لیزر درمانی و کرم های از بین برنده لکه های صورت

تصویر مرتبط

لیزر درمانی و کرم های از بین برنده لکه های صورت

در حالی که انواع محصولات روشن کننده پوست در بازار موجود است ،  استفاده از بعضی از این محصولات می تواند خطرناک باشد.   تشخیص صحیح برای انتخاب گزینه مناسب در درمان پوست شما بسیار تأثیر خواهد داشت .

هیپرپیگمانتاسیون یا لکه های تیره  پوست به علت  قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب ، و یا تغییرات هورمونی ایجاد می شود.   انواع مختلفی از کرم ها و سرم ها در بازار موجود است که هر کسی  می تواند برای هیپرپیگمانتاسیون یا لکه های تیره  پوست خود و کاهش لکه های تیره پوست از آنها استفاده کند .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اما هر یک از این گزینه های درمانی ممکن است خطرات و عوارضی به دنبال داشته باشند .

لیزر درمانی برای از بین بردن لکه های تیره

تصویر مرتبط

لیزر درمانی روشی تهاجمی برای از بین بردن لکه های تیره صورت است .  لیزر با هدف قرار دادن نقاط تیره روی پوست صورت از طریق تمرکز انرژِی نور کار می کند.  لیزر لایه های پوست را لایه به لایه از بین می برد.  در حقیقت لیزر لایه دارای لکه های تیره پوست را می سوزاند .

درمان با لیزر چندین نوع مختلف است.  لیزر درمانی سریع تر از درمان با کرم ها جواب می دهد .

پس از لیزر درمانی برای از بین بردن لکه های تیره پوست ممکن است عوارض  زیر مشاهده شود :

  • کبودی ،
  • ورم ،
  • قرمزی ،
  • سفتی ،
  • زخم ،
  • عفونت ،
  • تغییر در بافت پوست .

سایر روش ها برای ازبین بردن لکه های تیره پوست

لایه برداری شیمیایی

نتیجه تصویری برای  عوارض لیزر درمانی برای از بین بردن لکه های تیره

لایه برداری و محصولات لایه بردار سلول های مرده پوست و یا لایه  بالایی  پوست را از بین می برند .  پوست جدید سالم تر و شاداب تر است .  اما عوارض این کرم ها و لایه بردارهای شیمیایی زیاد است .  یکی از عوارض لایه بردارها سوزش پوست می باشد .

کرم و سرم هیدروکینون

یکی از متداول ترین روش ها برای از بین بردن لکه های تیره پوست استفاده از کرم ها و سایر محصولات حاوی هیدروکینون است .  استفاده از این محصولات رنگ پوست را نیز روشن می کند .

میزان هیدروکینون موجود در کرم های بدون تجویز 2% و در کرم های  تجویزی توسط پزشکان   3% هیدروکینون می باشد .  هیدروکینون تنها ماده روشن کنده پوست مورد تأیید  FDA می باشد .

درحالی که استفاده از هیدروکینون در محصولات آرایشی به نظر بی خطر می آید ، اما غلظت مشخصی از این ماده در محصولات آرایشی وجود دارد.  زیرا هیدروکینون با غلظت بالا عوارض و خطراتی به همراه دارد.

هر گونه استفاده از هیدروکینون در افریقای جنوبی غیر قانونی است .  در کانادا نیز هیدروکینون دارویی سمی و مضر محسوب می شود .نتیجه تصویری برای کرم و سرم هیدروکینون

شواهد قوی وجود دارد که  مواد تشکیل دهنده هیدروکینون برای پوست انسان سمی هستند .  همچنین هیدروکینون  یک آلرژن است.   علاوه بر این  نگرانی هایی وجود دارد مبنی بر این که  این ماده ممکن است سرطان زا باشد .  اما تحقیقات کاملی در این مورد صورت نگرفته و مطالعات در این زمینه محدود است.

بنا براین توصیه می شود که مردم تنها از محصولات حاوی هیدروکینون به صورت کوتاه مدت استفاده کنند.  افرادی که از هیدروکینون استفاده می کنند در صورتی که دچار سوزش، و یا تیره شدن غیر عادی پوست، و یا هر گونه عوارض جانبی دیگر شدند ، باید بلافاصله مصرف این ماده را متوقف کنند .

محلول های حاوی رتینول

نتیجه تصویری برای محلول های حاوی رتینول

محصولاتی مانند رتین  A و رنووا  درمان های جایگزین هستند .  این محصولات حاوی مواد تشکیل دهنده ای مانند اسید آلفا هیدروکسی و اسید رتینوئیک  هستند.   مواد تشکیل دهنده این محلول ها  به افزایش حجم سلول ، سرعت بخشیدن به لایه برداری ، و رشد پوست سالم  کمک می کنند و مؤثر هستند.

مصرف این مواد ، پوست را به میزان قابل توجهی خشک می کند .  همچنین با استفاده از این مواد ،  پوست حساسیت بیشتری نسبت به اشعه خورشید پیدا می کند .  اگر استفاده از محصولات حاوی رتینول را برای از بین بردن لکه های تیره صورت خود انتخاب کرده اید ،  لازم است بدانید که درمان با این محصولات پروسه ای طولانی دارد.   هنگام استفاده از این محصولات ،  ضروری می باشد .

محصولات طبیعی

نتیجه تصویری برای روشن کننده پوست که حاوی مواد تشکیل دهنده طبیعی

 

شما می توانید از محصولات  از بین برنده لک و روشن کننده پوست که حاوی مواد تشکیل دهنده طبیعی هستند استفاده کنید.  ترکیبات موجود در این محصولات عبارتند از :

  • ویتامین C ،
  • اسید آزالائیک ،
  • عصاره انار ،
  • بتا کاروتن ،
  • عصاره شیرین بیان .

در حالی که محصولات طبیعی خطرات کمتری نسبت به گزینه های ذکر شده در بالا دارند ، اما با این وجود ممکن است  پوست افراد  نسبت به هر نوع محصولی حتی طبیعی حساسیت یا واکنش آلرژیک نشان دهد.

پیشگیری از بروز لکه های تیره پوست

نتیجه تصویری برای کرم روشن کننده پوست که حاوی مواد تشکیل دهنده طبیعی

برای بسیاری از افراد ، اثرات مثبت محصولات روشن کننده پوست کمتر از خطرات احتمالی آنها می باشد .  پیشگیری از آسیب های پوستی در وهله اول بهترین راه برای مراقبت و محافظت از پوست است.  حتی در مواردی که پوست از قبل لکه داشته است ، باز هم باید از آن محافظت کرد .

محفاظت از پوست در مقابل آفتاب تأثیر مهمی  در از بین رفتن و محو شدن لکه های تیره دارد .  استفاده از محصولات حاوی مواد مسدود کردن مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم بسیار مهم است . در غیر این صورت ممکن است لکه ها  حتی پس از محو شدن دوباره پدیدار شوند .

اگر لکه های تیره روی پوست شما به راحتی درمان نمی شوند ، مراجعه به یک متخصص پوست برای بررسی گزینه های درمان بهترین راه حل می باشد .

محقق و مترجم: مینو شفیعی

[button color=”orange” size=”small” link=”http://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/how-to-get-rid-of-dark-spots#hydroquinone2″ target=”blank” ]لینک منبع[/button]

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments