بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در اصفهان

لیزر موهای زائد در اصفهان

مطب لیزر اصفهان
مطب لیزر اصفهان

سلام. من سعیده هستم و در اصفهان، شهر آب و آیینه، شهر گنبدهای فیروزه ای، شهر زاینده رود و خلاصه شهر رویاها زندگی می کنم. در این مقاله قرار هست نکات مهمی رو در مورد لیزر براتون بیان کنم، اما متاسفانه خودم نمی تونم از این روش جالب و موثر استفاده کنم و علتش هم این هست که من مبتلا به پسوریازیس هستم.

زمانی که برای بیماری خودم یعنی پسوریازیس به مطب دکتر مهسا سعیدیان ، متخصص پوست و مو مراجعه کردم با فناوری لیزر آشنا شدم و همونجا متوجه شدم که من کاندیدای خوبی برای لیزر نیستم. دکتر مهسا سعیدیان توضیح دادند که افراد مبتلا به پسوریازیس، کسانی که دارای تبخال فعال هستند، کسانی که دچار کلوئید هستند و یا سابقه ابتدا به آن را دارند، اگر دچار آکنه عفونی هستند و کسانی که مبتلا به لوپوس هستند، نمی توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اون روز دکتر سعیدیان اطلاعات زیادی در مورد لیزر موهای زائد به من دادند که بخشی از اون رو با صدای خودشون در اختیار شما میذارم و توصیه می کنم اگر قصد استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد خود را دارید، حتما بقیه صحبت های من رو مطالعه کنید.

دکتر مهسا سعیدیان
متخصص پوست و مو

تصوری که در ذهن خیلی از مردم هست اینه که لیزر خطرناکه، بنابراین اولین سوالی که از دکتر سعیدیان پرسیدم این بود که:

آیا واقعا لیزر موهای زائد خطرناکه؟

بله، لیزر کاملا بی خطر هست، البته اگر توسط یک فرد با تجربه و در یک مرکزمجهز انجام بشه. اگر از روش های سنتی و کم اثری مثل شیو کردن و استفاده از وکس خسته شده اید، پیشنهاد می کنم حتما یک بار لیزر موهای زائد رو امتحان کنید.

لیزر روی فولیکول های مو تاثیر می گذارد و توانایی رشد مو را در این بخش از بین می برد. در اکثر خانم ها و آقایانی که از لیزر موهای زائد استفاده می کنند، فرایند کاملا بی خطر و بدون عارضه انجام می شود. عوارض مربوط به لیزر هم موقت هستند و سریعا، حد اکثر طی 24 ساعت، درمان می شوند. شما حتی وقتی از وکس یا ژیلت هم استفاده می کنید عوارضی رو مشاهده می کنید، چه بسا عوارض مربوط به روش های سنتی طولانی تر هستند، مانند موهای زیر پوستی که باعث آزار بسیاری از خانم ها و آقایان می شوند و یا التهاب پوست. عوارض موقت مربوط به لیزر هم قرمزی و التهاب پوست هست که به خودی خود برطرف می شوند.

اصلا قدر لیزر آنقدر زیاد نیست که به اعماق بدن نفوذ کند و منجر به بروز مشکل شود. لیزر به زیر پوست نفوذ کرده و قبل از نفوذ بیشتر به وسیله رنگدانه های مو جذب می شود.

در میان این صحبت های دکتر در مورد خطرات لیزر نکته جالبی رو متوجه شدم.

تا قبل از این لیزر رو یک روش مخصوص برای خانم ها تصور می کردم، اما دکتر سعیدیان به استفاده از لیزر توسط آقایان هم اشاره کردند، روی برگه ای که در دست داشتم یادداشت کردم که حتما در مورد لیزر موهای زائد بدن هم ازشون بپرسم. اما قبل اون سوال دیگه ای پرسیدم.

لیزر موی چانه
  • ببخشید دکتر سعیدیان میشه در مورد عوارض لیزر توضیحات بیشتری بدین؟ چون همه متخصصین پوست معتقدند که این روش کاملا بی خطره، فکر می کنم در مورد عوارض اطلاعات بیشتری به مردم بدین خیلی بهتر باشه.

البته حتما. ببینید لیزر هم مثل تمام روش های آرایشی و بهداشتی دیگه عوارضی داره، اما این عوارض خیلی کمتره و همچنین با رعایت یک سری نکات میشه احتمال بروز این عوارض را به حداقل رساند.

استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد ممکن است باعث تحریک موقت پوست شود. بعد از هر جلسه لیزر فرد مراجعه کننده ممکن است دچار قرمزی و التهاب در بخش های تحت درمان شود. این عوارض طبیعی هستند و به هیچ عنوان نگران کننده نیستند. همونطور که گفتم بعد از استفاده از وکس هم ممکنه قرمزی و التهاب روی پوستتون ببینید.

پزشک یا اپراتور لیزر قبل از شروع درمان ممکن است از بی حس کننده های موضعی بر روی قسمت های مورد نظر استفاده کند تا عوارض را به حداقل برساند.

این تحریک و قرمزی طی چند ساعت برطرف می شود. می توانید بعد از اتمام جلسه از کیسه یخ برای کاهش التهاب و درد استفاده کنید. اما اگر عوارضی رو که مشاهده می کنید بیشتر از قرمزی و التهاب معمولی هستند و طی چند ساعت بهبود پیدا نکردند و یا حتی بدتر شدند، حتما به پزشکتون اطلاع بدهید.

یک عارضه دیگه تغییر رنگدانه های پوست هست که ممکن است بعد از اتمام لیزر موهای زائد مشاهده کنید. افرادی که پوست تیره تری دارند، بعد از لیزر ممکن است احساس کنند پوستشان روشن تر شده و بالعکس افرادی که پوست روشن دارند پس از درمان احساس می کنند پوست آنها تیره تر شده است. به هرحال این عارضه هم مثل تحریک پوستی موقت است و به خودی خود بهبود پیدا می کند.

اما گاهی در برخی موارد عوارض ممکن است کمی شدیدتر باشند. اگر از لیزرهای خانگی استفاده کنید یا به کلینیک یا سالنی مراجعه کنید که پرسنل کم تجربه و آموزش ندیده و تجهیزات مناسب نداشته باشد، احتمال بروز عوارض جدی بیشتر خواهد شد.

پس قبل از توضیح در مورد عوارض جدی بهتون توصیه می کنم قبل از انتخاب مرکز مورد نظر برای لیزر حتما در مورد اپراتور، پزشک و تجهیزات اون مرکز تحقیق کنید و با افراد دیگه ای که در اون مرکز لیزر موهای زائد انجام داده اند، مشورت کنید.

بعضی مراکز بدون تجهیزات و تجربه کافی قیمت لیزر را خیلی پایین اعلام می کنند تا مراجع زیاد جذب کنند ولی این مسئله باعث بروز مشکل برای مراجعین میشه و علاوه بر هزینه ای که از دست رفته و نتیجه ای که حاصل نشده، مشکلات پوستی هم براشون به وجود میاد.

وحالا عوارض جدی تر که عبارتند از:

  1. افزایش رشد موهای زائد در قسمت تحت درمان.
  2. تغییر در بافت کلی پوست، البته این عارضه معمولا موقعی بروز می کند که به تازگی و قبل از انجام لیزر موهای زائد پوست خود را برنزه کرده باشید.
  3. اسکار: این مشکل در افرادی بروز می کند که بدنشون به راحتی زخم می شود.
  4. تاول و کبودی پوست: اگر بلافاصله بعد از لیزر موهای زائد در معرض نور خورشید قرار بگیرید، احتمال بروز این مشکل بیشتر خواهد بود.

اگر هر یک از موارد بالا رو مشاهده کردید، حتما به پزشکتون اطلاع بدید.

  • سوال بعدی من اینه که آقایان هم می توانند از لیزر استفاده کنند؟

البته که می توانند. اخیرا متقاضیان آقا هم برای استفاده از لیزر موهای زائد خیلی زیاد شده. بسیاری از آقایان از لیزر برای رفع موهای زائد بدن خودشون استفاده می کنند، به ویژه مردهایی که ورزشکار هستند و مجبورند موهای بدنشون رو شیو کنند. به عنوان مثال بدنسازها و شناگران باید به طور مرتب این کار را انجام بدهند و خب شیو کردن مرتب هم خسته کننده، وقت گیر و مشکل ساز است. به علاوه منجر به بروز موهای زیر پوستی می شود. به همین خاطر این افراد استفاده از لیزر ر به روش های دیگه ترجیح می دهند.

حتی بعضی از آقایون از لیزر برای رفع موهای زائد خود استفاده می کنند. قرار نیست استفاده از لیزر به طور کامل موهای صورت را از بین ببرد، بلکه می تواند تراکم موها را کم کرده و موهای زیر پوستی را از بین ببرد. همچنین از لیزر می شود برای مرتب کردن موهای صورت استفاده کرد، به این ترتیب که خط بین رویش ریش در قسمت گردن و یا گونه با لیزر مشخص می شود.

چه بسا لیزر بر روی مردان اثربخشی خیلی بهتر دارد، چرا که معمولا موهای مردان ضخیم و تیره است.

  • ممنون خانم دکتر جالب بود. اما یک سوال دیگه، آیا میشه از لیزر در دوران بارداری هم استفاده کرد؟

فرایند لیزر موهای زائد در دوران بارداری توصیه نمی شود. اول از همه اینکه هنوز مطالعات کافی در مورد بی خطر بودن لیزر در دوران بارداری انجام نشده و این مسئله نیاز به بررسی های بیشتری دارد، به همین دلیل ترجیحا توصیه می شود خانم های باردار کمی صبر کنند.

معمولا در دوران بارداری موهای زائد بعضی از بخش های بدن، از جمله شکم و پستان ها، خیلی زیاد می شود. این موهای زائد پس از اتمام دوران بارداری به خودی خود ریزش پیدا می کنند، بنابراین کمی صبر کنید تا پس از اتمام دوران بارداری موهای زائد دائمی تحت درمان قرار بگیرند.

  • آیا استفاده از لیزر باعث بروز سرطان می شود؟

سوال خوبی پرسیدید. این یک شایعه و در واقع یک تصور اشتباه است که لیزر منجر به بروز سرطان می شود. در واقع لیزر گاهی برای درمان بعضی ضایعات پوستی استفاده می شود.

بعضی انواع لیزرها برای درمان آسیب های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی و برطرف کردن چروک پوست استفاده می شوند. لیزرهایی که برای منظور رفع موهای زائد و یا دیگر فرایندهای درمانی پوست مورد استفاده قرار می گیرند، دارای پرتوهای کمی هستند. به علاوه این پرتوهای کم فقط سطح پوست را هدف قرار می دهند و دارای خطر بروز سرطان نیستند.

  • آیا لیزر می تواند منجر به ناباروری در خانم ها یا آقایان شود؟

این هم یک تصور اشتباه و شایعه است که لیزر ممکن است باعث ناباروری شود. همانطور که گفتم لیزر مورد استفاده فقط سطح پوست را هدف قرار می دهد و در نیتجه پرتوهای کم قدرت آن نمی توانند به اندام های داخلی بدن نفوذ کنند.

  • الکترولیز هم روش دیگری برای حذف موهای زائد هست که گفته می شود از روش های سنتی ماندگاری بیشتری دارد. تفاوت الکترولیز با لیزر چیست؟ شما کدام یک را توصیه می کنید؟

بله، الکترولیز هم یک روش نسبتا دائمی محسوب می شود. در الکترولیز یک دستگاه اپیلاتور وارد پوست می شود. این دستگاه از فرکانس های رادیویی موج کوتاه در فولیکول مو استفاده می کند تا جلوی رشد مو را بگیرد. این فرکانس ها به فولیکول های مو آسیب رسانده و جلوی رشد مو را گرفته و باعث می شود موهای موجود ریزش پیدا کنند. با این حال برای رسیدن به نتیجه مطلوب تعداد جلسات متعددی لازم است.

من لیزر را به الکترولیز ترجیح می دهم. مزایای لیزر به الکترولیز این هست که، در درجه اول الکترولیز یک روش تهاجمی تر محسوب می شود. بعد اینکه سرعت لیزر خیلی بالاتر از الترولیز است و اگر از الکترولیز استفاده می کنید، برای رسیدن به نتیجه مورد نظر تعداد جلسات بیشتری نیاز خواهید داشت. در روش الکترولیز طی یک جلسه نمی توان بخش وسیعی از بدن را درمان کرد، اما در استفاده از لیزر این امکان وجود دارد.

اما به یاد داشته باشید استفاده از یکی از این دو روش باعث منع استفاده از روش دیگر می شود. به عنوان مثال اگر قبلا از لیزر استفاده کرده اید و حالا تصمیم به استفاده از الکترولیز را دارید، بهتر است بدانید این کار تاثیر روش اول (لیزر موهای زائد) را معکوس می کند. بهتر است ابتدا در انتخاب روش مورد نظر خود به خوبی فکر کنید. به هرحال اگر تصمیم گرفتید روش حذف موهای زائد خود را تغییر دهید، بهتر است قبل از شروع روش دوم چند ماه صبر کنید.

  • ممنون از توضیحات شما. سوال دیگر من این است که آیا لیزر واقعا باعث رفع دائمی موهای زائد می شود؟

اگر بخواهم به طور خلاصه به این پرسش پاسخ دهم، باید بگویم خیر. لیزر با داغ کردن فولیکول های مو جلوی رشد موهای جدید را می گیرد. این امر باعث می شود فولیکول مو برای مدت طولانی به خواب عمیق برود. این مدت طمان بسیار طولانی تر از شیو کردن و استفاده از وکس است. اما زمانی که مو دوباره شروع به رشد می کند، بسیار روشن تر، نازک تر و تراکم آن نیز بسیار کمتر خواهد بود.

معمولا از لیزر به عنوان یک روش دائمی برای رفع موهای زائد یاد می شود، اما در حقیقت لیزر یک روش دائمی برای کاهش میزان موهای زائد است. این روش موهای زائد را به طور کامل و دائمی از بین نمی برد.

لیزر موهای زائد بر روی افرادی که دارای موهای تیره و پوست روشن هستند، بهترین نتیجه را دارد. متخصصین پوست هم توصیه می کنند برای رهایی کامل از موهای زائد، پس از اتمام دوره درمان، تمام جلسات توصیه شده، سالانه یک بار لیزر درمانی انجام شود. به این ترتیب موهای زائد هرگز فرصت رشد مجدد پیدا نخواهند کرد.

  • چرا برای رسیدن به نتیجه لیزر موهای زائد باید طی چند جلسه انجام شود؟

تکرار جلسه های لیزر برای رسیدن به نتیجه مورد نظر ضروری است. تعداد دقیقی برای تعداد جلسه های مورد نیاز نمی توان مشخص کرد، چون افراد از لحاظ رنگ پوست و نوع مو با هم متفاوت هستند. اما معمولا تعداد جلسات مورد نیاز بین 6 تا 8 جلسه است.

فاصله بین هر دو جلسه از یکدیگر حدود 6 هفته خواهد بود، به این ترتیب فرایند کامل لیزر موهای زائد 9 ماه طول خواهد کشید. بعد از هر جلسه تراکم موها از جلسه قبل کمتر می شود و موهایی که دوباره رشد می کنند خیلی روشن تر و نازکتر هستند. طبق برآوردهای انجام شده در هر جلسه 10 تا 25 درصد موهای زائد کاهش پیدا می کنند. بنابراین میزان کاهش موهای زائد طی هر جلسه بهتر می شود، اما متفاوت خواهد بود.

همانطور که قبل از این هم گفتم پس از اتمام کامل دوره درمان می توانید سالانه یک یا دو بار لیزر موهای زائد انجام دهید، که این تعداد نیز بستگی به شخص و میزان رشد موهای زائد در بدن وی دارد. برخی هم تا چند سال نیازی به انجام مجدد درمان ندارند.

  • قبل از لیزر اقدامات خاصی لازم است یا خیر؟

بله البته. در واقع چند ماه قبل از شروع اولین جلسه لیزر موهای زائد باید خود را برای این فرایند درمانی و آرایشی آماده کنید. اول از همه اینکه به خاطر داشته باشید حداقل یک ماه قبل از لیزر موهای زائد از روش هایی مانند اصلاح با نخ، اپیلاسیون و وکس برای رفع موهای زائد خودتون استفاده نکنید. برای اثربخشی لیزر آنچه لازم است ریشه موهاست که با نخ اصلا، وکس و اپلاسیون ریشه مو خارج می شود.

یک روز قبل از هر جلسه لیزر موهای زائد خود را شیو کنید، به این ترتیب اثربخشی لیزر بیشتر خواهد بود و احتمال سوختگی نیز کمتر می شود. همانطور که متوجه شده اید، لیزر جذب فولیکول ها و رنگدانه های مو در زیر پوست می شود و وجود مو در سطح پوست باعث می شود پرتو لیزر قبل از رسیدن به زیر پوست جذب مو شده و اثر بخشی لیزر کاهش یابد و همچنین احتمال سوختگی پوست نیز وجود دارد.

هر بخشی که قرار است لیزر شودکاملا تمیز باشد و از هیچگونه کرم آرایشی، مرطوب کننده، ضد بو و ضد عرق و هر گونه محصول آرایشی دیگر بر روی این بخش استفاده نکنید.

اگر آستانه دردتان پایین است، 40 دقیقه قبل از انجام لیزر از پمادهای بی حس کننده موضعی استفاده کنید، به ویژه برای قسمت واژینال یا زیر بغل که حساسیت بیشتری دارند. در مورد نوع پماد انتخابی خود حتما ب پزشک خود مشورت کنید.

قبل از لیزر موهای زائد از روش های برنزه کننده پوست – به طور طبیعی با قرار گفتن در معرض خورشید و یا استفاده از صندلی سولار – به هیچ عنوان استفاده نکنید. برنزه شدن پوست احتمال سوختگی پوست را افزایش می دهد. به علاوه حداقل یک هفته قبل و یک هفته بعد از لیزر موهای زائد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.

در روز انجام لیزر موهای زائد لباس های گشاد بپوشید و پس از اتمام هر جلسه نیز پزشک پماد ضد التهاب برای شما تجویز خواهد کرد که حتما از آن استفاده کنید و برای کاهش التهاب و قرمزی می توانید از کیسه یخ استفاده کنید.

قبل از شروع دوره درمان یک جلسه مشاوره برگزار خواهد شد که توضیحاتی در مورد لیزر، هزینه آن، تعداد جلسات لیزر و فاصله جلسات برگزار می شود. توصیه می کنیم در این جلسه اگر سوالی دارید حتما بپرسید و از همه مهمتر اینکه اگر داروی خاصی استفاده می کنید و یا بیماری خاصی دارید یا سابقه بیماری دارید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

برخی داروها بر روی نتیجه لیزر تاثیر می گذارند، برخی دیگر نیز با انجام لیزر تداخل پیدا کرده و احتمال بروز عوارض جدی را افزایش می دهند. به عنوان مثال اگر از آکوتان یا آنتی بیوتیک استفاده می کنید، میزان حساسیت پوست به نور افزایش پیدا کرده و در صورت استفاده از لیزر موهای زائد احتمال سوختگی افزایش پیدا خواهد کرد.

سپس دکتر سعیدیان در مورد بیماری پسوریازیس توضیحاتی دادند:

پسوریازیس یک التهاب پوستی مزمن است که در بین مبتلایان به پسوریازیس چاقی، دیابت و بیماری قلبی بیشتر به چشم می خورد. این بیماری ارثی است و به صورت دوره ای بروز می کند. شما خودتون که به پسوریازیس مبتلا هستید، آشنایی کامل با ین بیماری دارید و می دانید که با مصرف دارو می توانید علائم آن را کنترل کنید. متاسفانه مبتلایان به پسوریازیس نمی توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند، زیرا لیزر بااعث تحریک پوست و فعال شدن بیماری می شود. شما می توانید از روش های دیگر برای رفع موهای زائد خود استفاده کنید.

پس از پایان صحبت های دکتر مهسا سعیدیان از ایشان خیلی تشکر کردم و از اتاق بیرون آمدم. بیرون اتاق افراد زیادی برای لیزر مراجعه کرده و منتظر نشسته بودند.

در کلینیک لیزر موهای زائد در اصفهان پرسنل با تجربه و آموزش دیده مشغول کار هستند. به علاوه دستگاه های مورد استفاده در این مرکز دستگاه هایی جدید و مورد تایید سازمان FDA می باشند.

دستگاه های لیزر مورد استفاده در مرکز لیزر موهای زائد در اصفهان عبارتند از: الکساندرایت آپوجی (alexandrite apogee) و دایود سوپرانو. این دو دستگاه برای پوست های تیره و روشن قابل استفاده می باشند و نیاز تمامی مراجعین را برطرف می سازند. اگر به فکر استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد خود هستید و ساکن شهر اصفهان می باشید، توصیه می کنیم حتما با مرکز تخصصی لیزر موهای زائد دکتر مهسا سعیدیان تماس بگیرید.

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید