لیزردرمانی برای جوانسازی

لیزر درمانی سرد برای جوانسازی و زیبایی پوست

نتیجه تصویری برای لیزر سرد برای جوانسازی پوست

لیزر درمانی سرد برای جوانسازی و زیبایی پوست

لیزر درمانی سرد با شدت کم روشی است که برخلاف جراحی با لیزر باعث ایجاد گرما و حرارت در بافت نمی شود.  لیزر سرد لیزر کم توان نیز نامیده می شود.  از لیزر سرد علاوه بر کاهش چربی و لاغری برای درمان های ضد پیری و زیبایی نیز استفاده می شود.

البته اکثر لیزرهای زیبایی لیزر گرم هستند.  از لیزر گرم برای از بین بردن تاتو،  از بین بردن موهای زائد و از بین بردن لکه های پوستی استفاده می شود.  لیزر دیگری که برای درمان هایی که در بالا ذکر شد مورد استفاده واقع می شود، لیزر فرکشنال CO2 می باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

از آنجا که لیزر سرد یک درمان طولانی مدت است.  این فرآیند بلند مدت است و نتایج به صورت فوری حاصل نمی شود.   لیزر درمانی سرد باعث می شود که خود بدن زخم ها را التیام ببخشد.  این پروسه با جوانسازی سلول ها، افزایش جریان خون و افزایش تولید کلاژن نیز همراه می باشد.

حداکثر زمان استفاده از لیزر سرد برای درمان در محدوده سر و گردن در یک روز نباید بیش تر از 10 دقیقه باشد.

از لیزر سرد در نزدیکی غده تیروئید بر روی گردن استفاده نکنید.  انرژی لیزر تأثیر منفی بر روی غده تیروئید می گذارد.

انرژی لیزر سرد سرعت رشد سلول های سرطانی را افزایش می دهد.  بنابراین از لیزر سرد برای درمان افراد مستعد ابتلا به سرطان نباید استفاده شود.

نتیجه تصویری برای لیزر سرد برای جوانسازی پوست

نور لیزر سرد با پالس فوق العاده، نور مادون قرمز و نور قرمز دارای خواصی مشابه نور خورشید می باشد.
نور با توان کم به طور مستقیم به محل درمان فرستاده می شود.  پس از آن بافت مورد نظر، نور را به خود جذب می کند.  این پروسه  منجر به یک واکنش بیولوژیکی یا شیمیایی به نور مادون قرمز و نورقرمز می شود.   سلول های آسیب دیده یک واکنش فیزیولوژیکی از خود نشان می دهند که در نتیجه به  بازسازی سلول ها کمک می کند.

طول موج ها و خروجی های استفاده شده از لیزر سرد بستگی به هدف درمان دارد.  برای درمان بافت سطحی از طول موج بین 600 تا 700 نانومتر (nm) استفاده می شود.   طول موج بین 780 و 950 نانومتر برای لیزردرمانی عمیق تر استفاده می شود.

در این روش با وجود این که دستگاه در مقابل شما قرار گرفته اما شما هیچ اثری از گرما، صدا و یا لرزش احساس نمی کنید.  این روش کاملاً غیر تهاجمی و بدون درد است.  بسیاری از اوقات درمان با لیزر سرد تنها چند دقیقه طول می کشد.

لیزر سرد برای جوانسازی پوست

نتیجه تصویری برای لیزردرمانی کم توان برای جوانسازی پوست

با بالا رفتن سن، عملکرد سلول های پوست به صورت طبیعی کاهش می یابد.  و دیگر قادر به جوان نگه داشتن پوست ما نیستند.  لیزر سرد با نفوذ در لایه سطحی پوست ، پیامی به  آنزیم های پروتئین و سلول ها به ارسال می کند.  این پیام روند سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.  در نتیجه سلول های پوست فعال تر شده و انرژی سلولی بیشتری تولید می کنند.

از لیزر سرد برای درمان موارد زیر استفاده می شود:

  • رفع چین و چروک پوست
  • برطرف کردن واریس
  • برطرف کردن سلولیت
  • برطرف کردن اسکار آکنه
  • برطرف کردن علائم پسوریازیس
  • برطرف کردن علائم قارچ از بین بردن علائم قارج بیشتر طول می کشد و نیازمند لیزری با  قدرت بالاتر است.
  • برطرف کردن علائم اگزما
  • برطرف کردن جای سوختگی

استفاده از لیزر سرد در پزشکی

نتیجه تصویری برای لیزردرمانی کم توان برای جوانسازی پوست

پزشکان، دندانپزشکان، درمانگر های فیزیکی، و سایر متخصصان پزشکی  از درمان با لیزر سرد در موارد مختلفی استفاده می کنند.  مورد مصرف اصلی از لیزر سرد در پزشکی برای درمان ترمیم بافت و تسکین درد و التهاب می باشد.

لیزر سرد برای جراحات جزئی و رگ به رگ شدن

طب ورزش و شیوه های نوین درمان فیزیکی از درمان با لیزر سرد در درمان جراحات جزئی و رگ به رگ شدن استفاده می کنند.  درمان با لیزر سرد به کاهش تورم و تسریع در بهبود مفاصل و بافت نرم کمک می کند.

لیزر سرد برای برطرف کردن التهاب

نتیجه تصویری برای لیزردرمانی کم توان برای جوانسازی پوست

دندان پزشکان برای درمان بافت های ملتهب و زخم های دهان از لیزر سرد استفاده می کنند.    پزشکان نیز  از لیزر سرد برای درمان التهاب ناشی از ورم مفاصل و دیگر بیماری های مزمن خود ایمنی استفاده می کنند.

لیزر سرد برای برطرف کردن درد  

کلینیک های درد برای کمک به کاهش درد در افرادی که از درد مزمن رنج می برند از لیزر سرد استفاده می کنند.  ماساژ درمانی نیز گاهی اوقات شامل لیزر درمانی سرد می شود.

لیزر سرد برای بهبود زخم ها

از لیزر درمانی سرد برای درمان و بهبود زخم های شدید مانند زخم های افراد مبتلا به  دیابت استفاده می شود.

لیزر سرد جایگزین طب سوزنی

تصویر مرتبط

متخصصان طب سوزنی  از درمان با لیزر سرد برای کاربرانی که از درمان با سوزن ناراحت می شوند، استفاده می کنند.  پرتوهای لیزر سطح پایین می تواند نقاط خاصی را به همان شیوه طب سوزنی   اما بدون سوراخ کردن پوست شما تحریک کنند.

کاربرد های جدید درمان با لیزر سرد

کاربرد های جدید درمان با لیزر سرد تقریبا بی حد و مرز است .  متخصصین امیدوار هستند که روزی برای درمان آسیب های مغزی، آسیب های نخاعی، و بیماری های سیستم عصبی دژنراتیو از لیزر سرد استفاده کنند.  محققان در حال مطالعه در مورد استفاده از لیزر سرد برای درمان  بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون نیز هستند.

لیزر درمانی سرد برای چه کسانی مناسب است؟

نتیجه تصویری برای لیزردرمانی کم توان

استفاده از درمان با لیزر سرد رو به رشد است .  از درمان با لیزر سرد در طب سنتی  به عنوان درمان مکمل یا جایگزین استفاده می شود.  همچنین لیزر درمانی سرد روشی غیرتهاجمی، بدون درد و بدون نیاز به دارو است.  به طور کلی تا کنون هیچ عوارض جانبی در مورد درمان با لیزر سرد  گزارش نشده است.

تحقیقات در مورد اثربخشی و ایمنی  درمان با لیزر سرد در حال انجام است.  اگر شما برای جوانسازی پوست خود علاقه مند به استفاده از لیزر سرد هستید، به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.coldlasers.org/therapy/antiaging-cosmetic” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.healthline.com/health/cold-laser-therapy#how-it-works2″ target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3288797″ target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.cancer.org/treatment/treatmentsandsideeffects/complementaryandalternativemedicine/manualhealingandphysicaltouch/cold-laser-therapy” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments