لیزر بدن نی نی سایت

لیزر بدن چیست و بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

لیزر بدن چیست؟

لیزر بدن نی نی سایت

اگر برای از بین بردن موهای زائد خود از شیو کردن مداوم، استفاده از موچین یا اپیلاسیون خسته شده اید، لیزر بدن ممکن است همان چاره ای باشد که باید به کار بگیرید. لیزر بدن بسیار مناسب از بین بردن موهای زائد بسیاری از نواحی بدن، از جمله صورت، دست و پا، بیکینی و کمر است. همچنین مناسب هر دو گروه، یعنی زنان و مردان می باشد.

امروزه لیزر موهای زائد یکی از متداول ترین روش های از بین بردن موهای زائد در سراسر دنیا به شمار می رود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

روش از بین بردن موهای زائد دستگاه های لیزر بدن بسیار ساده است:

  1. نور متمرکز شده لیزر به فولیکول های مو هدایت می شود.
  2. رنگدانه موجود در فولیکول ها نور را جذب می کنند.
  3. موی زائد از بین می رود.

به همین سادگی و تنها در سه شماره شما با موهای زائدتان برای همیشه خداحافظی می کنید.

حالا اگر تمایل دارید بیشتر درباره فرایند لیزر و حواشی آن بدانید، از شما دعوت می کنیم این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

فیلم لیزر بدن

لیزر برای خانمها و آقایان

مرکز لیزر آقایان

قبلا تصور می شد که حذف موهای زائد تنها مختص خانم هاست. اما امروزه از بین بردن موهای زائد در مردان نیز روز به روز در حال افزایش است.

در لیزر بدن آقایان پالس های نور لیزر به طور انتخابی، با مورد هدف قرار دادن ملانین در فولیکول موهای زائد، آن ها را از بین می برد. رنگدانه موجود در فولیکول مو موجب جذب پالس های نور می شود؛ تا جایی که فولیکول تخریب شده و سرعت رشد مو کاهش می یابد.

دستگاه های لیزر پیشرفته قادرند موهای زائد را به صورت ایمن و موثر تری موهای زائد کمر، قفسه سینه و پشت گردن در آقایان از بین ببرند که در انتهای این مطلب مفصلا در مورد آن توضیح داده ایم.

جنس موی مردان به مراقبت دقیق نیاز دارد؛ زیرا موهای مردان، خشن تر و متراکم تر است. پس از آن، بسیار حائز اهمیت است که روشی را برای از بین بردن موهای زائد خود انتخاب کنید که بتواند به طور موثر موهای خشن را از بین ببرد، بدون این که آسیبی به پوست وارد کند.

مدت زمان یک جلسه لیزر موهای زائد برای آقایان بسته به اندازه منطقه تحت درمان، متفاوت است و می تواند از چند دقیقه تا یک ساعت طول بکشد. قبل از جلسه به شما یک عینک محافظ چشم داده می شود و در صورت لزوم بی حسی موضعی نیز اعمال می گردد.

در طول فرآیند لیزر، احساسی مانند نیشگون حس خواهد داشت. این امر نشان دهنده این است که لیزر فعال و در حال کار است. همچنین ممکن است احساس گز گز و سوزش نیز داشته باشید. اما هیچ جای نگرانی نیست. این موضوع ابدا چیز بدی نسیت.

پس از اتمام جلسه لیزر، ممکن است کمی تورم و قرمزی را مشاهده کنید. این موارد موقتی هستند و مانع از انجام فعالیت های عادی در شما نخواهند شد. جهت اطلاع از قیمت لیزر کل بدن آقایان کلیک کنید.

کاربردهای لیزر بدن

هزینه لیزر موهای زائد صورت

از لیزر موهای زائد می توان در اکثر اعضای بدن بهره برد. جهت کسب اطلاعات در خصوص هر کدام، بر روی موضوع مورد نظر خود کلیک کنید:

فیلم لیزر صورت

مزایای لیزر بدن

انتخاب لیزر موهای زائد از بین سایر روش ها شما را از مزایا متعددی برخوردار می سازد. 5 مورد از مهم ترین مزایای لیزر بدن عبارتند از:

  1. سریع بودن درمان. لیزر موهای زائد بسیار سریع تر از آن چیزیست که تصور می کنید. برای مثال، از بین بردن موهای زائد زیر بغل و ناحیه بیکینی تنها 20 دقیقه طول می کشد.
  2. صرفه جویی در هزینه ها در دراز مدت. با کاهش دائمی موی زائد دیگر نیازی به خرید ژیلت، کرم های موبر، ورق های اپلاسیون و غیره ندارید و دیگر لازم نسیت هر ماه برای انجام اپیلاسیون به مراکز زیبایی مراجعه کنید. در پایان، نتایج لیزر به مراتب خیلی بهتر از اپیلاسیون است و هزینه آن نیز در دراز مدت بسیار کمتر است.
  3. کاهش و پیشگیری از رشد موهای زیر پوستی. لیزر موهای زائد بهترین گزینه و تنها راه حل جهت کاهش و پیشگیری از رشد موهای زیر پوستی است. همچنین یک گزینه عالی برای آن دسته از افرادی است که پوست حساسی دارند و پس از شیو و اپیلاسیون دچار التهاب پوست می شوند.
  4. صرفه جویی در زمان. لیزر موهای زائد، نیاز شما به شیو کردن روزانه را کاهش می دهد. به واسطه لیزر، هفته ها با تیغ و ژیلت سر و کار نخواهید داشت و این به نوبه خود، نوعی صرفه جویی در وقت و زمان است.
  5. شیو کردن بین جلسات. بر خلاف اپیلاسیون، می توانید بین جلسات درمان خود از ژیلت استفاده کنید. با لیزر موهای زائد، می توانید به هر اندازه ای که دوست دارید از ژیلت در بین جلسات لیزر استفاده کنید.

معایب لیزر موهای زائد

وقتی از مزایای یک روش گفته می شود، منطقی است که درباره معایب آن نیز صحبت شود. عمده ترین مواردی که ممکن است شما را از لیزر بدن گله مند سازد و باید پیش از شروع درمان بدانید، موارد زیر است:

  1. این یک فرایند طولانی است. برای مثال، یک جلسه لیزر زیر بغل ممکن است کمتر از یک دقیقه طول بکشد. اما برای رسیدن به نتایج مطلوب باید چندین جلسه مراجعه کنید (بسته به اندازه منطقه بین سه تا هشت جلسه) و بین هر جلسه هم باید حدود شش هفته صبر کنید.
  2. ارزان قیمت است. اما اگر مبلغی که برای خرید ژیلت و یا جلسات اپیلاسیون در زندگی خود هزینه کرده اید را جمع ببندید، ممکن است به این نتیجه برسید که از مجموع جلسات لیزر موهای زائد تان بیشتر شده است. بنابراین شاید فکر کنید که لیزر گرانقیمت است و این جزء معایب آن به شمار می رود اما در واقع این جزء محاسن لیزر بدن محسوب می شود؛ شما می توانید به لیزر موهای زائد به عنوان یک سرمایه گذاری زیبایی فکر کنید.
  3. روی پوست های روشن با موهای تیره بهتر کار می کند. از آنجا که تضاد بین رنگ پوست و رنگ پیگمنت موجود در فولیکول مو چیزی است که به لیزر اجازه می دهد به راحتی رنگدانه تیره را مورد هدف قرار دهد، اما لیزر موهای زائد بر روی پوست های روشن با موهای تیره بهتر عمل می کند و عملکرد بدی بر روی پوست های تیره دارد. در افراد دارای پوست تیره، پوست پر از رنگدانه است و بنابراین لیزر اشتباها بر روی آنها عمل می کند و همین امر می تواند منجر به سوختگی پوست شود. برخی لیزرها مانند Nd: YAG (اندیاگ) برای پوست های تیره مناسب ترند.
  4. اگر توسط یک اپراتور آموزش دیده انجام نشود، می تواند موجب سوختگی یا اسکار بر روی پوست شود. متأسفانه نظارتی در این زمینه وجود ندارد و شما باید خودتان از تجربه اپراتور لیزر مطلع شوید. برای این کار بهتر است از مراجعینی که قبلا نزد این اپراتور مراجعه کرده اند پرس و جو کنید تا از روند کاری وی آگاه شوید.

مشاوره لیزر موهای زائد | نکات قبل از لیزر موهای زائد

لیزر اهواز نی نی سایت

لیزر موهای زائد چیزی فراتر از رفع موهای زائد است. این یک روش پزشکی است که به آموزش نیاز دارد تا خطرات احتمالی در آن کاهش یابد. قبل از انجام لیزر موهای زائد، باید اعتبار و تجربه پزشک یا اپراتور این کار را به طور کامل بررسی کنید.

اگر قصد انجام لیزر بدن را دارید، شش هفته قبل از درمان باید از استفاده از موچین، اپیلاسیون و الکترولیز خودداری کنید. این امر به این دلیل است که لیزر، ریشه های مو را هدف قرار می دهد و اگر به واسطه این روش ها از بین برود، دیگر ریشه ای برای عمل لیزر باقی نمی ماند.

همچنین باید شش هفته قبل و بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید. قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث می شود که لیزر موهای زائد کمتر موثر باشد و عوارض بعد از درمان را بیشتر کند.

جلسه اول لیزر موهای زائد

دکتر لیزر دزفول

درست قبل از لیزر، موهای ناحیه تحت معالجه تا سطح چند میلی متری از پوست کوتاه می شوند. معمولاً 20 تا 30 دقیقه قبل از لیزر برای کمک به کاهش درد و سوزش ناشی از پالس های لیزر، از داروی بی حسی موضعی استفاده می شود. دستگاه لیزر با توجه به رنگ، ضخامت و محل قرارگیری موهای شما و همچنین رنگ پوست تان تنظیم می شود.

بسته به لیزر یا منبع نور مورد استفاده، شما و اپراتور نیاز به استفاده از عینک محافظ مناسب چشم دارید. همچنین برای محافظت از لایه های بیرونی پوست تان از ژل سرد یا دستگاه خنک کننده ویژه استفاده خواهد شد. این امر همچنین به نور لیزر کمک می کند تا بهتر به پوست نفوذ کند.

در مرحله بعد، تکنسین یک پالس نوری به منطقه درمان هدایت می کند و آن منطقه را به دقت تماشا می کند تا مطمئن شود از بهترین تنظیمات استفاده شده است و واکنش های بدی در پوست اتفاق نیافتد.

پس از اتمام فرایند لیزر، برای رفع هرگونه ناراحتی ممکن است بسته یخ، کرم یا لوسیون های ضد التهابی یا آب سرد به شما داده شود.

لیزر کل بدن چقدر طول میکشد | فواصل جلسات لیزر موهای زائد

ممکن است درمان بعدی تان چهار تا شش هفته بعد در نظر گرفته شود. و تا زمانی که رشد مو متوقف نشود، جلسات درمان ادامه خواهند داشت. بنابراین تعداد جلسات برای افراد مختلف، متغیر خواهند بود. همچنین طول یک جلسه درمان نیز بر اساس بزرگی یا کوچکی ناحیه متفاوت است.

ریکاوری و مراقبت بعد از لیزر

محافظت از پوست با کرم ضد آفتاب

به مدت یک یا دو روز پس از لیزر بدن، ناحیه تحت درمان همانند آفتاب سوختگی به نظر می رسد و ممکن است احساس سوزش کنید. کمپرس و مرطوب کننده های خنک ممکن است کمک کننده و تسکین دهنده باشند. اگر صورت تان تحت درمان قرار گرفته است، روز بعد می توانید آرایش کنید و اگر پوست شما تاول زده باشد، باید از انجام این کار خودداری کنید.

نحوه ریختن موها بعد از لیزر به این شکل است که طی یک ماه آینده، موهای درمان شروع به ریزش می کنند. برای کمک به جلوگیری از تغییرات موقتی در رنگ پوست ناحیه لیزر شده، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

عوارض لیزر بدن | عوارض لیزر کل بدن

عوارض جانبی لیزر

در لیزر موهای زائد، بروز یک سری عوارض بسیار شایع می باشد. این عوارض عبارتند از:

  • سوزش. نور لیزر منجربه سوختن تمامی سلول های رنگدانه ای موجود در موها می گردد. این امر می تواند به سلول های پوست شما نیز آسیب وارد سازد. چنانچه نور، سلول های پوست را بیش از حد تحریک کند، ممکن است آسیب ببیند که در بیشتر موارد، این آسیب به صورت سوزش پوستی ایجاد می گردد.
  • قرمزی و تورم. آسیب ها شامل چندین مورد بوده که قرمزی و تورم، دو مورد از این علائم محسوب می شوند. چنانچه پوست در اثر نور قدرتمند لیزر آسیب ببیند، به دلیل جاری شدن خون زیاد به ناحیه آسیب دیده برای ترمیم، دچار قرمزی می گردد. تورم نیز محافظت طبیعی بدن در مقابل آسیب های بیشتر است؛ زیرا تورم در نتیجه تجمع بیش از حد مایعات در بافت آسیب دیده حاصل می گردد. قرمزی و تورم ممکن است جزیی باشد؛ اما گاهی نیز ممکن است به دنبال این دو عارضه، حساسیت پوستی نیز ایجاد گردد.

بروز این عوارض پس از درمان لیزر موهای زائد بسیار شایع است، اما خوشبختانه در عرض دو یا سه روز بر طرف خواهند شد. آسیب های وارد شده به پوست تان تا حدی جزیی است که بدن به سرعت آن ها را ترمیم خواهد کرد.

عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد

در موارد نادر، لیزر موهای زائد ممکن است منجر به بروز عوارض جانبی حاد گردد. در صورت استفاده از لیزرهای خانگی، یا انجام فرایند لیزر توسط یک فرد غیر متخصص احتمال بروز این عوارض و خطرات افزایش می یابد.

عوارض جانبی نادر لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • هیپوپیگمانتاسیون. هنگامی که نور لیزر با سطح پوست تان برخورد پیدا می کند، بدین معناست که به پوست تان نفوذ کرده و سلول های رنگ دانه ای موجود در فولیکول های مو را می سوزاند. با این حال، احتمال دارد در صورت عدم استفاده صحیح از لیزر، سلول های رنگدانه ای پوست نیز بسوزند. این امر منجر می شود که رنگ پوست تان را از دست بدهید و لکه هایی روی پوست تان ایجاد شود که روشن تر از خود پوست تان است.
  • هیپرپیگمانتاسیون. هنگامی که لیزر بر روی پوست شما هدایت می شود، ممکن است پوست این گونه تشخیص دهد که محافظ خوبی در مقابل نور ندارد. در نتیجه، سلول های رنگ دانه ای تولید می کند. و به لطف این واکنش طبیعی بدن تان در مقابل نور، ممکن است لکه هایی روی پوست تان ایجاد شود که تیره تر از بقیه پوست می باشد.
  • سوختگی. لیزر، منبع نور متمرکز شده است و استفاده نادرست از آن می تواند منجر به سوختگی شود. این نوع سوختگی ها معمولا درجه یک محسوب می شوند. بدین معنا که بسیار جدی نیستند. سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد را می توان مشابه آفتاب سوختگی در نظر گرفت و معمولا پس از گذشت چندین روز بهبود می یابد.
  • آکنه. هنگامی که پرتوهای لیزر به پوست شما تابیده شود، می تواند سبب تحریک بدن برای تولید سبوم (چربی محافظ پوست) بیشتر شود. افزایش میزان سبوم منجر به افزایش خطر ابتلا به جوش و تشکیل سلول های مرده پوست و مو می شود. بدین ترتیب ممکن است آکنه در محل درمان ایجاد گردد. مضرات اشعه لیزر تنها به این مورد ختم می شود.
  • کبره بستن. بدن جهت محافظت از پوست آسیب دیده، کبره تشکیل می دهد و لیزر موهای زائد می تواند آسیبی به پوست وارد کند که سبب بسته شدن کبره گردد. مشابه این عارضه در افرادی که خالکوبی روی پوست شان می کنند نیز اتفاق می افتد.
  • پورپورا. این یک نام فانتزی است که به کبودی یا بنفش شدن زیر پوست اطلاق می شود. این عارضه در نتیجه آسیب دیدن رگ های خونی کوچک در نزدیکی سطح پوست ایجاد می شود و اگر از لیزر به شکل نادرستی استفاده شود، بروز پورپورا نسبتا شایع است.
  • عفونت. پوست آسیب دیده نسبت به ابتلا به عفونت بیشتر مستعد است. استفاده نادرست از لیزر می تواند منجر به ایجاد عفونت پوستی گردد. هنگامی که پوست آسیب می بیند، راه برای ورود میکروب ها و باکتری ها به بافت متورم هموار تر می گردد و زمان زیادی طول می کشد تا بدن آن را درمان کند. شدت عفونت های پوستی از خفیف تا شدید متفاوت هستند.

 

پاسخ کل سوالات لیزر شما اینجاست

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

این موضوع که لیزر موهای زائد منجر به سرطان می شود، افسانه ای بیش نیست. در واقع، بر اساس یافته های بنیاد مراقبت از پوست (Skin Care Foundation)، گاهی اوقات از لیزر جهت درمان انواع خاصی از ضایعات پیش سرطانی نیز استفاده می شود.

علاوه بر این، این میزان حداقل تابش، تنها سطح پوست را تحریک می کند. بنابراین، به جرات می توان گفت در لیزر موهای زائد هیچ گونه خطر ابتلا به سرطانی وجود ندارد.

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود؟

این یکی از شایعات بی پایه و اساسی است که بیشتر بر پایه ی ترس ها و نگرانی های غیر منطقی افراد شکل گرفته است. لیزر موهای زائد به گونه ای طراحی شده است تا تنها فولیکول (عامل رشد مو) را هدف قرار دهد و به هیچ وجه با بافت های عمیق تر پوست نفوذ پیدا نمی کند؛ چه برسد به این که به آنها آسیب برساند!

این امر در هر نقطه ی دیگری از بدنتان هم که لیزر می کنید صادق است. اشعه ی لیزر مورد استفاده در دستگاه های لیزر، بسیار کنترل شده و با طول موج محدود است تا هرگز نتواند بر بافت های عمیق اثری بگذارد. بنابراین، یادتان باشد لیزر موهای زائد در هر نقطه از بدن که مورد استفاده قرار گیرد، منجر به نازایی نمی شود.

آیا لیزر بدن درد دارد

آستانه تحمل درد هر فرد مختلف، متفاوت است، اما به طور کل درد لیزر، بیشتر از درد ناشی از اپیلاسیون یا الکترولیز نمی باشد. زمانی که پالس نور به سمت پوست ناحیه تناسلی منتقل می شود، باعث بروز حس سوزش و سوزن سوزن شدن در این ناحیه می شود. برخی افراد نیازی به هیچ ماده بی حسی ندارند، اما برخی دیگر لازم است از بی حس کننده های موضعی استفاده کنند. همه این موارد به خود فرد بستگی دارد.

هزینه های لیزر موهای زائد

قیمت لیزر بدن بسته به عوامل زیر، هزینه بسیار متفاوتی دارد:

  • اندازه ناحیه تحت درمان و زمان مورد نیاز برای درمان
  • تعداد جلسات مورد نیاز
  • اینکه پزشک یا شخص دیگری لیزر را انجام دهد
  • شهر یا منطقه ای که در آن زندگی می کنید

برای اطلاع بهتر از هزینه های لیزر بدن، به این صفحه مراجعه کنید.

انواع دستگاه لیزر | بهترین دستگاه لیزر بدن

اگر به دنبال بهترین دستگاه لیزر بدون درد و با کیفیت بالا در زمینه لیزر موهای زائد هستید، می توانید دستگاه های جدید و مدرن تر را انتخاب کنید. در غیر این صورت با سایر دستگاه های قدیمی، ممکن است متحمل درد و عوارض بیشتری شوید.

دو تا از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد عبارتند از:

دستگاه لیزر اسکلپیون مدیواستار ، بهترین دستگاه لیزر الکساندرایت

بهترین دستگاه لیزر الکساندرایت

اسکلپیون مدیواستار جدیدترین ، موثرترین و بهترین دستگاه لیزر الکساندرایت و بهترین مارک لیزر دایود در فرایند لیزر موهای زائد دائمی برای انواع پوست و مو با رنگ های مختلف می باشد. این دستگاه مجهز به TEC (سیستم خنک کننده بسیار قوی) برای تماس با پوست می باشد که می تواند با وجود این قابلیت، توان های بالای لیزر را بدون ایجاد درد و سوختگی روی سطح پوست اعمال نماید.

از مزایای لیزر اسکلپیون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت نفوذ و قدرت جذب بالا در ملانین مو
  • کاهش خطر سوختگی بر روی پوست
  • خنک نگه داشتن پوست برای مدت طولانی تر
  • عمق نفوذ بالا در پوست و افزایش سرعت کلاژن سازی
  • به کارگیری جنبه های ایمنی گوناگون بر روی دستگاه برای حفاظت از بیمار و پزشک
  • قابلیت جذب مناسب توسط رنگدانه ها
  • سیستم اپتیکی واگرا کننده منحصر به فرد پرتو لیزر بلافاصله پس از برداشتن از روی پوست

استفاده از این لیزر جهت درمان مناطق بزرگتر، در مقایسه با سایر دستگاه های لیزر موهای زائد، مدت زمان درمان را تا 75 درصد کاهش می دهد.

دستگاه لیزر اسکلپیون با همکاری دو شرکت فن آوری لیزری بسیار معروف، زایس و مدیو استار ساخته شده. این دستگاه مخصوص رفع موهای زائد است و با فن آوری های الکس و دایود به بازار پزشکی-زیبایی معرفی شده است. به عبارتی، هیچ دستگاه لیزر دیگری را نمی توانید پیدا کنید که تا این حد تخصصی و ویژه ی رفع موهای زائد طراحی شده باشد.

به غیر از رفع موهای زائد، لیزر اسکلپیون برای درمان آکنه و جوش و همچنین درمان ضایعات عروقی بسیار خوب عمل می کند.

بر خلاف لیزر های الکس و دایود، لیزر اسکلپیون به جای اینکه تنها رنگدانه فولیکول مو را مورد هدف قرار دهد، عروق تغذیه کننده موی زائد را غیرفعال می کند. به همین دلیل، هیچ لیزر دیگری به غیر از اسکلپیون قادر نیست موها را این چنین ریشه کن کند.

دستگاه لیزر مدیواستار در مرکز لیزر قلهک شریعتی موجود است.

چرا لیزر مدیواستار بهترین دستگاه لیزر جهان شناخته می شود؟ 

آیا می دانستید با انتخاب مدیواستار هر جلسه لیزر شما تنها بین 10 تا 20 دقیقه زمان می برد؟!

با انتخاب مدیواستار، با جلسات طولانی دوساعته ی لیزر خداحافظی کنید! 

آیا می دانید مدیواستار تنها لیزر بی درد برای تمامی انواع پوست به خصوص پوست های فوق حساس است؟!

مدیواستار یک طول موج اختصاصی برای نابودی ریشه ی موهای زائد  دارد که هیچ دستگاه لیزر دیگری ندارد: این طول موج جلوی فعالیت عروق خونی تغذیه رسان به فولیکول موی زائد را می گیرد.

مدیواستار بهداشتی ترین لیزر حاضر در جهان است: استفاده از الکل و ژل ممنوع بوده و برای به صفر رساندن آلودگی از سلفون یکبار مصرف روی هندپیس و نیز روی پوست شما استفاده می شود.

بهترین دستگاه و مرکز لیزر تهران مدیواستار

بهترین مرکز لیزر موهای زائد

بهترین مرکز لیزر موهای زائد

در حال حاضر مراکز لیزر متعددی در سطح کشور وجود دارد. اما آنچه یک مرکز را از سایر مراکز دیگر متمایز می سازد، ارائه خدمات باکیفیت است. در بین هزاران مرکز، دو مورد از بهترین و معتبرترین مراکز لیزر موهای زائد در قلهک و قیطریه واقع شده اند که دارای جدیدترین، کم در ترین و امن ترین دستگاه های لیزر هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 ***

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع 1

منبع 2

لیزر بدن: بهترین روش  برای رفع موهای زائد

 

شیو کردن، اصلاح کردن، اپیلاسیون، بند انداختن و غیره. تقریبا به تعداد نواحی بدن که موی زائد در آنها رشد می کند، راه برای رفع آن وجود دارد. لیزر موهای زائد صورت و بدن که در بسیاری از مواقع به طور خلاصه به آن لیزر بدن می گویند، بهترین روش درمان ازبین بردن موهای زائد تا به امروز است.

زمانی تکنولوژی لیزر موهای زائد چندان محبوبیتی میان مردم نداشت و عموم به این روش درمانی تازه اعتقادی نداشتند. اما امروزه درمان لیزر موهای زائد کاملا مردمی شده است. هزینه های آن پایین آمده، در همه جا و در اکثر سالن های آرایشی و مراکز زیبایی در دسترس است و فرهنگ عمومی هم آن را تایید می کند.

برای نمونه بسیاری از افراد مشهور سینما و تلویزیون به آن روی آورده اند.

لیزر بدن
لیزر بدن

مرکز لیزر و زیبایی برکه، مجهز به بهترین و جدیدترین دستگاه های لیزر بدن، با در اختیار داشتن کادری مجرب از متخصصان حرفه ای، آماده ی ارائه ی خدمات لیزر بدن به متقاضیان محترم می باشد. شما هم اکنون می توانید از اینجا برای تعیین نوبت مشاوره و درمان با ما تماس بگیرید.

هرچند هنوز هم درمان لیزر موهای زائد به معنی واقعی کلمه درمانی ارزان محسوب نمی شود، با این حال میانگین هزینه ی آن نسبت به سایر روش های رفع موهای زائد، در بلند مدت به صرفه است. اگر می خواهید ظاهری یا پوستی شبیه بازیگرها یا کاراکتر های محبوبتان داشته باشید، راه آسانی را در پیش نگرفته اید. شما باید قسمت های زیادی از بدنتان را طی جلساتی که مجموع آنها چند ماه طول می کشند، برای کاهش رشد موهای زائد لیزر کنید.

حال چگونه تصمیم می گیرید که برای لیزر موهای زائد به کجا بروید یا آیا اصلا می خواهید آن را انجام دهید یا نه؟!

لیزر بدن چگونه عمل می کند

بر خلاف اصلاح و اپیلاسیون، که موهای موجود در سطح پوست را حذف کرده و برمی دارند، درمان لیزرموهای زائد، ریشه ی موها را هدف قرار می دهد: یعنی فولیکول های موجود در زیر غشاء پوست. با استفاده از سیستم فوتوترمولیز انتخابی (SPTL)، دستگاه لیزر با استفاده از حرارت و گرما و با هدف قرار دادن نقاط تیره رنگ ( در این مورد به خصوص، ملانین موجود در فولیکول های مو) به سطح مورد نظر آسیب می رساند. در حالی که باعث سوختگی سایر قسمت های پوست نمی شود.

با دستگاه دستی کوچکی که شبیه متعلقات جاروبرقی خانگی است، پزشک یا تکنسین متخصص اشعه های نوری شدید (ازجنس لیزر) بر سطح پوست که تازه شیو شده می تاباند. انرژی تابانده شده ریشه ی موی موجود در زیر سطح را می سوزاند و چند روز یا چند هفته بعدتر، موهای باقی مانده هم بیرون می ریزند و از بین می روند. مانند ریزش آرام موهای مژه . تازه موهایی هم باقی می مانند یا دوباره رشد می کنند بسیار نرم و نازک خواهند بود.

تکرار این روند در جلسات درمانی متعدد باعث کاهش شدید و بلند مدت اثر رشد موهای زائد در قسمت های مختلف بدن می شود.

طول جلسات لیزر بدن

طول جلسات با توجه به قسمتی از بدن شما که تحت درمان قرار می گیرد متفاوت است. مثلا اگر بخواهید بخش کوچکی مانند چانه را لیزر کنید، این فرآیند ممکن است بیش از 5 دقیقه طول نکشد. اما لیزر قسمت بزرگتری همچون کمر پر موی آقایان، ممکن است تا 30 دقیقه به طول بیانجامد. مهم نیست کدام قسمت از بدن را لیزر می کنید، هر قسمت از بدن که باشد، اگر یک متخصص ماهر و حرفه ای شما را درمان کند،  به احتمال زیاد به بین  6 تا 8 جلسه احتیاج خواهید داشت تا بهترین و کاملترین نتیجه را از لیزر بگیرید. لیزر بدن معمولا باعث کاهش 80 تا 90 درصد ی رشد موهای زائد می شود.

خب چرا تعداد این جلسات اینقدر زیاد است؟ پرتوهای لیزر برای گذاشتن بیشترین و بهترین تاثیر باید زمانی به پوست تابانده شوند که موهای زائد در فاز اول رشد باشند. تا لیزر بتواند تمام ریشه ها و فولیکول های مو را در قسمت مورد نظر پوست، یکجا از بین ببرد. به همین منظور است که باید چند بار این روند تکرار شود. چراکه پس از هر بار لیزر فولیکول ها تضعیف شده و قابل هدف گیری نیستند، تا زمانی دوباره مو ها شروع به رشد کنند و لیزر بتواند با هدف گیری ریشه ها را بسوزاند.
لیزر بدن
لیزر بدن

انسانها در هر اینچ مربع از پوستاشان معمولا بین 50 تا 300 فولیکول مو دارند. حال تصور کنید یک بخش کوچک مانند چانه، چند عدد فولیکول مو دارد و دستگاه باید چند بار هدف گیری کند! این غیر ممکن است که بتوانید تمام فولیکول های یک بخش از بدن را طی تنها یک جلسه از بین ببرید. چیزهای بسیار زیادی می توانند بر تعداد موهایی که می توانند طی یک جلسه ی درمانی تحت تاثیر حرارت لیزر قرار بگیرند، اثر بگذارند. مثلا هورمون و ویتامین از جمله ی آنانند.(لیزر بدن)

بیشتر وقت ها بیماران از اینکه چقدر زود موهای زائد بدنشان نرم و سست شده اند تعجب می کنند. بسیاری از آنها از نتایج درخشان هر جلسه ی درمانی لیزر بدن شگفت زده می شوند، چرا که اثر آن بارز و کاملا ملموس است. بسیاری هم هستند که حتی با تمام نکردن دوره ی کامل جلسات، همچنان از نتیجه ی جلسات لیزر موهای زائد کاملا راضی هستند.

بیماران اغلب ترجیح می دهند زمانی لیزر بدن را انجام دهند که به عنوان “فصل لیزر” شناخته می شود. به فاصله ی بین پاییز تا بهار، فصل لیزر می گویند چراکه وجود موهای زائد بدن، به دلیل سرما و پوشیده بودن لباس ها، کمتر قابل تشخیص است. این به آن دلیل است که شما اجازه دارید در فاصله ی بین جلسات لیزر شیو کنید اما حق ندارید اپیلاسیون یا وکس کنید. طی درمان لیزر بدن فولیکول های مو باید حضور داشته باشند، و اپیلاسیون موها را از ریشه بیرون می کشد و چیزی برای لیزر شدن باقی نمی گذارد.(البته که اثر اپیلاسیون موقتی است).

لیزر موهای زائد مردان

موهای زائد مردان، به خصوص در ناحیه ی صورت، معمولا زخیم تر از موهای زائد زنان است. به همین دلیل ممکن است آقایان به تعداد جلسات لیزر بیشتری نسبت به خانم ها احتیاج داشته باشند.

لیزر بدن
لیزر بدن

لیزر موهای زائد زیر بغل

قرار نیست برای لیزر بدن، حتما تمام بدنتان را لیزر کنید. لیزر تنها بخشی از بدن، از جمله زیر بغل برای برخی از افراد کافی است. لیزر این ناحیه تفاوتی با لیزر نواحی دیگر ندارد و عوارض جانبی گسترده تری هم شامل نمی شود. تنها به دلیل عرق خیز بودن این ناحیه بهتر است مدام پس از لیزر آن را تمیز نگه دارید که از التهاب پوست جلوگیری کنید.

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد معمولا 6 هفته است. به این معنی که با احتساب میانگینِ در کل 6 جلسه، کل فرآیند لیزر بدن، بدون احتساب جلسات ترمیمی سالانه، حدودا 5 الی 6 ماه طول می کشد.

 

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

5 2 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments