بهترین کلینیک لیزر اهواز

لیزر موهای زائد در اهواز با دکتر زکی زاده

سلام. تا حالا به شعبه های لیزر تهران اسکین در شهرهای مشهد، اصفهان و زنجان سر زدیم و با پزشک های این کلینیک ها صحبت کردیم. امروز قراره در مورد یکی دیگه از شعب لیزر صحبت کنیم. یکی دیگر از بهترین شعبه های تهران اسکین در شهر اهواز هست که با مدیریت دکتر زکی زاده ، متخصص پوست و مو، کار لیزر موهای زائد و دیگر خدمات پوستی را انجام می دهد.

تاکنون اطلاعات زیادی در مورد لیزر، عوارض اون و افرادی که منع اصتفاده از لیزر را دارند به شما ارائه شده است. در این مقاله کمی مطالب متفاوت خواهد بود و اطلاعاتی در مورد نوع پوست بر اساس معیار فیتزپاتریک، چگونگی درمان سوختگی پس از لیزر و ویژگی های یک کلنیک لیزر درمانی خوب برای شما بیان می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

دکتر زکی زاده ،در این باره صحبت می کنند.

من: سلام دکتر زکی زاده ممکن است در ابتدا در مورد یک سری اصول کلی و مهم لیزر صحبت کنید؟

دکتر زکی زاده: سلام. بله. لیزر پرتوهای نور از خود منتشر می کند که این پرتو جذب فولیکول و رنگدانه های مو می شود و برای مدت طولانی فولیکول مو توانایی رشد مو را از دست می دهد. هر تار مو دارای یک دوره رشد و یک دوره استراحت است. لیزر بر روی موهایی که در دوره رشد خود هستند تاثیر می گذارد و موهایی که در دوره استراحت یا خواب هستند تحت تاثیر لیزر قرار نمی گیرند. دوره رشد یا استراحت همه موهای زائد به طور همزمان اتفاق نمی افتد، به همین دلیل لازم است لیزر طی چند جلسه متفاوت انجام شود تا بر روی همه موهای زائد تاثیر بگذارد.

دقت داشته باشید که حداقل 4 هفته قبل از شروع لیزر از روش هایی مانند وکس و نخ اصلاح برای رفع موهای زائد خود استفاده نکنید و در عوض موهای زائد را شیو کنید، یک روز قبل از هر جلسه لیزر موهای زائد باید موها شیو شوند، اگر احساس درد می کنید نیم ساعت قبل از انجام درمان از پمادها یا کرمم های بی حس کننده موضعی استفاده کنید. دقت داشته باشید منطقه تحت درمان تمیز باشد و هیچ ماده آرایشی یا خوشبو کننده ای در منطقه مورد نظر وجود نداشته باشد.

اگر دارویی مصرف می کنید و ی سابقه بیماری خاصی دارید حتما قبل از شروع جلسات لیزر به پزشک اطلاع دهید. تاثیر برخی داروها تا مدت ها در بدن شما باقی می ماند و با لیزر نیز تداخل دارد. یکی از این داروها آکوتان است. اگر آکوتان مصرف می کنید لازم است پس از قطع مصرف آن تا 6 ماه منتظر بمانید و سپس لیزر را شروع کنید.

خانم هایی که برنزه کرده اند نمی توانند تا مدتی از لیزر استفاده کنند و لازم است کمی صبر کنند و پس از بازگشت رنگ پوست به حالت طبیعی خود لیزر موهای زائد را شروع کنند.

لیزر موهای زائد

لیزر برای برخی بیماری ها و شرایط پزشکی ممنوع است، از جمله مبتلایان به پسوریازیس، افراد مبتلا به صرع، کسانی که دارای تبخال هستند یا سابقه ابتلا به تبخال را دارند، افرادی که روی پوست خود زخم عفونی دارند، افرادی که دچار اگزما یا آکنه عفونی هستند، افراد مبتلا به لوپوس و یا کسانی که داروهایی حاوی ترکیبات طلا مصرف می کنند. در دوران بارداری و شیردهی نیز لیزر توصیه نمی شود. بهتر است خانم ها منتظر بمانند و پس از اتمام دوره بارداری و شیردهی لیزر درمانی را شروع کنند.

لیزر عوارض دائمی و خطرناکی ندارد. بعد از اتمام هر جلسه لیزر موهای زائد ممکن است محل درمان قرمز و ملتهب باشد که این عوارض کاملا طبیعی است و طی چند ساعت برطرف می شوند. اما گاهی بی تجربگی اپراتور یا مناسب نبودن دستگاه لیزر ممکن است باعث بروز عوارض جدی تری مانند سوختگی، تاول یا تغییر رنگ پوست شود. به هرحال باید در انتخاب کلینیک مورد نظر خود دقت لازم را داشته باشید.

من: متشکرم دکتر، برای درمان عوارض چیکار کنیم؟

دکتر زکی زاده: عوارض خفیف تر مانند قرمزی و التهاب که طبیعی هستند و نیاز به درمان نداشته و به زودی برطرف می شوند. به هرحال برای کاهش التهاب و قرمزی می توانید از پماد یا ژل ضد التهاب و یا یخ استفاده کنید.

در مورد عوارض شدیدتر مانند سوختگی حتما با پزشک مشورت کنید. پزشک سوختگی را معاینه کرده و پماد ضد سوختگی مخصوص تجویز خواهد کرد یا اقدامات درمانی انجام خواهد داد.

در این شرایط اگر دچار سوختگی شده اید می توانید از ژل آلوئه ورا استفاده کنید و بخش هایی که دچار سوختگی شدند را با ژل مرطوب کنید. در طول فرایند بهبود مقدار زیادی از ژل را روی سوختگی قرار دهید.

روش دیگر برای بهبود سوختگی استفاده از یخ است. می توانید محل را با استفاده از یخ خنک و بی حس کنید. بهتر است یخ را در پارچه ای تمیز بپیچید و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی محل سوختگی قرار دهید. دوش آب خنک هم می تواند به بهبود سوختگی کمک کند.

اگر سوختگی با درد و سوزش همراه است می توانید از داروهای ضد درد بدون نسخه استفاده کنید، ولی باز هم تاکید می کنم قبل از مصرف هر دارویی حتما با پزشک مشورت کنید.

تا مدتی از قرار گرفتن در معرض خورشید اجتناب کنید. در حالت کلی متخصصین پوست توصیه می کنند یک هفته قبل و یک هفته بعد از انجام لیزر موهای زائد ز قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید، این مسئله زمانی که دچار سوختگی شده اید، خیلی خیلی بیشتر اهمیت پیدا می کند. اگر مجبور به بیرون رفتن از خانه هستید، بهتر است روی محل سوختگی را بپوشانید و حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

ولی باز هم تاکید می کنم قبل از انتخاب کلینیک مورد نظر خود حتما در مورد آن تحقیق کنید، کلینیک انتخابی شما باید زیر نظر یک پزشک متخصص پوست کار خود را انجام دهد، اپراتوری که لیزر را انجام می دهد فرد با تجربه ای باشد و دستگاه های استفاده شده نیز مجهز و جدید باشند.

من: چه عواملی بر روی نتیجه لیزر تاثیر خواهد داشت؟

دکتر زکی زاده: نتیجه لیزر علاوه بر نوع دستگاه و تجربه اپراتور به نوع پوست و رنگ موهای فرد مراجعه کننده هم بستگی دارد. لیزر برای افرادی که دارای پوست روشن و رنگ تیره هستند، بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت. اگر موها روشن باشند لیزر نتیجه خوبی در پی نداره چون پرتو لیزرب جذب رنگ تیره میشه. افرادی که دارای پوست تیره هستند هم می تونند از لیزر استفاده کنند اما دستگاهی که برای این افراد استفاده میشه با دستگاه مورد استفاده برای افراد دارای پوست روشن متفاوت خواهد بود.

من: دکتر میشه در مورد نوع پوست و میزان حساسیت های هر نوع و دستگاه های مناسب توضیح بیشتری بدید؟

دکتر زکی زاده: بله. نوع پوست و میزان حساسیت پوست بر مبنای یک روش علمی به نام مقیاس فیتزپاتریک به 6 دسته تقسیم میشه. این طبقه بندی میزان حساسیت هر پوست به نور خورشید و احتمال ابتلای هر فرد به بیماری های پوستی را بیان می کنه. این طبقه بندی بر مبنای میزان رنگدانه های پوست و چگونگی واکنش پوست به نور خورشید انجام شده است.

نوع 1. رنگ پوست قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سفید مایل به کرم. رنگ چشم ها آبی روشن، خاکستری روشن یا سبز روشن، رنگ طبیعی موها قرمز یا بلوند و پوست در مقابل نور خورشید همیشه دچار کک و مک و سوختگی می شود، پوسته پوسته شده و این افراد هرگز نمی توانند پوست خود را برنزه کنند.

دستگاه لیزر مناسب برای این افراد دستگاه الکساندرایت و دایود است.

نوع 2. پوست قبل از قرار گرفتن در معرض نور خوشید روشن یا رنگ پریده است. رنگ چشم ها آبی، خاکستری یا سبز است، رنگ طبیعی موها بلوند است. پوست در مقابل نور خورشید معمولا دارای کک و مک است و اغلب پوسته پوسته می شود و این افراد به ندرت می توانند برنزه کنند.

دستگاه لیزر مناسب بری این نوع پوست لیزر الکساندرایت است.

نوع 3. پوست قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید روشن یا بژ است. رنگ چشم ها فندقی یا قهوه ای روشن، رنگ طبیعی مو بلوند تیره یا قهوه ی روشن است. پوست این افراد در مقابل آفتاب گاهی دچار کک و مک یا سوختگی می شود و این افراد گاهی می توانند برنزه کنند.

در این افراد لیزر دایود بهترین دستگاه لیزر محسوب می شود و الکساندرایت نیز تا حدی موثر خواهد بود.

نوع 4. پوست قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به رنگ زیتونی یا قهوه ای روشن است. رنگ چشم ها قهوه ای تیره و رنگ طبیعی موها قهوه ای تیره است. این نوع پوست در مقابل نور خورشید دچار کک و مک نمی شود، به ندرت دچار آفتاب سوختگی می شود و اغلب می تواند برنزه کند.

در این افراد دستگاه لیزر دایود به دلیل عوارض کمتر و اثربخشی بهتر لیزر مناسب محسوب می شود.

نوع 5. رنگ پوست قبل ا قرار گرفتن در معرض نور خورشید قهوه ای تیره یا سیاه است. رنگ چشم ها نیز قهوه ای تیره یا سیاه است. رنگ طبیعی موها نیز قهوه ای تیره یا سیاه است. افرادی که دارای این نوع پوست هستند به ندرت دچار کک و مک می شوند، تقریبا هرگز دچار آفتاب سوختگی نمی شوند و پوست آنها همیشه برنزه است.

ان دی یاگ (N-D-Yag) دستگاه لیزر مناسب برای این افراد محسوب می شود و الکساندرایت تاثیر چندانی برای این تیپ پوستی ندارد.

نوع 6. رنگ پوست قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید سیاه است. رنگ چشم ها قهوه ای مایل به سیاه و رنگ موها نیز به طور طبیعی سیاه است. افراد دارای این نوع پوست هرگز دچار آفتاب سوختگی و کک و مک نمی شوند و همیشه برنزه تیره هستند.

ان دی یاگ (N-D-Yag) برای افراد دارای تیپ پوستی 6 بهترین انتخاب است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نوع پوست و لیزر مناسب اینجا کلیک کنید.

اگر پوست شما از نوع 1 یا 2 است، به شدت در مقابل نور خورشید آسیب پذیر هستید و نور خورشید ممکن است باعث پیری پوست شما شود. احتمال بروز ملانوم و دیگر انواع سرطان های پوستی در شما بیش از دیگران است.

برای پیشگیری از آفتاب سوختگی یا هر گونه بیماری پوستی قبل از خروج از خانه حتما از ضد آفتاب دارای حداقل SPF 30 استفاده کنید. تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید و در صورت بیرون رفتن از خانه از محافظ هایی مانند کلاه یا لباس آستین بلند برای محافظت از پوست خود استفاده کنید. عینک آفتابی بزنید و ماهانه پوست تمام قسمت های بدن خود را بررسی کنید و سالانه نیز به متخصص پوست مراجعه کنید.

و اما پوست نوع 3 تا 6، اگر پوست شما یکی از این چهار نوع است، در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید همچنان احتمال ابتلا به سرطان پوست در شما وجود دارد، به ویژه اگر از صندلی های سولار برای برنزه کردن پوست خودتون استفاده کرده باشید. احتمال ابتلا به سرطان های پوست در این افراد کمتر از صاحبان پوست نوع 1 و 2 است، اما همچنان این احتمال وجود داره و باید اقدامات احتیاطی و محافظت در برابر خورشید صورت بگیره.

سرطان های پوستی در افرادی که دارای پوست نوع 3 تا 6 هستند معمولا دیرتر تشخیص داده میشه و درمان آن سخت تر خواهد بود. بنابراین اگر پوست شما از نوع 3 تا 6 است برای محافظت از پوست خودتون اقداماتی انجام دهید، از جمله میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید را به حداقل برسانید، با امکانات محافظتی، مانند عینک آفتابی، کلاه و ضدآفتاب از پوست خود محافظت کنید و ضد آفتاب دارای حداقل SPF 15 استفاده کنید و سالی یک بار به متخصص پوست مراجعه کنید.

من. آیا لیزر موهای زائد باعث سفید شدن پوست هم می شود؟ به ویژه برای بعضی قسمت ها مانند زیر بغل و واژینال.

دکتر زکی زاده. خیلی ها اعتقاد دارند که ستفاده از لیزر موهای زائد به سفید شدن پوست هم کمک می کند، اما در حقیقت این باور اشتباه است. استفاده از لیزر باعث صاف و نرم شدن پوست می شود، اما احتمالا اجتناب از نور خورشید مهم ترین عامل روشن تر شدن پوست می شود. به علاوه از بین رفتن ریشه موها و کمتر شدن نقاط تیره در زیر پوست نیز به روشن تر شدن بخش های لیزر شده کمک می کند.

من. از نظر شما ویژگی های یک کلینیک خوب برای انجام لیزر موهای زائد چیست؟

دکتر زکی زاده. این روزها کلینیک های لیزر موهای زائد تقریبا در هرجایی دیده می شود و خدمات زیبایی و لیزر ارائه می دهند. زمانی که تصمیم به انجام فرایند لیزر موهای زائد می گیرید، لازم است به دنبال بهترین مرکز یا کلینیک لیزر باشید. در مورد کلینیک مورد نظر خود تحقیق کنید و با افرادی که از خدمات آن کلینیک استفاده کرده اند مشورت کرده و از میزان رضایت آنها مطمئن شوید.

یک کلینیک لیزر درمانی خوب باید دارای پرسنل حرفه ای و باتجربه باشد. کلینیک های زیادی هستند که خدمات آرایشی و بهداشتی ارائه می دهند، اما کدام یک از آنها دارای اپراتور آموزش دیده و یا پزشک متخصص هستند و یا خدماتی که رائه می دهند دارای بالاترین کیفیت است؟

در مورد مدت زمان فعالیت کلینیک اطمینان حاصل کنید و در رابطه با تجربه اپراتوری که قرار است لیزر درمانی شما را انجام دهد پرس و جو کنید. تمام این تحقیقات برای اطمینان بیشتر و پیشگیری از بروز هر گونه مشکل انجام می شود. به علاوه کلینیک مورد نظر باید دارای مدرک و اجازه ارائه این خدمات را داشته باشد.

یکی دیگر از ملاک های کلینیک خوب داشتن تجهیزات با کیفیت بالا و استاندارد است. اگر کلینیک مورد نظر از دستگاه های قدیمی لیزر یا دستگاه هایی با کیفیت پایین استفاده کند، احتمال بروز عوارض جانبی و نتیجه نامطلوب بیشتر خواهد شد. توجه داشته باشید که متناسب با نوع و رنگ پوست دستگاه لیزر خاصی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

من. آیا لیزر می تونه رنگدانه های پوست را تغییر بده و باعث تغییر رنگ پوست بشه؟

دکتر زکی زاده. در مورد مراجعه کننده هایی که پوست تیره دارند لیزر باید با دقت بیشتری انجام بشه. پرتوهای لیزر ملانین را در مو هدف قرار می دهند، بنابراین وقتی پوست تجمع بیشتری از ملانین ها در خود داشته باشه، که باعث تیره تر شدن پوست میشه، هدف قرار دادن فولیکول مو با لیزر کمی سخت تر میشه، چون ممکنه لیزر روی ملانین پوست هم تاثیر بگذاره. با این حال متخصص حرفه ای و آموزش دیده می تونن لیزر را بدون هیچ مشکلی برای افراد دارای پوست تیره هم به راحتی انجام بدن. بهترین اقدامی که در این موارد میشه انجام داد این هست که اپراتور در ابتدا بر روی قسمتی از بدن مراجعه کننده لیزر را تست کنه و واکنش پوست را در مقابل لیزر با دقت بررسی کنه. به هرحال همه خانم ها و آقایون نمی تونن از لیزر استفاده کنند.

به علاوه تغییر رنگ پوست در افرادی که پوست روشن دارند هم اتفاق میفته و این مئله در صورتی بروز میکنه که لیزر موهای زائد توسط یک فرد بی تجربه انجام بشه و یا از لیزرهای خانگی استفاده بشه، در غیر اینصورت در افراد دارای پوست روشن و موی تیره هیچوقت مشکل تغییر رنگ پوست رخ نمیده.

من. دکتر آیا لیزر موهای زائد زیر بغل بر روی غدد لنفاوی این قسمت تاثیر میذاره؟

دکتر زکی زاده. خیر. پرتو لیزر وارد عمق زیادی در زیر پوست نمیشه و در زیر پوست بلافاصله جذب ملانین مو میشه. به علاوه قدرت پرتوهای استفاده شده برای لیزر آنقدر زیاد نیست که بر روی غدد این قسمت تاثیر بگذاره. بنابراین جای هیچ نگرانی نیست.

من. چرا معمولا استفاده از لیزرهای خانگی توصیه نمیشه؟

دکتر زکی زاده. وقتی فردی از دستگاه لیزر خانگی استفاده می کنه، آموزشی در این زمینه ندیده، به علاوه ممکنه اطلاعات زیادی در مورد لیزر و نوع پوست خود نداشته باشه. از همه مهمتر این افراد جلسه مشاوره برای لیزر را ندارند. در جلسه مشاوره اطلاعات زیادی به فرد داده میشه، همچنین اطلاعات زیادی در مورد داروهای مصرفی وی و سوابق پزشکی از او گرفته میشه. گاهی برخی افراد به خاطر مصرف برخی داروها یا ابتلا به برخی بیماری ها اصلا نیاید از لیزر استفاده کنند. فردی که از لیزر خانگی استفاده می کند، اطلاعاتی در این مورد نداره. بنابراین خطر بروز عوارض جانبی خیلی بیشتر خواهد شد.

من. ممنون از توضیحاتتون تا اینجا. و یه سوال دیگه در مورد سودوفولیکولیت (Pseudofolliculitis). ممکنه مشکل سودوفولیکولیت رو توضیح بدین و آیا لیزر به رفع این عارضه کمک می کنه یا خیر؟

دکتر زکی زاده. سودوفولیکولیت یک بیماری مزمنه است که پوست بر اثر شیو کردن های مداوم تحریک میشه. بعد از شیو کردن مو به آرامی دوباره شروع به رشد میکنه. مویی که دارای انحناست یا ضخیم شده در زمان رشد به شکل گرد در می آید و به داخل فولیکول برمی گردد. بعد از اون این فولیکول ملتهب و قرمز می شود و تعداد این فولیکول های قرمز و ملتهب که زیاد باشه انگار محل شیو شده پر از آکنه است.

خب تغییر ساختار مو از ریشه غیر ممکنه و در نتیجه تنها یک راه برای پیشگیری از سودوفولیکولیت وجود داره و اون هم شیو نکردن هست. استفاده از لیزر روش موثری برای برطرف کردن سودوفولیکولیت هست چرا که لیزر به طور دائم مو را از ریشه از بین میبره. اگر جلسات به طور کامل و منظم انجام بشه موهای زائد به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده و در صورت رشد هم بسیار نازک خواهند بود و موی نازک مشکل سودوفولیکولیت در پی نخواهد داشت.

من. نتیجه لیزر چطور خواهد بود؟

دکتر زکی زاده. اگر جلسات به طور کامل و با فواصل منظم انجام شوند، نتیجه مطلوب خواهد بود. به هرحال نتیجه مطلوب هم در افراد مختلف یکسان نیست و به سیستم بدن فرد بستگی داره. بعضی افراد بعد از اتمام فرایند لیزر تا سال ها هیچ موی زائدی روی بدن خود نمی بینند و بعضی دیگر به تجدید سالانه لیزر احتیاج خواهند داشت. به هرحال استفاده از لیزر موهای زائد را به میزان 85 تا 90 درصد کاهش می دهد. سرعت رشد موها هم کمتر شده و موهایی که رشد می کنند که خیلی نازک تر و روشن تر خواهند بود.

من. شروع استفاده از لیزر رو از چه سنی توصیه می کنید؟

دکتر زکی زاده. لیزر برای رفع موهای زائد رو از هر سنی می تونید شروع کنید، اما مسئله این است که در سنین نوجوانی تغییرات هورمونی در بدن زیاد است و این مسئله روی میزان رشد موهای زائد و همچنین روی نتیجه لیزر موهای زائد هم تاثیر می گذاره. بنابراین توصیه می کنم که لیزر بعد از سن بلوغ شروع بشه تا فرد به نتیجه مطلوب برسه.

متشکریم دکتر زکی زاده بابت اطلاعات مفیدی که ارائه دادید.

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید