لیزر اگزایمر و درمان قطعی پسوریازیس (1)

لیزر اگزایمر و درمان پسوریازیس

اگر شما به پسوریازیس مبتلا باشید،به خوبی می‌دانید که سازگاری با پوست قرمز و پوسته پوسته و خارش دار چقدر دشوار است .روش های درمانی پسوریازیس عبارتند از :کرمهای استروئیدی ،داروهای خوراکی و پرتودرمانی .
تمام این روش‌های درمانی میتوانند به بهبود پسوریازیس کمک نمایند ولی مصرف داروها با عوارض جانبی همراه بوده و پرتودرمانی هم باید سه بار در هفته و به مدت دو تا سه ماه صورت گیرد .
امروزه درمان پسوریازیس به کمک روش‌های نوینی صورت میگیرد مانند لیزر اگزایمر که پرتوهای فرابنفش را به محلهای مورد نظر می تاباند .در این روش از از پرتوهای متمرکز و قوی لیزر اگزایمر برای کنترل پسوریازیس خفیف تا متوسط استفاده می‌شود .لیزر اگزایمر در‌واقع بدون آسیب رسانی به محلهای مجاور ،میتواند بیماری پسوریازیس را درمان نماید .لیزر درمانی هدفمند مشابه پرتودرمانی است با این تفاوت که لیزر اگزایمر با تعداد جلسات کمتر و یا گسیل پرتوهای قدرتمندتر میتواند تأثیری بر لایه‌های عمیق پوستی داشته باشد .دسته های مناسب لیزر اگزایمر هم به فرد کمک میکنند تا به درمان مناطق غیر قابل دسترس مانند ارنج ،بازو ،کف دست ،کف پا و کف سر بپردازد .
لیزر اگزایمر چگونه پسوریازیس را درمان میکند ؟ایا این لیزر واقعاً تأثیری در بهبود وضعیت فرد دارد ؟در این پست به نحوه عمل‌کرد لیزر در این زمینه می‌پردازیم :

لیزر اگزایمر و چگونگی درمان پسوریازیس

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لیزر اگزایمر از پرتوهای قدرتمند ماورابنفش با طول موج ویژه ای -308 نانومتر- استفاده میکند .این پرتوها به طور مستقیم بروی پلاک های پسوریازیس گسیل می‌شوند و از آنجایی که این پرتوها هیچ گونه تماسی با سطح پوست ندارند ،احتمال قرار گیری در معرض آن‌ها به کمترین حد خود می‌رسد .در واقع لیزر اگزایمر گزینه ایده‌آلی برای درمان انواع خفیف تا متوسط پسوریازیس است .معمولا از ترکیبی از سایر روش‌های درمانی و لیزر برای بهبود این بیماری استفاده می‌شود مانند استروئید های موضعی .
این روش درمانی در طی سه هفته و یا بیشتر صورت می‌گیرد و در هر هفته فرد دو جلسه 15 تا 30 دقیقه‌ای را می‌گذراند .فاصله بین جلسات درمانی حداقل دو روز است .
پزشکتان شدت پرتوهای لیزر را با توجه به ضخامت ناحیه مربوطه و رنگ پوست (پرتوهایی با شدت پایین‌تر برای پوست های روشن انتخاب می‌شوند )تعیین میکند .در طی این فرایند،شما محافظ های تیره ای را بروی چشمان خود قرار میدهید تا از آن‌ها در برابر پرتوهای لیزر مراقبت نمایید .

مزایای درمان پسوریازیس با لیزر

پوست سالم اطراف ناحیه مورد نظر در معرض پرتوهای ماورابنفش قرار نمی‌گیرند .
شدت پرتوهای لیزر با توجه به ناحیه درمانی گزینش می‌شوند
در بعضی موارد هم میتوان درمان را در مدتی کوتاه انجام داد
امکان به کارگیری آن برای ناحیه پشت گوش‌ها و ناحیه تناسلی وجود دارد
حتی میتوان برای درمان پسوریازیس در کودکان هم از این دستگاه استفاده نمود .

کیفیت عمل‌کرد لیزر اگزایمر در درمان پسوریازیس

لیزر درمانی به خوبی میتواند انواع خفیف تا متوسط پسوریازیس را درمان نماید ولی از آنجایی که پرتوهای آن متمرکز هستند،نمیتوان از آن برای بهبود پلاک های وسیع پوستی استفاده نمود .
لیزر درمانی در حوزه این بیماری هنوز جدید بوده و به تحقیقات بیشتری در این خصوص نیاز است تا اثر بخشی آن به طور کامل مشخص شود .بنا بر مطالعات انجام شده ،تعدادی از افرادی که این روش را برای درمان پسوریازیس انتخاب کردند،شاهد بهبود قابل توجهی در وضعیت خود بودند که بین چندین ماه تا یک سال ماندگار بود .معمولا نتایج حاصل از لیزر درمانی در طی 8 تا 10 جلسه خود را نشان میدهند .

[divider]

نگارنده :فرحناز آ ل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
علی
علی
4 years ago

سلام من پسوریازیس دارم و منزلم سبلان و محل کارم جردنه
آدرس کلینیک لیزری که اگزایمر داشته باشه و نزدیک این دو محل باشه بهم میدید؟