تکنولوژی پالس الکساندرایت درمان شدند. زمان بین جلسات در طول درمان بین 4 هفته تا 3 و نیم ماه بود.

نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که متوسط ​​ریزش موهای زائد بیش از 88٪ در 3 ماه پس از درمان نهایی بوده است. پیوند به مطالعه

 

بررسی مقایسه لیزر الکساندریت و الکترولیز برای رفع موهای زائد

پس از 3 جلسه لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت در فواصل 4 هفته ای، بیماران 6 ماه پس از درمان با 74٪ کاهش موی زائد مواجه شدند. پیوند به مطالعه

الکترولیز، تنها 35٪ کاهش در موهای زائد را نشان داد. لازم به ذکر است که روش الکترولیز، بر خلاف ترمولیز، گالوانیکی است.

گالوانیک، یکی از نسخه های قدیمی تر الکترولیز است و با سرعت و کارایی متد های جدید الکترولیز قابل مقایسه نیست.

 

نتیجه گیری در خصوص لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت  

لیزر الکساندرایت کندلا
لیزر الکساندرایت کندلا

لیزر الکساندرایت با طول موج 755 نانومتری، طول موج کوتاه تری به نسبت لیزر دایود دارد و به طور موثری برای درمان موهای زائد در پوست های نوع 1 تا 4 مناسب است.

طول موج کوتاه تر، درمان را برای پوست های روشن تر به نسبت پوست های تیره، موثر تر می سازد. از آن جایی که لیزر الکساندرایت از اندازه بزرگ تری برخوردار است، موجب می شود نواحی بزرگ تر سریع تر درمان شود. به همین دلیل، این لیزر، بهترین انتخاب برای نواحی بزرگ، از قبیل کمر و قفسه سینه محسوب می شود.

در لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت، پالس های ضعیف نور، فولیکول های مو را مورد هدف قرار داده و موجب از بین رفتن موهای زائد می شود و همچنین رشد مو در آینده را کاهش می دهد.

لیزر الکساندرایت، جهت لیزر موهای زائد نواحی مختلف بدن، از جمله زیر بغل، ناحیه تناسلی، صورت، گردن، کمر، قفسه سینه و دست و پا مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی، لیزر الکساندرایت بر روی موهای رنگی تاثیری ندارد، اما در درمان موهای تیره (نوع 1 تا 3 و شاید 4 در جدول دسته بندی فیتزپاتریک) بسیار موثر واقع می گردد.

تنظیماتی که به طور معمول اعمال می شوند، عبارتند از مدت پالس 2 تا 20 میلی ثانیه و جریان 10 تا 40 ژول در هر متر مربع.

افرادی که دارای پوست برنزه یا تیره هستند، باید به شدت احتیاط کنند. زیرا لیزر می تواند ملانین را نیز تخریب کند و موجب ایجاد لکه های سفید روی پوست یا سوختگی پوست شود.

جهت از بین بردن موهای زائد توسط لیزر الکساندرایت به 3 تا 6 جلسه (گاهی بیشتر) درمان نیاز است. تعداد جلسات به ناحیه تحت درمان، رنگ پوست، ضخامت و چگالی موهای زائد، وجود بیماری های زمینه ای مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک، و جنسیت شما بستگی دارد.

پزشکان معمولا توصیه می کنند که بین جلسات لیزر موهای زائد، 3 تا 8 هفته فاصله باشد. بسته به ناحیه درمان، پوست به مدت 6 تا 8 هفته پس از یک جلسه درمان کاملا بدون مو و صاف باقی می ماند. هنگامی که موهای ریز شروع به رشد مجددا کنند، زمان جلسه بعدی فرا رسیده است.

امیدواریم این مطلب توانسته باشد به سوالات شما در خصوص لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت پاسخ درستی داده باشد.

زیبا و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments