لیزر درمانی برای جوانسازی پوست

لیزر درمانی برای جوانسازی پوست

تصویر مرتبط

لیزر درمانی برای جوانسازی پوست

لیزر درمانی با استفاده از پالس نوری پر قدرت برای بهبود ظاهر پوست انجام می شود .    نور لیزر توسط آب و مواد موجود در پوست به نام کروموفورها جذب می شود.

نور به انرژی گرمایی تبدیل می شود .  این  گرما لایه های نازکی  از پوست را به صورت لایه به لایه از بین می برد .  سپس با بهبود  منطقه مورد درمان ،  پوست جدید به جای پوست آسیب دیده که  در طول درمان با لیزر برداشته شده ،  رشد می کند .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

برخی از لیزر ها تنها با حرارت دادن پوست ، آن را سفت می کنند اما پوست را از بین نمی برند.

لیزر  CO2 رایج ترین نوع لیزر است که برای بازسازی و جوانسازی پوست از آن استفاده می شود .  لیزر اربیوم نیز اغلب به این منظور استفاده می شود .

از آنجا که لیزر معمولاً بسیار دقیق است ، آسیبی به بافت و پوست اطراف منطقه مورد درمان وارد نمی کند .  به همین جهت است که از لیزر درمانی برای پوست صورت استفاده می شود .  اما از لیزر درمانی برای جوانسازی قمست های دیگر بدن مانند دست ها ، گردن ، وسینه   استفاده نمی شود . زیرا ممکن است باعث شود که پوست این نواحی ضخیم تر بشود .  برخی ازمتخصصین برای جوانسازی گردن از لیزر با قدرت پایین استفاده می کنند .

روش های جدید تر لیزر درمانی

روش های جدید تر لیزر درمانی عوارض کمتری دارند و کاربر سریع تر بهبود می یابد .   نتیجه تصویری برای لیزر فرکشنال برای جوانسازی پوست

این روش ها عبارتند از :

  • لیزر فرکشنال برای جوانسازی پوست .  لیزر فرکشنال خطوط  میکروسکوپی  پوست را درمان می کند .   نتیجه  درمان پوست با لیزر فرکشنال بهبودی  قابل مشاهده ، بدون خونریزی زیاد یا پوسته پوسته شدن پوست است .
  • لیزر پلاسما برای جوانسازی پوست .  این روش با استفاده از انرژی پلاسما برای از بین بردن لایه های زیرین پوست انجام می شود .  لیزر پلاسما بر روی لایه بالایی پوست تأثیر نمی گذارد.   لایه بالایی پوست تا زمانی که  زخم ها التیام یابد ، از لایه های پایین تر آن محافظت می کند.
  • لیزر اربیم سطحی: YAG   این یک روش درمانی برای  درمان با لیزر کم توان است.   لیزر اربیم سطحی بهترین روش لیزر درمانی برای چین و چروک های ریز و سایر مشکلات پوستی است .
  • لیزر مادون قرمز .  این نوع لیزر با حرارت لایه های عمیق تر پوست را هدف قرار داده و    پوست را صاف و سفت می کند .

لیزردرمانی برای چه موادری انجام می شود ؟

لیزر درمانی ممکن است  برای از بین بردن چین و چروک  و یا جوانسازی پوست و موارد زیر باشد :

  • چین و چروک ناشی از پیری و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب .
  • چین و چروک ناشی از حرکات تکراری عضلات .
  • جای جوش خفیف یا متوسط ​​که  تا حدودی بهبود یافته است .
  • زخم های سطحی بر اثر آکنه ، جراحی یا تروما .
  • تغییر رنگ  و یا نقص در پوست ، مانند  لکه های کبدی .

نتیجه تصویری برای لیزر فرکشنال برای جوانسازی پوست

افرادی  با پوست روشن تر که مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار گرفته اند ، پس از لیزر درمانی نتایج بهتری حاصل می کنند .  لیزر درمانی در افراد با پوست تیره تر ممکن است نتیجه مطلوب را نداشته باشد .

عوارض پس از لیزر درمانی

مدت زمان بهبود پس از لیزر درمانی  به بزرگی و عمق ناحیه تحت درمان بستگی دارد .  هر چه سطح تحت درمان بزرگتر باشد ،  درمان و بهبودی بیشتر طول می کشد .

در اغلب موارد ،  منطقه مورد درمان حد اقل برای مدت هفت روز قرمز و متورم  خواهد بود .  استفاده از کمپرس سرد و مصرف داروهای ضد درد مانند آسپرین و آیبوپروفن ممکن است به کاهش درد و تورم کمک کند .  استفاده از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی نیز مؤثر است .  قرمزی پوست تا چند هفته باقی می ماند .

نتیجه تصویری برای شستشو صورت با آب

مراقبت های پس از لیزر درمانی بسیار مهم است .  این مراقبت ها شامل موارد زیر می شود :

 

  • شستشوی پوست چند بار در روز با آب سرد برای جلوگیری از عفونت . این کار از پوسته پوسته شدن منطقه مورد درمان پیشگیری می کند .  برای شستشوی صورت از مصرف صابون و عطر خودداری کنید .
  • تغییر پانسمان و یا مصرف پماد در ناحیه تحت درمان به مرطوب نگه داشتن منطقه کمک خواهد کرد . وپوست را التیام می بخشد .
  • اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید . پس از انجام لایه برداری باید هر روز از کرم های ضد آفتاب استفاده شود .  پوست جدید اگر در معرض نور خورشید قرار بگیرد آسیب خواهد دید .
  • اگر اطراف دهان  خود را لیزر درمانی کرده اید ،  لازم است از داروی ضد ویروسی به نام  آسیکلوویر برای جلوگیری از عفونت استفاده کنید .

محقق و مترجم: مینو شفیعی

[button color=”pink” size=”small” link=”  http://www.webmd.com/beauty/laser-resurfacing-surgical” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments