لیزر موهای زائد در دوران بارداری

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری خطرناک است؟ (بخش اول)

لیزر موهای زائد دوران بارداری
لیزر دوران بارداری

تغییرات هورمونی در دوران بارداری می تواند به رشد بیش از حد موی زائد در اطراف شکم، سینه ها، صورت و سایر قسمت های بدن منجر شود. در حالی که می توان موهای زائد را به روش های مختلفی از بین برد، بسیاری از زنان یک روش دائمی تر را ترجیح می دهند. لیزر موهای زائد، روشی است که محبوبیت زیادی کسب کرده است، اما در خصوص ایمنی آن نگرانی هایی وجود دارد. به نظر شما لیزر موهای زائد در زمانی که باردار هستید چقدر خوب یا بد است؟

در مطلب امروز تهران اسکین به بررسی اطلاعات مهمی در خصوص “لیزر موهای زائد در دوران بارداری” پرداخته ایم. پس چنانچه باردارید و در فکر لیزر موهای زائد خود نیز هستید، این مطلب را از دست ندهید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

آیا انجام لیزر موهای زائد در دوران بارداری بی خطر است؟

به طور کلی، لیزر موهای زائد در دوران بارداری بر روی زنان صورت نمی گیرد. چندین دلیل برای امتناع از این امر وجود دارد.

اثرات فرایند لیزر بر روی موش های صحرایی بررسی شده و نتایج نامطلوبی حاصل شده است. نتیجه این مطالعات در کتاب “لیزر در پزشکی زنان و زایمان” نوشته گانتر باستر و دیتلم والوینر به چاپ رسیده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در دهه 1990، لیزر موهای زائد و درمان های پوستی را مورد تائید قرار داد. از آن زمان به بعد، هیچ مطالعات تحقیقاتی که نشان دهنده اثرات بد و نامطلوب این درمان ها روی زنان باردار و غیر باردار باشد، صورت نگرفته است.

به دلیل تحقیقات کم و عدم دسترسی به اطلاعات در خصوص پیامدهای منفی لیزر بر روی یک زن باردار و جنین در حال رشدش، اغلب پزشکان و متخصصان توصیه می کنند که انجام لیزر موهای زائد را به بعد از زایمان به تعویق بیاندازید.

برخی از کلینیک های معتبر هم که در دوران بارداری فرایند لیزر را انجام می دهند، از کار بر روی سینه ها، ناحیه شکم و بیکینی اجتناب می ورزند.

 

توصیه پزشکان

1- لیزر موهای زائد چگونه بارداری را تحت تاثیر قرار می دهد؟

از آنجایی که شواهد و مطالعات بالینی کافی در خصوص لیزر موهای زائد در دوران بارداری وجود ندارد، نمی توان در خصوص اثرات لیزر بر بارداری با اطمینان نظر دهیم. برای اطمینان از مراقبت مطلوب از مادر و جنین باید در طول دوران بارداری، حداقل مداخلات پزشکی و دارویی را داشته باشید. مطالعات در حال انجام است و هر گونه نظریه قطعی در مورد ایمنی لیزر موهای زائد را تنها در آینده ای نزدیک می توان ارائه داد.

2- آیا می توان در دورن بارداری در ناحیه بیکینی، لیزر موهای زائد انجام داد؟

همانطور که در بالا نیز ذکر شد، لیزر موهای زائد در دوران بارداری به دلیل اثرات نامطلوب آن بر روی رشد جنین و مادر، توصیه نمی شود. لیزر با ایجاد آسیب های حرارتی به فولیکول ها، موهای زائد را از بین می برد و از این رو همیشه احتمال خطر برای مادر و جنین، به ویژه در نواحی حساس مانند ناحیه بیکینی وجود دارد. به همین دلیل بهتر است از انجام لیزر موهای زائد در دوران بارداری اجتناب شود.

 

ادامه مطلب …

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید