چرا لاغری شکم سخت تر از قسمت های دیگر بدن است؟

چرا لاغری شکم سخت تر از قسمت های دیگر بدن است؟

چرا لاغری شکم سخت تر از قسمت های دیگر بدن است؟

رژیم های اشتباهی که باعث چاقی شکم می شوند

چربی های دور شکم بسیار سمج هستند و دیرتر از چربی قسمت های دیگر بدن آب می شوند. سلول های چربی که در اطراف شکم و کمر جمع می شوند ، به نام سلول های چربی بتا شناخته می شوند که به سختی از بین می روند.

بنابراین اگر شما به طور مرتب ورزش می کنید و یک رژیم متعادل را حفظ می کنید ، اما لاغر نمی شوید ، مقاله زیر را مطالعه کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

عللی که باعث می شوند شکم شما کوچک نشود عبارتند از :

  • به اندازه کافی نمی خوابید ،
  • ورزش های اشتباه انجام می دهید ،
  • شکر و مواد قندی زیاد مصرف می کنید ،
  • به اندازه کافی پروتئین مصرف نمی کنید ،
  • استرس و اضطراب دارید ،
  • می خواهید خیلی زود به نتیجه برسید و لاغر شوید ،
  • به دنبال پیشرفت نیستید ،
  • رژیم خود را می شکنید ،
  • فعالیت بیش از حد دارید ،
  • در انجام تمرینات ورزشی رعایت تعادل را نمی کنید ،
  • انگیزه خود را برای لاغر شدن از دست داده اید.

چرا لاغر کردن شکم سخت است؟

اگر از خانم ها بپرسید که دوست دارند کدام قسمت از بدن شان لاغر شود ، حتماً می گویند شکم . اما از آنجا که چربی های شکم سمج هستند به سختی از بین می روند.  و چون شکم بیشتر از مناطق دیگر بدن دیده می شود ، لاغری شکم باعث افزایش اعتماد به نفس خانم ها خواهد شد.

به غیر از چاقی ظاهری شکم ، وزن بیش از حد در اطراف شکم  سلامتی افراد را در درازمدت به خطر می اندازد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، دیابت و سرطان را افزایش دهد.

برای اینکه پاسخی برای این سؤال پیدا کنیم که چرا چربی اطراف شکم به سختی آب می شود از دکتر لوک جیمز خواستیم توضیحاتی در این مورد بدهد.

” اساسا چربی اطراف شکم به همان دلیلی به وجود می آید که چربی در هر جای دیگری از بدن شما ایجاد  می شود.  هنگامی که انرژی دریافتی بدن شما بیشتری از انرژی مصرفی شما است ، بدن این انرژی را به عنوان چربی ذخیره می کند. اما پاسخ دادن به این پرسش گیج کننده که چرا این چربی بیشتر در منطه شکم ذخیره می شود ، سخت است.”

” کلاً از بین بردن چربی های شکم بسیار سخت است زیرا مقدار بسیار زیادی از سلول های چربی آنجا هستند که به راحتی به فرآیند تجزیه چربی (لیپولیز) پاسخ نمی دهد. ”

سلول های چربی آلفا و بتا

همه ما دو نوع سلول چربی در بدن مان داریم : آلفا و بتا” ، دکتر جیمز توضیح داد که چگونه این سلول ها به لیپولیز واکنش متفاوت نشان می دهند. “سلول های آلفا بهتر به لیپولیز پاسخ می دهند و پروسه را تسریع می کنند ، در حالی که سلول های بتا به طور مطلوب پاسخ نمی دهند و به سختی چربی را از دست می دهند”.

مناطق مختلف بدن دارای مقادیر مختلفی از هر یک از این سلول ها است. برخی از قسمت ها دارای مقدار بالا تری از سلول های آلفا نسبت به بتا است و بالعکس ، برخی از قسمت ها دارای مقدار بالا تری از سلول های بتا نسبت به آلفا است.  مناطقی که سلول های چرب بتای بیشتری دارند ، به ناچار دیرتر لاغر می شوند.

دکتر جیمز می گوید : “هنگامی که شما به طور فعال در تلاش برای از دست دادن چربی هستید ، ممکن است تغییراتی را روی پاها ، صورت و سینه ها مشاهده کنید.  زیرا این مناطق دارای سلول های آلفا هستند. برعکس ، مناطقی مانند ران ، باسن و شکم که دارای سلول های بتا هستند ، دیرتر از مناطق دیگر لاغر می شوند و از دست دادن وزن را سخت تر می کنند.

با این حال ما از شما می خواهیم که صبور باشید.  زیرا حداقل 12 هفته طول بکشد تا تغییراتی در شکم شما ایجاد شود. با تمرین منظم و شدید ، افزایش مصرف پروتئین و کاهش میزان شکر در رژیم غذایی  باید بعد از 3 ماه تغییراتی ایجاد شود.”

12 علتی که باعث چاق شدن شکم می شوند

چربی بیش از حد شکم برای سلامتی بسیار مضر است.  چربی بیش از حد شکم یک عامل خطر برای بیماری هایی مانند سندرم متابولیک ، دیابت نوع 2 ، بیماری قلبی و سرطان است . اصطلاح پزشکی برای چربی های ناسالم در اطراف شکم “چربی احشایی” است که به چربی اطراف کبد و سایر اعضای داخلی بدن در شکم شما اشاره دارد.

چاق بودن شکم حتی در افرادی که دارای وزن طبیعی هستند ، خطر ابتلا به مشکلات و بیماری ها را افزایش می دهند.

12 علتی که باعث چاق شدن شکم می شوند

مواردی که به تجمع چربی در اطراف شکم کمک می کند   

در اینجا لیست 12 مورد از آنچه به تجمع چربی شکم کمک می کند را مشاهده می کنید :

  1. مصرف غذا ها و نوشیدنی های شیرین ،
  2. مصرف نوشیدنی های الکلی ،
  3. مصرف چربی های دارای ترانس بالا ،
  4. بی تحرکی ،
  5. رژیم غذایی کم پروتئین ،
  6. یائسگی ،
  7. وجود باکتری های مضر در دستگاه گوارش ،
  8. نوشیدن آب میوه ها به علت قند فراوان ،
  9. استرس و هورمون کورتیزول ،
  10. رژیم غذایی با فیبر کم ،
  11. ژنتیک ،
  12. نخوابیدن به اندازه کافی.

عوامل مختلف بسیاری می توانند باعث افزایش چربی شکم شوند.  در این میان عواملی وجود دارند که شما نمی توانید آنها را تغییر دهید از جمله ژنتیک و یائسگی.  اما عوامل بسیاری نیز وجود دارد که می توانید آنها را کنترل کنید.

انتخاب سالم در مورد اینکه چه چیزی باید بخورید و ازخوردن  چه چیزی باید اجتناب کنید ، چقدر ورزش می کنید و چگونه استرس تان را مدیریت می کنید ، می توانید چربی شکم شما را کاهش دهد.

چربی های احشایی شکم

وجود چربی های احشایی در اطراف اعضای داخلی ضروری است زیرا این چربی ها از اندام های داخلی شکم محافظت می کنند.  اما اگر این چربی ها بیش از حد معمول باشند ، ممکن است احتمال بروز بیماری هایی مانند فشار خون بالا ، دیابت نوع 2 ، بیماری قلبی ، فراموشی ، برخی از سرطان ها ، از جمله سرطان سینه و سرطان روده بزرگ را بیشتر کند.

هنگامی که شما چاق می شوید ، بدن شما شروع به ذخیره چربی ها در مناطق غیر معمول می کند.  با افزایش چاقی ، چربی به اندام های داخلی و اطراف قلب منتقل می شود.

با افزایش چاقی ، چربی به اندام های داخلی و اطراف قلب منتقل می شود

4 گام برای از بین بردن چربی شکم

چهار کلید برای کنترل چربی شکم وجود دارد:

  • ورزش ،
  • رژیم غذایی ،
  • خواب ،
  • مدیریت استرس.
  1. ورزش : تمرینات شدید ، تمام چربی های شما را می سوزاند از جمله چربی احشایی.

حداقل 5 روز در هفته دست کم 30 دقيقه ورزش متوسط ​​انجام بدهید.  تا زمانی که عرق کنید و سخت تر نفس بکشید و ضربان قلب شما سریع تر از حد معمول شود.

برای به دست آوردن نتایج مشابه در نیمی از این زمان ، می توانید سرعت خود را بالا ببرید و تمرین های  شدید مانند دویدن یا راه رفتن انجام دهید. شما باید این کار را برای 20 دقیقه در روز، 4 روز در هفته انجام دهید.  تمرینات شدید روی دوچرخه ثابت و دستگاه قایقرانی و ترد میل نیز مؤثر هستند.

  1. رژیم غذایی : هیچ رژیم جادویی برای کاهش چربی شکم وجود ندارد. اما هنگامی که شما رژیم می گیرید ، چربی شکم را اول از همه از دست می دهید.

مصرف فیبر کافی می تواند به لاغر شدن شکم شما کمک کند.  افرادی که 10 گرم فیبر محلول را در روز مصرف می کنند – بدون تغییرات دیگر در رژیم غذایی – در طول زمان کمی چربی احشایی را نسبت به دیگران از دست می دهند.

این کار بسیار ساده است.  خوردن دو سیب کوچک ، یک فنجان نخود سبز یا نیم فنجان لوبیا پینتو در طول روز فیبر کافی را به بدن شما می رساند. حتی اگر شما همه مواد غذایی را مانند قبل مصرف کنید و فقط از نان با فیبر بالا استفاده کنید ، ممکن است قادر به حفظ وزن خود باشید.

مصرف فیبر کافی می تواند به لاغر شدن شکم شما کمک کند.
  1. خواب کافی : مقدار کافی خواب به لاغری شکم کمک می کند. در یک مطالعه ، افرادی که 6 تا 7 ساعت در شب خوابیده بودند ، در مقایسه با افرادی که 5 ساعت یا کمتر در شب یا 8 ساعت یا بیشتر در شب خوابیده بودند ، در کمتر از 5 سال کمتر از میزان چربی احشایی کمتری برخوردار بودند.  خواب به تنهایی ممکن است عامل مهمی نباشد ، اما بخشی از برنامه لاغری است.
  2. استرس: حتماً شما هم مانند همه افراد استرس دارید. اما چطوری به آن رسیدگی می کنید؟ بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید عبارتند از:
  • آرامش در کنار دوستان و خانواده ،
  • مدیتیشن ،
  • ورزش کردن به منظور آرام شدن ،
  • مشاوره.

این کارها شما را سالم تر می کند و به شما کمک می کند تا انتخاب های خوبی برای خودتان داشته باشد.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.healthline.com/nutrition/20-tips-to-lose-belly-fat#section20http://” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.cosmopolitan.com/uk/body/fitness-workouts/a12463190/why-is-belly-fat-so-hard-to-lose/http://” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.webmd.com/diet/features/the-truth-about-belly-fat#2http://” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments