چرا قبل از لیزر درمانی بایدشیو کنیم؟

لیزر درمانی

زمانی که شروع به استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد خود می کنید، پزشک همیشه به شما توصیه خواهد کرد که موهای زائد خود را قبل از هر جلسه لیزر درمانی شیو کنید. این مسئله بسیار مهم است و علل مختلفی نیز برای آن وجود دارد ولی همه آنها بر مبنای یک واقعیت هستند که این واقعیت به این شرح است: لیزر رنگدانه را هدف قرار می دهد که رنگدانه هم در پوست و هم در مو وجود دارد.

و حال به مهم ترین دلایل شیو کردن قبل از لیزر درمانی می پردازیم:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

شیو کردن باعث می شود انرژی بیشتری به فولیکول های مو منتقل شود.

تمام بخش های ساقه مو دارای ملانین است. شیو نکردن مو به این معناست که انرژی لیزر بین مو در بالای پوست و موی زیر پوست (که مد نظر است) تقسیم می شود. انرژی متمرکز شده ی کمتر به معنای اثر بخشی کمتر و نتیجه نامطلوب است. در واقع یافته ها نشان داده اند که لیزر با انرژی کمتر رشد مو را تحریک می کند. زمانی که انرژی لیزر به اندازه کافیست، فولیکول مو سوزانده می شود، اما زمانی که انرژی لیزر کم است فولیکول فقط گرم می شود. سوزاندن فولیکول آن را از بین برده و گرم کردن آن باعث تحریک فولیکول می شود. به همین دلیل تکنولوژی های جدید لیزر از لیزر با انرژی کمتر استفاده می کنند تا رشد مو را در پوست سر تحریک کنند.

موهای شیو نشده انرژی لیزر را جذب می کند که ممکن است باعث آسیب دیدن پوست شود.

اگر انرژی لیزر به موی روی پوست برخورد کند، می تواند پوست را تحت تاثیر قرار دهد و این امر منجر به تجمع رنگدانه ها بر روی پوست شده و یا ساقه موی روی پوست گرمای لیزر را جذب کرده و باعث سوختگی پوست می شود.

شیو کردن میزان درد را کاهش می دهد.

زمانی که تمام انرژی لیزر به فولیکول مو برخورد می کند، میزان درد لیزر درمانی کمتر خواهد شد، اما زمانی که این انرژی بیرون پوست هم جذب می شود، درد بیشتری در پی خواهد داشت.

بسیاری از پزشک ها توصیه می کنند یک شب قبل از انجام لیزر درمانی شیو کردن موها انجام شود. برخی کلینیک ها درست قبل از هر جلسه لیزر درمانی در محل کلینیک موهای زائد را شیو می کنند، اما این کار ممکن است باعث التهاب شود، به ویژه اینکه پس از آن لیزر درمانی انجام می شود و برخورد لیزر با پوست منجر به تحریک پوست، قرمزی و التهاب می شود.

سوالی که در پایان مطرح می شود این است که چرا در دوران لیزر درمانی شیو کردن و استفاده از تیغ به وکس و اصلاح ب نخ ترجیح داده می شوند؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است. لیزر باید بر روی ملانین موجود در مو تاثیر بگذارد و به همین دلیل مو باید در زیر پوست وجود داشته باشد. کندن مو از ریشه منجر می شود ملانین در زیر پوست وجود نداشته باشد و در نتیجه لیزر تاثیری نخواهد داشت. تاکید می کنیم در تمام مراحل کاهش موهای زائد استفاده از روش هایی مانند وکس، اصلاح با نخ و استفاده از موکن های برقی ممنوع است. در این دوره می توانید فقط موهای خود را شیو کنید و یا از کرم های موبر استفاده کنید.

چند نکته در مورد چگونگی شیو کردن موها:

  • بهترین زمان برای شیو کردن موها یک روز قبل از جلسه لیزر درمانی است، به این ترتیب التهاب پوست ناشی از استفاده از تیغ بهبود پیدا کرده و مو نیز فرصت زیادی برای رشد مجدد ندارد.
  • توصیه می شود قبل از شیو کردن موها یک لایه برداری ملایم از پوست خود انجام دهید تا سلول های مرده پوست از بین بروند.
  • می توانید از ژل اصلاح استفاده کنید تا به پوست خود نیز آبرسانی کنید.
  • از تیغ جدید و تمیز استفاده کنید تا احتمال بروز هر گونه عفونت کم شود.
  • به یاد داشته باشد در زمان شیو کردن پوست خود را با آب ولرم یا خنک بشویید. استفاده از آب داغ قبل از شیو کردن منجر به نازک شدن پوست شده و بروز هر گونه آسیب را در پوست آسان می کند.

[button color=”purple ” size=”medium” link=”http://www.cadizlaserspa.com/laser-hair-removal/why-you-should-shave-before-laser-hair-removal/” target=”blank” ]منبع 1[/button]

[button color=”purple ” size=”medium” link=”https://www.futurederm.com/3-reasons-why-hair-must-be-shaved-right-before-a-laser-hair-removal-session/” target=”blank” ]منبع 2[/button]

نگارنده سمیه محمدی

 

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید